Re: mijn set - streaming vraag?

Gestart door kathos, januari 6, 2013, 16:54:02

Vorige topic - Volgende topic

kathos

Citaat van: erik s. op september 30, 2014, 11:40:04
je receiver heeft een mediaplayer uitgang. met wat geluk kun je daarmee analoog van de streamer naar de stereoversterker. heb je gaan losse streamer/dac nodig.
ik heb dit al eens nagevraagd, en kreeg toen als antwoord dat ik dan altijd de voorversterker van de receiver gebruik... Of is die info onjuist?
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

erik s.

geen flauw idee. de manual geeft daar geen info over.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

danielo

Vergeet ook niet te genieten en even rust te nemen in je upgrades. Sommige dingen moet je even aan wennen of over nadenken wat je opties zijn. Samenwerking met de winkel kan ook helpen. Ik post dit alleen omdat ik het gevoel heb dat je een 10 jaar hobby in 1 jaar wilt proppen.

Ik probleem eigenlijk maar 1 of 2 keer per jaar wat te veranderen.

Daniel.

edit: Oops zie dat het wel meevalt maar laat de reactie toch maar staan, hou niet van deleten.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

kathos

tenzij er misschien straks mensen het tegendeel gaan beweren, ga ik er vanuit dat de mediaplayeruitgang langs het voorversterkergedeelte van de receiver passeert.

Ik zie dat de Rotel RC 1570 wel 24/192 via usb ondersteunt, en de parasound P5 niet. Streepje voor voor de Rotel  ;D

Indien iemand weet of het vastleggen van volume van een bepaalde input zoals de Rotel RC 1570 de optie heeft evengoed werkt als een HT Bypass verneem ik dit graag :-)
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

kathos

Citaat van: danielo op september 30, 2014, 12:11:58
Vergeet ook niet te genieten en even rust te nemen in je upgrades. Sommige dingen moet je even aan wennen of over nadenken wat je opties zijn. Samenwerking met de winkel kan ook helpen. Ik post dit alleen omdat ik het gevoel heb dat je een 10 jaar hobby in 1 jaar wilt proppen.

Ik probleem eigenlijk maar 1 of 2 keer per jaar wat te veranderen.

Daniel.

edit: Oops zie dat het wel meevalt maar laat de reactie toch maar staan, hou niet van deleten.

Het valt inderdaad wel mee vind ik persoonlijk...als ik de openingspost herlees (januari 2013) zijn er ondertussen enkel CM10 bijgekomen en andere kabels... Er zijn er die gekker doen denk ik  ;)

Ik probeer het een beetje weloverwogen te doen, en (als is het gevaarlijk om dit te zeggen) ik denk wel dat dit nu wel weer de laatste aankoop zal zijn voor een tijdje.

Het is wel zo dat ik èn graag van een film geniet, èn graag stereo beluister, en voor beide iets wil investeren. Misschien een vergelijking die niet helemaal opgaat, maar als fietser kun je ook graag zowel in de modder ploeteren als genieten van cols op te fietsen. Voor het eerste ben je beter af met een MTB, voor het tweede met een racefiets. Geen probleem toch als iemand wil investeren in twee fietsen  ;)

kathos

ondertussen beslist van mezelf op een vervroegd eindejaarscadeau te trakteren   :pompom:
Marantz PM14S1 besteld + Denon DA300USB DAC

Razend benieuwd!!!   ;D

Xander32

Nice die PM :thumbs-up:. Toch wel in het zijde-zwart he ;).

Citaat van: kathos op november 23, 2014, 18:12:52
ondertussen beslist van mezelf op een vervroegd eindejaarscadeau te trakteren   :pompom:
Marantz PM14S1 besteld + Denon DA300USB DAC

Razend benieuwd!!!   ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

kathos

Citaat van: Xander32 op november 23, 2014, 19:15:35
Nice die PM :thumbs-up:. Toch wel in het zijde-zwart he ;).

tx, en ja hoor, zwart!   ;D

Ik zag dat jij onlangs van pm15s2le naar een pm11s3 overgestapt bent, ook niet mis  ;)

kathos

Ondertussen de Denon DA300USB DAC van Jaap al gekregen  :pompom:,

Jammer genoeg kan ik er nog niets mee doen, de Marantz pm14S1 is gisteren verstuurd, hopelijk krijg ik die morgen  ;D
Zou een mooie manier zijn om het weekend in te zetten!

tiptop

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.Veel plezier van het weekend. Ben benieuwd hoe het klinkt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

kathos

Citaat van: tiptop op november 27, 2014, 19:34:19
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.Veel plezier van het weekend. Ben benieuwd hoe het klinkt. :)
Bedankt  ;D

Sinds vrijdagavond staat de Marantz PM14S1 te spelen!!  ;D

Mijn indruk na een weekendje luisteren is echt fantastisch, véél meer detail, ruimtelijkheid... Alles is gewoon meer in balans en klinkt natuurlijker, vanzelfsprekender, er straalt een rust en gemak van uit die ik op mijn eigen set nog niet gehoord heb.
En "echte" stereoversterker is wel degelijk andere koek dan een SR7007 met NAD C275BEE eindversterker (die echt wel meer controle en punch bracht bij de B&W's)

Voorlopig vooral genoten van CD's, om volop te streamen naar de Denon DAC is het nog even wachten op een langere USB kabel (al deed ik vanmiddag al een uiterst bevredigende test via een "interimlaptop" en korte kabel).

Xander32

Fraaie upgrade dus :thumbs-up:.
Nu nog een paar mooie plaatjes bij jouw praatjes  ;).

Citaat van: kathos op november 30, 2014, 20:31:17
Bedankt  ;D

Mijn indruk na een weekendje luisteren is echt fantastisch, véél meer detail, ruimtelijkheid... Alles is gewoon meer in balans en klinkt natuurlijker, vanzelfsprekender, er straalt een rust en gemak van uit die ik op mijn eigen set nog niet gehoord heb.
En "echte" stereoversterker is wel degelijk andere koek dan een SR7007 met NAD C275BEE eindversterker (die echt wel meer controle en punch bracht bij de B&W's)

Voorlopig vooral genoten van CD's, om volop te streamen naar de Denon DAC is het nog even wachten op een langere USB kabel (al deed ik vanmiddag al een uiterst bevredigende test via een "interimlaptop" en korte kabel).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Nosferatu

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Hoor t.z.t. hoe de DAC bevalt.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

tiptop

Citaat van: kathos op november 30, 2014, 20:31:17
Bedankt  ;D

Precies mijn ervaring! Een stereo versterker kan voor hetzelfde geld zoveel beter klinken, dat het de surround ervaring zelfs minder belanrijk kan maken. Of overtreffen!. Feli met je nieuwe aanwinst!
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

kathos

Na een tijd zonder upgrade/aankoop op hifivlak vandaag toch een koptelefoon besteld. Het werd de Shure SRH1840 :-)
Zat al een tijd te kriebelen, en nu toch maar de aankoop gewaagd. Erg benieuwd!!

RonG

Net je set ff bekeken, ziet er goed uit man :). Is het nog steeds zoals de foto's in de openingspost?

Veel plezier met je laatste aanwinst ;D

Jumping Jack

Mooie hoofdtelefoon hoor, ik heb hem zelf ook.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

kathos

Citaat van: RonG op augustus 14, 2015, 08:22:54
Net je set ff bekeken, ziet er goed uit man :). Is het nog steeds zoals de foto's in de openingspost?

Veel plezier met je laatste aanwinst ;D

Thanks!

Ongeveer zoals in openingspost, behalve nu met CM10 ipv de CM9 en de PM14S1 erbij  ;D

Citaat van: Jumping Jack op augustus 14, 2015, 08:34:06
Mooie hoofdtelefoon hoor, ik heb hem zelf ook.

Idd, bevalt heel erg!
Las inderdaad dat je die ook had  ;D

kathos

Afgelopen vrijdag de Shure SRH1840 uitgepakt, en ondertussen toch al flink wat uurtjes geluisterd.  :music:
Ik zal de hoofdtelefoon voor 90% gebruiken terwijl ik aan de PC zit en muziek afspeel via Foobar of Spotify. Af en toe op de smartphone ook.
Zaterdagmiddag een erg leuke namiddag gehad door wat nieuwe muziek te ontdekken op Spotify terwijl m'n vrouw naar een serie op tv aan het kijken was.  ;D
Ik heb de Denon DAC verplaatst en gebruik deze als DAC/Hoofdtelefoonversterker bij de PC.

Gevolg is dat er geen DAC meer in de nabijheid van de PM14S1 staat, en ik dus op zoek "moest" naar een andere DAC.  ;D
Ik was op zoek naar iets in de prijsklasse van pakweg 1000 - 1500 Euro. Liefst zonder hoofdtelefoonversterker of voorversterkerfunctie, enkel DAC. Liefst ook iets recents. Dit in acht genomen kwam ik uit bij de Chord 2qute. Heeft technologie van de Hugo, en zowel de Hugo als deze krijgen lovende reviews.

Benieuwd om deze 1 op 1 te vergelijken met de Denon DA-300USB DAC.

Nog even geduld uitoefenen, binnen 5-7 dagen hoop ik de DAC te krijgen.

(hierna weer even stoppen met hifi aankopen -  tenzij misschien een pm11s3, of later eventueel diens opvolger, wie weet :ph34r:)

Jumping Jack

Goed bezig  ;D. Op het naim-forum lees je erg veel lovende ervaringen met zowel de Hugo als de 2qute (die schijnbaar erg gelijkaardig zijn opgebouwd).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

kathos

Ondertussen heb ik de Chord 2Qute al een weekje in mijn bezit. De Denon DA-300USB DAC staat nu bij de PC en gebruik ik als hoofdtelefoonversterker.
Afgelopen zondag geswitched tussen beide DAC's op de Marantz pm14s1, en de Chord klinkt voor mij natuurlijker, vloeiender, er is meer detail en het laag is ook meer aanwezig (dat laatste had ik niet verwacht eigenlijk, maar zo klinkt het voor mij).
Ik had afgesproken met de shop dat ik de 2Qute kon terugzenden indien ik geen of te weinig verschil zou horen met de Denon DAC (ik weet dat ik dat in principe met internetshops sowieso kan, maar ik verkoos om open kaart te spelen), maar de verschillen waren voor mij groot genoeg om de Chord te houden.

De Denon is natuurlijk ook een mooie DAC in zijn prijsklasse, en het is dan ook zeker genieten om hiermee in combinatie met de hoofdtelefoon flacjes af te spelen  ;D

De PM11s3 als upgrade voor de PM14s1 blijft toch ook nog een beetje door mijn hoofd spoken...

Xander32

... als je het geld er (voor) hebt liggen, doen. Het is iig. goed voor de economie 8).

Citaat van: kathos op september  4, 2015, 16:02:43
Ondertussen heb ik de Chord 2Qute al een weekje in mijn bezit. De Denon DA-300USB DAC staat nu bij de PC en gebruik ik als hoofdtelefoonversterker.
Afgelopen zondag geswitched tussen beide DAC's op de Marantz pm14s1, en de Chord klinkt voor mij natuurlijker, vloeiender, er is meer detail en het laag is ook meer aanwezig (dat laatste had ik niet verwacht eigenlijk, maar zo klinkt het voor mij).
Ik had afgesproken met de shop dat ik de 2Qute kon terugzenden indien ik geen of te weinig verschil zou horen met de Denon DAC (ik weet dat ik dat in principe met internetshops sowieso kan, maar ik verkoos om open kaart te spelen), maar de verschillen waren voor mij groot genoeg om de Chord te houden.

De Denon is natuurlijk ook een mooie DAC in zijn prijsklasse, en het is dan ook zeker genieten om hiermee in combinatie met de hoofdtelefoon flacjes af te spelen  ;D

De PM11s3 als upgrade voor de PM14s1 blijft toch ook nog een beetje door mijn hoofd spoken...

kathos

Citaat van: Xander32 op september  4, 2015, 16:07:13
... als je het geld er (voor) hebt liggen, doen. Het is iig. goed voor de economie 8).

zonet de bestelling geplaatst voor een PM11S3, zwart!  O0

Iemand een in perfecte staat PM14S1, aangekocht november 2014?  :angel:
(af te halen regio Gent - Belgie, ik maak morgen ook wel een verkooptopicje aan)

Xander32

Gefeli, ben benieuwd naar jouw ervaringen. Wellicht kan je de 11 nog ff naast de 14 zetten om te vergelijken?

Citaat van: kathos op september  4, 2015, 20:00:35
zonet de bestelling geplaatst voor een PM11S3, zwart!  O0

Iemand een in perfecte staat PM14S1, aangekocht november 2014?  :angel:
(af te halen regio Gent - Belgie, ik maak morgen ook wel een verkooptopicje aan)

kathos

Citaat van: Xander32 op september  4, 2015, 20:11:45
Gefeli, ben benieuwd naar jouw ervaringen. Wellicht kan je de 11 nog ff naast de 14 zetten om te vergelijken?

Tx Sander! ;D

Ik verwacht van wel, benieuwd om ze naast elkaar te horen iig...