Kind en WAF vriendelijke speakers gezocht - fase I: Oriëntatie

Gestart door migailov, januari 26, 2013, 11:58:06

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Bovendien zitten de woofers in de meeste zuilen behoorlijk hoog, eens ze daar aan kunnen, zijn ze ook al vatbaarder voor verboden (en bijhorende straffen)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

alexander2

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 12:52:13
Ik ga in deze met AbZ mee, kinderen zijn prima op te voeden :)

Eens maar de TS is gewoon zuinig op zijn spullen en dat kan ik ook heel goed begrijpen.

vanzomereng

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 12:52:13
Ik ga in deze met AbZ mee, kinderen zijn prima op te voeden :)

Niet mee eens....

Bij mij is het vroeger mislukt en daar heeft mijn omgeving nog last van  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Jumping Jack

Kinderen zijn idd op te voeden maar 1 X kan genoeg zijn (heeft mij een pickup-naald gekost, ca 700€), soms is het gewoon sterker dan henzelf.
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Tja wat wil je, 100% zekerheid in het leven?  Dan moet je geen kinderen nemen.

Bovendien kan je dit anders oplossen dan door dranghekken en dwangbuizen.

Jumping Jack

Niet overdrijven Abz. Dat die naald gesneuveld was evenzeer mijn fout, nu staat er dan ook een stofkap over de draaitafel. Heb jij trouwens kinderen of heb je voor de zekerheid gekozen?   ;)
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2013, 13:20:26
Niet overdrijven Abz. Dat die naald gesneuveld was evenzeer mijn fout, nu staat er dan ook een stofkap over de draaitafel. Heb jij trouwens kinderen of heb je voor de zekerheid gekozen?   ;)

;D

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2013, 13:20:26
Ik bedoel gewoon dat je niet altijd alles kunt voorzien en voorkomen.  Stofkap lijkt me heel verstandig maar er zijn grenzen aan wat je kunt doen.  Ben papa en heb vaak kinderen onder mijn hoede gehad (wat niet hetzelfde is).

Kingpin

Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 13:31:13
Ik bedoel gewoon dat je niet altijd alles kunt voorzien en voorkomen.  Stofkap lijkt me heel verstandig maar er zijn grenzen aan wat je kunt doen.  Ben papa en heb vaak kinderen onder mijn hoede gehad (wat niet hetzelfde is).
Ik heb speciaal een kap laten maken voor m'n versterker, uit voorzorg.
Voor de speakers maak ik nog een soort niet indrukbare grill, nu heb ik nog schuim ervoor, de sub dek ik af als er visite met kinderen komen, staat wat minder maar geeft geen zorgen nadertijd en ik weet dat het maar tijdelijk is.
En gaat er dan een speaker kapot, dan koop ik een heel goedkoop setje totdat m'n kind wat ouder (en hoopvol wat meer wijzer) is :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Former member 78

Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 13:18:02

Een kennis van mij heeft idd LETTERLIJK een hekwerk voor zijn set! ;D
Moet gezegd worden, de beste set ooit gehoord door mij, dat dan weer wel.

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 14:15:48
Tja daar kan je ook voor kiezen  ;D  naargelang behoeften en mogelijkheden.

Exxar

Een volledig hekwerk is ook niet nodig.
Voor honden bestaan er ook halsbanden die een prikkel geven als "de grens" overschreden wordt (nu er toch al meerdere gekke voorstellen gekomen zijn... ;) )

Former member 78

Een hond met een kind vergelijken, dat is misschien een kant welke we niet op moeten met dit topic ;)

AbZ

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 14:36:40
Een hond met een kind vergelijken, dat is misschien een kant welke we niet op moeten met dit topic ;)
Ze kunnen idd beter die audiofielen opsluiten  :devil:

Former member 78

Exxar

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 14:45:38
Audiofielen horen idd achter slot en grendel!

Jeps, samen met onze set in een volledig afgesloten, aparte ruimte. Ideaal. Dat maakt dit soort topics dan ook meteen overbodig.
Alleen beschikken de meeste mensen niet over de ruimte om het zo op te lossen.

alexander2

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 14:36:40

Klopt kinderen moet je met katten vergelijken. :D ;)

AbZ

Citaat van: alexander2 op april 13, 2013, 15:22:13
Klopt kinderen moet je met katten vergelijken. :D ;)
Kinderen moet je opvoeden, katten moet je wegdoen.

Streamz

ontopic, en gelijk de disclaimer dat deze boven je budget zitten. Maar Klangwerk biedt ook horizontaal georiënteerde muurluidsprekers. Dus op een goede hoogte. http://www.terrason-audio.nl/merken/brands/5/Klangwerk

migailov

Citaat van: Streamz op april 13, 2013, 15:27:49
ontopic, en gelijk de disclaimer dat deze boven je budget zitten. Maar Klangwerk biedt ook horizontaal georiënteerde muurluidsprekers. Dus op een goede hoogte. http://www.terrason-audio.nl/merken/brands/5/Klangwerk

Mooi! En inderdaad prijzig, dat is jammer... Al zoiets voor de helft van het geld te koop is en ook nog eens top klinkt dan wist ik het wel! Maar goed, de aanhouder wint, de zoektocht gaat voort!

migailov

Citaat van: alexander2 op april 13, 2013, 13:08:58
Eens maar de TS is gewoon zuinig op zijn spullen en dat kan ik ook heel goed begrijpen.

Gelukkig maar! ;D

Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 15:24:05
Kinderen moet je opvoeden, katten moet je wegdoen.

Oeps, wij hebben een kind & een kat... :-)

Citaat van: Exxar op april 13, 2013, 14:47:46
Jeps, samen met onze set in een volledig afgesloten, aparte ruimte. Ideaal. Dat maakt dit soort topics dan ook meteen overbodig.
Alleen beschikken de meeste mensen niet over de ruimte om het zo op te lossen.

Kon het maar! Alhoewel ik vrees dat ik in zo'n situatie te weinig van mijn set gebruik zou maken...

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 14:15:48

Tja kan ook, alleen hebben we daar simpelweg de ruimte niet voor en voor het oog lijkt het me nou ook niet bepaald vriendelijk...

Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 13:18:02

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit dat is ook niet erg maar kan er gewoon slecht tegen als iets moois kapot gaat / beschadigd, daarom liever voorkomen nu het nog kan!

AbZ

Citaat van: migailov op april 13, 2013, 19:47:09100% zekerheid heb je natuurlijk nooit dat is ook niet erg maar kan er gewoon slecht tegen als iets moois kapot gaat / beschadigd, daarom liever voorkomen nu het nog kan!
Heb er nooit issues mee gehad.  Draaitafel zou ik wel een kap op zetten.
Speakers kunnen met frontjes op.  Verder niet binnenshuis gaan voetballen en zo.

migailov

Citaat van: AbZ op april 13, 2013, 20:25:42
Heb er nooit issues mee gehad.  Draaitafel zou ik wel een kap op zetten.
Speakers kunnen met frontjes op.  Verder niet binnenshuis gaan voetballen en zo.

Precies, alleen moeten het dan wel metalen frontjes zijn in mijn geval omdat ik anders de garantie heb dat de kat ze als krabpaal gaat gebruiken....  ;D

Spijkie

wat ik persoonlijk heel mooi vond klinken is Elipson, heeft wel wat weg van Anthony gallo en je kan ze aan de muur bevestigen. Het dilemma wat je vaak gaat hebben in deze situatie dat je gevoelsmatig er op vooruit moet gaan omdat je meer geld uitgeeft dan de Ap's hebben gekost waarschijnlijk. Ik bedoel dan waarde daling / prijs wat je voor AP terugkrijgt en de nieuw te kopen speaker.

Ben benieuwd waar je mee komt!

Groeten,
Spijkie
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

migailov

Citaat van: Spijkie op april 14, 2013, 10:27:56
wat ik persoonlijk heel mooi vond klinken is Elipson, heeft wel wat weg van Anthony gallo en je kan ze aan de muur bevestigen. Het dilemma wat je vaak gaat hebben in deze situatie dat je gevoelsmatig er op vooruit moet gaan omdat je meer geld uitgeeft dan de Ap's hebben gekost waarschijnlijk. Ik bedoel dan waarde daling / prijs wat je voor AP terugkrijgt en de nieuw te kopen speaker.

Ben benieuwd waar je mee komt!

Groeten,
Spijkie

Bedankt voor de suggestie, ik heb 'm toegevoegd! Ik zit inderdaad een beetje met het dilemma dat jij beschrijft... Maar goed, gelukkig heb ik de tijd om mij goed te oriënteren en geduld om ook eventueel 2e hands te bekijken, hopelijk helpt dit... :-)