Oblivion (2013) - Tom Cruise sci-fi film

Gestart door skank1, december 7, 2012, 10:37:48

Vorige topic - Volgende topic

mikekiwi

Citaat van: Erik op september  3, 2013, 21:31:59
Oh ik heb hem van de week gezien en ik vond het juist een heel bijzondere film, weer eens wat anders dan andere SF films. Was zeer onder de indruk van het verhaal en het einde ook niets zien aankomen behalve die bliksem en de man die bijna eerst dood moest om mee te mogen
Precies wat ik ook heb ervaren. Vanmorgen gekeken en dat was erg prettig! Leuke twist en prima van technische kwaliteit. Kijk niet snel films meerdere keren, maar deze ga ik over een paar maandjes nog een keer bekijken...

Tube-freak

Tom cruise is gewoon een zielig hoopje acteur dat die enkel een of andere arrogante asshole neer kan zetten.  Een vertelstem heeft ie ook niet en om daar dan de eerste 10 minuten van de film naar te gaan zitten luisteren dat is bijna marteling voor mij.  In oblivian heeft hij tussen de vrouwelijke tegenspeelster ook de chemie van een baksteen dus het komt totaal ongeloofwaardig over.

Ja rainman was een goede film maar niet vanwege Tom Cruise.  en over budget gesproken.  Ik vind grote producties met over de top budget vaak erg over de top overkomen.  Hoog budget is voor mij zeker geen garantie voor een goede film.

Citaat van: henrykb op september  5, 2013, 21:38:33
enne.. rain man, born 4th, war worlds enz enz..
Misschien ben je wel stiekem fan ( i know i am  ::) )
Hij staat over het algemeen wel garant voor ruim budget films, en das te zien.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Nooff

Citaat van: Tube-freak op september  6, 2013, 00:35:04
Tom cruise is gewoon een zielig hoopje acteur dat die enkel een of andere arrogante asshole neer kan zetten.  Een vertelstem heeft ie ook niet en om daar dan de eerste 10 minuten van de film naar te gaan zitten luisteren dat is bijna marteling voor mij.  In oblivian heeft hij tussen de vrouwelijke tegenspeelster ook de chemie van een baksteen dus het komt totaal ongeloofwaardig over.

Ja rainman was een goede film maar niet vanwege Tom Cruise.  en over budget gesproken.  Ik vind grote producties met over de top budget vaak erg over de top overkomen.  Hoog budget is voor mij zesker geen garantie voor een goede film.
waarom kijk je überhaupt nog films van em als je zo negatief bent over Cruise? Of is dat puur om even je uitgebreide mening hier neer te kalken om zieltjes te winnen? Heb je overigens wel de goede film gezien? Oblivian ken ik namelijk niet?  ;)

Midcall

Citaat van: Nooff op september  6, 2013, 12:23:24
waarom kijk je überhaupt nog films van em als je zo negatief bent over Cruise? Of is dat puur om even je uitgebreide mening hier neer te kalken om zieltjes te winnen? Heb je overigens wel de goede film gezien? Oblivian ken ik namelijk niet?  ;)
:withstupid:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Xstream

Nou, ik vind Tom Cruise ook zeker niet 't summum van acteren. Maar op de 1 of andere manier zit hij wel vaak in de films die ik leuk vind. Wat me wel opvalt is dat hij niet echt meer in staat lijkt om te acteren. Vroeger kon hij nog een beetje spelen met de invulling. Nu zit hij vast in een bepaalde look en trekjes die me ook mateloos beginnen te irriteren. Teveel op routine lijkt 't wel. Zo van ik ben Cruise, ik hoef niet te acteren, alleen een beetje cool te kijken. Iets wat hij altijd al had, maar nu een beetje overdrijft.

Bij deze film heb ik me 't 1e half uur ook enorm lopen ergeren aan Cruise en de onzin die hij uitkraamde (ook voor een deel dankzij 't matige schrijfwerk natuurlijk). En dat heb ik de laatste tijd wel vaker gehad bij 'm. De chemie hierboven beschreven herken ik wel. Ik had 0 chemie of sympathie voor wie dan ook, nooit een goeie versterker van film beleving. Het leek meer op een mooie kijkdoos.

De vertelling was vaak toch wat rommelig ondanks dat 't een heel simpel verhaal was waarbij ik helaas steeds 10 a 15 min voordat 't gebeurde al wist van oh, nu gebeurt dat.
Spoiler
En uiteindelijk was de punch line heel rommelig en zo van oh ja, wacht even, we hebben ook dat wazige schip nog wat stuk moet zonder enige context of spanning.

Oblivion bleef overeind staan door de mooie productie, sfeer en beelden, met bovendien een pracht soundtrack van M83, niet door 't geweldige acteer- of schrijfwerk.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tube-freak

Als mensen mij vertelllen dat een film goed is dan ga ik hem kijken of in elk geval een poging wagen.  Het eerste uur was gewoon een marteling om doorheen te worstelen maar na ongeveer 55 minuten begon het leuker te worden.

Soms is een acteur die je niet goed vind in een bepaalde film wel ineens goed daarom geef ik het altijd wel een kans.
Jamie Foxx trek ik normaal gesproken ook erg slecht maar in Law abiding citizen vond ik hem wel goed. om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vind het sowieso niet fijn als een acteur in elke film hetzelfde truukje doet.  Denzel washington probeert in elke film slim te kijken door zijn wenkbrauw omhoog te trekken alsof ie hard nadenkt maar het ziet eruit alsof ie een scheet ruikt en niet weet waar het vandaan komt en omdat nu in 20 films te doen dat gaat wel een beetje vervelend worden.

Citaat van: Nooff op september  6, 2013, 12:23:24

Nooff

Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar je hoeft een ander die zijn films wel leuk vindt niet te overtuigen van het feit dat jij hem slecht vindt, that's all. Je had je mening al gegeven dus die tweede post was onnodig.

Starred

Ik ben het eens met de stelling dat TC geen echte topacteur is.
Aan de andere kant vind ik bijna al de films waar hij in speelt over het algemeen wel vermakelijk, en dat geldt voor lang niet elke acteur. Dus om nou te beweren dat ie echt vreselijk is, nou nee

Midcall

Citaat van: Starred op september  6, 2013, 17:04:16
Ik ben het eens met de stelling dat TC geen echte topacteur is.
Aan de andere kant vind ik bijna al de films waar hij in speelt over het algemeen wel vermakelijk, en dat geldt voor lang niet elke acteur. Dus om nou te beweren dat ie echt vreselijk is, nou nee
Hoeveel topacteurs zijn er dan nu werkelijk? Met de vingers op 1 hand te tellen denk ik. Wat een non-discussie zeg... de film was prima, dat is het enige wat telt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

vieze freddie

Citaat van: Midcall op september  6, 2013, 18:11:08
.. de film was prima, dat is het enige wat telt.
*Kuch*
Ik mis een IMHO
Overigens mag ik het wel hopen, ik moet hem nog zien ;)
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Xstream

Citaat van: Nooff op september  6, 2013, 17:01:41
Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar je hoeft een ander die zijn films wel leuk vindt niet te overtuigen van het feit dat jij hem slecht vindt, that's all. Je had je mening al gegeven dus die tweede post was onnodig.
Dat gebeurt andersom toch ook? Er wordt toch gereageerd op zijn mening met counter-argumenten waarom hij 'm dan ineens "wel" goed moet vinden? Dus iemand die positief is mag wel reageren en de discussie aangaan, maar iemand die negatief is niet? Ik erger me soms mateloos aan die schijnheiligen hier. Reageer dan gewoon niet op die negatieve mening of laat iemand dan gewoon reageren zonder 'm te moeten aanvallen, of doe mee in de discussie (over de film dus, niet over de poster). 

Citaat van: Midcall op september  6, 2013, 18:11:08
Hoeveel topacteurs zijn er dan nu werkelijk? Met de vingers op 1 hand te tellen denk ik. Wat een non-discussie zeg... de film was prima, dat is het enige wat telt.
Ik kan als ik me er even toe zet zo 50 betere opnoemen. Al is dat ook simpelweg smaak. Maar karakter rollen hoef je TC niet te laten spelen hoor.
TC heeft de film niet beter gemaakt in ieder geval voor mij. Hij is misschien wel de reden dat er minstens een punt af ging.
Hoe kun je de hoofdacteur nou een non-discussie punt vinden bij 't beoordelen van de film?
Ja, ik vond de film vermakelijk. Maar TC was de grootste min factor voor mij. Dus ik vind 't wel degelijk van toepassing. Je zit immers 2 uur lang naar die vent te kijken.

Dit was (en al een tijd niet meer) niet de TC van A few good men, Minority report etc ... Hij is wel tot beter in staat, maar lijkt 't op routine te doen tegenwoordig. Een trekje waar niet alleen hij last van heeft hoor. Het blijven immers mensen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nooff

Nee, maar zoals je al zei, reageer dan inderdaad niet. Er is iemand die films van TC kan waarderen, dan hoef je daar niet meteen overheen te blazen met allerlei argumenten waarom TC één of andere dikke mongool is en dat een ander dat met jou mee moet vinden. Als je de film niks vindt omdat je een hekel aan TC hebt dan moet je überhaupt geen films met hem in de hoofdrol gaan kijken, zeker niet als je dat al sinds Rain Man vindt. wat verwacht je nu dan, dat ie na 25 jaar ineens de sterren van de hemel gaat spelen? Dat je een mening geeft over de film is prima hoor wmb, maar je hoeft niet direct ook je mening over de voorkeur van een ander te geven.

alexander2

Iedereen heeft toch recht op een mening waar maken mensen zich zo druk om?
Ik ben wel een fan van TC maar niet omtrent zijn mega blockbusters.

Ik was enorm onder de indruk van Magnolia.
The Firm speelde TC ook overtuigend.
Zelfspot zeker Tropic Thunder.

TC is voor de filmindustrie een mega aanwinst, hij zorgt voor heel veel werkgelegenheid kortom KASSA!
De massa is er dus gek op, niets mis mee maar mag iemand hem een waardeloos acteur vinden, tuurlijk why not?

vieze freddie

niet direct een waardeloos acteur, maar ik heb er meestal wel moeite mee om zijn personage te zien ipv de fruitloop die hij is
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

alexander2

Citaat van: vieze freddie op september  6, 2013, 21:38:05
niet direct een waardeloos acteur, maar ik heb er meestal wel moeite mee om zijn personage te zien ipv de fruitloop die hij is

Die vat ik niet?

vieze freddie

fruitloop als in iemand die in marsmannetjes gelooft

henrykb

lijkt erop dat teveel mensen te weinig films hebben gezien met echt slechte acteurs.
Ik begrijp niet waarom men tc slecht vindt eerlijk gezegd.
Maar goed, ieder zijn mening.

vieze freddie

mijn vriendin kijkt elke dag naar een soap op tv, believe me I've seen bad!!
het is gewoon moeilijker om meegezogen te worden in een verhaal waar iemand in meespeelt die je reeds 20 maal vanalles hebt zien vertolken en die dan nog eens een persoonlijk verhaal meezeult.
als dat dan 20 James Bond films zijn is dat prima natuurlijk ;)

henrykb

tsja, als je het zo bekijkt kun je niks meer kijken.
Zie al pacino, robert de niro, clint eastwood enz enz.
Allemaal steeds weer hetzelfde truukje ( en eerlijk is eerlijk, het irriteert me ook wel eens.. )

squeek

Citaat van: Nooff op september  6, 2013, 19:52:50
Nee, maar zoals je al zei, reageer dan inderdaad niet. Er is iemand die films van TC kan waarderen, dan hoef je daar niet meteen overheen te blazen met allerlei argumenten waarom TC één of andere dikke mongool is en dat een ander dat met jou mee moet vinden. Als je de film niks vindt omdat je een hekel aan TC hebt dan moet je überhaupt geen films met hem in de hoofdrol gaan kijken, zeker niet als je dat al sinds Rain Man vindt. wat verwacht je nu dan, dat ie na 25 jaar ineens de sterren van de hemel gaat spelen? Dat je een mening geeft over de film is prima hoor wmb, maar je hoeft niet direct ook je mening over de voorkeur van een ander te geven.

+1

Het is gewoon de arrogante manier van posten over de acteur of film dat mij al irriteert. Ik vind het allesbehalve onderbouwend of wat dan ook. En zoals eerder vermeld, als je dat al zo lang een slechte acteur vindt, waarom kijk je dan? Om achteraf je slechte afhaalchinees te kunnen uitkakken? Serieus, als je een discussie oninterressant vindt, leer ze dan te mijden of zet het tenminste neer met wat minder arrogantie. Mensen die denken het warm water te hebben uitgevonden zijn om te kotsen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Midcall

Citaat van: vieze freddie op september  6, 2013, 19:11:54
*Kuch*
Ik mis een IMHO
Overigens mag ik het wel hopen, ik moet hem nog zien ;)
ALLE reacties op een forum zijn persoonlijke opinies, lijkt me ernstig onzinnig om bij iedere reactie de IMHO disclaimer erbij te zetten.

vieze freddie

Citaat van: henrykb op september  6, 2013, 22:31:16
tsja, als je het zo bekijkt kun je niks meer kijken.
Zie al pacino, robert de niro, clint eastwood enz enz.
Allemaal steeds weer hetzelfde truukje ( en eerlijk is eerlijk, het irriteert me ook wel eens.. )
da's waar ik zie nicholas cage graag acteren, maar hij heeft het wel heel erg (zelfde truukje)
het wordt pas leuk als ze beter acteren dan hun truukje

Tube-freak

Ik heb genoeg slecheter acteurs en films gezien dan deze film.  Maar dan moet je maar even naar het de slechte film ooit topic gaan.

Raymond187

Ik heb zeer genoten van deze film. Vooral beeld en geluid  :wub: verhaal was leuk.

TC....zei hij niet de geweldige woroden :" Respect the c*ck" .... ben alleen de naam van de film vergeten.

morca

Ik vond de film best goed,ze vorige ook al,terwijl ik ook klaar met TC was.
Verrasend komen er weer wat meer actie en SF uit die redelijk zijn.
Ik zit nu te Avengers te kijken  :headbanging: