KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: maz op november  7, 2013, 12:26:28
nee hij heeft er niets aan want deze worden niet meer toegepast door kharma.
Maar ook Kharma zal zijn onderdelenmagazijn op peil willen houden, ook tbv speakers die niet meer gemaakt worden.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Midcall

Citaat van: sultankat op november  8, 2013, 09:31:55
Maar ook Kharma zal zijn onderdelenmagazijn op peil willen houden, ook tbv speakers die niet meer gemaakt worden.
Lijkt mij eerlijk gezegd niet, omdat Kharma ondertussen dit alternatief voor de betreffende tweeter voor handen heeft.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

sultankat

Citaat van: Midcall op november  8, 2013, 10:11:14
Lijkt mij eerlijk gezegd niet, omdat Kharma ondertussen dit alternatief voor de betreffende tweeter voor handen heeft.

Maar het blijft toch prettig als je, wanneer je slechts één tweeter hebt opgeblazen, gewoon nog hetzelfde type kunt bestellen ipv dat je bent aangewezen op vervanging van beide door de opvolger.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Thanatos

Dan krijg je het geneuzel weer dat ze matched pair moeten zijn dus beiden vervangen en dat ze liever nieuw inzetten dan gebruikt. Dat laatste kan ik me gezien het prijs segment wel indenken.

2e hands brengen ze ook nog wel wat op   ;)

Martijn M

Citaat van: maz op november  7, 2013, 18:52:42
Je moet toch op een of ander manier geld uitgeven aan je hobby.

Citaat van: maz op november  7, 2013, 19:58:00
Jij weet ook wel hoe het gaat met geld uitgeven aan je hobby. Jij snapt mij wel. Hahaha

Begrijp ik het goed als ik zeg dat hifi voor jou vooral leuk is vanwege het pad en niet zozeer vanwege het doel? Voor mij zelf is het een combinatie van die twee dingen. Als het doel is om de geluidskwaliteit te optimaliseren, zou ik mijn geld zetten op het op orde maken van de akoestiek. De Revelator tweeter van Scan-Speak is uitstekend, dus ik ben bang dat je op dat vlak hooguit een marginale winst zult kunnen boeken. De akoestiek is daarentegen heel belangrijk. Misschien eens een telefoontje met RivaSono plegen?

Graag verwijs ik nog even naar deze goede post van Midcall:

Citaat van: Midcall op oktober 18, 2013, 17:40:05

Citaat van: maz op oktober 16, 2013, 02:07:09
Trouwens wat een prachtig set heb je staan. Heb net je showcase doorgenomen en dat moet als een concertzaal klinken. Ik dacht mijn Kharma's redelijk van formaat  zijn maar die van jouw zijn 2x hoger.

GR maz

Ik kom van eenzelfde situatie als bij jou en het overgrote deel hier op dit forum. Het is o zo makkelijk om de weg van de minste weerstand te kiezen... je trekt je geldbuidel en je koopt een beter/duurder apparaat et voilá, het klinkt (meestal marginaal) beter als daarvoor. Akoestische aanpassingen, die meestal aanzienlijk goedkoper zijn, zeker bij sets van ons kaliber, is allemaal veel ingewikkelder... waar te beginnen, wat nu te kopen? En wees eerlijk, het is toch veel stoerder om een begerenswaardig apparaat van vele duizenden euro's aan iedereen (inclusief jezelf) te tonen dan een of ander vaag schuimpje die waarschijnlijk 300% effectiever is voor maar 10% van de kosten van dat mooie apparaat.

Ik denk het licht gezien te hebben en kan alleen maar hopen dat meer mensen dit gaan inzien (en diep van binnen weten we het ook allemaal wel), het maakt onze hobbybeleving zo enorm veel beter.
Dutch & Dutch

Mr.M

Dit is inderdaad een heel leerzaam stukje ervaring van een forumgenoot.
Wat daar staat klopt absoluut.
Wat tweeter upgrade betreft het was een deal waar ik moeilijk nee op kon zeggen.
Ti's niet dat ik opzoek was naar een upgrade.
Ik vroeg Peter wat het kost een tweeter upgrade naar de nieuwe serie tweeters. En dat was een heele vermogen omdat de filters aangepast moesten worden.
Hij ging voor me kijken of hij nog ergens in de voorraad nog de ceramische had liggen en als hij er een set op voorraad kon vinden dan zou ik het voor een schappelijk prijs mogen hebben.

Dit was de laatste setje die ze nog op voorraad hadden als reserve.en ik ben er zeer blij mee..all maakt het geen verschil is geluid ti's toch een meerwaarde voor me.

Moet wel zeggen ben zeer blij met kharma en de service ,,,  ze doen heel veel voor de tevredenheid van de klanten.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Jumping Jack

Citaat van: maz op november  8, 2013, 12:41:49
Dit is inderdaad een heel leerzaam stukje ervaring van een forumgenoot.
Wat daar staat klopt absoluut.
Wat tweeter upgrade betreft het was een deal waar ik moeilijk nee op kon zeggen.
Ti's niet dat ik opzoek was naar een upgrade.
Ik vroeg Peter wat het kost een tweeter upgrade naar de nieuwe serie tweeters. En dat was een heele vermogen omdat de filters aangepast moesten worden.
Hij ging voor me kijken of hij nog ergens in de voorraad nog de ceramische had liggen en als hij er een set op voorraad kon vinden dan zou ik het voor een schappelijk prijs mogen hebben.

Dit was de laatste setje die ze nog op voorraad hadden als reserve.en ik ben er zeer blij mee..all maakt het geen verschil is geluid ti's toch een meerwaarde voor me.

Moet wel zeggen ben zeer blij met kharma en de service ,,,  ze doen heel veel voor de tevredenheid van de klanten.

Dat snap ik eerlijk gezegd niet. Zit de meerwaarde dan louter in de meerprijs?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: maz op november  8, 2013, 12:41:49

Zijn de filters ook aangepast?

Mr.M

:dozingoff:
Citaat van: Jumping Jack op november  9, 2013, 13:13:03
Dat snap ik eerlijk gezegd niet. Zit de meerwaarde dan louter in de meerprijs?

Meerwaarde in de zin van een speaker met ("beter componenten")..daardoor met verkoop ook aantrekkelijker voor de koper..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

:popcorn:
Citaat van: Onder013 op november  9, 2013, 13:22:44
Zijn de filters ook aangepast?
Dat ligt aan de serie speaker die je heb.2.1 ,2.2 of 2.3'

Zoals ik op de reviews heb gelezen zit de benodigde filtering all op de tweeter als het van toepassing is.
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/1006/krarma_ce23c.htm

Volgens kharma kon ik ze zo plaatsen.of het nou met of zonder filterbox is weet ik niet. Maandag ga ik ze ophalen in Breda. Ben benieuwd.

Mr.M

Citaat van: erik s. op november  9, 2013, 13:37:19
dit is geloof ik niet de nieuwste versie.
Ik dacht dat bij de nieuwste series de berilium tweeter dat daar de filterfrequenties heel anders zijn en de hele filterbox vervangen moet worden,
En de ceramic is zeker niet de nieuwste, de beryllium is de nieuwste.

Bama

bij mij zitten de bovenste in mijn center en de onderste in mijn speakers.

Mr.M

Vind de titanium tweeters ook heel mooi hoor..
Verschil is dat op de revelator na,  alle andere tweeters op specificatie worden gemaakt voor kharma,, dus het is eige merk. . Er staat ook officieel kharma logo op de tweeter,,  noem het maar puntjes op de i zetten.

Mr.M

Ik ga vandeweek naar Breda om naar een ingeruild 1.0 midi enigma met   ingebouwde kharma eindtrappen en matrix voortrap  te luisteren. De oude eigenaar heeft het ingeruild tegen een DB9 S met ingebouwde eindtrappen.
Heb zoiets eerder gezien en tis heel apart als je met de Xlr rechtstreeks je speaker ingaat.  :clapping:

Wie weet misschien komt binnenkort me asr emitter 2 op de markt,
Ben benieuwd wat het moet gaan kosten...

Bama

Citaat van: maz op november 10, 2013, 12:44:14
Ik ga vandeweek naar Breda om naar een ingeruild 1.0 midi enigma met   ingebouwde kharma eindtrappen en matrix voortrap  te luisteren. De oude eigenaar heeft het ingeruild tegen een DB9 S met ingebouwde eindtrappen.
Heb zoiets eerder gezien en tis heel apart als je met de Xlr rechtstreeks je speaker ingaat.  :clapping:

Wie weet misschien komt binnenkort me asr emitter 2 op de markt,
Ben benieuwd wat het moet gaan kosten...

dat gaat niet goedkomen, je weet nu al dat je het mooi gaat vinden. ;D

Ik moet morgen in Rdam zijn anders kwam ik ook even kijken

Robbo

Wat is een Midi Enigma ?  Een Ceramique ?

In gebouwde eindtrappen zijn dan de MP150?

Mr.M

Citaat van: Robbo op november 10, 2013, 13:34:12
Wat is een Midi Enigma ?  Een Ceramique ?

In gebouwde eindtrappen zijn dan de MP150?
De midi is de middelmaat.
Van de 1serie.
Enigma is de hoogste serie bekabeling.
En inderdaad de mp150 zijn ingebouwd in de speakers. Scheelt weer een setje dure ls kabels.
Moet zeggen het ziet er echt mooi uit een Xlr ingang op je speakers.
Voor mij zou het een berg ruimte schelen aangezien de asr emitter 120 kilo is in totaal. Met de voedingen.   

sultankat

Citaat van: maz op november 10, 2013, 16:41:47
De midi is de middelmaat.
Van de 1serie.
Enigma is de hoogste serie bekabeling.
En inderdaad de mp150 zijn ingebouwd in de speakers. Scheelt weer een setje dure ls kabels.
Moet zeggen het ziet er echt mooi uit een Xlr ingang op je speakers.
Voor mij zou het een berg ruimte schelen aangezien de asr emitter 120 kilo is in totaal. Met de voedingen.

Voor de versterker hoef je het niet te doen: de mp150 is een "gewone" klasse D versterker. Niks mis mee tegenwoordig (zie Bel Canto), maar ik schat in dat de ASR alles met nog meer gemak en verfijning doet.

Mr.M

Vandaag de tweeters  opgehaald bij kharma en meteen ook een rondje door de zaak gelopen.
Moet zeggen de nieuwe speaker lijn ziet er nog gelikter uit dan de voorgaande.

sultankat

Alle kleuren leverbaar zolang het maar zwart is, zou je denken

Midcall

Citaat van: sultankat op november 11, 2013, 18:11:58
... maar ik schat in dat de ASR alles met nog meer gemak en verfijning doet.
Ik weet het wel zeker  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Dat is zeker zo.  De controle die de asr heeft over de speakers is van zeer hoge classe.
Ook niet gek als je 56x10.000 mf,  Condensator aan board heb en 2aparte voedingen met ieder 2travos voor stabiele stroom toevoer per kanaal.
Zie foto, en een beetje lees materiaal voor de audio liefhebbers.
http://www.stereophile.com/integratedamps/1006asr/index.html
http://jeffsplace.me/wordpress/?p=3487
http://hvt.nl/tests/luidsprekers/2672-asr-emitter-ii-hd-akku-version-blue-en-audiodata-avance

Former member 78

Het is idd geen upgrade, maar een downgrade ;)

Ik herken veel van jouw upgrade drang, in zoals ik was.
Zorg dat je een aantal maanden niks gaat kopen, want alles wat je gaat beluisteren
lijkt beter te zijn...

Wil je graag je centen stuk slaan, pak dan de ruimte aan. Want een ASR vreet klasse D als ontbijt.

De meesten hier hebben de zelfde weg bewandeld, en het is verstandig aan naar ze/ons te luisteren ;)
Nogmaals, wil je stappen zetten, dan pak je de ruimte aan. Want jouw set moet meer dan een beetje muziek
kunnen weergeven.

chansig

Ik heb ooit een test gelezen waarin een ASR geen simpele Sony (van 200 euro) opat...

Gewoon lekker gaan luisteren, zal mij verbazen als de verschillen zo groot zijn dat je direct zegt van: Oke...dat is dus niets. Kharma is toch niet gek ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon