Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Doubleoz

Helder...

Is het anders geen idee om je luidsprekers eerst hier in Nederland tijdelijk op te slaan bij bijvoorbeeld familie en deze dan later op te sturen zodra je weet hoe groot je woonruimte eruit komt te zien? Zou zonde zijn als je nu je luidsprekers gaat verkopen terwijl achteraf blijkt dat het toch wel zou passen.

Zit je aan één Phantom te denken of wil je ze in stereo opstellen?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mradem

Die phantoms staan natuurlijk voor geen meter in een Chinese inrichting.. [emoji1]. Maar even serieus, zou het niet gewoon meevallen met die shl en SO? 

Doubleoz

Volgens mij slaat gewoon weer het upgradevirus toe en gebruikt hij dit als excuus naar zijn vriendin om weet wat nieuws te kopen ;D

Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mradem

Nou ik zie phantoms niet als upgrade tov zijn huidige set [emoji6]

Mitch--

Haha nee geen upgrade virus, meer risico afdekking, liefst zou ik ze gewoon houden maja het risico is er nog steeds wel dat het straks niet past en dat zou zonde zijn...:(

Achteraf opsturen is verschrikkelijk duur, ik stuur nu een container met spullen dus daar kan het in mee dus de keus moet nu gemaakt worden..
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Pjotr27

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2016, 14:44:29
Haha nee geen upgrade virus, meer risico afdekking, liefst zou ik ze gewoon houden maja het risico is er nog steeds wel dat het straks niet past en dat zou zonde zijn...:(

Achteraf opsturen is verschrikkelijk duur, ik stuur nu een container met spullen dus daar kan het in mee dus de keus moet nu gemaakt worden..

Ik zou alles meenemen... Zo groot is je set niet... Bovendien de chinezen hebben aardig geld en wellicht kan je er een betere prijs voor krijgen als in Nederland mocht het toch niet passen.. Opsturen van een setje Phantoms kost max 150 euro.... Dus dat valt wel mee..
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirk

^^
ik dacht exact hetzelfde, meenemen in die container kost je nu toch niks extra en met een beetje geluk klinkt het alsnog prima en hoef je niks te verkopen.

wat ik me trouwens ook af vraag; is audio hardware qua prijs ginder niet interessant(er) dan hier in de EU?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Pjotr27

Citaat van: Dynky op april 25, 2016, 20:19:09
^^
ik dacht exact hetzelfde, meenemen in die container kost je nu toch niks extra en met een beetje geluk klinkt het alsnog prima en hoef je niks te verkopen.

wat ik me trouwens ook af vraag; is audio hardware qua prijs ginder niet interessant(er) dan hier in de EU?

Nee alleen china stuff is daar goedkoper. Maar voor de echte merken willen de chinezen best dokken... Als ik zie wat ze voor STS cd's willen betalen....China is echt booming business en ' echte ' merken verkopen er prima...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mitch--

Hmm twijfel twijfel.....  ??? In China aan apparatuur komen is erg moeilijk, moet je eigenlijk voor naar Hong Kong. Het probleem met de Phantoms is dat Tidal, Deezer en Qobuz niet werken in China vanwege de internet blokkade en dus de functionaliteit behoorlijk word beperkt.

Citaat van: mradem op april 25, 2016, 14:35:29
Die phantoms staan natuurlijk voor geen meter in een Chinese inrichting.. [emoji1]. Maar even serieus, zou het niet gewoon meevallen met die shl en SO? 

Misschien is SO wel de redding dan, en moet ik het maar gewoon allemaal meenemen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

newday

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2016, 21:32:58
Hmm twijfel twijfel.....  ??? In China aan apparatuur komen is erg moeilijk, moet je eigenlijk voor naar Hong Kong. Het probleem met de Phantoms is dat Tidal, Deezer en Qobuz niet werken in China vanwege de internet blokkade en dus de functionaliteit behoorlijk word beperkt.

Misschien is SO wel de redding dan, en moet ik het maar gewoon allemaal meenemen
Er zit zelfs een Linn dealer in Shanghai (is ook actief op het Linn forum), ik heb hem alleen niet kunnen vinden de laatste keer dat ik in Shanghai was.

Zal jou wel gaan lukken neem ik aan ;)

Mitch--

Citaat van: newday op april 25, 2016, 22:27:36
Er zit zelfs een Linn dealer in Shanghai (is ook actief op het Linn forum), ik heb hem alleen niet kunnen vinden de laatste keer dat ik in Shanghai was.

Zal jou wel gaan lukken neem ik aan ;)

Serieus?! Waar zit ie dan?

newday

Citaat van: Mitch-- op april 25, 2016, 22:34:21
Serieus?! Waar zit ie dan?
De laatste keer dat ik keek stond het adres op de Linn website, het probleem was toen dat het in pinyin (phonetisch) er op stond en niet in chinese karakters.

Als ik me goed kan herinneren kwam ik ergens op een groot plein terecht maar kon ik het betreffende nummer niet vinden.
Als je het wat beter voorbereid dan ik moet het wel lukken natuurlijk.

Pjotr27

Citaat van: newday op april 25, 2016, 22:42:00
De laatste keer dat ik keek stond het adres op de Linn website, het probleem was toen dat het in pinyin (phonetisch) er op stond en niet in chinese karakters.

Als ik me goed kan herinneren kwam ik ergens op een groot plein terecht maar kon ik het betreffende nummer niet vinden.
Als je het wat beter voorbereid dan ik moet het wel lukken natuurlijk.

Even google: HuiJin Residence 333 Hongsong Road, Bldg. 18, Room 301 and the new telephone number is 021-5413281.

Bas Akkerman

Als het kan meenemen inderdaad, hoor je daar wat het doet en kan je beter inschatten wat in die ruimte het best past. De Phantom is vet, maar op de langere termijn ook niet vermoeiend?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april 27, 2016, 11:26:11
Als het kan meenemen inderdaad, hoor je daar wat het doet en kan je beter inschatten wat in die ruimte het best past. De Phantom is vet, maar op de langere termijn ook niet vermoeiend?

Van Harbeth afkomend? Echt wel ;)

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2016, 09:04:07
Even google: HuiJin Residence 333 Hongsong Road, Bldg. 18, Room 301 and the new telephone number is 021-5413281.

Top! :) Thnx, ik kon hem zo snel niet vinden :)

Citaat van: Bas Akkerman op april 27, 2016, 11:26:11

Citaat van: twani op april 27, 2016, 11:51:38
Van Harbeth afkomend? Echt wel ;)

Hmm word zo langzamerhand een duidelijk verhaal he...  ;)

Mitch--

het zooitje blijft, ga lekker niks veranderen  8)

mradem

Doubleoz

Groot gelijk, krijg je vast geen spijt van!

twani

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2016, 20:26:32

Dat is een prima upgrade Mitch👍👍👍👍👍 :D

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2016, 12:34:25
Hmm word zo langzamerhand een duidelijk verhaal he...  ;)
Ik wil je echt niet in het Harbeth-kamp houden of zo. Maar mijn ervaring is dat een op het eerste gehoor spectaculaire luidspreker op de langere termijn vermoeiend kan zijn. Een cliché, ik weet het, maar wel iets om over na te denken.

Citaat van: Mitch-- op april 27, 2016, 20:26:32
Verstandig. Veranderen kan je altijd. Het lijkt me ook echt wel dat de gemiddelde kamer in Shanghai een andere akoestiek heeft dan een gemiddelde kamer in Nederland. En al was dat wel hetzelfde, de akoestiek zou ik eerst beluisteren en dan pas een keuze maken.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Dan toch uiteindelijk veranderd!

De Harbeth's hebben een mooi huis gevonden bij een liefhebber in het oosten van het land die er erg gelukkig mee is. Mijn huis zou waarschijnlijk te klein worden straks in China, misschien niet om de Harbeth te laten klinken maar wel in omvang van de speakers, die zouden nogal massief worden in het interieur dus toch maar de keuze gemaakt ze weg te doen.

Gelukkig zit in niet zonder muziek,er speelt hier nu een setje Sonus Faber Cremona Auditor M en daar ben ik prima tevreden mee  :thumbs-up:

Ooit komen de Harbeth's wel weer terug, maar dan komt er een andere set omheen, ADSM en A2200 of een Devialet 200 oid! Dus genoeg tijd om te sparen nu, en gelukkig kan ik nog heerlijk muziek luisteren voor time hier in Nederland en straks in China!

Bas Akkerman

Helemaal aan jou. Verandering van spijs doet ook eten. Twee clichés, ik weet het.

Pjotr27

CiteerDe Harbeth's hebben een mooi huis gevonden bij een liefhebber in het oosten van het land die er erg gelukkig mee is. Mijn huis zou waarschijnlijk te klein worden straks in China, misschien niet om de Harbeth te laten klinken maar wel in omvang van de speakers, die zouden nogal massief worden in het interieur dus toch maar de keuze gemaakt ze weg te doen.

Ik heb hetzelfde idee in Indonesie, mijn Musical Affairs gaan ook niet mee. Heb intussen een mooi WLM setje...

Mitch--

Citaat van: Pjotr27 op juni  1, 2016, 12:05:10
Ik heb hetzelfde idee in Indonesie, mijn Musical Affairs gaan ook niet mee. Heb intussen een mooi WLM setje...

Precies! Soms moet je keuzes maken die heel raar overkomen, vooral als je super tevreden bent met de spullen die je bezit, maja thats life!