Nieuwe Dune producten o.a. HD max

Gestart door mausie, augustus 18, 2010, 10:14:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gaborowitz

Gheheh ik zal t uitzetten als ik problemen ervaar.
Enig idee of ie ook jumbo frames ondersteunt?
Marantz SR7002 - Dune HD MAX - Pana T42G20 - UPC Digi DVR - Wii - PS3 - Bonte collectie speakers 5.1 opstelling.

jowi

Ik dacht van niet, maar weet het niet zeker.

twdi

Hoe bevalt de Dune Max tot nu toe?

Had iemand van te voren een losse Bluray speler + mediaspeler en heb je dit vervangen door de dune?
Spijt of juist niet?

Zou de Dune een combinatie van bv een Denon BR speler (met een ABT2015 erin) + losse mediaspeler kunnen vervangen?

flash1982

Citaat van: twdi op oktober 18, 2010, 11:29:55
Hoe bevalt de Dune Max tot nu toe?

Had iemand van te voren een losse Bluray speler + mediaspeler en heb je dit vervangen door de dune?
Spijt of juist niet?

Zou de Dune een combinatie van bv een Denon BR speler (met een ABT2015 erin) + losse mediaspeler kunnen vervangen?

dat vraag ik me ook af :P ;)

Fabian1

#204
Persoonlijk zou ik de Dune niet als vervanger zien voor een dedicated bluray speler in de middenklasse. Wellicht dat een budgetspeler een close call wordt, maar die worden ook alsmaar beter en goedkoper.

Fabian

Oja, de Dune HD Max bevalt prima  ;)

twdi

Bedoel je daarmee dat een Dune Max tusssen een budgetspeler en een middelklasser in zit maar dat de budgetspeler hem wel aan het inhalen is?

jowi

Citaat van: Fabian1 op oktober 18, 2010, 18:07:57
Persoonlijk zou ik de Dune niet als vervanger zien voor een dedicated bluray speler in de middenklasse. Wellicht dat een budgetspeler een close call wordt, maar die worden ook alsmaar beter en goedkoper.
Ben toch wel héél erg benieuwd hoe je dat hebt vastgesteld. Wat was je testmethode en wat was je referentiespeler? Op welke punten deed de Dune het slechter? Ik neem niet aan dat je zomaar wat roept.

Fabian1

Citaat van: twdi op oktober 18, 2010, 18:12:51
Bedoel je daarmee dat een Dune Max tusssen een budgetspeler en een middelklasser in zit maar dat de budgetspeler hem wel aan het inhalen is?

Ik denk dat de prijs/prestatie verhouding van de Dune op bluray gebied niet in de buurt komt van de budget spelers. Uiteraard kan de Dune vele malen meer content afspelen en daar zal het apparaat uiteraard voor worden aangeschaft. De ondersteunde content is natuurlijk geweldig! Maar dat maakt 'm wel duurder. Ik heb zelf 2 bluray spelers staan. Beneden een Panasonic BD50 (destijds het topmodel, maar in mijn ogen evengoed een middenklasser) en boven een Sony 363 (360 met verlichte remote). De Pana vind ik zelf beter dan de Sony, al is de Pana wel erg traag vergeleken met de Sony. De Dune vind ik persoonlijk ook niet zo goed als de Pana. Dus als je het zo stelt vind ik inderdaad de Dune bij het afspelen van Bluray disks tussen de twee spelers in staan. Vandaar dat de Pana voorlopig nog niet vertrekt.

Fabian

Fabian1

#208
Citaat van: jowi op oktober 18, 2010, 18:15:06
Ben toch wel héél erg benieuwd hoe je dat hebt vastgesteld. Wat was je testmethode en wat was je referentiespeler? Op welke punten deed de Dune het slechter? Ik neem niet aan dat je zomaar wat roept.
Het is niet m'n bedoeling om de Dune af te branden hoor, begrijp me goed. Ik ben er heel erg blij mee. Tevens wil ik niemand tegen de schenen trappen die net heel erg blij is geworden van de aanschaf van dit apparaat. Ik ben namelijk ook nog steeds zo blij als een kind. Als ik geen Bluray speler zou hebben zou die er met de aanschaf van de HD Max ook niet extra bijkomen. Het plaatje blijft gewoon erg mooi. Alleen vind ik dat mijn Panasonic een net nog mooier plaatje geeft bij het afspelen van Bluray Disks. Ik heb het idee dat de Panasonic wat meer diepte in het beeld laat zien. Bij de Bluray's van Band of Brothers en dan met name de opnames in het donker bij het Ardennen Offensief vind ik er persoonlijk meer detail naar boven komen. Moet ik wel zeggen dat Frank bij de calibratie van m'n tv een instelling heeft veranderd in de Panasonic. Ik weet echter niet precies meer wat. Ik dacht iets met contrast. Wellicht zou ik de afstelling van de Dune nog kunnen verfijnen, maar daar heb ik de software niet voor, vrees ik.

Ik moet zeggen dat ik wel wat concreter/completer had kunnen zijn bij m'n eerste antwoord. Excuses hiervoor.

Fabian

THX-UltraII

#209
ik heb een Dune HD H1 gekocht met hot swap functie. Ik heb zojuist een HDD erin gestopt maar er gebeurd niets. Ik hooe de HDD wel. Moet ik nog iets doen?
EDIT: de H1 bleek defect te zijn. Heb net een nieuwe in de winkel gekregen. Ok, de schijf wordt direct herkend door de H1. Ik heb m laten formatteren als EXT2 schijf. Nu wil ik via de usb slave functie van de H1 vanaf mijn vaste PC content overpompen naar de H1. Gaat dit lukken met de hulp van ext2ifs en ext2fsd?

Davey

Even een oud topic een schopje geven.

Het verwisselen van HDD's heb ik een hekel aan en ik zit te denken om 2 Dune's HD Duo's in huis te halen. Er zou er 1 op de slaapkamer komen en 1 in de woonkamer. Ze zitten allebei op het netwerk via een netwerkkabel en er hangt een 5-bay NAS in het netwerk met 3 disks voor films.

Op beide Dune's zou ik de films die op de NAS staan moeten kunnen zien maar is het mogelijk om met de ene Dune de HDD's te gebruiken en te bekijken van de andere Dune en omgekeerd zonder tussenkomst van een NAS of wat dan ook?

Raphie

de DUNE HD's kunnen via SMB worden benaderd, maar of dat voor alle films snel genoeg is is zou je moeten testen
JBL PRX Power!

Fabian1

#212
Citaat van: Raphie op juli 26, 2012, 21:14:16
de DUNE HD's kunnen via SMB worden benaderd, maar of dat voor alle films snel genoeg is is zou je moeten testen

Ik stream alles via SMB; bedraad, dat wel. Bluray ISO's van 45 GB gaan zonder problemen vanaf de PC die boven staat, wellicht dat de andere Dune qua snelheid doorvoer net zo snel is als een PC?!?! PC draait op Windows 7 Ultimate. Mijn router is een Linksys bij Cisco WRT320N. De HD Max heeft in de instellingen voor het netwerk de netwerkpoort als 10/100 Mbit geconfigureerd staan. Indien ik hier Gigabit activeer gaat deze de fout in en daalt de snelheid (schokkend beeld en geluid als gevolg). Tevens bij m'n netwerkadapter van de PC; Datanetwerkbesturing ingeschakeld. Indien ik dit niet doe, wordt ook de snelheid niet gehaald (wederom schokken van beeld en geluid).

Wellicht hebben jullie hier iets aan  ;)

Fabian

Davey

Citaat van: Raphie op juli 26, 2012, 21:14:16
de DUNE HD's kunnen via SMB worden benaderd, maar of dat voor alle films snel genoeg is is zou je moeten testen

Aan Wifimedia heb ik vanmorgen dezeldfde vraag gesteld. Wel jammer dat ze aan moeten staan en niet WOL of zoiets hebben. Met de VU Duo's was slaapstand voldoende om de HDD te benaderen.

CitaatHet is mogelijk om de harde schijf van de ene Dune te benaderen over het netwerk vanaf de andere Dune en hier een film vanaf te spelen.

In de instellingen van de Dune dient dan de Samba-server ingeschakeld te worden. Ik heb het voor de zekerheid getest met twee Dune mediaspelers en heb probleemloos een BluRay ISO bestand van de ene Dune, over het netwerk, op de andere Dune afgespeeld.

Op deze manier heeft u geen NAS nodig. Uiteraard dienen beide apparaten wel aan te staan als u ze wil benaderen of gebruiken.

Davey

Citaat van: Fabian1 op juli 26, 2012, 23:49:37
Ik stream alles via SMB; bedraad, dat wel. Bluray ISO's van 45 GB gaan zonder problemen vanaf de PC die boven staat, wellicht dat de andere Dune qua snelheid doorvoer net zo snel is als een PC?!?! PC draait op Windows 7 Ultimate. Mijn router is een Linksys bij Cisco WRT320N. De HD Max heeft in de instellingen voor het netwerk de netwerkpoort als 10/100 Mbit geconfigureerd staan. Indien ik hier Gigabit activeer gaat deze de fout in en daalt de snelheid (schokkend beeld en geluid als gevolg). Tevens bij m'n netwerkadapter van de PC; Datanetwerkbesturing ingeschakeld. Indien ik dit niet doe, wordt ook de snelheid niet gehaald (wederom schokken van beeld en geluid).

Wellicht hebben jullie hier iets aan  ;)

Fabian

Thanks  :thumbs-up:

Bama

#215
Er komt een hele nieuwe serie aan met full hd 3d, iemand enig idee wanneer?

http://www.mediasmartserver.net/2012/09/05/2012-dune-hd-model-lineup-revealed/

Hans47

Mijn inschatting is midden 2013 en misschien wel later als het modellen betreft met de 8911 chip, doordat Sybas een drempel heeft geplaatst

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

#218
Citaat van: jaco op november 24, 2012, 08:34:02
Geen 8911 chip maar een 8672  Zie de thread van de zappitie player. http://www.hdland.fr/lecteurs-multimedias/1957-zappiti-player.html

Deze Base versie moet je niet hebben Jaco.  Geen LPCM multichannel downmix over HDMI.   Wel bij de Max.

Als ik de folder van Sigma erop nasla is de 8911 maar op enkele punten beter dan de 8672:
- sneller (3200 MIPS vs 2200)
- beide hebben video processing, de 8911 onder de noemer VXP.  Wellicht vanwege hogere MIPS in de 8911 wat meer plaats voor betere algorithmes
- 7.1 vs 2.0 audio input (niet boeiend)
- PIP

jaco

Het ligt denk ik aan de licenties die ze afnemen of er een decode naar lpcm plaats gaat vinden.
Maar rustig afwachten wat er uit komt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

RuudG

Citaat van: Robbo op november 24, 2012, 11:11:45
- beide hebben video processing, de 8911 onder de noemer VXP.  Wellicht vanwege hogere MIPS in de 8911 wat meer plaats voor betere algorithmes
Ik neem toch aan dat de VXP processor, gelet op de oorsprong ervan, de processing in de 8672 heel duidelijk zal overtreffen. Voor mij zal een speler die VXP aan boord heeft me zomaar kunnen verleiden tot aankoop ;-)

jaco

Citaat van: Robbo op november 24, 2012, 11:11:45
Deze Base versie moet je niet hebben Jaco.  Geen LPCM multichannel downmix over HDMI.   Wel bij de Max.
Ik heb de folder nog eens nagelezen. Je bedoeld denk ik het aantal i2s uitgangen op de verschillende chips.
Zou dat niet voor analoge uitgangen zijn ? DAC erachter en je hebt analoge outputs.
Volgens mij kunnen al die chips in basis wel alle audio codecs omzetten naar pcm. Het hangt van de licenties die je betaalt af welke opties je mag gebruiken volgens mij.
Het zou kunnen dat ze bij de goedkopere modelllen alleen bitstream out doen om zo licentiekosten te sparen en op een lagere prijs uit te komen.

De spelers met een bd loopwerk, en die ze als blu ray speler willen verkopen moeten verplicht het om kunnen zetten naar lpcm i.v.m. de downmix van commentaartrack door de hoofdtrack heen en meer van dat soort extra's
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Hans47

Ik heb de Popcorn A400 1 week gehad (daar zit de 8911 chip in) mooie HW maar helaas een echte popcorn, vol met SW bugs, 2D en 3D Blu Ray ISO's over netwerk streamen ging niet.
Dus een interne HDD er in gezet, daarna lukte 2D Blu Ray ISO's  wel, maar omdat ik het ding voor 3D ISO's had gekocht, die ook maar eens proberen, en wat schetste mijn verbazing, ging absoluut niet, kortom een crap product, wel jammer van de mooie chip die er in zit.

Overigens heeft Sybas bij Sigma bedongen dat ze het alleen recht hebben op de chip tot einde Q2 2013, dus een Dune met een 8911 zal mog even op zich moeten laten wachten.
Voordeel is hoogstwaarschijnlijk dat Dune dan wel een werkend product op de markt zet :-)

jaco

Die A400 is toch nog maar 1 week of zo op de markt, misschien moet je ze wat tijd geven voor een firmware update om de zaak aan de praat te krijgen ?
Dat was bij de Dune ook niet anders, maar die zijn al 3 jaar of zo aan het ontwikkelen, dus wellicht wat verder met full blu ray support.

Als ik zo alle berichten lees op AVforums onder andere moeten de nieuwe Dunes er toch aan zitten te komen. Alleen scheen de A batch van de  8672 een fout gehad te hebben en moet de B batch dit oplossen. En de communicatie van HDI is natuurlijk zoals vanouds slecht.

Wat we duidelijk lijkt is dat we geen normale menu's meer gaan krijgen omdat we dan cinavia issues erbij krijgen (i.v.m. de licentie)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Citaat van: jaco op november 25, 2012, 21:43:56
Ik heb de folder nog eens nagelezen. Je bedoeld denk ik het aantal i2s uitgangen op de verschillende chips.
Zou dat niet voor analoge uitgangen zijn ? DAC erachter en je hebt analoge outputs.
Volgens mij kunnen al die chips in basis wel alle audio codecs omzetten naar pcm. Het hangt van de licenties die je betaalt af welke opties je mag gebruiken volgens mij.
Het zou kunnen dat ze bij de goedkopere modelllen alleen bitstream out doen om zo licentiekosten te sparen en op een lagere prijs uit te komen.

De spelers met een bd loopwerk, en die ze als blu ray speler willen verkopen moeten verplicht het om kunnen zetten naar lpcm i.v.m. de downmix van commentaartrack door de hoofdtrack heen en meer van dat soort extra's

De Sigma kan het.  Het zit hem idd in licentiekosten. 

Ergens heb ik de specs van de nieuwe modellen gezien, en als je goed leest staat bij de Base geen vermelding van multich LPCM out, wel bij de Max.  Ook heeft de Base geen multichannel analog outputboard.   Ik de huidige Dune is dat overigens een soort  addon board dus overduidelijk dat dat in de nieuwe versie een kosten overweging is geweest.