SVS sb12-NSD

Gestart door smok3y, januari 20, 2013, 02:31:01

Vorige topic - Volgende topic

Raymond187

LuPo

Citaat van: smok3y op januari 31, 2013, 20:17:25
haha dank je,have fun met de film :popcorn:

Lupo,

Heb met een meetlint nu alle afstandan handmatig ingesteld.
En heb ook bij channel level alles speakers en de sub op -3 db ingesteld.
En bij crossover freq alles op 80 hz.

Op de sub staat phase op 0 gain op 60% en low pass op disable.

Je vergeet het belangrijkste: heb je Audyssey zelf uitgezet? Als je dat namelijk niet zelf uit zet blijft het aanstaan, ook al wijzig je zelf settings zoals distance, channel level etc. Je kunt dit checken door op je display te kijken. Als het aan staat branden er lampjes met tekst "Audyssey" o.i.d.
Vervolgens is het van belang dat je in Channel Level met de test tone goed luistert of alle speakers even hard staan. Ze moeten dus niet allemaal op -3 db, maar de ruis uit elke speaker moet even hard zijn op je luisterpositie. Dit kun je dus met een dB-meter goed meten of gewoon met je oren. Al is het eerste 'iets' betrouwbaarder. ;)

En je bent vergeten te vermelden hoe het nu klinkt. :D Maar check eerst nog even het bovenstaande goed!

smok3y

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 20:28:23
Je vergeet het belangrijkste: heb je Audyssey zelf uitgezet? Als je dat namelijk niet zelf uit zet blijft het aanstaan, ook al wijzig je zelf settings zoals distance, channel level etc. Je kunt dit checken door op je display te kijken. Als het aan staat branden er lampjes met tekst "Audyssey" o.i.d.
Vervolgens is het van belang dat je in Channel Level met de test tone goed luistert of alle speakers even hard staan. Ze moeten dus niet allemaal op -3 db, maar de ruis uit elke speaker moet even hard zijn op je luisterpositie. Dit kun je dus met een dB-meter goed meten of gewoon met je oren. Al is het eerste 'iets' betrouwbaarder. ;)

En je bent vergeten te vermelden hoe het nu klinkt. :D Maar check eerst nog even het bovenstaande goed!

Audyssey staat uit ja!

Ik heb zojuist bij gebrek aan beter (lach me niet uit)een decibel meter app van de appstore gedownload en gezorgd dat alles rond de 70db was op mijn luisterplek inclusief de sub.

Zo maar eens testen! :hehe:

U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

LuPo

Citaat van: smok3y op januari 31, 2013, 21:05:37

Audyssey staat uit ja!

Ik heb zojuist bij gebrek aan beter (lach me niet uit)een decibel meter app van de appstore gedownload en gezorgd dat alles rond de 70db was op mijn luisterplek inclusief de sub.

Zo maar eens testen! :hehe:

Nou, dat is in ieder geval al een hele stap voorwaarts hoor. Ik hoop dat het een stuk beter klinkt!

RalphH

dB meter appje:
Hier had ik het eergisteren ook met MVG over, kan een prima (tijdelijke) oplossing zijn voor de mensen die nog geen dB meter hebben en toch hun set even in willen stellen buiten Audyssey om.

@Morca. Tipje voor de beginpagina? Heeft wel niet geheel met REW te maken, maar toch.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joske007

Heb zelf ook eens een dB-app gebruikt en dit is echt niet betrouwbaar hoor, zelfs niet als tijdelijke oplossing.
Gewoon een dB-meter kopen is nog steeds het beste.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Citaat van: Joske007 op februari  1, 2013, 12:53:45
Heb zelf ook eens een dB-app gebruikt en dit is echt niet betrouwbaar hoor, zelfs niet als tijdelijke oplossing.
Gewoon een dB-meter kopen is nog steeds het beste.

De waarden van de levels hoeven niet exact te kloppen, maar om alle speakers op 1 en hetzelfde level in te stellen zou als tussenoplossing de dB app wel moeten werken lijkt me.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Het zou een optie zijn,,,,,,,,,maar ik vertrouw die apps niet,me neef ze db meter klopt ook voor geen meter.

Nou had ie weer testtonen,we horen nog tot 16 khz,17 was bijna onhoorbaar,maar 23 leek meer op 14 khz
Die app,s zijn niet echt betrouwbaar.Mic misschien ook niet.

DB meter,ik denk er effe over,als hij niet goed laag meet bv dan meet je de sub ook niet goed in.

mel

Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

smok3y

Hmm als ik het zo hoor moet ik toch echt een echte DB meter kopen.
Weet iemand toevallig waar in Utrecht een winkel zit die deze verkopen?

LuPo

Citaat van: smok3y op februari  1, 2013, 17:49:56
Hmm als ik het zo hoor moet ik toch echt een echte DB meter kopen.
Weet iemand toevallig waar in Utrecht een winkel zit die deze verkopen?

Als je een creditcard hebt simpel bij amazon.co.uk.

smok3y

Wil deze denk ik kopen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/100593/Voltcraft-SL-50-Decibelmeter-30-Hz-4-kHz 8) 8)

Nu vroeg ik me ook nog even af.
Als ik de DBmeter gebruik op m,n luisterplek moet dan ook de subwoofer hetzelfde aantal DB,s geven als de andere 5 speakers?

Midstar

Citaat van: smok3y op februari  2, 2013, 09:52:33
Wil deze denk ik kopen:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/100593/Voltcraft-SL-50-Decibelmeter-30-Hz-4-kHz 8) 8)

Als ik de DBmeter gebruik op m,n luisterplek moet dan ook de subwoofer hetzelfde aantal DB,s geven als de andere 5 speakers?

In eerste instantie doe je dat wel. Hierna kan je deze nog bijregelen in de reveiver indien het teveel of te weinig aandoet.

Tip, indien je deze nog niet heb gehoort, neem de afstanden (Luisterplek>speakers) over die Audyssey gemeten heeft, dit klopt iig wel wat Audyssey doet.
Ook al meet hij je Sub/speakers verder weg dan in werkelijkheid.

LuPo

Citaat van: Midstar op februari  2, 2013, 09:57:38
In eerste instantie doe je dat wel. Hierna kan je deze nog bijregelen in de reveiver indien het teveel of te weinig aandoet.

Tip indien je deze nog niet heb gehoort, neem de afstanden (Luisterplek>speakers) over die Audyssey gemeten heeft, dit klopt iig wel wat Audyssey doet.
Ook al meet hij je Sub verder weg dan in werkelijkheid.

Ja die afstanden kun je wel laten staan idd. Als je Audyssey uitzet blijven die afstanden namelijk in je receiver staan. :)

mel

Citaat van: smok3y op februari  2, 2013, 09:52:33
Wil deze denk ik kopen:

Ik weet dat er op het forum mensen zijn met kennis van zaken die de sub 3 a 6 Db hoger zetten dan de andere speakers
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

morca

loopt zelf tot 9 db bij sommige,ik had hem nog harder staan maar dat is eigenlijk beetje te,maar wel lekker vind ik.
Vooral het stukje 0nder 40 hz iets harder  :headbanging:
Bij laag volume heb je dan ook  een beetje punch.

smok3y

Inmiddels al iets verder gepuzzeld en getest.
Maar godskolere wat komt er een bass uit die subwoofer zeg! :D

En dan staat m,n gain pas op precies 50%

Zal eerdaags mn db meter binnen krijgen,en dan maar is alles goed op elkaar afstemmen.

LuPo

Citaat van: smok3y op februari  3, 2013, 14:30:24
Inmiddels al iets verder gepuzzeld en getest.
Maar godskolere wat komt er een bass uit die subwoofer zeg! :D

En dan staat m,n gain pas op precies 50%

Zal eerdaags mn db meter binnen krijgen,en dan maar is alles goed op elkaar afstemmen.

Het is nu dus een stuk beter? :D

smok3y

Vele vele malen beter!! Het is gewoon eng hoe hard de subwoofer kan zeg.
Gain staat nu op 50% en das denk ik wel genoeg :D

Anders heb ik zo allemaal buren met fakkels en hooivorken voor mn deur staan.
Wil niet eens weten hoe de pb13 ultra dan klinkt :crazy:

Zal nog wel even spelen met de plaatsing en afstelling aankomende tijd.
Bedankt Lupo voor alle tips en natuurlijk de rest!

Hopelijk vanmiddag mn db meter binnen.

LuPo

Citaat van: smok3y op februari  4, 2013, 15:04:37
Vele vele malen beter!! Het is gewoon eng hoe hard de subwoofer kan zeg.
Gain staat nu op 50% en das denk ik wel genoeg :D

Anders heb ik zo allemaal buren met fakkels en hooivorken voor mn deur staan.
Wil niet eens weten hoe de pb13 ultra dan klinkt :crazy:

Zal nog wel even spelen met de plaatsing en afstelling aankomende tijd.
Bedankt Lupo voor alle tips en natuurlijk de rest!

Hopelijk vanmiddag mn db meter binnen.

Mooi om te horen en graag gedaan! Happy LFE time! :music:

shoalinmonk

De dambord muur hielp bij mij heel goed tegen de vele galm.

Citaat van: morca op januari 23, 2013, 23:15:35
Je ruimte ziet er ook uit of het moeilijk is,ik zie maar 1 plek die het zou moeten doen.
En de galm enigsinds zou beheersen op jouw luisterplek.
Denk dat dit niet maarzo opgelost is,dank dat je panelen op moet hangen om te dempen, en een groot kleed moet leggen.

MVG

Citaat van: shoalinmonk op februari  4, 2013, 16:33:01
De dambord muur hielp bij mij heel goed tegen de vele galm.

Leuk gedaan! Wat zijn dit voor panelen als ik vragen mag?

shoalinmonk

Heb ze gekocht op www.  Wil er eigenlijk nog een stelletje ophangen, plafond en de wand tegenover de speakers.

Google maar eens op Aixfoam.

MVG

Citaat van: shoalinmonk op februari  4, 2013, 16:46:23
Heb ze gekocht op www.  Wil er eigenlijk nog een stelletje ophangen, plafond en de wand tegenover de speakers.

Google maar eens op Aixfoam.

Thanks! Zijn dat de absorptieplaten van 50x50? Mooie prijzen trouwens zeg! Daar kunnen de concurrenten nog een puntje aan zuigen hehe. Werkt net zo goed als bv auralex etc? Sorry voor het offtopic hoor  :angel:

shoalinmonk

inderdaad 50 x 50.

Je moet wel een hele doos afnemen! 

Met andere platen heb ik geen ervaring, hier merkte ik echt overduidelijk verschil.