KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ruud-

Heb de LS50 afgelopen week aangestuurd met een stel Sonore monoblokkken  :wub: :wub:
De Aitos klinkt goed maar mist wat strakheid/controle in het laag, de Dynaco heeft dat weer wel maar is in het mid/hoog weer een pietsie minder, maar de Sonore zou mijn volgende eindversterker weleens kunnen worden.
Begrijp ook niet dat MAZ deze niet eens probeerd op zijn speakers. 
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Hans47

Grappig ik heb de Pioneer A-50 en A-70 op de LS50s geprobeerd en vond de A-50 mooier, maar ieder zijn beleving (overigens precies hetzelfde eind versterker deel maar DAC, (phono) voorversterker en dubbele voeding is het  verschil, of het mooier/beter is?).

Terug naar de LS50s het zijn en blijven erg mooie speakers, ben er dan ook erg blij mee.... (nu al twee maanden en dat is lang voor mij, denk dat ze blijven).

Paul1967

Citaat van: Hans47 op november 24, 2014, 10:56:12
Grappig ik heb de Pioneer A-50 en A-70 op de LS50s geprobeerd en vond de A-50 mooier, maar ieder zijn beleving (overigens precies hetzelfde eind versterker deel maar DAC, (phono) voorversterker en dubbele voeding is het  verschil, of het mooier/beter is?).

Terug naar de LS50s het zijn en blijven erg mooie speakers, ben er dan ook erg blij mee.... (nu al twee maanden en dat is lang voor mij, denk dat ze blijven).

De A-70 is door AIR studio's europees afgesteld en klinkt warmer cq aangenamer dan de A-50 (dit is ook mijn beleving toen ik ze hoorde).
En zo zijn er nog tig verschillen tussen die 2: http://www.pioneer.eu/nl/products/42/98/405/compare.html?__P26=62272&__P27=62270

RonnieW

Was toch ook wel geinteresseerd in de A-70 (i.c.m. de LS50).

Wat ik echter jammer vindt is dat hij maar een enkele digitale ingang (coax) heeft. Het is mijn bedoeling om zowel de TV (is SPDIF) en de Bluray / SACD speler (is coax) te gebruiken voor stereo weergave.

Ron.

demaarten

Beste mensen. Ik heb heel dit topic even doorgelezen. Als gelukkige eigenaar van een paar LS50 die ik reeds een klein jaar in bezit heb, wou ik even vragen of er iemand van jullie interesse heeft in een KEF LS50 center speaker. 

Ik heb namelijk nog een nieuw paar LS50 aangekocht om er 1tje te gebruiken als center speaker.   Nu weet ik dat je ze bij een winkel in Nederland als enkele speaker kan aankopen. Maar ik verkoop hem aan een zachter prijsje.

Hij mag weg voor 360 euro.

Ik wou ook nog vermelden dat ik mijn kef's aanstuur met een Marantz SR6004. Ik hoor vaak de vraag komen over de SR7008. En ik kan zeggen dat zelfs mijn SR6004 deze luidsprekers zeer mooi aanstuurt. Ik vermoed dat dit voor de SR7008 dan ook geen enkel probleem zal zijn. Ik ben van plan volgend jaar voor een SR7009 te gaan, om in de toekomst een atmos toevoeging te doen aan de surround opstelling.

Mvg

Maarten

RonnieW

Ben nog aan het twijfelen of ik mijn huidige receiver (oude yamaha) zal vervangen door een hoogwaardige receiver (bv een pioneer lx57 of yamaha rx-1040)  of voor het stereo luisteren een aparte versterker zal aanschaffen.

Mijn gevoel zegt om de ls50 optimaal te benutten dat je dit beter kan bereiken met een goeie stereo versterker dan een receiver. De versterker moet dan bij voorkeur wel digital ingangen hebben. Op het forum wordt bv een Hegel aangeboden, heb echter geen idee of dit een goeie match zou zijn, de ls 50 vraagt toch best wel vermogen.

Ron.

demaarten

Ron, zoals ik hier boven al schreef, is een marantz receiver ook een goede optie, als je nog een sr7008 kan vinden voor de helft van de prijs heb je wel een goede deal denk ik. Ik heb alleszins een zeer mooie weergave met mijn receiver en deze is toch al 5 jaar oud. Geen scherp hoog en een diep laag en een coherent midden.

Als je kan moet je altijd eens proberen door je speakers mee te nemen naar een hifi zaak.


Groet

nelis14

#207
Ben op zoek naar een enkele in de kleur ice white. Iemand een losse ls50 in het wit? Of weet iemand bij wie deze los te koop is in het land?

Marcel.B

Hallo allemaal,

sinds een paar dagen ook in het bezit van een paar KEF LS50 en ik kan alleen maar zeggen wat een schitterend geluid komt er uit deze speakers en ik had ze al een keer beluisterd maar thuis op mijn SR7008 klinken ze prachtig mooi.

Hiervoor had ik RS8 van MA maar die Kefs spelen ze helemaal zoek want wat een ruimtelijkheid in het geluid, het is bijna niet te geloven dat dit uit deze speakers kan komen.

Er gaat dus snel een uitbreiding komen naar 5.1 met 5x Kef LS50.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

treky22

Citaat van: pillie123 op januari  1, 2015, 20:18:48
Hallo allemaal,

sinds een paar dagen ook in het bezit van een paar KEF LS50 en ik kan alleen maar zeggen wat een schitterend geluid komt er uit deze speakers en ik had ze al een keer beluisterd maar thuis op mijn SR7008 klinken ze prachtig mooi.

Hiervoor had ik RS8 van MA maar die Kefs spelen ze helemaal zoek want wat een ruimtelijkheid in het geluid, het is bijna niet te geloven dat dit uit deze speakers kan komen.

Er gaat dus snel een uitbreiding komen naar 5.1 met 5x Kef LS50.

Mooi te horen dat ze op een 7008 goed klinken.
Wat voor sub heb je erbij, of geen sub?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Marcel.B

Ik heb een Monitor Audio GSW12 subwoofer erbij.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

treky22

Woont er toevallig iemand in de buurt van Eindhoven, zodat ik ze een keer kan beluisteren ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Hans47

#212
Grappig als een AIR studio iets doet is het meteen Europees klinkend, mijn ervaring was dat ik de A-50 mooier vond met de LS50s, maar ieder zijn ding, een algemene wijsheid bestaat er niet in audio, als je iets mooi vindt vooral van genieten.
Mij maakt het allemaal niet uit, linksom, rechtsom als je er maar van geniet, en ik ga wat audio betreft helemaal mijn eigen gang zonder iets te doen met reviews of meningen van anderen omdat ik het een puur persoonlijke ervaring vind.

Overigens heb ik sinds 1 week nu de Audio-GD Precision 1 als versterker (nu met een Pioneer N-50A als streamer) en ik moet zeggen dat de Audio-GD het mooier doet dan de beide Pioneers, de combinatie met de Kefs is een erg goede: rust, plaatsing in diepte en hoogte, totaal los van de speakers, erg mooi neutraal midden en hoog en vermogen en dynamiek ten over (overigens is de nieuwe Pioneer N-50A streamer erg goed).

Mijn persoonlijke ervaring :-)

Ik heb nog een Audio-GD NFB3 DAC in bestelling staan (dat was de laatste bestelling op de valreep van 2014)

Dit jaar denk ik voorzichtig (omdat ik toch wel na wat ervaring met Kef speakers, Q100, Q300, Q500, R100, R300, R500 en nu de LS50s fan ben geworden van Kef) aan de nieuwe Kef Reference 1, budget geen probleem, meer wil ik het wel uitgeven aan een stel speakers, aangezien ik dit soort bedragen al jaren niet meer wil uitgeven aan audio, in het verleden wel gedaan, maar nu al een jaar of 5 niet.

Ik ga maar eens luisteren en kijken wat mij invalt :-)

Tot nu toe geniet ik al langere tijd van de LS50s en verbaas mij er over dat iedere wisseling in de keten zo goed hoorbaar is op deze speakers

Enjoy

Paul1967

Sorry Hans maar dit is een eerdere quote van jou mbt verschillen tussen A50 en 70:
overigens precies hetzelfde eind versterker deel maar DAC, (phono) voorversterker en dubbele voeding is het  verschil, of het mooier/beter is?.

Dat is dus niet zo en dit aangehaald met een linkje naar Pioneer.
Dat jij de A50 beter vind klinken.....prima toch, daar hoor je mij dan ook totaal niet over. Ook niet over reviews, ervaring van anderen. Kortom dat maakt mij ook allemaal geen z@k uit, het zijn mijn persoonlijke (luister)ervaringen tussen A70 en A50.
Maar er zit wel degelijk meer verschil tussen de A70 en A50, véél meer dan wat jij opnoemde en dat is wat ik wou verduidelijken.
Voor geïnteresseerden in een Pioneer class D amp, verschil vanbinnen tussen beiden in één oogopslag.
A70 inside:


A50 inside:



Ivo_205

Even mijn luisterervaring van de LS50 (beknopte versie):

Met de NAD C326BEE (2x 50W @ 8 ohm): mooie punch, breed geluidsbeeld maar niet erg gedetailleerd. Klonk strak maar wat zwaar.
Met de Marantz PM6005 (2 x 45W @ 8 ohm): gedetailleerd en breed maar miste punch en karakter, speelde fletser. Vond de NAD duidelijk beter.
Met de Marantz PM7005 (2x 60W @ 8 ohm): perfecte combinatie van de 2 bovenstaande versterkers: gedetailleerd, breed, punch, karakter.

Ik heb de luistersessie met Brothers in Arms cd gedaan en op de PM7005 kreeg ik echt kippenvel => naar mijn persoonlijk ervaring lusten ze dus inderdaad wel wat vermogen om echt te schitteren. Ze zijn erg analytisch dus kunnen perfect dienen als instap monitors maar in combinatie met een wat warmere versterker zijn ze even goed als bookshelfs voor je stereo te gebruiken.

Tot nu toe vond ik ze enkel niet geschikt op zwaardere muziek met een focus op midrange in combinatie met diepe bas (onder 40Hz), hetgeen op zich logisch is als je naar de specs kijkt. Ik heb het dan over Meshuggah bijvoorbeeld (Obzen en Catch33 cd's voornamelijk). Andere metal met "normale" bas gaat dan weer prima en op alle andere muziekstijlen die ik tot nu toe getest heb doen ze het ronduit schitterend. Dire Straits klinkt belachelijk goed. Top speakers als je het mij vraagt. 

Jumping Jack

Er staat een paar op hifi.nl voor €400. Uiteraard reeds gereserveerd aan die prijs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

murphy_lee

Ik ben nog steeds op zoek naar een paar mooie stands voor de LS50.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen :)

Ben op zoek naar iets solid zoals de Target MR 24 Speaker stands, alleen zijn die nergens hier in de Benelux te vinden.
Iemand tips voor soort gelijke stands.



I badbeat my meat by busting my nuts.

DavyLermi

#217
Heb deze nu een 2-tal weken en ik ben er heel tevreden over in combinatie met m'n Creek Evolution 50A! Stemmen, Piano -en snaarwerk zijn gewoon zo puur, open en natuurlijk.

Ik ben er zelfs zo tevreden over dat ik mijn huidige vloerstaanders ga verkopen en de LS50 ga inzetten als front in combinatie met m'n SVS PB13 Ultra.

Voor een matchende center ga ik kijken voor de KEF R600C, de LS50's verdienen alleen het beste...  :worship:

yorkie13

Nog beter is een enkele LS50 als matchende center.
Zelf draai ik met 5 x LS50 en 2 x SVS SB12nsd.

DavyLermi

#219
Citaat van: RA SUBS op januari 24, 2015, 09:57:46
Nog beter is een enkele LS50 als matchende center.
Zelf draai ik met 5 x LS50 en 2 x SVS SB12nsd.

Toevallig al eens kunnen vergelijken met een volwaardige centerspeaker uit de R-serie?  :)

Ik had al eens gekeken maar vind niet direct een aparte LS50...

Bij Kefdirect vind ik 'm wat duur...

yorkie13

Hier een oproep doen of iemand anders er ook eentje nodig heeft, ben je voor 499 euro klaar.

Marcel.B

Ik had mijn set LS50 bij bestekeus voor 700 euro gekregen maar ik weet niet of ze die aanbieding nog hebben want de advertentie is van MP weg.

Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

DavyLermi

Bij deze wil ik dus een LS50 inzetten als center channel speaker. Als er nog iemand een aparte wil, dan kunnen we de kost delen...

Ik woon wel in Oost-Vlaanderen, België. Eventueel kunnen we aparte verzending regelen met de winkel?  ;)

Ik denk niet dat een winkel moeilijk doet over het feit dat we deze per paar kopen en apart laten verzenden?

Marcel.B

Een paar LS50 zit in 1 doos volgens mij, dus apart verzenden word lastig.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Aurora13

Citaat van: pillie123 op februari  6, 2015, 15:31:27
Een paar LS50 zit in 1 doos volgens mij, dus apart verzenden word lastig.
Klopt inderdaad, ik heb toen een paar gekocht en er eentje te koop gezet en die was ik in no time kwijt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->