rel verkocht /gereserveerd en nu??

Gestart door mijkie, januari 4, 2013, 22:22:04

Vorige topic - Volgende topic

mijkie

heb mijn strata verkocht in principe en ben me aan het orienteren voor wat bij mijn Hypex 4.0, heb een Peerles xls 12 en PR gezien, zullen ongetwijfeld hier liefhebbers zijn die ze gebruiken of gebruikt hebben!!

wil een gesloten muzikale sub bouwen, mag best wat groter worden dan 50 liter, uitwendige maten Max. 500x500x500 mm, dus ongeveer 100 liter, iets kleiner mag ook, pas ik de wanddikte wel aan !!

sta open voor suggesties.....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Frank

Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

mijkie

flexibel, Hypex heb ik al, alleen nog driver(s) ....geen honderden euro's......
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

Frank

Ik denk dat macro ( naam van forumlid ) wel een oplossing heeft!
Stuur hem maar een pm mailtje et jou vraag. Succes, gr. Frannk

Frank

Ik bedoelde morac. Haha, mijn broer heet marco vandaar dat ik het verkeerd schreef :baaa:

MVG

Morca zal sneller antwoorden denk ik  ;)  ;D

mijkie

yorkie13

xls12 met PR van Peerless kan je een mooie subwoofer mee bouwen.

wupsie

Goede tip Ralph :)
En mijn tip van de dag:
Bouw hem van mdf, en spendeer het bespaarde bedrag, door gebruik van mdf aan fineer om hem netjes af te werken :)
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

yorkie13

het is dat ik zelf net weer 2 x xxls12 alu van peerless gescoord heb, anders was de xls12/PR set al weg  8)

Former member 78

mijkie

Citaat van: wupsie op januari  5, 2013, 08:26:39
Goede tip Ralph :)
En mijn tip van de dag:
Bouw hem van mdf, en spendeer het bespaarde bedrag, door gebruik van mdf aan fineer om hem netjes af te werken :)

maak hem sowieso van mdf , wordt daarna gespoten in het hoogglans zwart of wit, laatste laagje van 8 mm mdf om mooi te verstekken !!

wupsie

Citaat van: mijkie op januari  5, 2013, 11:53:27
maak hem sowieso van mdf , wordt daarna gespoten in het hoogglans zwart of wit, laatste laagje van 8 mm mdf om mooi te verstekken !!

Plak er dan 3 a 4 mm mdf omheen, hoef je ook niet te verstekken, scheelt veel werk, en je hoeken zijn dan ook netjes
Tweedehands sony ht amp, tweedehands marantz blauwestraal spelert, squeezebox classic, netgear readynas pro, Mark audio alpair 10.2 speakers,m desing jim griffin, dayton audio subwoofert, wat kabels, snoeren en andere reut.

morca

Volgens mij liggen er nog ergens een paar Shiva,s op de schap.
Aangezien je het over een muzikale hebt is die PR wel leuk,maar ik denk gesloten toch beter voor je is.

Die Shiva,s zijn erg goed en dacht 110 of 120 euro.
400 rms is net de optimale aanstuuring ,dus de unit sluit perfect bij je amp.
Xmax vd driver is niet gering,dus je hebt veel reserve.
Ik denk omdat je geen honderen euro,s uit wilt geven dit de sub voor je is.
De kwaliteit vd Shiva,s ligt hoger als de prijs is,het zijn superdrivers voor dat geld.

Advies voor met die Hypex kan ik kort zijn,koop een Shiva,daar ga je blij van worden.
Kistje zal met 55 liter groot genoeg zijn.

Je wilt wel DSP toe gaan passen,lijkt me wenselijk voor een optimaal muzikaal resultaat.
PM me voor die Shiva,s ,ik denk dat er nog een paar liggen.

mijkie

het idee is altijd een gesloten sub geweest , met de peerless xls 12 en de PR kun je een xls 400PR bouwen en wat budget betreft is mijn max ong. 300 euro voor de driver(s) ....en dat steekt niet op 50 euro !!

nog een belangrijk ding , de WAF, mag(moet) een grotere sub worden dan de strata of de xls300pr, de laatste vind ze maar "sneu"  ;D ;D, , 500 x 500 mm aanzicht is " de"  maat die ze mooi vindt en dieper mag, moet de Hypex ook inbouwen....  450 x 450 mm mag ook nog .....

en wat betreft DSP, had ik de directie over verteld en ze heeft zich er iets in verdiept en dat is wel een"must" vind ze, dus ik zit hier met een vrouw die een grotere sub en DSP in huis wilt .....HELLUP

mijkie

maarruh een Tempest mag ook .....15"

wupsie

Wat een straf om met een dergelijke dame het leven te delen, ik voel met je mee :)  :D ;D :coffee:

morca

Citaat van: mijkie op januari  6, 2013, 09:25:58
het idee is altijd een gesloten sub geweest , met de peerless xls 12 en de PR kun je een xls 400PR bouwen en wat budget betreft is mijn max ong. 300 euro voor de driver(s) ....en dat steekt niet op 50 euro !!

nog een belangrijk ding , de WAF, mag(moet) een grotere sub worden dan de strata of de xls300pr, de laatste vind ze maar "sneu"  ;D ;D, , 500 x 500 mm aanzicht is " de"  maat die ze mooi vindt en dieper mag, moet de Hypex ook inbouwen....  450 x 450 mm mag ook nog .....

en wat betreft DSP, had ik de directie over verteld en ze heeft zich er iets in verdiept en dat is wel een"must" vind ze, dus ik zit hier met een vrouw die een grotere sub en DSP in huis wilt .....HELLUP
Hahaha lachen ,zo,n vriendin wil ik ook  :clapping:
Tempest is niet meer leverbaar geloof ik,er zijn wel wat andere nieuwe unit,s in aantocht.
Kweet niet hoe snel je wilt gaan bouwen,

Als ik zo lees kan je beter niet te laag inzetten,en een goeie unit nemen die veel lucht verplaatst.
Want je huidige sub,s zijn niet goed bevonden,door de vouw,jij hebt echt een goed vrouwtje thuis lopen  :thumbs-up:

mijkie

ik wil eigenlijk zo snel mogelijk gaan bouwen, zonder sub is nix maar , wat niet is ....., ben niet ongeduldig maar ga bijv. geen maanden wachten op een driver, wat ik wil is een sub die niet afgrond laag hoeft te gaan maar, vooral muzikaal is en zijn werk retestrak doet, makkelijk te integreren is , zal dat makkelijker worden dmv. DSP

mijkie

Citaat van: wupsie op januari  6, 2013, 01:16:04
Plak er dan 3 a 4 mm mdf omheen, hoef je ook niet te verstekken, scheelt veel werk, en je hoeken zijn dan ook netjes

dat scheelt idd een hele hoop werk, thnx!!

moet nog ff bedenken wat voor afwerking het wordt, als ze moeten gaan lijken op mijn fronts, moet ik sponningen frezen, als hij ergens barst, hij dat op de minst zichtbare plek doet, hangt er ook vanaf of t een DF wordt of een FF .
een FF wordt zwart hoogglans met kleine vellingkanten eraan en een DF wordt met grotere vellingkanten en wit hoogglans zoals mijn fronts....

Timvg

mijkie

Citaat van: mijkie op januari  6, 2013, 09:25:58

dit zijn mijn wensen

mijkie

zal foto nog ff draaien, scheelt zere nek !!, zijn mijn fronts.....en mijn Strata wachtend op de volgende eigenaar, komt vanavond ophalen !!

Timvg

En aan de Hypex zit je vast? Die heeft namelijk net wat te weinig vermogen om een grotere gesloten sub vlot aan te sturen. Tenzij hij gepoort mag natuurlijk, die zijn heel wat efficiƫnter.