LuPo's HT

Gestart door LuPo, december 11, 2012, 16:02:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 23, 2013, 15:47:12
"Niet geschikt" is relatief natuurlijk ;D.
In films zit veel laag tot ruim onder de 20Hz, dit is vooral voelbaar laag. Wel zo leuk als je daar ook van kunt genieten. Een gepoorte sub geeft hier in de regel gewoon wat meer en diepere output.

Hou er wel altijd rekening mee dat het goed plaatsen van een sub niet altijd even makkelijk is.

Daarom schrijf ik ook "niet heel erg geschikt", oftewel minder geschikt. ;)
Bedankt voor deze verhelderende info, in dat geval kan ik misschien beter even verder kijken aangezien ik totaal geen muziek luister en alleen maar BD's kijk!

Ik wil alleen niet te veel geld uitgeven dus weet je dan toevallig nog goede subs? Ik ben ff vergeten hoe laag een xxls400 gaat maar dat is dan misschien een optie? En een PB-1000 gaat ook wel laag zo te zien. Rond de €500 is m'n budget..

Dat voelbare laag heb ik nu idd niet! Dat komt dus omdat mijn huidige sub niet verder gaat dan 28hz?

RalphH

Citaat van: LuPo op maart 23, 2013, 15:51:38
Dat voelbare laag heb ik nu idd niet! Dat komt dus omdat mijn huidige sub niet verder gaat dan 28hz?

Druk zal ie wel opbouwen, maar plaatsing en ruimte zijn key. Check het meettopic van Morca maar eens, daar zie je genoeg mensen met issues.

Ga nu ff naar concertje (10 jarig jubileum Epica). Later meer :smile:

Fijne avond allemaal.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Citaat van: RalphH op maart 23, 2013, 15:54:52
Druk zal ie wel opbouwen, maar plaatsing en ruimte zijn key. Check het meettopic van Morca maar eens, daar zie je genoeg mensen met issues.

Ga nu ff naar concertje (10 jarig jubileum Epica). Later meer :smile:

Fijne avond allemaal.
leuk

LuPo

Citaat van: RalphH op maart 23, 2013, 15:54:52
Druk zal ie wel opbouwen, maar plaatsing en ruimte zijn key. Check het meettopic van Morca maar eens, daar zie je genoeg mensen met issues.

Ga nu ff naar concertje (10 jarig jubileum Epica). Later meer :smile:

Fijne avond allemaal.

Veel plezier en bedankt voor de hulp zo ver! :thumbs-up:

LuPo

#454
S220 toch maar even afgezegd. Ik kijk alleen film dus een gepoorte sub is dan geschikter. Ditmaal rustig oriënteren. Ik heb zelf de Klipsch RW-10D.

Wat zijn de mogelijkheden binnen een budget van ongeveer €500-600. De PB1000? Of is het dan veel slimmer om door te sparen voor een PB12-NSD / BK Monolith? En zijn er nog andere alternatieven?

Veel vragen! :D

ps. de Onkyo TX-NR5010 is gereserveerd. :thumbs-up:


VTEC_genieter

Heb de BK XXLS400 subwoofer, natuurlijk bij Ralf gekocht. Ik let niet op de hertz, maar ik kan je wel mijn ervaring vertellen:
Bij muziek heb ik hem eigenlijk niet nodig, want ik heb al 2 JBL zuilspeakers en die geven al veel laag.
De sub heb ik eigenlijk afgesteld en ideaal voor film. Vanaf het moment van de 20th Century Fox die je bij veel films in het begin ziet, hoor je meteen dat je een fijne film avond ga genieten. En inderdaad wat HTip zegt, bij films wordt er vaak veel laag geproduceerd. En die wil je natuurlijk in je woonkamer meemaken.

Er zit geen basspipe in de sub, maar er zit een 12 inch woofer in. Is geen kleine woofer, dus hij moet veel laag kunnen produceren. De cabinet/behuizing is van MDF en volgens mijn gevoel niet te groot/klein. Een passend formaat behuizing (liter inhoud) rondom de 12 inch woofer....denk ik.  ;D En er zit een hoog vermogen versterker aan de woofer.
Resulteert stabiliteit bij continu laag tonen. De sub hoeft niet te stressen om veel laag te produceren voor de film fanaat.

Maar hoe klinkt het laag wat ik hier mee maak? Bij mij is er laminaat in het huis en de sub is een frontfire uitvoering. Heb hem niet helemaal in de hoek staan. Eigenlijk heb ik hem liever naast de centerspeaker, maar ik kan niet alles willen.
Ik hou niet van gedreun dat het hout van m'n meubilair mee vibreert als er een trein langs raast. Dreunen doet hij niet. :)
Laag is voor mij niet het geluid van een granaat.
Laag is voor mij bijvoorbeeld als King Kong rustig gaat lopen/kruipen, dan hoor je z'n vacht tegen de grond aanschuren, mooi laag bij de achtergrondsgeluiden bij Tron Legacy, mooi laag tijdens de kleine aardbeving in de film The Road, mooi laag bij een slowmotion scene in de film Transformers. Voor mij is mooi laag niet luid, maar zacht en voelbaar onder m'n voeten. Ter vergelijken met een auto met een zware motor die buiten stationair staat te draaien... dat geluid moet je wel een keer hebben gehoord. Dat geluid is heel zacht, maar je voelt wel het laag en het is zuiver.

Leuke sub de BK XXLS400  :)
En als je voor de BK Monolith gaat....HAHAHAHAHA.......die lijkt me heel erg sterk om zelfs je overburen te treiteren, heb die sub ook bij Ralf gezien, maar hij is echt groot en hoog.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LuPo

Citaat van: morca op maart 23, 2013, 20:07:50
Persoonlijk zou ik voor de PB12-NSD gaan,is scherp nu bij hificorner.
ALs je buget iets op kan schroeven,grotere SVS,jij wilt een echt filmmonster als ik zo lees.
Andere optie http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/svs-pc12-nsd-dsp.html

Ik zoek inderdaad een echte sub voor (vooral) films. Maar uiteraard mag hij bij muziek ook wel meedoen. Al is de verhouding film/muziek hier 90/10. Dus vooral voor films moet hij erg goed zijn. Dan zit ik met een gepoorte sub beter dan met een gesloten toch? :)
Bedankt voor de tips! En als je een Monolith+ voor niet al te veel geld kunt krijgen (€600-700)?

Citaat van: VTEC_genieter op maart 23, 2013, 21:42:52
Heb de BK XXLS400 subwoofer, natuurlijk bij Ralf gekocht. Ik let niet op de hertz, maar ik kan je wel mijn ervaring vertellen:
Bij muziek heb ik hem eigenlijk niet nodig, want ik heb al 2 JBL zuilspeakers en die geven al veel laag.
De sub heb ik eigenlijk afgesteld en ideaal voor film. Vanaf het moment van de 20th Century Fox die je bij veel films in het begin ziet, hoor je meteen dat je een fijne film avond ga genieten. En inderdaad wat HTip zegt, bij films wordt er vaak veel laag geproduceerd. En die wil je natuurlijk in je woonkamer meemaken.

Er zit geen basspipe in de sub, maar er zit een 12 inch woofer in. Is geen kleine woofer, dus hij moet veel laag kunnen produceren. De cabinet/behuizing is van MDF en volgens mijn gevoel niet te groot/klein. Een passend formaat behuizing (liter inhoud) rondom de 12 inch woofer....denk ik.  ;D En er zit een hoog vermogen versterker aan de woofer.
Resulteert stabiliteit bij continu laag tonen. De sub hoeft niet te stressen om veel laag te produceren voor de film fanaat.

Maar hoe klinkt het laag wat ik hier mee maak? Bij mij is er laminaat in het huis en de sub is een frontfire uitvoering. Heb hem niet helemaal in de hoek staan. Eigenlijk heb ik hem liever naast de centerspeaker, maar ik kan niet alles willen.
Ik hou niet van gedreun dat het hout van m'n meubilair mee vibreert als er een trein langs raast. Dreunen doet hij niet. :)
Laag is voor mij niet het geluid van een granaat.
Laag is voor mij bijvoorbeeld als King Kong rustig gaat lopen/kruipen, dan hoor je z'n vacht tegen de grond aanschuren, mooi laag bij de achtergrondsgeluiden bij Tron Legacy, mooi laag tijdens de kleine aardbeving in de film The Road, mooi laag bij een slowmotion scene in de film Transformers. Voor mij is mooi laag niet luid, maar zacht en voelbaar onder m'n voeten. Ter vergelijken met een auto met een zware motor die buiten stationair staat te draaien... dat geluid moet je wel een keer hebben gehoord. Dat geluid is heel zacht, maar je voelt wel het laag en het is zuiver.

Leuke sub de BK XXLS400  :)
En als je voor de BK Monolith gaat....HAHAHAHAHA.......die lijkt me heel erg sterk om zelfs je overburen te treiteren, heb die sub ook bij Ralf gezien, maar hij is echt groot en hoog.

Dat klinkt goed! Ik vind het inderdaad ook belangrijk dat een sub niet te hard staat. Hij moet juist niet opvallen en alleen de klappen geven die nodig zijn en dan ook nog eens flink strak en niet dreunen. Op dit moment zit ik met de RW-10D daar een beetje tussen. Als ik hem niet te hard zet hoor je de lekkere klappen niet goed en als ik hem wat harder zet dan dreunt hij ook gelijk meer. Dat komt denk ik door de versterker die eigenlijk niet voldoende power heeft en wellicht de overige componenten die niet super laag gaan. Maar voor het geld is het een hele leuke subwoofer waar ik al twee jaar veel plezier van heb! Het is nu echter tijd voor weer een stapje hoger zoals veel mensen hier regelmatig upgraden. :D

Als er nog andere mensen met met ervaringen zijn dan hoor ik die uiteraard graag. Ik laat alles nog lekker om mij inwerken en ga even nadenken en rondkijken wat ik ga doen.


FeaR1986

Heb je zo'n Monolith+ al eens in het echt gezien? Die stop je niet onder je bed zoals je dat met de Klipsch had gedaan  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

LuPo

#460
Ik zat net op de website van BK en het valt me op dat de Monolith in verhouding daar een heel stuk goedkoper is dan bij 'ons' via Ralf. Het verschil is wel iets van €200! Ik vind dat erg jammer want de Monolith is daardoor bij ons in NL een stuk minder interessant dan bijv. een XXLS400 (die is wel erg interessant geprijsd!).
Volgens Ralf kost het verzenden van de Monolith €165 (Dimensions: 560D X 540H x 420W) en blijkbaar kost het verzenden van de XXLS400 ongeveer €10 €35 (Dimensions: 450D x 400H x 400W). Ik snap dat prijsverschil niet helemaal maar goed, dat moeten we misschien maar vragen bij het verzendbedrijf. :D

LuPo

Citaat van: FeaR1986 op maart 23, 2013, 23:22:40
Heb je zo'n Monolith+ al eens in het echt gezien? Die stop je niet onder je bed zoals je dat met de Klipsch had gedaan  :P

Jij moet ook altijd even inpeperen dat ik de RW-10D een tijdje onder het bed heb gehad. :D
Ik heb al opgemeten of de Monolith (evt +) zou passen en dat kan wel hoor. Ik heb de klipsch vloerstaanders ook weggedaan he. ;)

yorkie13

De prijzen zijn op basis van verzending uit de UK

Een xxls400 komt op €35 verzending, dus waar je de €10 euro vandaan hebt.


Dat je dan het gewenste antwoord niet krijgt zoals een aantal subwoofers tegelijk verzenden
daar kan ik weinig aan doen lijkt me zo.

BK subwoofers worden op bestelling gemaakt in de gewenste fineer op kleur.

Geen of nauwelijks voorraad en daarom lange levertijden van minimaal een paar weken.

LuPo

#463
Citaat van: RA SUBS op maart 23, 2013, 23:36:07
De prijzen zijn op basis van verzending uit de UK

Een xxls400 komt op €35 verzending, dus waar je de €10 euro vandaan hebt.

En een Monolith zit dus op €165 verzending?

CitaatDat je dan het gewenste antwoord niet krijgt zoals een aantal subwoofers tegelijk verzenden
daar kan ik weinig aan doen lijkt me zo.

Ik krijg helemaal geen antwoord op de vraag of je niet meerdere subs in 1 x kunt verschepen vanaf Engeland. Als jij stuurt dat het niet kan dan weet ik dat. Maar jij antwoord niet daarop.

CitaatBK subwoofers worden op bestelling gemaakt in de gewenste fineer op kleur.

Geen of nauwelijks voorraad en daarom lange levertijden van minimaal een paar weken.

Kijk dit is een antwoord. Ze worden per stuk op bestelling gemaakt en ze worden allemaal apart verzonden en kunnen niet gegroepeerd verzonden worden (waardoor de verzendkosten lager zouden kunnen zijn). Is dat een juiste conclusie?

Nicklazzz

Citaat van: RA SUBS op maart 23, 2013, 23:36:07
De prijzen zijn op basis van verzending uit de UK

Een xxls400 komt op €35 verzending, dus waar je de €10 euro vandaan hebt.


Dat je dan het gewenste antwoord niet krijgt zoals een aantal subwoofers tegelijk verzenden
daar kan ik weinig aan doen lijkt me zo.

BK subwoofers worden op bestelling gemaakt in de gewenste fineer op kleur.

Geen of nauwelijks voorraad en daarom lange levertijden van minimaal een paar weken.

Dat was spijtig genoeg de reden waarom er hier geen staat, ik heb een slechte eigenschap dat ik niet kan wachten ;D.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

VTEC_genieter

De Monolith+ zou ik nemen voor je grote woning later (future proof).
De XXLS400 is goed genoeg voor een woonkamer van 24 m2.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

CoSo

Is de demo Velodyne SPL-800 Ultra niets van MP?

LuPo

Citaat van: VTEC_genieter op maart 24, 2013, 00:31:59
De Monolith+ zou ik nemen voor je grote woning later (future proof).
De XXLS400 is goed genoeg voor een woonkamer van 24 m2.

Oke thanks. Ik denk dat als ik geld uitgeef ik liever gelijk investeer in iets wat jaren mee kan. Alhoewel je natuurlijk altijd even af moet wachten of het ook jaren mee gaat. ;)
Ik ben ook nog aan het mailen met een tweedehands verkoper van een Monolith +

Citaat van: CoSo op maart 24, 2013, 10:56:27
Is de demo Velodyne SPL-800 Ultra niets van MP?

Ik zie hem staan inderdaad. Ziet er wel mooi uit. Wel een vreemde combinatie van een 8" woofer met 1200watt RMS. Weet je toevallig wat voor versterker hier in zit?
Het is ook maar een heel klein subwoofertje vergeleken met de andere opties die ik heb. :P Hij mag best wat groter zijn hoor. Ik heb gisteren m'n vriendin verrast met een leuk cadeautje dus de grootte is geen probleem meer. :D

W.Otter

Citaat van: CoSo op maart 24, 2013, 10:56:27
Is de demo Velodyne SPL-800 Ultra niets van MP?

de spl-800/1000/1200ultra maken allemaal gebruik van dezelfde versterking. Heb ze zelf ook op het ook maar denk dat een 8'' niet genoeg druk levert voor een grote huiskamer. daarnaast is ie nog best aan de prijs.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Je had ook 2 van die Onkyo dingen moeten bestellen :D

Had je nu gratis een spl 1200 ultra erbij kunnen kopen.

LuPo

Citaat van: W.Otter op maart 24, 2013, 11:11:41
de spl-800/1000/1200ultra maken allemaal gebruik van dezelfde versterking. Heb ze zelf ook op het ook maar denk dat een 8'' niet genoeg druk levert voor een grote huiskamer. daarnaast is ie nog best aan de prijs.

Dat denk ik ook. Daarnaast vind ik het ook zonde als die versterker 1000watt verbruikt bijv. De grote van de sub is niet zo'n probleem dus ik denk dat ik beter een PB-1000 of iets in die richting kan kopen. Door de grotere kast gaat hij vanzelf al wat lager en heeft hij minder watt's nodig. Of zeg ik nu iets heel doms? :P

Citaat van: Raymond187 op maart 24, 2013, 11:19:19
Je had ook 2 van die Onkyo dingen moeten bestellen :D

Had je nu gratis een spl 1200 ultra erbij kunnen kopen.

Ja dat had ik inderdaad moeten doen achteraf! :D
Maar nu kan ik m'n ogen laten laseren. :D En ik was al aan het sparen voor een (goedkopere) sub van rond de 500-600 euro dus dat doe ik gewoon van het gespaarde geld.

SV..S

Citaat van: CoSo op maart 24, 2013, 10:56:27
Is de demo Velodyne SPL-800 Ultra niets van MP?
waar lees je dat het een ultra is?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LuPo

#472
Na het lezen van wat reviews neig ik toch wel sterk naar een SVS PB-1000 voor €500. Wordt goed beoordeeld! Qua prijs was 500-600 ook een beetje mijn max. Daarnaast omdat de WAF meebeslist en zij vind dat een mooie sub (black ash) en de maat vind ze ook goed! Groter wil ze liever niet. :D

Ik denk dat ik deze komende week ga beluisteren bij Hificorner. Volgens mij hebben ze mijn RW-10D ook nog staan dus dan kan ik hopelijk goed vergelijken. :)

Nog tips voor de sub?

VTEC_genieter

Tip: Neem je referentiemateriaal mee naar Hificorner als je daar gaat testen. Zoals een film op bluray-schijf waar je het geluid (het laag) goed kent.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

Citaat van: VTEC_genieter op maart 24, 2013, 22:38:33
Tip: Neem je referentiemateriaal mee naar Hificorner als je daar gaat testen. Zoals een film op bluray-schijf waar je het geluid (het laag) goed kent.

HSDD? ;)

Citaat van: SV..S op maart 24, 2013, 19:43:02
waar lees je dat het een ultra is?

heb al contact met ze gehad en het gaat idd om een ultra (ook te zien aan het plaatje)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF