Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

R

Citaat van: Mitch-- op mei 31, 2016, 20:44:30
Dan toch uiteindelijk veranderd!

De Harbeth's hebben een mooi huis gevonden bij een liefhebber in het oosten van het land die er erg gelukkig mee is. Mijn huis zou waarschijnlijk te klein worden straks in China, misschien niet om de Harbeth te laten klinken maar wel in omvang van de speakers, die zouden nogal massief worden in het interieur dus toch maar de keuze gemaakt ze weg te doen.

Gelukkig zit in niet zonder muziek,er speelt hier nu een setje Sonus Faber Cremona Auditor M en daar ben ik prima tevreden mee  :thumbs-up:

Ooit komen de Harbeth's wel weer terug, maar dan komt er een andere set omheen, ADSM en A2200 of een Devialet 200 oid! Dus genoeg tijd om te sparen nu, en gelukkig kan ik nog heerlijk muziek luisteren voor time hier in Nederland en straks in China!

Daar is best mee te leven denk ik ;)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mitch--

Zoals het er nu bij staat!

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

twani

Esthetisch gewoon de allermooiste monitoren voor normaal geld te koop.

Leuk ook die televisie in een matchende kleurstelling bij je speakers :tounge2:

R

mradem

Hoe klinken deze tov de harbeth? Ze zijn idd prachtig.

remco320

Wauw! Ik vind dit echt een van de mooiste speakers ooit gemaakt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Mitch--

Citaat van: twani op juni  1, 2016, 20:10:12

Leuk ook die televisie in een matchende kleurstelling bij je speakers :tounge2:

Zijn zeker mooi, afwerking van top niveau!

Citaat van: mradem op juni  1, 2016, 21:49:11
Hoe klinken deze tov de harbeth? Ze zijn idd prachtig.

Vooral erg anders maar ook een aantal overeenkomsten, beide speakers hebben een 'warm' karakter, precies wat mooi vind en daarom dus gevallen voor de Auditors. Verschillen zijn lastig te beschrijven maar toch een poging: de Harbeths blinken echt uit in hun midden gebied, vooral de gelaagdheid in het midden gebied, enorme muzikaliteit en meeslependheid. De SF geven duidelijk 'minder' midden maar wel een groter podium en meer laag, wel een fijn italiaans sausje die het weer niet klinisch laat klinken. En ik ben er helemaal happy mee, en geniet nog net zoveel van mooie muziek! :)

mradem

Staan ze trouwens niet te dicht op de muur? Ik dacht dat deze nogal wat ruimte nodig hebben.

Mitch--

Citaat van: mradem op juni  1, 2016, 22:50:18
Staan ze trouwens niet te dicht op de muur? Ik dacht dat deze nogal wat ruimte nodig hebben.

Kunnen er zeker verder vanaf, maar met SO van Linn in deze opstelling klinkt het erg goed!

mradem

Oh ik dacht dat deze niet op de compatible list staan van SO. Dan is het mooi!

Mitch--

Citaat van: mradem op juni  2, 2016, 10:41:08
Oh ik dacht dat deze niet op de compatible list staan van SO. Dan is het mooi!

Klopt, worden gezien als puntbron waaruit je dus wel de functionaliteit van SO kan gebruiken, werkt prima :)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juni  1, 2016, 20:10:12

Haast onovertroffen design en vormgeving, blijft gewoon een lust voor het oog (en tevens oor) deze SF,s  :worship:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op juni  2, 2016, 17:31:20
Haast onovertroffen design en vormgeving, blijft gewoon een lust voor het oog (en tevens oor) deze SF,s  :worship:

Ik ga ze steeds mooier vinden en zeker kwa sound ook! Zelfs mijn vader die met de grote broer van de Auditors, de Cremona draait, heeft een set van de Auditors gekocht. De Cremona's krijgt ie maar niet aan het zingen, zijn bijzonder moeilijk aanstuurbare speakers, en hij heeft geen zin om 10k aan een kerncentrale van een versterker uit te gaan geven!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op juni 12, 2016, 14:41:08
De Cremona's krijgt ie maar niet aan het zingen, zijn bijzonder moeilijk aanstuurbare speakers, en hij heeft geen zin om 10k aan een kerncentrale van een versterker uit te gaan geven!

Met een Devialet 200 er achter gaat het (zeer) goed kan ik je uit ervaring melden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

pvd_66

Citaat van: Mitch-- op juni  1, 2016, 20:04:46
Zoals het er nu bij staat!

Wat een heerlijke rustige set om te zien, alleen een paar speakers en speakerkabels , chapeau ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Maro

Citaat van: pvd_66 op juni 12, 2016, 18:33:16
Wat een heerlijke rustige set om te zien, alleen een paar speakers en speakerkabels , chapeau ;D

Ik zie toch ook nog een Linn staan, niet onbelangrijk lijkt me.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mitch--

Citaat van: Maro op juni 13, 2016, 00:08:49
Ik zie toch ook nog een Linn staan, niet onbelangrijk lijkt me.

Niet echt onbelangrijk idd ;)

pvd_66

Ehmmm ja ok en ook een kubus en tv [emoji6] maar als ik bij mij achter m'n rack kijk ... [emoji41] chaos ...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mitch--

Citaat van: pvd_66 op juni 14, 2016, 10:23:11
Ehmmm ja ok en ook een kubus en tv [emoji6] maar als ik bij mij achter m'n rack kijk ... [emoji41] chaos ...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een afname in apparaten heeft een zeer positief effect op de hoeveelheid chaos heb ik gemerkt toen de Linn in huis is gekomen ;)

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op juni 12, 2016, 17:58:59
Met een Devialet 200 er achter gaat het (zeer) goed kan ik je uit ervaring melden  ;)

Daar denkt ie ook nog aan idd!

Het enige wat mij dan weer enorm tegenvalt, en ik ben echt Devialet fan (!), is dat de streamer functionaliteit gewoon nog niet goed werkt en je er dus een htpc of streamer nog aan moet knopen!

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op juni 14, 2016, 13:02:11
Daar denkt ie ook nog aan idd!

Het enige wat mij dan weer enorm tegenvalt, en ik ben echt Devialet fan (!), is dat de streamer functionaliteit gewoon nog niet goed werkt en je er dus een htpc of streamer nog aan moet knopen!

Overall performance en mogelijkheden van wat de Devialet biedt ben ik uitermate tevreden; v.w.b. AIR heb ik ''mixed feelings''..... enerzijds klankmatig gezien een erg mooie optie, anderzijds helaas onvoorspelbaar en (nog) onbetrouwbaar als het gaat om een feilloze werking  :-X

Maar ik heb er toch vertrouwen in dat het op (hopelijk korte) termijn goed gaat komen met de nieuwe versie van AIR  ;)

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op juni 14, 2016, 18:12:34
Overall performance en mogelijkheden van wat de Devialet biedt ben ik uitermate tevreden; v.w.b. AIR heb ik ''mixed feelings''..... enerzijds klankmatig gezien een erg mooie optie, anderzijds helaas onvoorspelbaar en (nog) onbetrouwbaar als het gaat om een feilloze werking  :-X

Maar ik heb er toch vertrouwen in dat het op (hopelijk korte) termijn goed gaat komen met de nieuwe versie van AIR  ;)

Performance is absoluut top! Ik heb ook vertrouwen dat het allemaal goed komt, dan is het in mijn ogen voor het geld een van de allerbeste allinone oplossingen die er ook nog eens geweldig uitziet!

garmtz

Nieuwe AIR 3 werkt zeer goed! Veel beter dan eerdere versies, dus wellicht toch weer eens een kans geven... ;)