Wat vind jij de mooiste draaitafel om in je woonkamer te zetten?

Gestart door Lex Groningen, december 8, 2012, 20:12:42

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

:D

Ik dacht, laat ik eens wat bedenken wat er nog niet is en een topic openen met een orginele text.

Ik was vanmiddag een beetje aan het slenteren door de stad om wat audiozaken te bezoeken.
M'n doel was om een leuke platenspeler te vinden, maar helaas niet echt veel leuks tegen gekomen.
Nu ik een beetje aan het surfen ben op het net is m'n oog gevallen op een prachtige Thorens draaitafel.
Deze zou ik hier graag in de woonkamer willen hebben, maar helaas een beetje buiten budget.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Arden

Mooie tafel idd. Gebaseerd op de oude (!) Acoustic Signature Manfred en Crystal, gebouwd door datzelfde Acoustic Signature op het plexiglas na. Geeft te denken, niet?

Zelf zie ik deze nog wel een keer zitten (en die is dan weer gebaseerd op de good old Zarathustra S4)...

Pluto 10A met 5A tonearm

Alco

Die Thorens zou ik ook wel in m'n woonkamer willen hebben staan, Alex. :smile:

Grunn'n is niet echt een stad met veel (variatie in) draaitafel aanbod.
(voornamelijk Pro-ject en wellicht 1 Michell en 1 Rega)

Hoewel ik 'm aan één kant eigenlijk wat te patserig vind, vind ik deze toch ook wel erg stoer en gaaf:

De Transroto Black Star

Maar de LINN LP12 vind ik door zijn tijdloze looks en mooie houten plint ook nog steeds erg fraai:

Maar tegen een 'simpele' Rega P9 zou ik ook geen nee zeggen hoor. :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

Dit vind ik ook al tijden één van de mooiste draaitafels om te zien, de Bauer Audio DPS (Der PlattenSpieler):  :wub:

http://www.bauer-audio.de/downloads/ayre-dps-stereophile-review.pdf
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op december  8, 2012, 21:56:17

Ongeveer deze heb ik net aangeschaft in industrieel metalic grijs. Een droom om te zien en zeker om te horen.

Mordante

Citaat van: Onder013 op december  8, 2012, 22:39:20
Ongeveer deze heb ik net aangeschaft in industrieel metalic grijs. Een droom om te zien en zeker om te horen.

Mooi hoor, zal voor mij altijd een onbetaalbare droom blijven. De Orbe is net iet meer dan 4000 tel daar nog een arm bij op en een element en je zit op ongveer 8000-10000 euro. Mooi maar onbetaalbaar.

Deleted Member 2

Citaat van: Mordante op december  8, 2012, 23:38:23
Mooi hoor, zal voor mij altijd een onbetaalbare droom blijven. De Orbe is net iet meer dan 4000 tel daar nog een arm bij op en een element en je zit op ongveer 8000-10000 euro. Mooi maar onbetaalbaar.

ik heb niet de Orbe, maar de Gyro met Orbe platter.

Groovy

Emt 930.
En hij staat er ook.
Maar een Thorens 224 en een Emt 927 zouden er ook mogen staan.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Jumping Jack

Ik vind mijn Scout II heel mooi om te zien, maar een HRX is echt wel kwijlen:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

dat is inderdaad een fraai exemplaar. Als ik zo naar de voeten kijk en de kappen bovenop de basis lijkt het of het op de een of andere manier is opgehangen of op veren staat.

Groet,

Henk

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op december  9, 2012, 12:44:13
dat is inderdaad een fraai exemplaar. Als ik zo naar de voeten kijk en de kappen bovenop de basis lijkt het of het op de een of andere manier is opgehangen of op veren staat.

Groet,

Henk

Ik zie dat het luchtkussens zijn die je kan variëren met luchtdruk om de resonantie af te stemmen.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op december  9, 2012, 11:57:06
Ik vind mijn Scout II heel mooi om te zien, maar een HRX is echt wel kwijlen:

jakkes super lelijk vind ik deze :crazy: :crazy:
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

Pallenmans

Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Deleted Member 2

Pallenmans

Citaat van: Onder013 op december 10, 2012, 18:10:47
jeugdsentiment ;D :wub:

Aangeschaft toen ik in militairedienst was. :yawnee:
ik heb nu de 1225 van dual maar dit wordt echt mn vogelde
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

garmtz

Denon Focal

Denon DP-80, ik ben nog steeds op zoek naar een goed exemplaar
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Mordante

Graphtuner

Citaat van: Denon Focal op december 11, 2012, 15:50:50
Denon DP-80, ik ben nog steeds op zoek naar een goed exemplaar

en nu hoop ik niet uitgelachen te worden, maar waarom zitten er op bepaalde spelers 2 armen?
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Dirk

Citaat van: Graphtuner op december 12, 2012, 12:36:57
en nu hoop ik niet uitgelachen te worden, maar waarom zitten er op bepaalde spelers 2 armen?
het geeft wat mogelijkheden om direct elementen en/of armen te vergelijken, aangezien je ze beide perfect kan afstellen en vervolgens 1-on-1 vergelijken, zonder dat er andere factoren wijzigen.
ik ken ook mensen die het ene element gebruiken voor muziekstijl x en het andere voor muziekstijl y, beetje zoals je zelfs mensen hebt met 2 sets versterkers, om dezelfde reden.

btw : er zijn er ook met 3 armen, dus alles kan (bijna)  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

WickedGame

Robiwan

Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

alexander2

Citaat van: Dynky op december 12, 2012, 12:43:50
het geeft wat mogelijkheden om direct elementen en/of armen te vergelijken, aangezien je ze beide perfect kan afstellen en vervolgens 1-on-1 vergelijken, zonder dat er andere factoren wijzigen.
ik ken ook mensen die het ene element gebruiken voor muziekstijl x en het andere voor muziekstijl y, beetje zoals je zelfs mensen hebt met 2 sets versterkers, om dezelfde reden.

btw : er zijn er ook met 3 armen, dus alles kan (bijna)  ;)

Wist nog geen eens dat dit bestond wat gebeurt er als je beide elementen/armen tegelijk laat spelen?
Arden en Wicked Game  :pompom: :pompom: :pompom:

Robiwan

En deze :D