Dual FI SP418

Gestart door Djauweh, januari 29, 2013, 10:47:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Djauweh

Dat ding ziet er wel erg dik uit zeg  ;D

Timvg

Dat is één module van de totale sub.. de volledige versie:



Dat zijn 18" passieve radiators vooraan, met achter de drivers nog een gepoorte kamer getuned op +/- 12hz

flakkees

 ;D bijna zou ik zeggen ,is dit niet te gek ? :happy:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx


Djauweh

Zoiets is toch wel erg gaaf als je de ruimte hebt voor een dedicated HT room en geen vrouw hebt  ;)


flakkees

Citaat van: morca op februari  5, 2013, 17:07:22
Ik heb beide ,maar weer geen buget .........  :devil:

:D

ruilen ? :nopompom: met is ook niet altijd feest hoor  :mellow:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Ik weet het ,ze zijn XXXXXeigenwijs,vandaag nog weer ervaren.
Dan ben ik toch weer blij dat ik single ben,want thuis pik ik dat soort onzin niet.............

Gat Deur Eruit  :D

Dus nee ik wil onder geen beding ruilen Kees  ;)

mijkie

en ik lever die van mij niet in, redelijk budget en een vrouw die, hoe raar het klinkt niet eigenwijs is en die gekke dingen ook leuk vind, al bouw ik een sub van een kuub en/of speakers van 2 meter hoog...... :inlove: :inlove:
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

morca

Dat is een goeie idd ,nooit inruilen  :)

Nou wachten op Djauwe zijn project,je kan/mag de naam wel veranderen,there is something else going on !!!   ;D

MVG

Citaat van: mijkie op februari  5, 2013, 20:52:12
en ik lever die van mij niet in, redelijk budget en een vrouw die, hoe raar het klinkt niet eigenwijs is en die gekke dingen ook leuk vind, al bouw ik een sub van een kuub en/of speakers van 2 meter hoog...... :inlove: :inlove:

Zeker te weten! Hier ook hoor!  :wub: Als ik maar lekker een beetje bezig bent vind ze het prima, zolang alles een beetje netjes blijft en t er enigzins redelijk uitziet kan alles!

Djauweh

Citaat van: morca op februari  5, 2013, 21:29:39
Dat is een goeie idd ,nooit inruilen  :)

Nou wachten op Djauwe zijn project,je kan/mag de naam wel veranderen,there is something else going on !!!   ;D

Als ik zou weten hoe ik dat moest doen had ik het al gedaan haha  ;D Zo heb je een plan en zo ben je 4 pagina's verder met iets compleet anders  :)

flakkees

is hier ook maar een moment opname hoor  ;) te lang thuis denk ik
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Citaat van: Djauweh op februari  6, 2013, 09:15:09
Als ik zou weten hoe ik dat moest doen had ik het al gedaan haha  ;D Zo heb je een plan en zo ben je 4 pagina's verder met iets compleet anders  :)
startpost http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130581.0 van je topic
Klik op bewerken dan kan je ook de titel aanpassen  :thumbs-up:

Djauweh

Thnx, bij deze aangepast  ;D

Djauweh

De subs zijn gister besteld, hopelijk komen ze ergens volgende week binnen!  ;D


Djauweh

Afgelopen weekend ook de sketchup tekeningen afgemaakt inclusief maatvoering en deze doorgestuurd naar degene die de kasten gaat maken. MDF zal hij deze week gaan bestellen. Ik hoop er ergens deze week even langs te kunnen met een van de drivers om de maten te checken om er zeker van te zijn dat de boel gaat passen. Ook moeten we kijken hoe we gaan bracen ivm de ruimte. Achter de driver zal namelijk geen plaats zijn voor bracing door de geringe diepte welke intern maar 31cm is.

Dient de magneet nog ondersteund te worden of gaan 8 bouten/inslagmoeren dit gewicht wel houden?

flakkees

ik zou de magneet wel op een plankje leggen
units zijn nogal zwaar geloof ik
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Spollie

Citaat van: Djauweh op februari 11, 2013, 08:33:05
Afgelopen weekend ook de sketchup tekeningen afgemaakt inclusief maatvoering en deze doorgestuurd naar degene die de kasten gaat maken. MDF zal hij deze week gaan bestellen. Ik hoop er ergens deze week even langs te kunnen met een van de drivers om de maten te checken om er zeker van te zijn dat de boel gaat passen. Ook moeten we kijken hoe we gaan bracen ivm de ruimte. Achter de driver zal namelijk geen plaats zijn voor bracing door de geringe diepte welke intern maar 31cm is.

Dient de magneet nog ondersteund te worden of gaan 8 bouten/inslagmoeren dit gewicht wel houden?

Mag ik vragen hoe jij er in Sketchup voor zorgt dat de maatvoering precies klopt? Ik kan namelijk nergens een optie vinden om van een vlak of solid de exacte afmetingen op te geven, het lijkt er op dat dit allemaal vanuit de losse pols moet. Klopt dit?

Djauweh

In Sketchup dien je ten eerste de maatvoering op milimeters te zetten om nauwkeurigheid te garanderen. Wanneer je een tool selecteert, de rectangle bijvoorbeeld, klik je op het beginpunt van waar je dit vlak wilt hebben. Rechts onderin zie je de maten staan van het vlak wat je aan het maken bent. Stel dat je een vlak wilt maken van 600mm lang en 400mm breed dan typ je na het beginpunt te hebben aangeklikt 600;400 in en drukt op enter.

Dit werkt voor andere tools hetzelfde. Zo kun je bij een cirkel bijvoorbeeld voordat je klikt ook het aantal polygonen opgeven. Hoe hoger het getal hoe ronder de cirkel wordt.

Djauweh

Gister avond zijn de drivers afgegeven, wat een monsters om te zien zeg en enorm zwaar! Het begint nu toch wel heel erg te kriebelen.


MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

mijkie

leuke dingetjes !! dat is toch zo'n blikje uit het vliegtuig ?? ;D ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *