Popcornhour a400

Gestart door alpha1, november 22, 2012, 09:45:15

Vorige topic - Volgende topic

alpha1

Beste leden,

Ik heb een kleine week geleden de popcornhour a400 gekocht,nu heb ik een vraagje,ik kan wel de films en muziek die ik op de pc heb staan, wel via windows share manager afspelen via de pocornhour a400.Dat gaat super.

Heb gisteren een 3 tb hardeschijf in de pocornhour gedaan,geformatteerd,wordt herkend dus dat is geen probleem ik wil de films en muziek die ik op de hardeschijf van mij pc heb staan naar de hardeschijf van de popcorn a400 overbrengen(dat ik alles via de hdd van popcorn kan afspelen)zonder de pc elke keer aan te zetten?

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Gr,

rednax1

Is de popcorn als schijf (netwerklocatie) zichtbaar in de verkenner ?
Naim Supernait 3 | Classé Audio CDP-10 | Naim ND5 XS2 | Cambridge Audio CXU | PMC Twenty5.24 | Panasonic TX-48LZW984

| W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 |

alpha1

ALs je in windows beoeld nee helaas die zie ik niet er bij staan.

arjan74

rednax1

Citaat van: alpha1 op november 22, 2012, 10:48:14
ALs je in windows beoeld nee helaas die zie ik niet er bij staan.

Dan zul je eerst een (nieuwe) netwerkverbinding moeten maken met de popcorn in windows verkenner.

Welke windows versie gebruik je ?

Naim Supernait 3 | Classé Audio CDP-10 | Naim ND5 XS2 | Cambridge Audio CXU | PMC Twenty5.24 | Panasonic TX-48LZW984

| W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 |

stevie1

Als het goed is moet je de netwerknaam ook hetzelfde maken als windows;
dan zal hij onder je shares te zien moeten zijn.

rickw

Via een USB slave kabel. En dan aansluiten op je pc.

alpha1

de popcornhour is nu zichtbaar er staat pch-a400,maar als ik er op klik vraagt die wachtwoord. er staat''geef het wachtwoord op voor een verbinding met PCH-400''

ik heb zelf geen wachtwoord in mijn windows zitten

eholsteijn

Vaak is wachtwoord username bij popcornhour:

Username: nmt
Wachtwoord: 1234

stevie1

en....... :pompom:?
is het wat die a400?

rickw

Waarom gebruik je de ethernet verbinding ipv de usb? De a400 heeft een usb 3.0. Dit is toch veel sneller als je ethernet verbinding en je hebt ook geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig.

Hans47

ik heb em 1 week gehad en weer terug gebracht....

stevie1

Citaat van: Hans47 op november 22, 2012, 23:37:19
ik heb em 1 week gehad en weer terug gebracht....
vertel...!

stevie1

Citaat van: rickw op november 22, 2012, 22:38:23
Waarom gebruik je de ethernet verbinding ipv de usb? De a400 heeft een usb 3.0. Dit is toch veel sneller als je ethernet verbinding en je hebt ook geen gebruikersnaam/wachtwoord nodig.
Bedoel je met een externe hd op en neer pendelen.
Ik vind dat not done.
Bovendien mis je bij de pch een paar functies als er geen hd inzit. (bij mijn a110 althans)
Als de vxp net zo goed is als ze beweren zal ik ook een nemen met een kleide ssd.
Ik vind de nas toch het einde.

rickw

Citaat van: stevie1 op november 23, 2012, 00:09:44
Bedoel je met een externe hd op en neer pendelen.
Ik vind dat not done.
Bovendien mis je bij de pch een paar functies als er geen hd inzit. (bij mijn a110 althans)
Als de vxp net zo goed is als ze beweren zal ik ook een nemen met een kleide ssd.
Ik vind de nas toch het einde.
Als ik het eerste bericht van de TS lees is het zijn bedoeling om (eenmalig) al zijn data over te zetten naar de hdd van zijn pch. Dat is het prima te doen.

Hans47

Ach gewoon te veel bugs om prettig en comfortabel een film te streamen, films die (niet 3D dan) met een Dune gewoon probleemloos gaan ook over netwerk.
Voor mij een reden om de Popcorn weer retour te brengen.
Te veel beloven te weinig...... (zelfde ervaring met de A-300 en C-300 gehad die ik beide heb mogen bezitten).

Ik houd het even bij de Dune....

alpha1

@allen,

bedankt ik ben nu al mijn bestanden naar de popcorn aan het copieren die met de usb 3.0 kabel heb het helaas niet voor elkaar gekregen,zet de bestanden via het netwerk over.

Nogmaals bedankt.

alpha1

Citaat van: stevie1 op november 22, 2012, 21:52:08
en....... :pompom:?
is het wat die a400?

Dit is dan ook mijn eerste popcornhour ben er zeer tevreden mee, muziek klinkt super, helder, open films/muziek deed ik eerst via de pc naar mijn marantz av 8003 streamen en echt films met een redelijke kwaliteit was niet echt om aan te zien,films waren met blokjes.

Als ik nu via windows share manager afspeel op de popcornhour is het wel van veel betere kwaliteit.

Voor mij is dit een super media streamer

stevie1

Ik heb dan de A110 al een paar jaar, maar gaat nog als de brandweer alleen is ie erg traag.
Ik denk haast wel voor deze te gaan voor de snelheid de vxp en het br menu.

dennism

Ik dacht dat de A400 juit geen BR menu meer ondersteunde zodat ze geen cinavia hoeven te implementeren.

David Gilles

Citaat van: dennism op november 24, 2012, 10:21:05
Ik dacht dat de A400 juit geen BR menu meer ondersteunde zodat ze geen cinavia hoeven te implementeren.

Nee alleen BD-lite!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

stevie1

Citaat van: dennism op november 24, 2012, 10:21:05
Cinavia??....  zegt mij even niets, maar wat is dan het verschil tussen BR menu en BD-lite?

Hans47

Voor minder geld kun je ook prima mkvtjes streamen via netwerk, een speler van zon bedrag hoort Blu Ray ISO's 2D en 3D te kunnen streamen via netwerk, en dat doet ie helaas niet, 3D ISO's gaan helemaal niet, kortom....... mooie HW met slechte SW

stevie1

Citaat van: Hans47 op november 25, 2012, 07:31:58
Voor minder geld kun je ook prima mkvtjes streamen via netwerk, een speler van zon bedrag hoort Blu Ray ISO's 2D en 3D te kunnen streamen via netwerk, en dat doet ie helaas niet, 3D ISO's gaan helemaal niet, kortom....... mooie HW met slechte SW
Als je het hebt over de pch.... Voor minder geld een duo core met vxp?
Popcornhour staat vooral bekend om hun grote community en ondersteuning.
Veel zal met fw worden opgelost.

quattronl

Heb ook al jaren een PCH-A110 en heb altijd de indruk dat het product nooit af is.
Werkt leuk maar er blijven altijd zaken die wat buggy zijn.

Ik wacht met smart op de nieuwe Dune's  :clapping:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW