Kind en WAF vriendelijke speakers gezocht - fase I: Oriëntatie

Gestart door migailov, januari 26, 2013, 11:58:06

Vorige topic - Volgende topic

migailov

Citaat van: Streamz op april 13, 2013, 08:54:34
Wellicht een optie is de on wall Tribe serie van Totem? Die zijn ontworpen om aan de muur te schroeven, dus kunnen met weinig ruimte toe, hangen hoog en stevig en zouden best wel eens heel aardig kunnen klinken. En ook in wit te verkrijgen.

Interessante suggestie, voeg ik toe! Dank je!

migailov

Citaat van: frank2 op april 13, 2013, 08:55:54
Laatste suggestie:
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9490&merk=Usher&type=Mini%20Dancer%201%20DMD

er hoort nog een soort poot onder, staat niet op de foto, omvallen is bijna onmogelijk.
geluid: ruimtelijk, zuiver, helder hoog, strak, mooie diepe bas.

(ze ruilen je oude speakers in, prijs onderhandelbaar)

Oei, mooi! Maar helaas ver boven budget, mijn budget (2.000) is inclusief verkoop van mijn huidige AP's. Thanks iig!

migailov

Citaat van: RA SUBS op april 13, 2013, 08:58:27
En deze van XTZ, de 99.36 mkII

Persoonlijk vind ik ze mooi, helaas vindt mijn vriendin de kasten te groot. In onze woonkamer kijken we op de zijkant van de speakers en valt de diepte van de speaker dus extra op...

Thanks voor de tip!

migailov

Citaat van: Stefan S. op april 13, 2013, 09:04:21
Als ik puur en alleen kijk naar inrichting zou  je eens kunnen kijken bij de Anthony Gallo bollen. Hierover is onlangs ook een topic geweest

http://www.anthonygallo.co.uk/

Cool spul! Sowieso voeg ik deze toe puur uit nieuwsgierigheid!

alexander2

Er bestaan geen kindvriendelijk speakers en na een geboorte veranderen de prioriteiten is mijn ervaring.
Kinderen maken nu eenmaal dingen kapot .....zijn niet mijn woorden is mijn ervaring.
Monitoren zijn leuk maar die knikkert een kind zo om dus geen optie.
Wil je meer solide speakers dan passen ze jammer genoeg niet meer in het interieur.
Ranke zuil speakers kunnen ook zo om worden gegooid door kindlief.
Ik heb het nog nooit gehoord maar inbouwspeakers met een losse sub wellicht maar je budget is denk ik niet toereikend genoeg.

Ben wel is benieuwd hoe anderen hier mee zijn omgegaan in de loop der jaren?

migailov

Citaat van: Kingpin op april 13, 2013, 09:51:30
Ik zal het welniet snappen maar je wilt andere speakers die in dezelfde prijsklasse zitten dan je huidige omdat je bang bent dat jouw of een ander kind deze stuk maken, daar schiet je toch helemaal niets mee op ???
Ik zou ze gewoon houden en als een ander het kapot maakt moet hun verzekering het maar betalen en als jouw kind het doet kun je altijd nog verder kijken toch?

Als je toch perse een stabiele speaker zoekt zou je bv monitoren kunnen nemen die op een grote driepoot staan, die zijn beduidend stabieler dan een ranke vloerstaander.

Mijn huidige AP's zijn gewoonweg niet de meest stabiele speakers. Daarnaast zijn de drivers (zeker de tweater) erg kwetsbaar. Er zijn genoeg speakers met metalen grills die stukken robuuster zijn, goed klinken en er ook nog eens mooi uit zien. Op dit moment kan ik mijn AP's die nog in smetteloze staat verkeren goed verkopen, dus waarom genezen als ik ook kan voorkomen? Kan ik nog eens rustig op de bank zitten zonder me zorgen te hoeven maken...
Over een paar jaar komt er dan wel weer iets moois voor terug, geen haast!

migailov

Citaat van: Exxar op april 13, 2013, 10:29:52
Je kunt altijd metalen grilles kopen voor jouw huidige luidsprekers, en met wat blutack monteren.
Voor de tweeter kun je eens op ebay kijken, daar passeren geregeld de grilles van de Monitor Audio Radius serie, en die zouden wel eens perfect kunnen passen.

En anders kun je nog zo een kinderpark kopen, en rond jouw set opstellen ipv rond het kind :)

Haha, mooi idee dat kinderpark! Wbt metalen grills achteraf monteren, ga ik ook eens bekijken!

Lion of Judah

Citaat van: alexander2 op april 13, 2013, 10:38:53
Er bestaan geen kindvriendelijk speakers en na een geboorte veranderen de prioriteiten is mijn ervaring.
Kinderen maken nu eenmaal dingen kapot .....zijn niet mijn woorden is mijn ervaring.
Wil je meer solide speakers dan passen ze jammer genoeg niet meer in het interieur.
Ik heb het nog nooit gehoord maar inbouwspeakers met een losse sub wellicht maar je budget is denk ik niet toereikend genoeg.

Gewoon de gril ervoor en ze (proberen) te leren dat ze alles mogen behalve aan pappa's muziekspulletjes komen :D
Andere speakers lijkt mij geen oplossing, hooguit een goed excuus om weer eens wat anders aan te schaffen. Jammer dat ik me dat nu pas realiseer, die van mij zijn al wat groter. :angel:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU,  Musical Fidelity MX-Vnyl, Rega P6 met AT VM-540ML/RigB

migailov

Citaat van: alexander2 op april 13, 2013, 10:38:53

Klopt, de prioriteiten veranderen zeker. Ik kom op dit moment ook gewoon simpelweg minder toe aan lekker zitten en echt genieten van muziek. Daarom is dit ook een goed moment om te zoeken naar een goede vervanger voor mijn huidige speakers die de kans op & de gevolgen van een eventuele beschadiging wat kleiner maken. Vandaar de vraag. Natuurlijk gaat onze kleine man dingen kapot maken en dat vind ik helemaal niet erg (voorkomen kan toch niet) maar laat ik het hem iig niet te makkelijk maken!  ;D ;D

migailov

Citaat van: Lion of Judah op april 13, 2013, 10:50:32
Gewoon de gril ervoor en ze (proberen) te leren dat ze alles mogen behalve aan pappa's muziekspulletjes komen :D
Andere speakers lijkt mij geen oplossing, hooguit een goed excuus om weer eens wat anders aan te schaffen. Jammer dat ik me dat nu pas realiseer, die van mij zijn al wat groter. :angel:

En zo'n excuus is natuurlijk altijd welkom!!  ;D ;D

Exxar

Eventueel uitkijken naar een set luidsprekers die aan de muur kunnen/moeten gemonteerd worden? Deze hebben soms wel eens een vaste metalen grille.

Kingpin

Citaat van: Lion of Judah op april 13, 2013, 10:50:32
:D en is dat gelukt  :D
Die van mij kan net kruipen maar het eerste waar ze naar toe kroop waren ...... Precies :D
Ik probeer het ook aan te geven door haar wat anders te geven en duidelijk te maken dat dit van papa is maar ja .... soms gaat het toch weer mis en dan zet ze een big smile op en moet ik me bedwingen om ook niet te gaan lachen want komisch is het wel en in elk gezin met kinderen hetzelfde, ze moeten naar de speakers, ik weet niet wat dat is.

Misschien is een afrastering ofzo een optie en zoals gezegd een metalen rooster afdek en als je gaat luisteren kun je deze er weer afhalen, maar dan zit je idd nog steeds met een instabiele ranke speaker.
Ik zet soms de hondenmand voor 1 van mijn speakers want ook volwassenen, ligt eraan wie er komt, blijken soms nog onvoorzichtiger te zijn, dan moeten ze er wel omheen want ik heb al een paar keer gehad dat ze met hun kont de speaker bijna omver liepen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

B.J.

Ik zag laatst online bij een dealer martin logan vanatage voor 2k staan. Kinderhandjes kunnen daar niets aan kapot maken lijkt me!

migailov

Citaat van: Exxar op april 13, 2013, 10:59:14
Eventueel uitkijken naar een set luidsprekers die aan de muur kunnen/moeten gemonteerd worden? Deze hebben soms wel eens een vaste metalen grille.

Ik heb daarom net de Totem Tribe toegevoegd, dit zou inderdaad wel eens een goed idee kunnen zijn!

migailov

Citaat van: Bas Janssen op april 13, 2013, 11:12:07
Ik zag laatst online bij een dealer martin logan vanatage voor 2k staan. Kinderhandjes kunnen daar niets aan kapot maken lijkt me!

Mooi! vind ik... ik heb ML weleens eerder aan mijn vriendin laten zien (zijn toch redelijk bekend om hun hoge WAF) maar zij vindt ze echt spugerdespuug lelijk... Tja... het leven is een compromis he?!  ;)

Kingpin

Zu Audio Soul Superfly

Deze kast loopt naar beneden breed uit zodat de stabiliteit erg goed is.
Het materiaal moet je gewoon eens hebben gevoeld, erg sterk, apart, en kind vriendelijk lijkt me.
Met de juiste versterking een erg mooie speaker.
De tweeter bij de nieuwere modellen zijn volgens mij een soort metalen constructie die op een hoorn lijkt, erg kindvriendelijk want daar kan niets aan kapot (zie verschil boven en onderste plaatje, weet alleen niet welke de mkI of mkII is).
Wel een speaker die op mij een indruk heeft achtergelaten en zou een goede vervanger worden als mijn AP's stuk gaan.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Pas geleden nog gehoord, klinken echt anders dan AP. Niet mijn smaak zeg ik er meteen bij....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AbZ

Kinderen kan je opvoeden.  Daar hebben ze wat aan.
Voor de rest niet al te kwetsbare speakers kopen
en met een beetje onzekerheid leren leven.

Jumping Jack

Dat idee van het park rond de set heb ik ook gedaan toen de eerste mobiel werd  ;). Ziet er niet uit, werkt wel. En wss plaats ik het binnenkort terug als de tweede begint te kruipen... Aan mijn speakers is de kleine wel nooit geweest, de versterker had meer zijn aandacht.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Former member 78

De Zu Audio is juist kwetsbaar!
Er zitten als het goed is wel beschermkapjes bij, die er af moeten als je wil luisteren.

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op april 13, 2013, 12:20:45
De Zu Audio is juist kwetsbaar!
Er zitten als het goed is wel beschermkapjes bij, die er af moeten als je wil luisteren.
Volgens mij zijn de tweeters toch massief gegoten hoorntjes.

Former member 78

Kingpin

Ok je bedoelt de bass/mid units, tja die heb je in elke speaker daar onkom je niet aan, dus dat geld niet alleen voor ZA.
Hoe dan ook, het blijft lastig met kinderen.

Kingpin

Citaat van: frank2 op april 13, 2013, 12:01:00
Pas geleden nog gehoord, klinken echt anders dan AP. Niet mijn smaak zeg ik er meteen bij....
Bij W&W in hun luisterruimte zeker .... Tja daar klinkt geen enkele speaker vind ik erg goed, maar je kan de kernpunten er wel uithalen.
Daarnaast klinkt elke aangehaalde speaker anders dan AP.

Former member 78

Ik ga in deze met AbZ mee, kinderen zijn prima op te voeden :)