Re: mijn set - streaming vraag?

Gestart door kathos, januari 6, 2013, 16:54:02

Vorige topic - Volgende topic

Thesqualer

Misschien is de Emotiva XSP-1 wat voor je?
Komt vrij goed uit de tests en is ook nog eens vriendelijk geprijsd

http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xsp1
Cinema:
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Klipsch RP160m, RP440c, RP240s, R110sw | Infinty Atmos | Velodyne SPL1500r | Supra Ply3.4s (fronts & center), Classic 2.5 (Surround & atmos) | Audioquest Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Player mini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 {Dirac Live} | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition | Quadral Platinum M5

kathos

inderdaad, die Emotiva is eventueel ook een optie, al ben ik persoonlijk iets minder te vinden voor het uiterlijk ervan.

Ondertussen is de Parasound Halo P5 officieel aangekondigd geweest. Ik wacht nog even enkele reviews af denk ik, maar voorlopig neig ik naar die oplossing. Nieuw product, voorversterker met subwoofer uitgang, HT Bypass èn DAC... Binnen het budget.   :satisfied:

Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

clockwork

Die P5 klinkt inderdaad interessant (ik heb hier zelf de XSP-1). Is al bekend wat hij in Nederland zou moeten kosten?

http://www.audioholics.com/av-preamp-processor-reviews/parasound-halo-p-5-stereo-preamplifier

Ik zie op de Amerikaanse fora al veel verbaasde commentaren over de prijs. ($950).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

kathos

B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

clockwork

Tsja. Dat verschil is wel groot. Bij Emotiva kun je er meestal vanuit gaan de de prijs in dollars plus 10% ongeveer de prijs in euro's is ( vanwege de verzendkosten BTW en invoerrechten). Het kan zijn dat het verschil in de opslag voor de importeur zit.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

kathos

Ondertussen al een maand of 10 niets meer gepost hier zie ik. Er is erg weinig veranderd, enkel in januari nieuwe speakerkabels + soundcare superspikes aangeschaft.
- Chord Epic Twin kabels + jumpers voor de fronts
- Chord Carnival Classic voor de CM1 rears
- superspike voor de fronts en subwoofer

Het pad van extra "stereo voorversterker met HT bypass functie" is voorlopig verlaten, eigenlijk vooral omdat het weer een extra apparaat betekent, waarvan het onvermijdelijk ook wel weer na een bepaalde tijd zal kriebelen om het up te graden. Dan liever om de 2-3 jaar een nieuwe receiver, zo blijf ik altijd bij met alle nieuwe functies, en blijft alles simpel.
Ook vraag ik me af in hoeverre het wel een verbetering zou zijn.

Het is nog altijd zo dat muziek belangrijker is dan HT, dus zijn er geen plannen om de rears of de sub te upgraden, of zelfs niet om een center aan te kopen. Zoals het nu klinkt met film ben ik best tevreden.
Ook van de NAD C275BEE eindversterker ben ik erg tevreden, dus die blijft zeker nog een hele tijd de B&W's van genoeg jus voorzien.

Wel begin ik eraan te denken om van CM9 naar CM10 over te stappen. Ik zie er wel lichtjes tegenop mijn CM9 zelf te koop te zetten, ook geen idee hoe lang het dan eventueel zou duren vooraleer ze weg zouden zijn, maar bij inruil (als ze al willen inruilen) verlies je natuurlijk veel meer.
Tweede puntje is dat een dealer zei dat er een nieuwe versie van de CM10 binnenkort zou verschijnen, maar veel info over wat er zou veranderen kreeg ik niet. Google levert ook bitter weinig info op. Misschien toch nog even de kat uit de boom kijken...

felix01

hallo,

mooie set! :clapping:
B&W luidsprekers verkopen, gaat heel vlotjes,liggen heel goed in de markt!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

knubbe

Er staat ook een set CM10 in de juiste kleur voor je in de markt.

En als je je CM9's de juiste prijs geeft zijn ze zo verkocht. Helaas zijn ze voor mij de verkeerde kleur !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Roksan

Een forum sponsor heeft nu een mooie aanbieding van de CM10
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

kathos

Citaat van: Roksan op juli 31, 2014, 12:28:53
Een forum sponsor heeft nu een mooie aanbieding van de CM10
thanks, had ik al gezien (voor de promotie al geïnformeerd bij HcHifi naar de prijs, het is een reflex bij een mogelijke hifiaankoop  ;D)

Citaat van: W.Otter op juli 31, 2014, 11:34:43
wat vraag je voor je CM9's?
Ik wou er toch graag een voor beide partijen aanvaardbare prijs voor, denk dat je wel ongeveer kan inschatten hoeveel ongeveer. Wil wel wat lager gaan dan andere CM9's die verkocht geweest zijn hier... Voor een dumpprijs gaan ze echter niet weg, hou ik ze nog liever als rears of voor een andere kamer, of hou ze tot de prijzen weer min of meer normaal zijn na de actie van Marcel  ;)

Ik vrees dat ik niet veel kans maak tot verkoop via dit forum de komende 3 weken, maar dan is dat maar zo.

Citaat van: knubbe op juli 29, 2014, 20:39:57
Er staat ook een set CM10 in de juiste kleur voor je in de markt.

En als je je CM9's de juiste prijs geeft zijn ze zo verkocht. Helaas zijn ze voor mij de verkeerde kleur !

gezien, bedankt!

Citaat van: felix01 op juli 29, 2014, 20:29:28
hallo,

mooie set! :clapping:
B&W luidsprekers verkopen, gaat heel vlotjes,liggen heel goed in de markt!

bedankt! Ben er erg tevreden mee ook!! (Maar toch zin in de CM10 ;-))

kathos

Sinds een uurtje of 2 staan de CM10's te spelen  :pompom:  :clapping:

Eerste indruk thuis (had ze al paar keer gehoord op verplaatsing): ze zijn een stuk completer dan de CM9, niet alleen in het laag (wat logisch is gezien de specs) maar zeker ook in het hoog. Zangstemmen in pure direct klinken gewoon een stuk mooier.

CM9 ga ik als rear speaker gebruiken, CM1 ga ik verkopen of ook gebruiken als surround, moet ik nog eens testen, plaatsing voor de CM1 wordt moeilijk denk ik. 

Ondertussen hangen er ook al sinds een week of 2 een aantal primacoustic broadway panelen, van alles volgt wel nog enkele foto's.

Nu muziek luisteren en straks filmpje kijken!  :D

W.Otter

mooi man! wel even wat posten posten natuurlijk anders weten we niets  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

kathos

Ik kijk hier even terug in mijn topic, en zie dat de CM10 al meer als een maandje staan te spelen, de tijd gaat vlug  ;D.
Ben er nog steeds erg tevreden over, het verschil met de CM9 is echt groot.

De CM9 hebben een korte tijd te koop gestaan, maar dan heb ik toch relatief snel beslist om ze als rear surround te gebruiken. Sowieso maak je altijd veel verlies als je iets tweedehands verkoopt, en ze kunnen nog jaren mee hier, hetzij als rear, hetzij later eventueel in een andere kamer. De CM1 doen dienst als gewone surround speakers (zodat ik eigenlijk 6.1 draai). Ik ben erg tevreden over hoe alles kinkt bij film, al kan er ooit nog een center bij komen of een betere subwoofer, maar heeft geen prioriteit, ook al omdat ik de sub niet meer gebruik in stereo.

Tegenwoordig luister ik stereo in pure direct, klinkt met de paneeltjes en de CM10 een stuk beter dan vroeger met de CM9. Als ik na Audyssey te hebben gedraaid, de equalizer settings zie, zie ik dat Audyssey veel minder verandert dan vroeger. Met de CM9 werd het hoog heel erg geboost, nu is dit niet meer het geval.

Nu ik zeker ben dat ik Audyssey niet zal missen in stereo, begint het "voorversterker met HT bypass" verhaal wel weer te kriebelen  :blush: Of zelfs een geïntegreerde met HT bypass (zoals Marantz PM14S1, of die nieuwe van Parasound die er zit aan te komen).
Ik vraag me af in hoeverre een voor/eindversterker combi van pakweg 2000 - 2500 euro samen (of geïntegreerde), in stereo beter klinkt dan SR7007 + eindversterker. In hoeverre haal ik nu alles uit de CM10?
Slechts 1 manier om het te weten te komen: gaan luisteren en/of kopen  ;)
Indien iemand tips of meningen heeft, hoor ik het graag!

erik s.

een stereoversterker in de genoemde prijsklasse zal verwacht ik gehakt maken van de HTversterker.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

W.Otter

kathos

Citaat van: W.Otter op september 29, 2014, 13:32:16
this thread is worthless without photos ;)

hier alvast eentje van de CM1, met enkele akoestische paneeltjes en een zich uit zichzelf verplaatsende basstrap   :D

kathos

Trabuca

Als je benieuwd bent of een center iets is dan zou je één van je cm1's als center kunnen aansluiten. Ik vind een center enorm belangrijk maar kan me ook voor stellen dat twee cm10's een mooi geheel kunnen neerzetten zodat een center grrnbwereld van verschil brengt.
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Faxe

Citaat van: kathos op september 29, 2014, 08:31:02
Nu ik zeker ben dat ik Audyssey niet zal missen in stereo, begint het "voorversterker met HT bypass" verhaal wel weer te kriebelen  :blush: Of zelfs een geïntegreerde met HT bypass (zoals Marantz PM14S1, of die nieuwe van Parasound die er zit aan te komen).
Ik vraag me af in hoeverre een voor/eindversterker combi van pakweg 2000 - 2500 euro samen (of geïntegreerde), in stereo beter klinkt dan SR7007 + eindversterker. In hoeverre haal ik nu alles uit de CM10?
Slechts 1 manier om het te weten te komen: gaan luisteren en/of kopen  ;)
Indien iemand tips of meningen heeft, hoor ik het graag!

Mijn ervaring. De Marantz SR 7005 met Tannoy Precision 6.4 luidsprekers klinkt aardig. De Marantz pm15s2 le met dezelfde speakers klint goed. Op grond van mijn ervaring zou mijn advies zijn om een mooie geintegreerde versterker te kopen met HT bypass. De Marantz PM 14S1 moet je voor rond de 1.900 euro wel kunnen kopen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Robiwan

Citaat van: kathos op september 29, 2014, 15:48:27
hier alvast eentje van de CM1, met enkele akoestische paneeltjes en een zich uit zichzelf verplaatsende basstrap   :D

mooie speakers en wow wat een fraaie kat en die ogen :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

kathos

Citaat van: Trabuca op september 29, 2014, 18:03:38
Als je benieuwd bent of een center iets is dan zou je één van je cm1's als center kunnen aansluiten. Ik vind een center enorm belangrijk maar kan me ook voor stellen dat twee cm10's een mooi geheel kunnen neerzetten zodat een center grrnbwereld van verschil brengt.
zou ik inderdaad kunnen doen. Misschien moeilijk te zien op de foto, maar zoals alles nu staat met de tv die niet in hoogte verstelbaar is, is er ook simpelweg geen plaats voor een CMC2... Zoek ik ooit nog wel eens een oplossing voor.

kathos

Citaat van: LPlover op september 29, 2014, 19:11:57
mooie speakers en wow wat een fraaie kat en die ogen :)
tx, 't is een ragdoll, een plezier om in huis te hebben  :)

kathos

Citaat van: Faxe op september 29, 2014, 18:15:28
Mijn ervaring. De Marantz SR 7005 met Tannoy Precision 6.4 luidsprekers klinkt aardig. De Marantz pm15s2 le met dezelfde speakers klint goed. Op grond van mijn ervaring zou mijn advies zijn om een mooie geintegreerde versterker te kopen met HT bypass. De Marantz PM 14S1 moet je voor rond de 1.900 euro wel kunnen kopen.
Marantz PM 14S1 is een mooie inderdaad. Nu stream ik via ethernet/foobar naar de SR7007. Met een PM14S1 zou ik dan ook minstens een DAC moeten kopen (en/of streamer)...

Zo'n Parasound P5 of Rotel RC 1570 hebben een ingebouwde DAC. Zou dan ook mijn NAD C275BEE (al dan niet voorlopig, want is toch een mooie eindversterker met 2 X 150Watt) kunnen blijven gebruiken, om dan in de toekomst eventueel de bijpassende eindversterker (parasound A21 of A23 / Rotel RB 1582 MK2) te kopen, als ik dit zou willen.

De Parasound P5 heeft een HT Bypass, de Rotel RC 1570 heeft de optie om een bepaalde input op vast volume te zetten. Dit werkt hetzelfde denk ik? Of zijn er hier nadelen aan verbonden?

erik s.

je receiver heeft een mediaplayer uitgang. met wat geluk kun je daarmee analoog van de streamer naar de stereoversterker. heb je gaan losse streamer/dac nodig.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B