SVS sb12-NSD

Gestart door smok3y, januari 20, 2013, 02:31:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymond187

in je blote reet de sub verplaatsen :D :D hahaha

maar klopt je wilt de sub niet beschadigen en echt handelbaar zijn ze ook niet.

LuPo

Ik denk dat ik maar even zo'n setje wasmachine dempers ga bestellen. Waar zijn ze het goedkoopst? :P

Dan test ik ze eerst onder de subwoofer en daarna heb ik toch een setje voor de wasmachine nodig (mocht het niet nodig zijn voor de sub)! ;)

RalphH

Bouwmarkt, €2,50 per 4 ofzo.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

smok3y

Tegen die tijd toch maar proberen die wasmachine dempers  ;D
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

LuPo

Citaat van: RalphH op januari 22, 2013, 11:00:48
Bouwmarkt, €2,50 per 4 ofzo.

Dan moet ik toch ff naar de bouwmarkt want op internet zag ik 9,95 als goedkoopste.

RalphH

#30
Ik kan er een euro langs zitten hoor. ;D
Deze gebruik ik.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

smok3y

Hahaha nou ik waag het erop,toch een goedkopere oplossing dan een subdude.
Is er trouwens iemand die in de buurt van utrecht woont?

Dat mocht ik er met m,n weinige ervaring niet uit kunnen komen kwa instellen van de sub,er misschien een meer ervaren HT,er me zou kunnen helpen? (dmv een db meter bijvoorbeeld etc..)
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

RalphH

Je komt er wel uit. Spit de eerste post in het meet-topic van Morca maar eens goed door, staat georganiseerd een hoop info waarmee je kunt starten.

Als het echt niet lukt is er vast wel iemand die je even op weg wil helpen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Ik woon wel in dezelfde provincie, maar heb de ballen verstand van REW en mic en meten grafieken waterval  :nopompom:


Midstar

Citaat van: Raymond187 op januari 22, 2013, 22:27:57
Ik woon wel in dezelfde provincie, maar heb de ballen verstand van REW en mic en meten grafieken waterval  :nopompom:

Dit hoeft toch ook niet.
Eerst maar eens kijken naar de plaatsing, instelling en evt een geluidsmeter erbij.
Zijn de problemen te groot of is het niet naar de zin, kan serieuzere werk alsnog op een later tijdstip als iemand zich geroepen voelt.

Misschien dat de TS wel helemaal tevreden is met een beetje basic hulp.

smok3y

Reden waarom ik het vroeg is omdat ik er met mijn vorige sub ook niet uitkwam.
Beschik denk ik ook over net iets te weinig kennis en heb al helemaal geen db meters en dergelijke.

Maar wat je zegt is ook zo. met zelf experimenteren kan ik misschken ook ver komen.

@Ralph

De wasmachine doppen zijn binnen hoor ;D
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

#37
Je ruimte ziet er ook uit of het moeilijk is,ik zie maar 1 plek die het zou moeten doen.
En de galm enigsinds zou beheersen op jouw luisterplek.
Denk dat dit niet maarzo opgelost is,dank dat je panelen op moet hangen om te dempen, en een groot kleed moet leggen.

LuPo

Citaat van: smok3y op januari 23, 2013, 18:53:28
Reden waarom ik het vroeg is omdat ik er met mijn vorige sub ook niet uitkwam.
Beschik denk ik ook over net iets te weinig kennis en heb al helemaal geen db meters en dergelijke.

Maar wat je zegt is ook zo. met zelf experimenteren kan ik misschken ook ver komen.

@Ralph

De wasmachine doppen zijn binnen hoor ;D

En wat heb je voor die doppen betaald? :P Ik zoek ze voor de laagste prijs.. :)

smok3y

€5,95 bij de praxis.

Vanmiddag de sub bestellen bij hificorner!
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Raymond187

Citaat van: smok3y op januari 23, 2013, 18:53:28

Maar wat je zegt is ook zo. met zelf experimenteren kan ik misschien ook ver komen.

Zo leer je het beste door zelf te doen. Gewoon je eigen topic openen en advies vragen en aangeven wat je gedaan hebt en wat je ervaart.

Ik heb e 2 weken over gedaan om tevreden te zijn met de PB12. zeker 10 films gekeken en paar x verplaatst. De laatste 30CM naar het midden deed het em :D

smok3y

Toch raar dat zo een kleine verschuivind zoveel verschil kan maken bij een subwoofer.
Mag ik vragen wat jou afmetingen van je luisterruimte zijn?
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Raymond187

5x6x2.75 heb een opening van 1.5m richting de keuken. Er zit tussen de huiskamer en keuken 2M ruimte waar de open trap staat. De keuken is 5x4.5.

Ik heb de sub ook maar 20CM van de muur staan.

Midstar

Misschien ook nog leuk om even mee te stoeien.
Ik kwam het net tegen voor mij dus nieuw.
Ongetwijfeld zal het bij meerderen bekend zijn.

http://www.audio.de/tool-lautsprecher-rechner-751234.html

Bij mij zaten alle speakers in het groene gedeelte behalve de Sub in het geel.
Om de sub in het groen te krijgen moest hij wel op een hele rare plek staan.
Hopenlijk heeft Audyssey XT32 dit aangepakt.

Nu is dit niet de werkelikheid zoverre je alles in kan vullen, een kleine benadering of houvast kan het misschien wel zijn.

Het is wel grappig dat het klopt met hoe ik het ervaar en destijds de boel omgezet heb puur ook gehoor. ( of toeval ;) )

manoznl

Ik heb nu een maand de SVS PB12-NSD-DSP.....
en ik ben er super tevreden over..het is soms te bizar wat een geluid er uit komt en met zo'n gemak.
Opstelling thuis is nog steeds "ruk" maar het is ff niet anders.

Ik vind de woofer voor dat geld echt een aanrader....
En als ik vertel waar de woofer opstaat dan valt iedereen van zijn stoel....
De woofer heb ik gewoon op een soort van kunstof opstapje gezet kan niet anders ivm de 5x10mm2 voedingskabel van de Nuon.
Gelukkig is het maar allemaal tijdelijk.

 

Sjaudio

Citaat van: manoznl op januari 24, 2013, 23:57:13
De woofer heb ik gewoon op een soort van kunstof opstapje gezet kan niet anders ivm de 5x10mm2 voedingskabel van de Nuon.
Gelukkig is het maar allemaal tijdelijk.

Hoezo? Is toch prima zo? :D

smok3y

haha wat een beest is het toch ook!

Kleine update. de pb12 nsd gister besteld op hificorner!
Was licht geirriteerd want ze adverteren met "op werkdagen voor 17.30 besteld is morgen in huis!"
Ik dacht nou dat komt goed uit op mijn vrije dag.

lekker de hele dag de tijd om te puzzelen en te testen.
Maar nu blijkt dat het waarschijnlijk donderdag word :-\ aangezien ze de sub niet in de winkel hadden maar in een of ander extern magazijn.

beetje jammer maar ach er zijn ergere dingen in de wereld,laten we eerlijk zijn.
Ik hou jullie op de hoogte als ik em heb

Cant wait!
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

mel

Leuk, zijn idd beesten van subs, als je het zou zien zitten mag je altijd 'uitpakfoto's' hier plaatsen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94776.850

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

smok3y

Ga ik zeker doen Mel ;-)
Zal nog even uitvogelen hoe je foto,s op het forum plaatst.

U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

smok3y

De pb12  nsd is binnen!

Aardig groot en zwaar pakket en schrok ook best wel vd grootte van de sub zelf!
Wow wel wat kleiner verwacht haha.

Ingeregeld met audessey,speakers op small gezet en 80 hz net als de sub.
Sub heb ik in de hoek vd kamer geplaatst naast mn linker front speaker.

Maar helaas heb ik nog niet de bass die ik wil :(
Bij bijv de scene in cloverfield dat het leger komt heb ik een hele harde boomerige bass.
Maar bij de "beroemde" dieptebommen scene van U-571 hoor ik bijna niks kwa bass..
En dat terwijl mn gain op circa 65% staat.

Ben bang dat ik toch de nodige afstel ervaring mis.
Ik weet dat het een goeie sub is dus daar twijfel ik niet aan,eerder aan mezelf.

U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS