KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: doorofnight op december 16, 2013, 22:26:26
€ 1250 voor stands om ze op te zetten? Per stuk? Verwacht je geluidstechnisch verbetering?
Nee per paar gelukkig. Ik heb iets  minder betaald maar goed blijft veel geld voor setje voetjes.

En nee verwach niet veel geluidsverschil maar maakt de speaker  wel af.
zie het als een AMG PAKKET op de mercedes.
Gaat er  niet harder van vooruit maar geeft wel het optisch idee dat het sneller is en mooier  om te zien natuurlijk.
. hahaha

Tja oog wilt ook wat.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

eddy135

En je KAN het er tenminste aan uitgeven, dus wat is het probleem zou ik zeggen?  :omg:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mr.M

Citaat van: eddy135 op december 16, 2013, 23:12:31
En je KAN het er tenminste aan uitgeven, dus wat is het probleem zou ik zeggen?  :omg:

Ik snap wel dat het niet voor iedereen logisch is zoiets.

Audiofiel zijn gaat niet alleen om  het geluid voor mij , tis een compleet pakket.
Geluid , beleving, uiterlijk, de kleine details waar geluid geen rol in speelt is voor mij wel  belangerijk.

Kaal en ongekleurde kharma kast kost 2500 euro goedkoper ,iedereen kiest er voor om toch  een gelakte en gekleurde kast te nemen.

Dus stiekem deon we het allemaal.onbewust of  Indirect Dinge kopen die niets met gekuid te maken hebben.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

LABO

Tja daar zit wat in ... we schuiven ook liever aan een mooi gedekte tafel en bij vrouwen kijken we niet alleen naar het innerlijk
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Midcall

Aan de andere kant is het wel veelzeggend dat zelden het woord MUZIEK valt hier. Kharma eigenaren hebben bovengemiddeld last van een eeuwigdurend upgrade virus, waarbij ultieme tevredenheid zelden langer duurt dan enkele weken.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

LABO

Citaat van: Midcall op december 17, 2013, 00:10:32
Aan de andere kant is het wel veelzeggend dat zelden het woord MUZIEK valt hier. Kharma eigenaren hebben bovengemiddeld last van een eeuwigdurend upgrade virus, waarbij ultieme tevredenheid zelden langer duurt dan enkele weken.
Nou dat hoop ik niet want dan loop ik leeg :-)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

eddy135

Citaat van: LABO op december 16, 2013, 23:57:07
Tja daar zit wat in ... we schuiven ook liever aan een mooi gedekte tafel en bij vrouwen kijken we niet alleen naar het innerlijk

Innerlijk??  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Ik zie jou ook nooit iets over muziek posten...??????

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Wel post hij veel met een negatief randje...

Mr.M

Wat jij zegt klopt inderdaad.ena dat is mij ook opgevallen aangezien ik er zelf een van ben.
Nu praat ik over  mezelf als ik zeg dat kharma mij ook is opgevallen in de eerste instantie door de looks.
Kharma staat ook vaak op high end huishoudelijk beurzen en combineert desighn en muziek.
Veel klanten van  kharma zijn niet eens audiofiel maar meer liefhebbers van mooie spullen.
Nadat ze kharma in huis halen komen ze pas achter dat boxen meer doen dan mooi zijn en hard muziek weergegeven. En dan begint natuurlijk je ellende. Hahahah
En ja ik ben als kharma fan ook niet helemaal klaar.
Iemand die van harbeth houd zal ook de mooiste harbeth willen die er is.alleen die komt makkelijker aan zijn eindstation dan ik.
Liefst heb ik de grand exquisit thuis...maar dat is ver gezocht. Dat wil niet zeggen dar ik er niet van mag dromen.
ondertussen probeer ik steeds dichterbij te komen met kleine  stapjes.hahaha. (lijkt eerder alsof ik stil sta) hahah

Had ik het geld in me zak zitten hadden ze gister in me  huis gestaan en had niemand meer van een upgrade gepraat. :tounge2:

Mr.M

Als ik zo naar jouw met zorg geselecteerd set kijk ,kan ik rustig zeggen dat je een van de koplopers bent als om mooie spullen gaat.  :clapping: :inlove:
Niet iedereen kan zulke spullen in een keer binnen halen.

Alleen jij heb het denk ik ineen keer goed gedaan. Dus veel tusse stapjes (upgrades)overgeslagen. Hahaha

Deleted Member 2

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 09:18:44
Nog steeds niks over muziek.......
Beetje flauw wel hoor.  Al dat geraaskal over netsnoeren en stekkers elders op het forum
getuigt imho ook niet echt van muzikale prioriteiten.  Het is gewoon vooral een hardwareforum.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 10:09:46
Beetje flauw wel hoor.  Al dat geraaskal over netsnoeren en stekkers elders op het forum
getuigt imho ook niet echt van muzikale prioriteiten.  Het is gewoon vooral een hardwareforum.

Niks flauw. Trachten tot de best mogelijke weergave van muziek typeren als "geraaskal" zonder er iets van gehoord te hebben is geraaskal. Dat gedoe met netsnoeren, etc staat geheel in dienst van het nog meer genieten van muziek. Bij de Kharma liefhebbers heb ik niet het idee dat het primair om weergave gaat. Decoratie is het ultieme doel zoals Maz het zelf ook wel beschrijft om dan pas te ontdekken dat er ook geluid uit komt.

Wel eens gesnuffeld in welke muziek speelt er nu?

Welke muziek speelt er nu bij jou Abel?

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 10:29:34
1 Niks flauw. Trachten tot de best mogelijke weergave van muziek typeren als "geraaskal" zonder er iets van gehoord te hebben is geraaskal.
2 Wel eens gesnuffeld in welke muziek speelt er nu?
3 Welke muziek speelt er nu bij jou Abel?
1 Gaat nog steeds niet over muziek.*  Zeer geslaagde illustratie!
2 Ja, soms leuk topic.
3 Keith Jarret, Preludes & Fugas van Shostakovich.

* Ik zie dat je het wat hebt aangevuld. 
CiteerTrachten tot de best mogelijke weergave van muziek typeren als "geraaskal" zonder er iets van gehoord te hebben is geraaskal. Dat gedoe met netsnoeren, etc staat geheel in dienst van het nog meer genieten van muziek. Bij de Kharma liefhebbers heb ik niet het idee dat het primair om weergave gaat. Decoratie is het ultieme doel zoals Maz het zelf ook wel beschrijft om dan pas te ontdekken dat er ook geluid uit komt.
Denk dat jouw 'kritiek' hier ook elders op het forum vaak van toepassing is, mutatis mutandis.  Wat de Kharma liefhebbers siert is dat ze er eerlijk over zijn dat er ook andere factoren meespelen.  Ieder z'n eigen gedoe... 

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 10:35:22
1 Gaat nog steeds niet over muziek.*  Zeer geslaagde illustratie!
2 Ja, soms leuk topic.
3 Keith Jarret, Preludes & Fugas van Shostakovich.

* Ik zie dat je het wat hebt aangevuld.  Denk dat jouw 'kritiek' hier ook elders op het forum vaak van toepassing is, mutatis mutandis.  Wat de Kharma liefhebbers siert is dat ze er eerlijk over zijn dat er ook andere factoren meespelen.  Ieder z'n eigen gedoe...

Wellicht dat ik wat vooringenomen ben geraakt door de avonturen van Maz met een draaitafel: hij had RVS-deurstoppers van de Action aangeschaft om het geheel wat meer indrukwekkend te maken......

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 11:19:44
Wellicht dat ik wat vooringenomen ben geraakt door de avonturen van Maz met een draaitafel: hij had RVS-deurstoppers van de Action aangeschaft om het geheel wat meer indrukwekkend te maken......
;D  Hij is er tenminste duidelijk over...

Deleted Member 2

Nahpets

HDMI kabeltjes van de Action van 3,95 EUR doen het bij mij ook prima. Heb net mijn Shunyata ls-kabels van 3000 EUR/setje verkocht, speel nu even met no-name 4mm2 kabeltjes van nog geen 1 EUR/mtr, gaat ook prima. Finite Elemente Pagode rack van inmiddels 2900 EUR verkocht, er staat nu een flexy rack van 30 EUR, geen probleem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Had die Shunyata Andromeda destijds best willen kopen voor de looks.
Gelukkig had ik een helder momentje  :satisfied:

Jumping Jack

Jongens, voor de één is muziek de hobby, voor de ander de apparatuur, voor de meesten geldt een combinatie van beiden. En daar is helemaal niets mis mee. Maz dringt niemand iets op, laat iedereen in zijn waarde en geniet duidelijk van zijn invulling van de hobby. En ik gun het hem van harte!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 11:38:31
Had die Shunyata Andromeda destijds best willen kopen voor de looks.

Dat is ook een beetje mijn makke met Shunyata, het ziet er meestal erg hebbe-hebbe-hebbe uit. Gelukkig ook (relatief) waardevast indien 2e hands gekocht.
I love everybody!
some I love to avoid,

Nahpets

Citaat van: Jumping Jack op december 17, 2013, 11:43:06
Jongens, voor de één is muziek de hobby, voor de ander de apparatuur

En (de meeste) Kharma's kunnen muziek maken!
I love everybody!
some I love to avoid,

AbZ

Citaat van: Nahpets op december 17, 2013, 11:50:01
En (de meeste) Kharma's kunnen muziek maken!
Lijkt me ook duidelijk.  Het is niet alleen voor de looks dat ze indruk maken.