KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: ArjanR1 op november 12, 2013, 01:59:31

Zorg dat je een aantal maanden niks gaat kopen, want alles wat je gaat beluisteren
lijkt beter te zijn...

Jij moet ook wel heeeeeel erg veel geld gaan uitgeven om nu een upgrade te gaan doen (dan heb ik het over je speakers). :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Ik loop inderdaad op een pad dat velen hier all hebben bewandeld.. Tis af en toe gewoon een koop tik... Hahaha.
@arjan....heb laatste tijd mezelf goed in bedwang gehouden, heb all een hele tijd niets gekocht, tot nu (tweeters),,

Gister de scanspeak tweeters er uitgehaald en wat me opviel is dat er een marmer plaat tussen de speakers is.
De compartimenten zijn van elkaar gescheiden door een heel dik marmer plaat. Zag er heel goed uit.
Ik Ga vanavond de nieuwe tweeters plaatsen, ben zeer benieuwd..
Hier nog een foto van Kharma's nieuwe luisterruimte /bios.
Hier komen dan de grote grand exquisid,

Ze staan in de showroom  nu in Culemborg.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

sultankat

Citaat van: chansig op november 12, 2013, 07:39:17
Ik heb ooit een test gelezen waarin een ASR geen simpele Sony (van 200 euro) opat...

Gewoon lekker gaan luisteren, zal mij verbazen als de verschillen zo groot zijn dat je direct zegt van: Oke...dat is dus niets. Kharma is toch niet gek ?

Gr Hans

Natuurlijk zijn die amps van Kharma niet niks, maar de vraag was of het een upgrade is. Bovendien blijf je met een zelfstandige versterker ipv een ingebouwde veel flexibeler voor toekomstplannen. Enige voordeel van de switch: een klasse D versterker zoals de Kharma verbruikt maar een fractie van de stroom vergeleken met een ASR.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op november 12, 2013, 10:22:12
Natuurlijk zijn die amps van Kharma niet niks, maar de vraag was of het een upgrade is. Bovendien blijf je met een zelfstandige versterker ipv een ingebouwde veel flexibeler voor toekomstplannen. Enige voordeel van de switch: een klasse D versterker zoals de Kharma verbruikt maar een fractie van de stroom vergeleken met een ASR.
tja dat zal wel.. ik weet niet eens hoeveel stroom dat ding gebruikt

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Martijn M

Een goeie klasse-D versterker kan vandaag de dag qua performance de concurrentie met alle andere principes aan. Ik verwacht dat de meer conventionele versterkerprincipes op termijn allemaal plaats zullen maken voor klasse-D versterkers, behalve wellicht in de (enigszins conservatieve) high-end markt. Goed dat Kharma met z'n tijd meegaat! Ik neem aan dat zij voor een goede versterkermodule hebben gekozen.

Van de andere kant, zo'n ASR is ook wel gaaf hoor!
Dutch & Dutch

sultankat

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op november 12, 2013, 11:03:26
Een goeie klasse-D versterker kan vandaag de dag qua performance de concurrentie met alle andere principes aan. Ik verwacht dat de meer conventionele versterkerprincipes op termijn allemaal plaats zullen maken voor klasse-D versterkers, behalve wellicht in de (enigszins conservatieve) high-end markt. Goed dat Kharma met z'n tijd meegaat! Ik neem aan dat zij voor een goede versterkermodule hebben gekozen.

Die toekomstvisie deel ik. Heb zelf een Bel Canto S500 eindtrap gehad en als je, zoals bij dat merk, klasse D echt goed opbouwt is het in staat andere systemen te vergeten.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Citaat van: sultankat op november 12, 2013, 11:08:06
Die toekomstvisie deel ik. Heb zelf een Bel Canto S500 eindtrap gehad en als je, zoals bij dat merk, klasse D echt goed opbouwt is het in staat andere systemen te vergeten.
normaal gesproken ben ik ook niet van klasse d.  maar nadat ik de kharmas heb gehoord ben ik toch me oordeel gaan aanpassen betreft klasse d.

Mr.M

@ ton   de 1 serie active,  welke ik wilde beluisteren waren er nog niet.. ergens volgende week komen ze binnen.

ik denk niet dat ik mijn 2.3 voor inruil ,want ben hier zeer blij mee,,, of peter moet met een onweerstaanbaar aanbod komen.
heb de een serie nooit gezien maar blijkt dat ze weer een stuk groter zijn dan de 2tjes..

Mr.M

zo krijg je je asr emitter 2 binnen. :clapping:

Mr.M

en dit zijn de kharma classe d..als je heel goed kijk zie je ze misschien ..hahahah

Midcall

Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op november 12, 2013, 11:03:26

Van de andere kant, zo'n ASR is ook wel gaaf hoor!
Ik deel deze visie geenszins, en er is ook geen enkele indicatie dat dit het geval is. Dit wordt namelijk al meer dan 10 jaar beweerd toen het klasse D principe in grotere mate op de markt verscheen en ook toen als revolutionair werd gepresenteerd. Ook de klasse D bakken van Kharma zijn nimmer een groot succes geworden en van alles wat ik aan klasse D voorbij heb zien komen kon ik, op 2 versterkers na, ook (tot mijn spijt) nimmer concluderen dat het toppers waren. Mij blijft het te vlak en te clean en gaan simpelweg vervelen (gevoel hebben dat je iets mist, zonder aan te kunnen duiden wat nu precies) na aanvankelijk groot enthousiasme. En kijk maar om je heen, er zijn maar bitter weinig mensen die echt heel lang met hun klasse D versterkers blijven draaien, de meesten stappen toch weer over naar klasse A(B) vasrianten, al dan niet met buizen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

ik ben zelf altijd liefhebber geweest van buize.

audio research, lamm reference versterkers zijn mijn favorieten.

ik heb zowel audio reasearch als lamm en de kharmas op heele mooie kharma speakers beluisterd.

ik vond geluid van buize wat warmer en emotioneler tov kharma matrix voor en eindtrap..

misschien well een kromme vergelijking aangezien de kharma matrixen veel goedkoper zijn dan lamm en audio reasearch.
met mijn zoektocht naar versterkers vond ik de asr een van de weinig non buize versterkers die een warm geluid produceerde.
ik zei vroeger altijd ik wil geen koud classe d geluid.

ik moet wel zeggen dat de nagra buize voortrap met kharma matrix klasse d wel heel mooi klinkt,, collega van me speelt ermee op harbeths, .enige manier om klasse d eindtrappem lekker te laten klinken is met een buize voortrap.

das mijn ervaring met klasse d,,, zelf ben ik daar geen liefhebber van..als ik ergens een berg geld aan uitgeef wil ik het ook zien en voelen, dus geen luciferdoosje (kharma matrix )of platgedrukt stuk staal,(davialet)

overigens geeft kharma heele mooie niet klasse d versterkers,alleen die kosten weer een berg.30.000 voor een paar mono blokken en 45000 voor de voortrap..
:pompom:

Mr.M

paaj

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136892.0 

te late edit:
... kan me in ieder geval niet voorstellen dat er naast dat zoldersetje nog iets noemenswaardigs staat ;)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Former member 78

Mr.M

de ceramics zitten erin , :pompom:.

mocht iemand intresse hebben in de revelators dan hoor ik het graag.

murena

Hoi

Ik zou de revelators nog maar even bewaren, stel dat je er spijt van krijg.
Had Peter geen titanium tweeters meer ? die vond ik persoonlijk erg mooi.

En de matrix met audionote m3 voortrap wel eens gehoord , klonk erg goed,
zeer muzikaal en toch lekker veel druk in het laag.

Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Citaat van: murena op november 14, 2013, 09:11:45
Hoi

Ik zou de revelators nog maar even bewaren, stel dat je er spijt van krijg.
Had Peter geen titanium tweeters meer ? die vond ik persoonlijk erg mooi.

En de matrix met audionote m3 voortrap wel eens gehoord , klonk erg goed,
zeer muzikaal en toch lekker veel druk in het laag.

Eric

Hoi Eric de revelatie zijn all weg.

Ik heb de ceramic  nu 2 dagen aan beluisteren en er zit veel meer resolutie en verfijning in dan de revelators. Dus er is geen weg meer terug.
Eerlijk gezegd Had veel minder verwachting aangezien de revelators geen slechte tweeters zijn. Alleen de ceramic is echt beter en dat hoor je echt terug in ruimtelijkheid en detail.

Gaaf setje heb je staan trouwens.

murena

Hoi MAZ

Normaal moeten de tweeters wel een tijdje inspelen, dus zou het alleen  nog beter moeten worden.
Mijn speakers duurde wel 6 mnd eerdat de woofers echt los kwamen, de tweeters iets korter denk ik.

Ja, ik ben er zelf ook blij mee met m'n set, ik heb het door de jaren heen opgebouwd.
Ik ben n.l al jaren ook een Kharma fan.

Wat mij vaak opvalt , dat er veel mensen zijn, die over kharma een mening hebben,
en ze nog nooit gehoord hebben.

Gr Eric

ps je hebt zelf ook een mooie set.
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Net peter gesproken van kharma en blijkt dat ze 5 januari begint hun grootste show, de high end show van Las VEGAS.
Ik ben  vanaf 28 december,  tot half januari in las vegas,  dus dat komt goed uit,  kan ik de high end show van Las VEGAS meemaken als kharma gast.  :clapping: en  in de avond met peter een drankje doen en een  clubje bezoeken.   :headbanging:

DofN

Citaat van: maz op november 15, 2013, 19:23:18
Net peter gesproken van kharma en blijkt dat ze 5 januari begint hun grootste show hebben in Las VEGAS.
Ik ben  vanaf 28 december,  tot half januari in las vegas,  dus dat komt goed uit,  kan ik de high end show van Las VEGAS meemaken als kharma gast.  :clapping: en  in de avond met peter een drankje doen en een  clubje bezoeken.   :headbanging:

Groupie :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Citaat van: doorofnight op november 15, 2013, 19:34:38
Groupie :)
Ik vind dat ze een speaker cadeau moeten  doen als trouwe klant(groepie)  :pompom:

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

rovinggecko

Gewoon meenemen naar furnace creek in het weekend en korting for life!
Zonder dollen als je daar tijd tebesteden hebt, prio 1: death valley, prio 2: zion.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer