Popcornhour a400

Gestart door alpha1, november 22, 2012, 09:45:15

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Gebruik al jaren PCH eerst de 100 later de C-200 en ook de A-300 en ga ook de A-400 kopen.
Ik herken helemaal niets van wat hierboven beschreven word wel moet ik daar bij vermelden dat ik alleen Blu-Ray en Blu-Ray iso bekijk en nooit geen problemen ook sbs 3D films werken al perfect.
Heb tussendoor ook Dune gehad en die vond ik minder als de PCH.
Zo zie je maar weer meerdere mensen met verschillende ervaringen en meningen.

Rob

larsie

ik heb nu de a210. weinig problemen gehad. Hij speelde alleen geen dvd bestanden af(wel iso dvd) Maar heb hem laatst toch maar eens geupdate en alles werkt nu perfect.

Het gene waar ik in geinteresseerd ben bij de a400 is muziek afspelen via de ipad zonder de tv aan te zetten. Mijn plasma maakt toch wat zoem geluiden... Werkt dit trouwens een beetje snel? en zonder gaps tussen de liedjes?
Arcam AV40  NAD M25   Dali Helicon 800, c200 helicon on wall, svs sb13plus   sony 77a80j
Appletv pioneer bdp-lx71

dennism

Citaat van: Hans47 op november 25, 2012, 07:31:58
Voor minder geld kun je ook prima mkvtjes streamen via netwerk, een speler van zon bedrag hoort Blu Ray ISO's 2D en 3D te kunnen streamen via netwerk, en dat doet ie helaas niet, 3D ISO's gaan helemaal niet, kortom....... mooie HW met slechte SW

BD Folders doet ie wel gewoon toch? Dacht dat de ontbrekende Iso ondersteuning ook komt doordat Cinavia niet geimplementeerd, waardoor ze geen BD Licence krijgen.

@Stevie1, BD lite is dat je gewoon de aanwezige video sporen binnen een BD Folder ziet en je zo de film kan starten, BD Menu is met alle eye candy van de menu's.

dennism

Citaat van: Rob_Dingen op november 25, 2012, 12:35:48
Gebruik al jaren PCH eerst de 100 later de C-200 en ook de A-300 en ga ook de A-400 kopen.
Ik herken helemaal niets van wat hierboven beschreven word wel moet ik daar bij vermelden dat ik alleen Blu-Ray en Blu-Ray iso bekijk en nooit geen problemen ook sbs 3D films werken al perfect.
Heb tussendoor ook Dune gehad en die vond ik minder als de PCH.
Zo zie je maar weer meerdere mensen met verschillende ervaringen en meningen.

Rob

Rob, de "problemen" met blu Ray's (vooral Iso's geloof ik) komt doordat volgens de nieuwe regels van de uitgevers van Blu Ray licenties sinds ergens dit jaar bij nieuwe devices Cinavia niet meer optioneel is voor een licence, maar dat de implementatie voor een Full BD Licence verplicht is. Echter in je Media player wil je geen Cinavia hebben, omdat dan BD kopieen met deze beveiliging geactiveerd niet meer kunnen spelen, fabrikanten proberen dus onder deze implementatie proberen uit te komen. Vandaar dat het dus mogelijk is dat nieuwe media players minder mogelijkheden op het gebied van het afspelen van Blu Ray, het is verstandig dit te controleren voor aanschaf van een nieuw apparaat zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

stevie1

Citaat van: quattronl op november 25, 2012, 12:19:50

Ik wacht met smart op de nieuwe Dune's  :clapping:
Wanneer verwacht je die?

quattronl

Zie het topic van Dune  8)
Men denkt in de loop van 2013, afhankelijk van de chip die ze kiezen.

Nou hoef ik geen 3D dus wellicht tegen de tijd dat de nieuwe spelers uitkomen een afgeprijsde Dune Smart B1 of D1 kopen  :bigsmile:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

jeepee

Citaat van: larsie op november 25, 2012, 16:34:37

Het gene waar ik in geinteresseerd ben bij de a400 is muziek afspelen via de ipad zonder de tv aan te zetten. Mijn plasma maakt toch wat zoem geluiden... Werkt dit trouwens een beetje snel? en zonder gaps tussen de liedjes?

Ik dacht dat dat met de a210 ook kon? Of ben ik dan verkeerd geinformeerd?

stevie1

Citaat van: quattronl op november 26, 2012, 11:19:22
Nou hoef ik geen 3D dus wellicht tegen de tijd dat de nieuwe spelers uitkomen een afgeprijsde Dune Smart B1 of D1 kopen  :bigsmile:
Ik ben ook heel erg gecharmeerd van de dune, maar die laten zich niet besturen (renderen) volgens de kenners.
Als dat het geval was had ik al de dune met br speler.
gr

quattronl

Citaat van: stevie1 op november 27, 2012, 09:02:56
Ik ben ook heel erg gecharmeerd van de dune, maar die laten zich niet besturen (renderen) volgens de kenners.
Wat bedoel je hiermee  ???  Kan me er weinig bij voorstellen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

dennism

Dat de Dunes geen ondersteuning hebben voor DLNA/UPnP.

rkwinkel

Hoe doet deze speler het met 3d blueray iso's ? Geeft deze goed 3d door.

quattronl

Citaat van: dennism op november 27, 2012, 12:19:21
Dat de Dunes geen ondersteuning hebben voor DLNA/UPnP.
UPnP sowieso wel, zie http://www.wifimedia.eu/catalog/hdidunehdsmartb1-p-1480.html?osCsid=69f65e6a54079c8dc2c226c9d642a7dd
Dlna staat er niet specifiek bij maar hoort bij UPnP.

dennism

Citaat van: quattronl op november 27, 2012, 19:49:13
UPnP sowieso wel, zie http://www.wifimedia.eu/catalog/hdidunehdsmartb1-p-1480.html?osCsid=69f65e6a54079c8dc2c226c9d642a7dd
Dlna staat er niet specifiek bij maar hoort bij UPnP.

Hmm, dan moet dat nieuw zijn. Mijn Dune Smart D1 doet namelijk geen UPNP/DLNA (althans is nergens zichtbaar bij de andere apparaten binnen het netwerk (niet als upnp server, en niet als renderer). Moet wel zeggen dat ik nog een firmware update achterloop.

quattronl

Citaat van: dennism op november 27, 2012, 19:52:45
Hmm, dan moet dat nieuw zijn. Mijn Dune Smart D1 doet namelijk geen UPNP/DLNA (althans is nergens zichtbaar bij de andere apparaten binnen het netwerk (niet als upnp server, en niet als renderer). Moet wel zeggen dat ik nog een firmware update achterloop.
Ik heb helaas geen ervaring met de Dunes.
Bij een pc zou ik zeggen: zitten alle apparaten wel in dezelfde werkgroep? Ik zou het in ieder geval in je netwerkinstellingen (van de Dune) zoeken.

destroyer2usa

Citaat van: rkwinkel op november 27, 2012, 13:43:31
Hoe doet deze speler het met 3d blueray iso's ? Geeft deze goed 3d door.

Voor zover ik het begrijp t/m de firmware van vandaag überhaupt nog geen 3d bluray...

Waarom die popcorn's altijd eerst 1 jaar op de markt moeten zijn voordat ze kunnen waarmee ze worden geadverteerd ontgaat mij...

Ik heb hem nog wel op zijn verlanglijstje staan, maar zolang die geen 3d kan afspelen zonder haperingen etc blijft die alleen maar met potlood ingevuld staan.

rkwinkel

Ja beetje jammer dit. Nog ff wachten dus

dennism

Citaat van: quattronl op november 27, 2012, 20:02:51
Ik heb helaas geen ervaring met de Dunes.
Bij een pc zou ik zeggen: zitten alle apparaten wel in dezelfde werkgroep? Ik zou het in ieder geval in je netwerkinstellingen (van de Dune) zoeken.

Ik was denk ik niet helemaal duidelijk, het enige wat een dune kan is verbinden met een upnp server vanuit zijn eigen interface. Ondersteuning voor Server dan wel Renderer (of Extender) commando's via UPNP/DLNA waardoor bijvoorbeeld besturing via een App op een telefoon of tablet mogelijk is, zodat de TV niet hoeft aan te staan hebben Dune's niet.

Met de netwerkinstellingen van de dune is niets mis mee, NFS draait als als een zonnetje.

quattronl

Citaat van: dennism op november 28, 2012, 00:33:26
Ik was denk ik niet helemaal duidelijk, het enige wat een dune kan is verbinden met een upnp server vanuit zijn eigen interface. Ondersteuning voor Server dan wel Renderer (of Extender) commando's via UPNP/DLNA waardoor bijvoorbeeld besturing via een App op een telefoon of tablet mogelijk is, zodat de TV niet hoeft aan te staan hebben Dune's niet.

Met de netwerkinstellingen van de dune is niets mis mee, NFS draait als als een zonnetje.
Ah op die fiets. Dan begreep ik je idd niet helemaal correct  :confused: My bad.

Bediening via een App zou idd fijn zijn ja.
Komt vast wel met de nieuwe Dunes straks  ;)
(we blijven optimistisch he)

muzikant

Citaat van: Hans47 op november 25, 2012, 07:31:58
Voor minder geld kun je ook prima mkvtjes streamen via netwerk, een speler van zon bedrag hoort Blu Ray ISO's 2D en 3D te kunnen streamen via netwerk, en dat doet ie helaas niet, 3D ISO's gaan helemaal niet, kortom....... mooie HW met slechte SW
Bent U zeker dat deze A400 geen gewone blu-ray iso's weergeeft?dan zou een eventuele aankoop voor mij niet interessant zijn.

jerrytoet

ben van plan om de a400 ook te kopen, dus blijf dit draadje ff volgen  :pompom:

destroyer2usa

Er zou deze week nog een firmware komen die 3d isos afspelen zou fixen...

Dan stijgt ie weer op mijn verlanglijstje...

Ik blijf erbij dat ie dat gewoon met de out-of-box firmware al had moeten doen. Gelukkig was ik gewaarschuwd en heb nog niet besteld.

Ben natuurlijk verwend met mijn dune..die werkt altijd prima.

Jammer dat popcorn hour de exclusieve rechten heeft op de 3d sigma chip...

David Gilles

Nieuwe firmware is uit 27/11/2012!

[A-400] Firmware 05-01-121122-24-POP-422 (05-01-121010-24-POP-422) (27.11.2012)

Dear customers,

Please be informed that Popcorn Hour A-400 firmware release:
05-01-121122-24-POP-422-000
and NMT apps:
05-01-121010-24-POP-422
is available for update.

for offline update and release notes, download from:

http://www.popcornhour.com/download/A400...-A400.html

please download this package and follow then the instructions inside the zip file!!!!

User who installed already the forum release don't need to update because it is the same build!

RELEASENOTES FIRMWARE

Release date : 27 November 2012
Firmware version : 05-01-121122-24-POP-422-000

1. Known Issues
    - SD Cards with Class 10 currently don't work because of an kernel issue (Sigma is fixing, we are waiting for the patch now)
    - BD/TS/M2TS Changing Audio or Seek on playback needs long time to recover audio (already fixed internal)
    - proxy setting does not take effect upon boot up (already fixed internal)
    - 3D playback stability issues (already fixed internal)
    - Cannot playback after power off (screen off) and on again (already fixed internal)
    - Youtube with 1080p24 will get flickering
    - some mkv with idx/sub freeze when first subtitle should show up
    - Connecting both internal sata and e-sata harddisk at the same time, the system cannot boot up
    - External subtitle is shown inside the movie instead of black bar at the bottom

2. Firmware
    - Fixed subtitle get out of screen if zoom too big
    - Fixed unable to playback some 3D file on 2D tv
    - Fixed bookmark not working for MPG/MPEG/VOB files
    - Fixed BDMV/BDISO external subtitle continue to progress when video is paused
    - Fixed Some ts/m2ts/BDMV will hang in the middle of the playback
    - Fixed Some ts/m2ts/BDMV cannot get the movie length (and thus cannot do trick play)
    - Fixed ts/m2ts/bd-lite often hang after seek or trick mode
    - Fixed Certain BDMV cannot be played issue (black screen forever)
    - Fixed Pgs subtitle sometimes does not show up
    - Fixed Tv black-out after playing back dvd with tvmode 1080p24
    - Fixed DTS-HD audio track is split into one DTS-HD and one DTS track
    - Fixed TrueHD audio track is split into one TrueHD and one DD core audio track
   - Fixed On BD playback changing chapter sometimes let the player freeze (should be better in this build but not fully fixed)
    - Fixed ssif bookmark not working issue
    - Added utf8/utf16 srt subtitle encoding detection for BDMV/BDISO
    - Added ability to get total time for AAC and MP3Pro

3. System
    - Fixed Some app-market app crash when exit   
   - Fixed now-playing page highlighted song incorrect after doing a few next or prev at audio popup menu
    - Fixed POD zoom osd not closed after timeout
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

rkwinkel

En speelt deze nu 3d iso's af ?

Ronin79

Ben wel benieuwd hoe die A-400 na de update is.

Mijn HDX1000 is een tijdje geleden kapot gegaan, en nu wil ik ergens
begin volgend jaar een nieuwe speler kopen. Alleen zit ik te twijfelen tussen een Dune D1,
en de A-400. Al weet ik van de Popcorn, dat er nog wel eens wat probleempjes zijn.
Mensen klagen dat het lijkt, alsof ze nooit af zijn.

Ben benieuwd.  ;)

skipke

waar kan je de popcorn hour a400 nog krijgen kan hem nergens meer vinden :(