Kind en WAF vriendelijke speakers gezocht - fase I: Oriëntatie

Gestart door migailov, januari 26, 2013, 11:58:06

Vorige topic - Volgende topic

migailov

Verder kijk ik ook met een scheef oog naar de KEF LS50. Volgens mij zit hier alleen geen grill op, ook vraag ik mij af of deze speaker op een goed manier aan de muur bevestig kan worden... Heeft iemand antwoord op deze 2 vragen?

Lazybird

Het beste advies dat ik je kan geven is gewoon je eigen luidsprekers houden. Het is toch echt een kwestie van opvoeden en duidelijke kaders stellen. Ik heb hier diverse kinderen feestjes gehad en echt nooit problemen gehad.
Zeg nou zelf zo'n B&W tweeter zou toch een direct doelwit moeten zijn.

Een kleine speaker andere speaker gaat het kernprobleem niet oplossen.

Ik hoop van harte dat je gewoon bij huidige set blijft, mocht je toch het upgrade virus hebben wens ik even goed succes met je zoektocht  :D

Wijsheid
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Jumping Jack

Die kef's hebben idd geen grill en een baspoort achteraan, dus ophangen lijkt mij niet ideaal...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johnhifi

Het schijnt dat de randen van de woofers ook al snel gaan scheuren bij deze KEFs... Ikzelf zou ze daarom al links laten liggen..
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

AbZ

Citaat van: johnhifi op april 19, 2013, 16:29:20
Het schijnt dat de randen van de woofers ook al snel gaan scheuren bij deze KEFs... Ikzelf zou ze daarom al links laten liggen..
Waar komt dat verhaal vandaan?  Linkje?
Ben namelijk wel geinteresseerd in deze Kefjes...

alexander2

migailov

Citaat van: AbZ op april 19, 2013, 23:36:12

Zou inderdaad jammer zijn, zeer mooie speakers, al helemaal voor dat geld!

Jumping Jack

Het lijkt mij sterk dat die driver zo snel zou gaan scheuren... Ik vind het ook erg leuke speakers die absoluut verbazen met wat ze presteren.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

migailov

Citaat van: Lazybird op april 18, 2013, 19:54:32
Het beste advies dat ik je kan geven is gewoon je eigen luidsprekers houden. Het is toch echt een kwestie van opvoeden en duidelijke kaders stellen. Ik heb hier diverse kinderen feestjes gehad en echt nooit problemen gehad.
Zeg nou zelf zo'n B&W tweeter zou toch een direct doelwit moeten zijn.

Een kleine speaker andere speaker gaat het kernprobleem niet oplossen.

Ik hoop van harte dat je gewoon bij huidige set blijft, mocht je toch het upgrade virus hebben wens ik even goed succes met je zoektocht  :D

Wijsheid

In principe ben ik het helemaal met je eens, met opvoeding moet het natuurlijk wel mogelijk zijn. Ik weet alleen van mijzelf dat ik nu al onrustig op de bank zit wanneer iemand in de buurt komt van de speakers m.b.v. het verschuiven van een stoel. Voor mijn eigen gemoedsrust zou het dus handig zijn wanneer er een goed alternatief mogelijk is...

Daarnaast vraag ik mij af of ik hier echt een upgrade uit kan trekken, nu vind ik dat op dit moment minder relevant omdat zoals eerder besproken de prioriteiten om dit moment wat anders liggen en ik gewoonweg minder toekom aan lekker stil zitten en genieten van de set. Zo lang ik er maar niet op achteruit hoef te gaan!

johnhifi

Citaat van: AbZ op april 19, 2013, 23:36:12

Hier staat het, even naar beneden scrollen. Het is geconstateerd in ieder geval bij soortgelijke drivers als in de LS50 zitten. Op andere fora zag ik er ook al melding van..
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

AbZ

Citaat van: johnhifi op april 20, 2013, 10:28:59
Hier staat het, even naar beneden scrollen. Het is geconstateerd in ieder geval bij soortgelijke drivers als in de LS50 zitten. Op andere fora zag ik er ook al melding van..
Bedankt, 'ns ff kijken of dit ook opspeelt in de LS50 evraringen...

JANJWJMC

Mordount short performance zou perfect in je ruimte passen :)

Zo staan ze bij mij  :notify:

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Former member 78

Streamz

Helemaal niets. En die opstelling lijkt me ook verre van optimaal trouwens.

JANJWJMC

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2013, 00:11:05
Wat hebben die met kindvriendelijk te maken dan ???

De speakers zijn absoluut WAF zeker bij zijn inrichting.
Wat betreft kindvriendelijk de behuizing is van een composiet materiaal gemaakt heel erg makkelijk schoon te houden.
De cones zijn van aluminium en kunnen tegen een stootje.
De speaker staat als een huis dus omvallen is er niet snel bij.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Former member 78

Alu cones kunnen dus geen kinder-prik-vingers hebben.
De cone vervormd dan ook nog eens, en kun je de driver weggooien.

lynch1979

Ik snap het hele probleem niet zo goed, je kunt kinderen alles leren dus ook dat ze er niet aan mogen komen.

Nee ik heb zelf geen kinderen, maar wel nichtjes in de leeftijd van 2.5 tot 17 jaar en die weten allemaal donders goed als ze bij mij thuis zijn waar ze wel en niet mogen aan komen.

quattronl

Mijn ranke Totem zuilen staan op spikes en ook redelijk ver de huiskamer in (zie mijn topic).
Mijn kleine man (nu 3) is niet zo'n rouwdouwer (die mazzel moet je in dit geval dan maar hebben) maar ik heb 'm al wel redelijk snel duidelijk gemaakt dat ie niet aan de speakers mag komen.
Tuurlijk, er kan zomaar wat gebeuren (duwtje ertegenaan en ze verschuiven op z'n minst zodat de spikes van hun sokkeltje schuiven in in het laminaat prikken) maar ik ga er echt geen andere speakers voor kopen of andere maatregelen zoals rasters of zelfs dranghekken plaatsen :D

Met de komende verjaardag schuif ik denk ik de speakers maar even een stuk naar achteren, er komt dan het nodige (kleine) volk over de vloer...
Meer ga ik er echt niet aan doen.

Het is natuurlijk wel vervelend als jij er over in zit.
Maarja, hoe doe je dat later als hij/zij 15 is en uit wil gaan? Dan zit je daar ook over in. Je kan het alleen maar laten gebeuren, hopen dat alles goed gaat en hopen dat er in de praktijk gebracht wordt wat jij 'm/haar geleerd hebt. Loslaten heet zoiets en iedere ouder heeft daar last van (incl ikzelf!).
Maargoed, hierin is alles heel persoonlijk en je moet doen wat je zelf het beste lijkt. En raad vragen kan altijd :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

migailov

Wederom allemaal bedankt voor de reacties en adviezen... Eerlijk gezegd ben ik er gewoon nog niet uit. Ik merk dat ik de laatste tijd weinig toekom aan het lekker zitten en genieten van muziek zoals ik dat eerder ieder weekend deed. Uiteraard is dit logisch gezien de komst van de kleine man, gelukkig krijg ik er een heleboel mooie dingen voor terug!

Daarom heeft audio op dit moment een lage prio en ben ik soms geneigd om rigoureuze stappen te nemen: set er uit, kleinere (minder kind gevoelige) set er in en mogelijk over een paar jaar weer opbouwen. Maar misschien is die lage prio van tijdelijke aard en denk ik er over 6 maanden weer compleet anders over...

Daarom gebruik ik nu mijn verstand en doe ik lekker nog even helemaal niks! ;D
Ik weet nu gewoon nog niet genoeg om een goede keus te kunnen maken en dan heb ik over een tijdje mijn geïnventariseerde lijstje altijd nog mooi bij de hand, toevoegingen voor die lijst zijn dus nog altijd welkom! Nogmaals dank voor nu, en dit verhaal krijgt sowieso een vervolg...alleen niet nu!  ;D  :P

LeonArdusS

Citaat van: johnhifi op april 19, 2013, 16:29:20

Ik heb het ook gehoord van een winkelier die KEF verkoopt dat er heel wat sets terug zijn gekomen door problemen. Kan niet aantonen of het waar is.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

johnhifi

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2013, 09:34:38
Alu cones kunnen dus geen kinder-prik-vingers hebben.
De cone vervormd dan ook nog eens, en kun je de driver weggooien.

Ik heb dat ooit gezien bij een Mediamarkt demoset. Niet bestand tegen Mediamarktvolk dus ook niet tegen kinderen.  ;D

TopGun2010

Ik heb om precies dezelfde reden mijn 4 x B&W 683 de deur uit gedaan. Ben nu zeer tevreden over 5 x Monitor Audio Apex 40, hangen op goede hoogte en I.c.m. een top subwoofer (SVS SB13-Ultra) heb ik weer een geweldig geluid zonder angst voor het stukgaan van mijn apparatuur. Succes met zoeken!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Roksan

Wellicht zijn deze wat? http://mobile.nubert.de/item/31313133

Zijn in wit te verkrijgen en hebben dacht ik stalen roosters. Staan vrij degelijk op de grond en ze klinken ook nog eens goed.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

migailov

Citaat van: Roksan op mei 26, 2013, 08:50:57
Wellicht zijn deze wat? http://mobile.nubert.de/item/31313133

Zijn in wit te verkrijgen en hebben dacht ik stalen roosters. Staan vrij degelijk op de grond en ze klinken ook nog eens goed.

Goede tip! Zien er goed uit maar heb natuurlijk geen idee hoe ze klinken, heb je ze zelf eens gehoord?

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO