KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

Citaat van: Midcall op oktober 30, 2013, 09:40:20
Nu zou ik alleen NOOIT iets 2e hands in Italië kopen, maar voor de gokkers onder ons is het wellicht een goede deal.
voor die prijs (tov de nieuwprijs) loont het volgens mij wel de moeite om gewoon ff het vliegtuig te nemen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sultankat

Citaat van: chansig op oktober 30, 2013, 09:55:58
Wel grappig...een center op een Duitse verkoopsite plaatsen en vervolgens aangeven dat je niet internationaal verzendt.

Gr Hans

Gebeurt wel vaker, komt door de standaardinstellingen. Gewoon mailen naar de verkoper.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Tegenwoordig  PayPal betalingen zijn vrij veilig.
Ik zou daar geen moeite mee hebben iets uit buitenland bestellen. Als hij de kharma nummer van speaker kan laten weten is zo natevragen of kharma waar en wanneer deze speaker gemaakt en geleverd is.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

erik s.

Citaat van: maz op oktober 30, 2013, 13:03:43
Tegenwoordig  PayPal betalingen zijn vrij veilig.
Ik zou daar geen moeite mee hebben iets uit buitenland bestellen. Als hij de kharma nummer van speaker kan laten weten is zo natevragen of kharma waar en wanneer deze speaker gemaakt en geleverd is.
voor de koper is PayPal redelijk veilig. voor de verkoper ligt dat heeel anders.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

jan-rotterdam

De betreffende center komt werkelijk van Kharma, ik heb de koper destijds zelf in contact gebracht met Kharma nadat hij mij benaderd had  ;D

Groeten Jan

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Midcall

Citaat van: W.Otter op oktober 30, 2013, 14:27:50
op hifi.nl wordt een set db7 geveild..
Alleen zijn de startprijzen van hifi.nl hilarisch te noemen voor een veiling.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Pjotr27

Citaat van: Midcall op oktober 30, 2013, 15:59:34
Alleen zijn de startprijzen van hifi.nl hilarisch te noemen voor een veiling.

En heb je geen flauw idee wat er al is geboden....
Had wel enige belangstelling voor een eerdere veiling , maar geen idee of en hoeveel er was geboden.
Of doe ik iets verkeerd? Heb het toen maar laten gaan...

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

http://www.hifi.nl/artikel/21228/Hi-Veiling-Kharma-Elegance-dB7.html

de link naar hifi.nl db7 veiling

er is nog geen bod uitgebracht via veiling maar weet wel van iemand die wel een bod heeft gedaan via mail.
aangezien de starttarieef 12500 is  voor een bod op de veiling.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Vandaag een kleine upgrade  besproken voor me luidsprekers.
De scanspeak revelator  wordt vervangen door Kharma's hoogwaardige keramische blacklabel  tweeter.
Ben benieuwd of dat verschil maakt....

Mr.M

Thanatos

Citaat van: maz op november  6, 2013, 21:59:54
http://www.speakerland.nl/index.php?option=com_virtuemart&view=category&virtuemart_category_id=31&Itemid=94 had niet verwacht maar de revelator tweeter kost rond 550 euro per paar.

Ik wel.. ooit 1 moeten vervangen en was niet zo blij met het prijskaartje  :D

Mr.M

[quote auteur hor=Thanatos link=topic=130619.msg2527190#msg2527190 date=1383771768]
Ik wel.. ooit 1 moeten vervangen en was niet zo blij met het prijskaartje  :D
[/quote]

Ja dat snap ik met deze prijzen.  Ik heb straks ieder geval 2 staan.  Haha
Misschien kan ik iemand wel blij mee maken voor weinig.

Mr.M

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DofN

Ik weet niet goed of je, mede vanwege je akoestiek, alle voordelen van die keramische tweeter gaat horen. En ik twijfel (zelfs) een beetje of je het verschil zo gaat horen tussen 2 erg goede tweeters?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Midcall

Citaat van: doorofnight op november  7, 2013, 10:05:11
Ik weet niet goed of je, mede vanwege je akoestiek, alle voordelen van die keramische tweeter gaat horen. En ik twijfel (zelfs) een beetje of je het verschil zo gaat horen tussen 2 erg goede tweeters?
Het mooie is dat je het niet even snel 1 op 1 kunt vergelijken. Als je veel effort (en/of geld) in een dergelijke upgrade steekt klinkt het bijna als vanzelf al beter. Ik had zelf niet zoveel geld in een dergelijke tweeter upgrade gestoken (zeker niet als je beseft hoe oneindig grotere upgrade voor het geluid het was geweest als deze investering voor akoestische doeleinden was bestemd), maar goed, ik ben hoe dan ook niet zo'n fan van ceramische units, dus ik ben wellicht wat bevooroordeeld.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

DofN

Citaat van: Midcall op november  7, 2013, 10:21:19
Het mooie is dat je het niet even snel 1 op 1 kunt vergelijken. Als je veel effort (en/of geld) in een dergelijke upgrade steekt klinkt het bijna als vanzelf al beter. Ik had zelf niet zoveel geld in een dergelijke tweeter upgrade gestoken (zeker niet als je beseft hoe oneindig grotere upgrade voor het geluid het was geweest als deze investering voor akoestische doeleinden was bestemd), maar goed, ik ben hoe dan ook niet zo'n fan van ceramische units, dus ik ben wellicht wat bevooroordeeld.

Ik ben het met je eens voor wat betreft de niet makkelijke vergelijking, en eigenlijk waren mijn vragen een voorzichtig betoog om eerst wat aan de akoestiek te doen..

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Thanatos

Buiten dat ik het upgrade virus heel goed kan begrijpen ben ik het eens met bovenstaande opmerkingen.

Een andere tweeter zal zeker de klanksignatuur van de luidsprekers iets veranderen. Echter zouden akoestische aanpassingen veel grotere verbeteringen geven. Immers hebben luidsprekers altijd een koppeling met de akoestiek en luister je in een slechte akoestiek meer naar akoestiek (reflecties) dan de luidsprekers zelf.

Mr.M

peter van kharma is laatst bij mij geweest en een drastisch akoestisch aanpassing is zeker niet nodig volgens hem. de galmtijd is zeer kort volgens hem en door meerdere tapijten die door heel het huis liggen  en gestoffeerde banken en de lamellen die als difuser kunnen functioneren ziet hij geen reden voor een zwaar akoestisch maatregel.
zeker omdat ik me speakers ruim over een meter de kamer in kan trekken en achter mijn luisterplek meters vrij ruimte heb.
plafond is de enige wat bij mij grootste reflectie geeft maar echoes hoor je niet omdat het niet meer verder kaatst dan de plafond omdat de vloeren bekleed zijn.
de twee base trapd die ik achter de speakers heb zijn ook een akoestisch goed middel voor de glazen hoeken.

ik moet me speakers gewoon beter laten koppelen met me ruimte zegt hij, dus de juiste plek vinden en de juiste verhoudingen tot zij muren , achterwanden icm luisterplek,...

ik ben aan denken over de behandeling van plafond, aan de  andere kant zit ik te denken om de muur tussen woonkamer en slaapkamer te doorbreken om zo me woonkamer 8 meter breed te maken en 8 meter lang... dan heb ik zeker geen last van vroege reflectie....
vanavond eens even overleggen wat het allemaal gaat kosten een gipsmuur van 4 meter weg laten halen..

Mr.M

Citaat van: erik s. op november  7, 2013, 09:22:22
kun je ze niet inruilen bij Kharma?

nee hij heeft er niets aan want deze worden niet meer toegepast door kharma.

Mr.M

Citaat van: Thanatos op november  7, 2013, 10:51:10
Buiten dat ik het upgrade virus heel goed kan begrijpen ben ik het eens met bovenstaande opmerkingen.

Een andere tweeter zal zeker de klanksignatuur van de luidsprekers iets veranderen. Echter zouden akoestische aanpassingen veel grotere verbeteringen geven. Immers hebben luidsprekers altijd een koppeling met de akoestiek en luister je in een slechte akoestiek meer naar akoestiek (reflecties) dan de luidsprekers zelf.
Ben helemaal met je eens, zo slecht is me akoestiek  nog niet eens als ik het van kenners zo hoor. Het kan zeer zeker beter, en daar ben ik langzaam naartoe aan werken.
Wat tweeter upgrade betreft, ik zie het als een soort meerwaarde. Je moet toch op een of ander manier geld uitgeven aan je hobby. Als audiofiel  ben je nooit klaar met je hobby .. Hahah altijd wel iets waar je geld in kan stoppen. Hahah

Bama

en hierna de db7 mid?

Heb in mijn centerspeaker ook de ceramische tweeters zitten

Mr.M

Citaat van: Bama op november  7, 2013, 19:17:00
en hierna de db7 mid?

Heb in mijn centerspeaker ook de ceramische tweeters zitten
Hahahaha bedankt voor het idee ton. Hahaha.
Jij weet ook wel hoe het gaat met geld uitgeven aan je hobby. Jij snapt mij wel. Hahaha
Gr

sultankat

Citaat van: doorofnight op november  7, 2013, 10:05:11

In ieder geval is mijn ervaring dat er een duidelijk verschil is tussen de Ceramic tweeter van Kharma en de latere Beryllium tweeter.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock