KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Citaat van: BuSpu op februari  7, 2013, 21:05:02
Piep Pipers  :-X

en toch heel veel mensen genieten ervan en wat ik altijd grappig vond was dat veel mensen die in orkest spelen hebben ze vaak  :blink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

tompj

Citaat van: John Wx op februari  9, 2013, 11:37:04
en toch heel veel mensen genieten ervan en wat ik altijd grappig vond was dat veel mensen die in orkest spelen hebben ze vaak  :blink:
Een lijst met namen van 'bekende' nederlanders op je site, en een mythe is geboren....

Lang leve de marketing...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Maximus_Aurelius

Citaat van: maz op februari  6, 2013, 18:55:18
Ik dacht primare, goldmund

Goldmund is Swiss made ;).

Deens luidspreker fabrikant - System Audio.

Ik zie wel Siltech voorbij komen maar er is ook een merk dat familie is van Siltech, naam Crystal Cable.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Robbo

Het merk Kharma heb ik altijd zeer gaaf gevonden.   Met name de 3.2 en Midi Exquisite (eerste versie met volledige houten kop).  Echt design stukken op zich.   Maar wil je dit echt goed laten klinken dan tel op de aanschafwaarde van de speakers nog maar een factor 2 voor de aansturing.    Dus daarom heb ik het maar bij gelaten.

Zit er nu een rand in de konus van die nieuwe Omega driver?   Zo lijkt het op de openingspagina van kharma.com

koen1985

Een factor 2 voor de aansturing vind ik nogal hoog gegrepen.
Je hebt wel een beetje power nodig ,maar dit hoeft niet persee extreem duur te zijn.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

murena

:tongue2: Hallo

Ik ben al jaren fan van Kharma, is een sound wat je moet aanspreken denk ik.
Ik ruil m,n huidige 3.2FE 's in bij kharma in Breda, in maart komen m'n DB7's
Dus als er liefhebbers zijn, voor 3,2 Fe's met black label bass speakers, in maart
staan ze in Breda bij kharma.
Zijn zwart pareleffect zie att.

Gr Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Mr.M

Leuk upgrade!

Is de db7 heel anders in geluid? Heb ze nooit gehoord.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Weet iemand wat nou denverschillen zijn tussen de 2 series van kharma?
Je hebt de 2.0 ,2.1 ,2.2 ,2.3 ???

Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Dit zit met name in de gebruikte drivers /tweeters,dempingsmaterialen,bedrading,filters .
Verder zijn er andere aansluitterminals ,maar met name de inwendige opbouw is anders.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

sultankat

Citaat van: koen1985 op februari 18, 2013, 09:23:47
Dit zit met name in de gebruikte drivers /tweeters,dempingsmaterialen,bedrading,filters .
Verder zijn er andere aansluitterminals ,maar met name de inwendige opbouw is anders.

Klopt! Het zijn allemaal doorontwikkelingen. Ik heb de Final Edition van de 2.3. Toen was bij Kharma kennelijk de koek op om binnen dit concept verder door te ontwikkelen. Toch heeft ook de nieuwe Elegance serie heel veel van de laatste 2.3 serie overgenomen. Bijvoorbeeld binding posts, Beryllium tweeter, midrange, stands.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

murena

Kharma stopte ook met de ceramics, omdat er veel stuk gingen, toen hebben ze de black label versie nog uitgebracht. ( ceramic met coating),maar ze wilde ervan af .
Ook omdat veel speaker fabrikanten hun zijn gaan kopieren, zijn ze ermee gestopt.
De nieuwe units zijn zijn echt beter, heb de 3.2 FE se gehoord naast de DB7 , het verschil is echt groot.
De oude tweeter (Focal) heeft soms een hard randje, de Beryllium is milder,het laag en midlaag is veel meer
aanwezig met de eigengemaakte units.
Maar het heeft wel een jaar geduurd voordat de DB7 goed waren, de eerste versies waren niet goed, dat bleek ook wel toen diverse klanten niet tevreden waren, nu is het een fijne speaker om naar te luisteren.
En de afwerking is naar een hoger peil gebracht

Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

sultankat

Citaat van: murena op februari 18, 2013, 09:58:44
:tongue2:Kharma stopte ook met de ceramics, omdat er veel stuk gingen, toen hebben ze de black label versie nog uitgebracht. ( ceramic met coating),maar ze wilde ervan af .
Ook omdat veel speaker fabrikanten hun zijn gaan copieren, zijn ze ermee gestopt.
De nieuwe units zijn zijn echt beter, heb de 3.2 FE se gehoord naast de DB7 , het verschil is echt groot.
De oude tweeter (Focal) heeft soms een hard randje, de Beryllium is milder,het laag en midlaag is veel meer
aanwezig met de eigengemaakte units.
Maar het heeft wel een jaar geduurd voordat de DB7 goed waren, de eertse versies waren niet goed, dat bleek ook wel toen diverse klanten niet tevreden waren, nu is het een fijne speaker om naar te luisteren.
En de afwerking is naar een hoger peil gebracht

Eric

Daarom ben ik ook zo tevreden: een aantal DB7 verbeteringen zit al in de Final Edition van de 2.3 en dat voor een belangrijk lagere prijs. Neemt niet weg dat de DB7 een snoepje is. Het kan altijd beter zo blijkt.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

murena

Ja de 2.3 kharma heb ik ook gehad maar dan nog in de OLS versie, wel met de zelde speaker units.(hier op foto nog met de Revelator, en later met de Focal unit)
Het was altijd een van mijn favoriete speakers, ook de afmetingen waren goed.
En het midlaag en mid vond ik iets beter als de 3.2 FE.

Eric
Audio analogue CD

Midcall

Citaat van: murena op februari 18, 2013, 09:58:44
Ook omdat veel speaker fabrikanten hun zijn gaan kopieren, zijn ze ermee gestopt.
Ik begrijp dat je Kharma fan bent, maar dat veel fabrikanten, op dezelfde wijze als Kharma dezelfde keramische units van Thiel betrekken lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin om deze fabrianten van kopieren te beschuldigen. Nu vind ik het alleen maar goed dat ze, om wat voor reden dan ook van die keramische units zijn afgestapt, ik ben nog geen speaker tegengekomen met die units die mij zodanig heeft kunnen bekoren dat ik ook maar enig gevoel van hebberigheid over mij heen heb gekregen. Dus dat de Kharma's er op vooruit zijn gegaan geloof ik dan ook direct.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

murena

Een feit is wel dat OLS en later Kharma de accuton in begin jaren 90 ging toepassen op grote schaal, en daarmee veel succes heeft behaald.(awards etc..)
En dat niet iedereen deze speakers even mooi vindt, is ook een feit , maar ieder merk heeft z'n voor en tegenstanders denk ik.

Eric
Audio analogue CD

sultankat

Citaat van: murena op februari 18, 2013, 12:54:49
Een feit is wel dat OLS en later Kharma de accuton in begin jaren 90 ging toepassen op grote schaal, en daarmee veel succes heeft behaald.(awards etc..)
En dat niet iedereen deze speakers even mooi vindt, is ook een feit , maar ieder merk heeft z'n voor en tegenstanders denk ik.

Eric

Wijze woorden. Het vergt veel kennis om keramische units verstandig in te zetten. Maar als dat lukt krijg je een prachtig gecontroleerd en detailrijk geluid zonder hardheid. Marten en Kharma beheersen dat, zonder andere fabrikanten te willen uitsluiten.

Cookymonster

Citaat van: sultankat op februari 18, 2013, 13:26:10
Wijze woorden. Het vergt veel kennis om keramische units verstandig in te zetten. Maar als dat lukt krijg je een prachtig gecontroleerd en detailrijk geluid zonder hardheid. Marten en Kharma beheersen dat, zonder andere fabrikanten te willen uitsluiten.

Ook wijze woorden van Sultancat.
Mijn eerste keer dat ik echt door een "hebberigheid" ben getroffen was uitgerekend met een luidspreker met keramische Thiel-accutondrivers.  Het was op een VAD beurs in Veldhoven (de CLIO Muze 7a) .  Achteraf nog diverse uitblinkers gehoord met soortgelijke drivers.   Mijn huidige luidsprekers hebben die ook en zullen heel waarschijnlijk bij me blijven "untill the day I die".
Dus Midcall...ook hier gaat het over smaken ...die gelukkig verschillen.

Midcall

Citaat van: Cookymonster op februari 23, 2013, 00:11:53
Dus Midcall...ook hier gaat het over smaken ...die gelukkig verschillen.
Ongetwijfeld. Maar gelukkig heeft Kharma zijn horizon wat weten te verbreden en gebruiken ze nu beter klinkende units  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Mr.M

Gister en vandaag naar kharma geweest en mijn collega heeft na horen van mijn kharmas en het mooie geluid een complet set matrix voor / eind aangeschaft.
Ze speelden met de demo op DB9s, en het was geweldig wat die kleine versterkers kunnen .
Vanochtend weer geweest en misschien ga ik ze zelf ook aanschaffen.vanochtend speelde  ze op de nieuwe elegence serie. En dat was ook prachtig om te horen ,
Instap 12000 ofzo, voor kharmas begrippen "betaalbaar" en mooi.
Aangezien ik de dag daarvoor de 3 x duurdere serie in dezelfde kamer hoorde verwachte ik een grote stap achteruit , maaaaaaarrrrrr   Als ik een mocht meenemn zou ik die kleine elegance meenemen. was echt mooi wat die kleinere kasten en units voor beeld en stage kunnen neerzetten .
Alle nieuwe produkten van kharma zijn zo goed door ontwikkeld laatste jaren dat ze met "instap" modellen goed in de buurt komen van de meervoudig kostende broers.

Gr maz.

murena

Ik ben ook in  bezit van de kharma voor en eind trap m-150 en de mp-150, maar wat ik ook een mooie combinatie vind , is de eindtrap mp-150 met een mooie buizenvoortrap.
Ik heb ze gehoord met de Lamm buizen voortrap erg mooi, en met de AudioNote M3 line .
Met de audio note m3 is het minder analytisch, plaatsing etc.., maar wel muzikaler als de kharma voor trap.
En als je even rond kijkt zijn ze wel 2e hands te vinden.

Eric
Audio analogue CD

Midcall

Citaat van: maz op februari 23, 2013, 02:41:02
Gister en vandaag naar kharma geweest en mijn collega heeft na horen van mijn kharmas en het mooie geluid een complet set matrix voor / eind aangeschaft.
Ze speelden met de demo op DB9s, en het was geweldig wat die kleine versterkers kunnen .
Vanochtend weer geweest en misschien ga ik ze zelf ook aanschaffen.vanochtend speelde  ze op de nieuwe elegence serie. En dat was ook prachtig om te horen ,
Instap 12000 ofzo, voor kharmas begrippen "betaalbaar" en mooi.
Aangezien ik de dag daarvoor de 3 x duurdere serie in dezelfde kamer hoorde verwachte ik een grote stap achteruit , maaaaaaarrrrrr   Als ik een mocht meenemn zou ik die kleine elegance meenemen. was echt mooi wat die kleinere kasten en units voor beeld en stage kunnen neerzetten .
Alle nieuwe produkten van kharma zijn zo goed door ontwikkeld laatste jaren dat ze met "instap" modellen goed in de buurt komen van de meervoudig kostende broers.

Gr maz.
Volgende keer je ASR meenemen zodat je wat beter kan beoordelen wat die versterkers voor meerwaarde geeft. Hoe beoordeel je de kwaliteit van een versterker als je de speaker waar het op draait niet kent?

murena

Is een goede optie , maar nog beter is de versterkers thuis uit proberen, Peter Bats van Kharma
is daar niet moeilijk in.
En over de prijs kun je altijd praten met Peter, ik kom er al jaren en ik ben er altijd goed behandeld.

Eric
Audio analogue CD

Cookymonster

Citaat van: Midcall op februari 23, 2013, 01:55:58
Ongetwijfeld. Maar gelukkig heeft Kharma zijn horizon wat weten te verbreden en gebruiken ze nu beter klinkende units  ;)

Hoezo, zijn dat niet gewone Morel drivers ?

Rusher

Waarschijnlijk al lang bij de (Kharma)liefhebbers bekend, maar toch even voor de zekerheid, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets bijdraag aan het forum...  :blush:

Zaterdag 9 maart van 10.00 – 16.00 uur Show met Kharma Elegance, dCs en Moon bij Rhapsody te Hilversum.

http://www.rhapsody.nl/zaterdag-9-maart-van-10-00-16-00-uur-show-met-kharma-elegance-dcs-en-moon/?utm_source=hifinl&utm_medium=rectangle&utm_campaign=rhapsody%2Bprimeur%2Bkharma%2Bmoon