Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Lazybird

Mitch dit zijn settings voor meta data in XLD
Aangevinkt Add tags to output files if possible
Aangevinkt Embed cover art images into files
Aangevinkt scale large images when imbedding cover art, to 500 pixels, longer side
Aangevinkt Load following files in the same folder as cover art (cover.jpg, folder.jpg front.jpg)
Aangevinkt Don't overwrite already embedded images (dit pas ik alleen aan als de art images te klein is)
Aangevinkt Set the compilation flag flag automatically
aangevinkt Preserve unkown metadata if possible

Bij het inlezen van een CD, open audio cd "file open audio cd" => "Get meta data". Als er geen Meta data is handmatig invoeren=>Album art slepen naar "no Image"

Ik maak gebruik van synology media server en de Akurate DS/1

Welke synology heb je ?

Media server instelling
Instellingen voor DMA-compatibiliteit
Niets aangevinkt

Wil je een probleem album rippen in AIFF en kijken of dit nu wel goed?
XLD=>Preference=>general=>output format AIFF.

Success 
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mitch--

Thnx voor de juiste instellingen!!  ;D

Ik heb even een probleemalbum met XLD omgezet van m4a naar flac, en daarmee is het probleem opgelost. zal dan de m4a bestandsstructuur roet in het eten gooien?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

AbZ

m4a is een containerformaat en daarvan werd dus niet alle info meegenomen in/met de wav.

Mitch--

Citaat van: AbZ op juni 22, 2013, 11:00:58
m4a is een containerformaat en daarvan werd dus niet alle info meegenomen in/met de wav.

m4a is toch apple-lossless?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juni 22, 2013, 11:16:41
m4a is toch apple-lossless?
tja Apple  ::)
Die doen er alles aan om minder compatibel te zijn.

edit: plaatje verwijderd want niet relevant.

Anyway het hoort bij mpeg4.

Lazybird

Abz heeft absoluut gelijk m4a is de container van apple
Windows based:
Wav = ongecomprimeerd
Flac = lossless

Apple based:
AIFF = ongecomprimeerd
ALAC = lossless

Ik adviseer als je apple based bent kies je ALAC of AIFF.
Windows based de andere formaten.

Even uitproberen wat voor jou werkt.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mitch--

Citaat van: Lazybird op juni 22, 2013, 13:27:01
Abz heeft absoluut gelijk m4a is de container van apple
Windows based:
Wav = ongecomprimeerd
Flac = lossless

Apple based:
AIFF = ongecomprimeerd
ALAC = lossless

Ik adviseer als je apple based bent kies je ALAC of AIFF.
Windows based de andere formaten.

Even uitproberen wat voor jou werkt.

met de linn werkt flac prima, de m4a is nog uit het squeezebox verleden denk ik zo, recent alles in FLac gedaan, werkt prima

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op juni 22, 2013, 13:34:09
met de linn werkt flac prima, de m4a is nog uit het squeezebox verleden denk ik zo, recent alles in FLac gedaan, werkt prima

Met Linn werkt ALAC ook prima hoor ;)

Mitch--

Lazybird

Er zit geen hoorbaar verschil tussen FLAC en ALAC, qua geluid's kwaliteit dat is allebei lossless.
Het voordeel van ALAC is dat je de album art in het bestand stopt en dus geen apart .JPG in de directory hoeft te stoppen.

Het voordeel van Flac is dat als minim server gebruikt je kan transcoden en het bestand on-gecomprimeerd kan aanbieden aan je Linn. Feitelijk hoeft je streamer dan niet het muziekbestand uit te pakken voor het afspelen. (dit gebeurt namelijk bij, FLAC, ALAC, mp3 etc)  dit zou een beter geluid geven bij het afspelen.

Dan heb je nog AIFF dit formaat is al on-gecomprimeerd daarvan zijn de voordelen:
- Album art zit al in het muziek bestand
- Streamer hoeft het niet uit te pakken

Nadeel is dat het meer ruimte in beslag neemt bijvoorbeeld het Album Waltz for debbie van Bill Evans is in 192kHz/24bit 2,7 gig
Een normale cd is dan tussen de 600 en 750 MB.

Sommige beweren dat er een hoorbaar verschil zit tussen WAV en AIFF maar ik heb dat persoonlijk niet kunnen ontdekken

Ik hoop dat het nu duidelijk is succes met je keuzes.

PS ik gebruik zelf ALAC en AIFF en dat werkt prima met de Linn Akurate DS/1, Maar FLAC werkt natuurlijk ook prima.

Rudi64

Hoi Mitch..

Heel leuke set heb je...eens de Linn sound je te pakken heeft,is geen weg terug.. :clapping:
Ik heb begrepen dat je hifi tuning zekeringen in je apparaten had zitten..
Is dit ook mogelijk om die in je Majik DSM te plaatsen?...ik heb dit vroeger ook willen doen,maar de Majik DS had een electronische  zekering...in de amps was het mogelijk dacht ik...
Een vriend van me heeft een Primare set up en heeft daar recent furutech zekeringen gestoken...waanzinnig goed..
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op juli 25, 2013, 21:41:25
Hoi Mitch..

Heel leuke set heb je...eens de Linn sound je te pakken heeft,is geen weg terug.. :clapping:
Ik heb begrepen dat je hifi tuning zekeringen in je apparaten had zitten..
Is dit ook mogelijk om die in je Majik DSM te plaatsen?...ik heb dit vroeger ook willen doen,maar de Majik DS had een electronische  zekering...in de amps was het mogelijk dacht ik...
Een vriend van me heeft een Primare set up en heeft daar recent furutech zekeringen gestoken...waanzinnig goed..

ha rudy!

zie nu je reactie pas, excuus!
Ik had inderdaad in mijn Primare versterker een HFT zekering, was zeker een verbetering, geen dag nacht verschil of wat dan ook maar werd er allemaal wat verfijnder van. Het schijnt in de Linn ook mogelijk te zijn, ook even navraag over gedaan ooit bij Garmt, maar de DSM moet je dan wel openschroeven, hierin zit een zekering T10A, leek mij persoonlijk erg veel daarom heb ik er eigenlijk nooit meer veel aandacht aan geschonken.

Mitch--

Zoo weer een kleine verandering gedaan, heb hier een set Linn K200 speaker kabels op proef, omdat ik geen bi wire speakers heb is het eigenlijk een K400 kabel maar dan door de midden.

Moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben, geluid is vooral in openheid en het loskomen van de speakers er zeer op vooruit gegaan en het laag is een stuk 'gelaagder', de Linn sound voert zich verder door in de set! Moet zeggen dat ie goede kans maakt om hier in de set te komen! :)

denoontje

Citaat van: Mitch-- op september 20, 2013, 13:10:02
Zoo weer een kleine verandering gedaan, heb hier een set Linn K200 speaker kabels op proef, omdat ik geen bi wire speakers heb is het eigenlijk een K400 kabel maar dan door de midden.

Moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben, geluid is vooral in openheid en het loskomen van de speakers er zeer op vooruit gegaan en het laag is een stuk 'gelaagder', de Linn sound voert zich verder door in de set! Moet zeggen dat ie goede kans maakt om hier in de set te komen! :)

Ben benieuwd, zelf net k400 besteld met bananen eraan.
Heb je getermineerde versie?

Mitch--

Citaat van: denoontje op september 20, 2013, 21:14:24
Ben benieuwd, zelf net k400 besteld met bananen eraan.
Heb je getermineerde versie?

Get ready for some serious Linn sound ;)
Deze versie heb ik te leen van Garmt, is getermineerd met QED Airlock bananen!

denoontje

kannie wachten, dan is de hele keten muv speakers linn

Mitch--

Citaat van: denoontje op september 20, 2013, 22:52:28
kannie wachten, dan is de hele keten muv speakers linn

bij mij mogen ze blijven! een openbaring aan eenheid en gelaagdheid in de muziek!

denoontje

Citaat van: Mitch-- op september 26, 2013, 11:18:24
bij mij mogen ze blijven! een openbaring aan eenheid en gelaagdheid in de muziek!

De 400 is binnen...tjee wat een dikke vette kabel...de cardas verbleekt gewoon

Mitch--

Citaat van: denoontje op september 26, 2013, 20:36:19

behoorlijk he! bij mij is ie dan doormidden!

al aangesloten?

Mitch--

Eigenlijk weinig te melden want de set staat zoals ie staat, en dat bevalt me meer dan goed! Sinds de K-200 kabel in de set is gekomen is het allemaal op zn plek gevallen.

Wel even wat experimenteren met de plaatsing van de speakers, en vooral ook de ondergrond van de speakerstands. Wat nu het beste klinkt, valt mij eigenlik wel op, is de speakerstand op zn voetje maar zonder de spike die je hier kan draaien. Geluid is veel 'losser' van de speakers gekomen en het laag lijkt strakker! Nog meer tips voor de juiste ondergrond??

twani

Citaat van: denoontje op september 26, 2013, 20:36:19
Nog één keer dan, Linn K400 is niks anders als een ómgebagde Atlas Equator Biwire MK2 die je in Engeland voor de helft van het geld koopt. Hele goede kabel die bij mij al een aantal jaar achter de set hangt.

Één keer solid core, 1 keer stranded paar

Mitch--

Citaat van: twani op november  4, 2013, 23:07:11
Nog één keer dan, Linn K400 is niks anders als een ómgebagde Atlas Equator Biwire MK2 die je in Engeland voor de helft van het geld koopt. Hele goede kabel die bij mij al een aantal jaar achter de set hangt.

En zelfs voor het dubbele van het geld vind ik het nog een koopje ;) en inderdaad een top kabel, atlas of linn, ik vind ik hem prima ;)

twani

Helemaal mee eens, is een zeer goede allrounder.

denoontje

qua design
Citaat van: twani op november  4, 2013, 23:07:11

Één keer solid core, 1 keer stranded paar
ziet de 400 er wel anders uit....wellicht opbouw gelijk?

twani

Wat is er behalve de tekst anders dan volgens jou?