Marantz NA11S1

Gestart door vanzomereng, januari 1, 2013, 14:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Isflicka

Citaat van: HcHifi.nl op november 18, 2014, 11:41:38
straffe uitspraken.. :)
Wat zijn dat dan voor aanpassingen om de NA11S1 te overtreffen?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

John Wx

Zal het niet eerder "anders" zijn dan "beter"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Vik

De NA 11- S is een prachtig apparaat met een hele mooie opbouw.

Standaard heeft de NA 11- S een hele mooie soundstage, maar er mist naar onze mening en ervaringen wat beleving en emotie, ook in het laag is er wat ruimte voor verbetering.  CM heeft de NA 11- S verbeterd maar daar hangt ook een prijs kaartje aan en ik denk niet eens de moeite om die hier te vermelden.

T.o.v. de NA 11-S (standaard) klinkt de NA 8005 (standaard) erg dun en vlak en heeft hierdoor wat meer punten om te verbeteren, daar betaal je dan ook stukken minder voor en ook niet te vergelijken met de prijsklasse van  NA 11- S (standaard) natuurlijk.

Met de gemodificeerde NA 8005 is naar onze mening een prachtig resultaat behaald, en is na de modificatie op de boven genoemde punten van de NA 11-S beter. De gemodificeerde NA 11-S gaat weer verder maar die verschillen hoor je als je ze naast elkaar vergelijkt. De NA 11-S heeft een mooiere opbouw en basis, en heeft hierdoor meer mogelijkheden qua modificaties.

De standaard NA 8005 vs de gemodifceerde versie is te horen op het demo weekend van 13 en 14 December. De gemodifceerde NA 11- S gaat voor die tijd terug naar de klant en is helaas niet te vergelijken.

Wat de gemodificeerde NA 8005 kan brengen is te testen in je eigen set, om te beginnen bij forum lid Onder013.  ;)

Citaat van: HcHifi.nl op november 18, 2014, 11:41:38
straffe uitspraken.. :)
Citaat van: bert50 op november 18, 2014, 11:28:31
Ben erg benieuwd wat dat met de NA11-S1 doet
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Rence

Klinkt voor mij als ik heb een Dafje en daar heb ik een heel snel blok ingelegd. ;)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim NDX2,Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Sony XR-83A80L,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

H&C Hifi

Citaat van: vik op november 18, 2014, 16:24:28

Wat de gemodificeerde NA 8005 kan brengen is te testen in je eigen set, om te beginnen bij forum lid Onder013.  ;)

Wat kost de modificatie van de 8005 ?
voor een netwerkspeler van 1000,00 euro lijkt het mij niet zinvol om meer dan 1/3e van de nieuwprijs aan modificatie te spenderen..
Kun je specifieker ingaan op de modificatie en wat voor soort componenten hij gebruikt ?  of betaal je voornamelijk voor arbeid/uren/research voor het plaatsen beter componenten op de meest cruciale plekken..

Vik

Hoi Marcel.

De modificatie kost € 1000,- (ik moet hem nog aankondigen in mijn topic)

Je betaalt inderdaad voor het ontwikkelen (tijd en energie) van de modificatie (inclusief arbeid)

De voeding en signaal wegen worden verbeterd. Ik heb verder geen inzicht in de componenten die hij vervangt.

Of het zinvol is dat laat ik helemaal over aan de persoon die interesse heeft. Dat is uiteraard niet iedereen.

Citaat van: HcHifi.nl op november 18, 2014, 16:47:19
Wat kost de modificatie van de 8005 ?
voor een netwerkspeler van 1000,00 euro lijkt het mij niet zinvol om meer dan 1/3e van de nieuwprijs aan modificatie te spenderen..
Kun je specifieker ingaan op de modificatie en wat voor soort componenten hij gebruikt ?  of betaal je voornamelijk voor arbeid/uren/research voor het plaatsen beter componenten op de meest cruciale plekken..

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

H&C Hifi

Citaat van: vik op november 18, 2014, 17:02:27
Hoi Marcel.

Je betaalt inderdaad voor het ontwikkelen (tijd en energie) van de modificatie (inclusief arbeid)

De voeding en signaal wegen worden verbeterd. Ik heb verder geen inzicht in de componenten die hij vervangt.

Of het zinvol is dat laat ik helemaal over aan de persoon die interesse heeft. Dat is uiteraard niet iedereen.

Duidelijk ;)

Isflicka

De gemodifceerde NA 11- S gaat voor die tijd terug naar de klant en is helaas niet te vergelijken.
Is dit niet een beetje vreemd? Er bestaat toch wel een testexemplaar? Overigens ben ik juist nieuwsgierig naar de modificatie van de NA-11S.

KingG

is er iemand die ook Qobuz heeft draaien op de Marantz zoals spotify als app daarop draait? Of zoals bij de NAD M50?

grts
To show or not to show ;)

Xander32

... ik zie sowieso nog niet in waarom ik twee mille of meer zou moeten betalen voor een streamer, mogelijk dat na de 30e a.s. ik daar een andere kijk op heb gekregen, maar in dit specifieke geval zou ik alleen al voor de afwerking en meer robuuste bouw van de NA11s1 de geringe meerprijs over hebben (indien men koopt bij een hier wel bekende Marantz dealer en tevens forumsponsor), t.o.v. de gemodificeerde NA8005.

... een beetje het verschil zoals tussen een getunde BMW 328i en een fabrieksaf BMW M3 ... (Ja weer een vergelijk met auto's, i know).

Citaat van: vik op november 18, 2014, 17:02:27
Hoi Marcel.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

zoldar

ik zou de hele streamer laten zitten voor een mooie dac plus macmini/laptop maar dat is mijn tik.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Heeft ook mijn interesse, bijv. een Asus Eee box mini pc.

Citaat van: zoldar op november 18, 2014, 20:32:10
ik zou de hele streamer laten zitten voor een mooie dac plus macmini/laptop maar dat is mijn tik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

twani

Citaat van: Xander32 op november 18, 2014, 19:26:20
... ik zie sowieso nog niet in waarom ik twee mille of meer zou moeten betalen voor een streamer, mogelijk dat na de 30e a.s. ik daar een andere kijk op heb gekregen, maar in dit specifieke geval zou ik alleen al voor de afwerking en meer robuuste bouw van de NA11s1 de geringe meerprijs over hebben (indien men koopt bij een hier wel bekende Marantz dealer en tevens forumsponsor)

Tja, dat klopt gewoon helemaal ;)

KingG

Geen NAD m50 / m51 combo? Speelt hier de sterren van de hemel en bovenverwachting gebruikersvriendelijk! Qobuz is een feestje maar ook mijn flacs zijn fijn. Heb ook een macmini aan de dag hangen maar met ipad NAD combo is 't allemaal net iets makkelijker te bedienen, ook door mijn vrouw.
To show or not to show ;)

Vik

Dat kan ik mij heel goed voorstellen want de NA 11 S ziet er fantastisch mooi uit. Ieder zijn keuze natuurlijk.  ;)

Citaat van: Xander32 op november 18, 2014, 19:26:20
... ik zie sowieso nog niet in waarom ik twee mille of meer zou moeten betalen voor een streamer, mogelijk dat na de 30e a.s. ik daar een andere kijk op heb gekregen, maar in dit specifieke geval zou ik alleen al voor de afwerking en meer robuuste bouw van de NA11s1 de geringe meerprijs over hebben (indien men koopt bij een hier wel bekende Marantz dealer en tevens forumsponsor), t.o.v. de gemodificeerde NA8005.

... een beetje het verschil zoals tussen een getunde BMW 328i en een fabrieksaf BMW M3 ... (Ja weer een vergelijk met auto's, i know).

YamahaRXV

De NA 11- S is een prachtig apparaat met een hele mooie opbouw.

Standaard heeft de NA 11- S een hele mooie soundstage, maar er mist naar onze mening en ervaringen wat beleving en emotie, ook in het laag is er wat ruimte voor verbetering.  CM heeft de NA 11- S verbeterd maar daar hangt ook een prijs kaartje aan en ik denk niet eens de moeite om die hier te vermelden.

Is zonder meer een prachtig apparaat die NA-11, maar waar ik best wel benieuwd naar ben is jullie specifieke ervaringen betreffende het missen van een bepaalde mate van beleving en emotie overdracht. Voor wat betreft de laagweergave heb ik denk ik (aan de hand van wat ik zelf gehoord heb) wel een gevoel wat er beter zou kunnen.
Persoonlijk vind ik de NA-11 wat snelheid en definitie missen in het laag; het laag is er wel, alleen naar mijn gevoel wat te dik aangezet waardoor het gevoel van aanwezige ''kleuring'' gaat opspelen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op november 19, 2014, 19:35:57
Is zonder meer een prachtig apparaat die NA-11, maar waar ik best wel benieuwd naar ben is jullie specifieke ervaringen betreffende het missen van een bepaalde mate van beleving en emotie overdracht. Voor wat betreft de laagweergave heb ik denk ik (aan de hand van wat ik zelf gehoord heb) wel een gevoel wat er beter zou kunnen.
Persoonlijk vind ik de NA-11 wat snelheid en definitie missen in het laag; het laag is er wel, alleen naar mijn gevoel wat te dik aangezet en waardoor het gevoel van ''kleuring'' gaat opspelen  ;)

Dat is mijn ervaring totaal niet. Snelheid en en definitie in het laag zijn juist goed voor elkaar. Wel is de NA11 erg gevoelig voor het gebruikte netsnoer. Afgelopen zondag kwam Onder013 op visite en hij had een aantal netsnoeren meegebracht voor zowel versterker als bron (m'n NA11). Het verschil dat een netsnoer maakt is significant te noemen. Ook had hij de jou wel bekende Siltech interlinks meegenomen en wanneer ik die afzet (in mijn set en mijn akoestiek) vond ik het net wat te rustig worden. Wat ik wel kan beamen is dat het laag niet een beetje aangezet wordt waardoor er wat kleuring is.

Overigens werd in dat bezoek ook weer het effect van netsnoer aan de versterker evident. Wat een verschil bracht de Iego ten opzichte van de Alpha3... Zo evident was ook het effect aan de NA11; weliswaar iets minder sterk dan aan de versterker, maar toch.

Tot slot: het kan natuurlijk ook een smaakkwestie zijn, dat de NA11 wel of niet doet wat je wilt horen. Mij spreekt de sound heel erg aan. Dat zal een Nain-eigenaar natuurlijk ook zeggen van z'n Naim streamer, net als dat de overtuigd Metrum-bezitters zullen beweren dat de Oktave of Hex het lekkerst spelen.
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

Citaat van: technative op november 19, 2014, 19:44:06
Wat ik wel kan beamen is dat het laag niet net ? een beetje aangezet wordt waardoor er wat kleuring is.

Dat is wat mij met name is opgevallen de keren dat ik de NA-11 heb kunnen beluisteren  ;)
Hierdoor kreeg ik sterk het gevoel dat door de constante aanzet in het (diepe) laag er op snelheid en definitie ingeleverd werd, maar dat kan uiteraard ook een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur zijn.

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Citaat van: technative op november 19, 2014, 19:44:06
Wat een verschil bracht de Iego ten opzichte van de Alpha3...

De Alpha3 is niet geschikt voor een digitale bron.

Deleted member

Deze hing ook niet aan de NA11 maar aan de versterker. Sorrie, had ik duidelijker moeten schrijven.
Stereo-fan for life!

Isflicka

Citaat van: technative op november 20, 2014, 15:02:56
Deze hing ook niet aan de NA11 maar aan de versterker. Sorrie, had ik duidelijker moeten schrijven.
:pompom:

Faxe

Wat zijn de meningen op dit moment over de bediening van de NA11S1 via een Ipad App?

Heb afgelopen weekend met de Marantz Ipad App nog wat bestanden afgespeeld op mijn SR 7005 reciever. Dit vind ik nog steeds verre van vlekkeloos werken. Is dit bij de NA11S1 ook nog steeds zo? Mijn muziekbestanden staan op een relatief langzame Synolgoy NAS (DS211j).

Mijn "referentie" als het gaat om een streamer te bedienen via een App is de Bluesound Node. Iemand die misschien toevallig recentelijk beide apparaten via een Ipad heeft bediend die iets over de verschillen kan zeggen?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Deleted member

Bij mij werkt het perfect. Zowel de Marantz Remote app als Bubble uPNP. Bubble ziet er wat mooier uit en heeft wat meer features, maar de Marantz Remote App geeft weer toegang tot bijvoorbeeld de filters van de NA-11S1. Ik gebruik zelf ook een Synology NAS, maar dan wel een wat snellere (DS2413+ met geheugenuitbreiding) en deze functioneert en presteert ook perfect. Heb nu ruim 600 albums op het NAS (met uitgebreide TAG-informatie en coverart) en hij scrolt er doorheen alsof het niets is.

Ik heb verder ook een SR7008 en een PM11s3. De SR7008 is ook prima te bedienen bij mij, en met de Remote App schijnt het ook mogelijk te zijn de PM11S3 te bedienen (ik moet dan de NA11s3 doorlussen naar de PM11s3), maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Op die manier zou dan de PM11 ook over Wifi te bedienen moeten zijn.

In het begin was de bediening van de NA11s1 matig. Het apparaat reageerde heel traag en ook de app was ontzettend traag in scrollen en bedienen. Datr is nu allemaal verleden tijd. Het werkt prima.
Stereo-fan for life!

Faxe

Mooi om te lezen dat de bediening via een App inmiddels beter werkt. Welke server gebruik je op de Synology Nas?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Holo Audio Spring 3 Level 2 | Paradigm Persona 3F | REL S/510 | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Deleted member

Citaat van: Faxe op december  2, 2014, 13:27:40
Mooi om te lezen dat de bediening via een App inmiddels beter werkt. Welke server gebruik je op de Synology Nas?
Minimserver gebruik ik. Werkt ook prima. Als ik nieuwe content toevoeg even de scan aanzetten via MinimWatch en 1 minuut later kan ik spelen.
Stereo-fan for life!