Mitch's set - New definition of music :)

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 16:36:58
Ziet er goed uit! Had ik maar een zolder vol vergeten draaitafels. ;D

Had je maar een zolder!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juni 13, 2013, 16:39:45
Had je maar een zolder!
Of een kruipruimte.

Nee, ik heb een appartement waarin een mooie ruimtelijke afbeelding mogelijk is. :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 16:44:35
Of een kruipruimte.

Nee, ik heb een appartement waarin een mooie ruimtelijke afbeelding mogelijk is. :angel:

hehe das zeker waar Bas! (ik moest trouwens mijn moeders zolder gebruiken om de draaitafel op de slaan hoor ;) hehe )

Citaat van: garmtz op juni 13, 2013, 16:34:50
Goed bezig! En die phonotrap is niet misselijk!

klinkt echt lekker idd! hoop dat ik mezelf kan behoeden voor een uit de hand lopende verslaving  :-\
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 16:44:35
Of een kruipruimte.

Nee, ik heb een appartement waarin een mooie ruimtelijke afbeelding mogelijk is. :angel:

Grrr... :)

BJF

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 16:36:58
Ziet er goed uit! Had ik maar een zolder vol vergeten draaitafels. ;D
Met de juiste draaitafel is één heel klein zoldertje al voldoende....   ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Citaat van: BJF op juni 13, 2013, 20:30:04
Met de juiste draaitafel is één heel klein zoldertje al voldoende....   ;)
Met de juiste draaitafel komt het uiteindelijk wel goed. Of er ook een zolder komt waag ik te betwijfelen... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 21:10:07
Met de juiste draaitafel komt het uiteindelijk wel goed. Of er ook een zolder komt waag ik te betwijfelen... ;D

interessante zoektocht hoor bas! ga je trouwens eerst kijken naar streamen of vinyl draaien?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

#132
Citaat van: Mitch-- op juni 13, 2013, 21:22:23
interessante zoektocht hoor bas! ga je trouwens eerst kijken naar streamen of vinyl draaien?
Eerst akoestiek, dan vinyl en vervolgens streamen. Eigenlijk naar afnemende mate van waar ik de grootste verbeteringen met betrekking tot de weergave in verwacht dus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op juni 13, 2013, 21:25:29
Eerst akoestiek, dan vinyl en vervolgens streamen. Eigenlijk naar afnemende mate van waar ik de grootste verbeteringen met betrekking tot de weergave in verwacht dus.

cool! je hebt natuurlijk ook een behoorlijke cd verzameling, je kan voorlopig in ieder geval nog muziek luisteren ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op juni 13, 2013, 21:43:28
cool! je hebt natuurlijk ook een behoorlijke cd verzameling, je kan voorlopig in ieder geval nog muziek luisteren ;)
Zeker, doe ik zeer regelmatig. ;) Albums op lp koop ik ook alleen als ik het album erg goed vind, dus zal zeker niet alles op vinyl kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Even een NAS gerelateerd vraagje, op aanraden van Garmt heb ik in mijn Synology NAS de transcode (alles trandscoden naar WAV) functie aangezet, nu alleen het probleem dat sommige albums maar op de helft van de snelheid worden afgespeelt :S net een 45 toeren LP op 33 toeren afspelen, een extreem slow motions effect. Iemand hier ervaring mee of enige idee hoe dit op te lossen?

Is namelijk niet het geval bij alle albums maar slechts een paar, heel vaag  :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


AbZ


Mitch--

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 16:15:21
48kHz afgespeeld als 44.1 ?

heeft dat invloed op de 'snelheid'? wat ik heb het album van Daft Punk in studio master, 24 bit 88 khz, works like a charm.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juni 21, 2013, 16:19:35
heeft dat invloed op de 'snelheid'? wat ik heb het album van Daft Punk in studio master, 24 bit 88 khz, works like a charm.
Ok dan het is misschien meer zoiets als van 33 naar 16 toeren.

Mitch--

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 16:31:11
Ok dan het is misschien meer zoiets als van 33 naar 16 toeren.

zou kunnen maar ik snap er niks van :S flac is flac toch?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juni 21, 2013, 16:33:04
zou kunnen maar ik snap er niks van :S flac is flac toch?
Lijkt erop dat ie na het transcoden niet meer weet wat de sample rate was
en dan standaard een andere, te lage neemt.  (44.1?)

Mitch--

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 16:35:51
Lijkt erop dat ie na het transcoden niet meer weet wat de sample rate was
en dan standaard een andere, te lage neemt.  (44.1?)

daar lijkt het idd op! weet je toevallig ook een oplossing?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juni 21, 2013, 16:49:33
daar lijkt het idd op! weet je toevallig ook een oplossing?
Nope  ;D 
Ik zou gewoon ff alle mogelijk relevante instellingen nalopen...

Mitch--

Citaat van: AbZ op juni 21, 2013, 17:03:34
Nope  ;D 
Ik zou gewoon ff alle mogelijk relevante instellingen nalopen...

das dus in de Synology welgeteld 1 vinkje, aan of uit :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

AbZ

Citaat van: Mitch-- op juni 21, 2013, 17:09:38
das dus in de Synology welgeteld 1 vinkje, aan of uit :P
Nou kan daar dus als het niet echt hoeft niet zo gek veel goed misgaan  :sly:

Checken bij welke flacs het misgaat.  Misschien software ff updaten. 

Lazybird

Alles in Aiff zetten draait prima op synology hoef je ook niet transcoden. Werkt ook prima met linn :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

garmtz

Citaat van: Lazybird op juni 21, 2013, 18:22:49
Alles in Aiff zetten draait prima op synology hoef je ook niet transcoden. Werkt ook prima met linn :)

Neemt alleen 2x zoveel ruimte in op de NAS. Maar is een oplossing inderdaad. Moet je wel rippen/taggen met de juiste programmatuur, anders heb je geen meta-data.

Lazybird

Sorry Garmt ik stel je kennis niet ter discussie maar ik denk dat je hier zit je toch echt fout zit.

Ik heb 2500 album ongeveer 3 terrabyte dus ruimte is echt geen issue. HD's kosten echt niets meer je hebt een WD red raid 3 terrabyte voor pak em beet voor 120 euro.

Als je de conversie doet met DBpower of XLD is er geen enkel probleem
AIFF neemt gewoon de FLAC of ALAC tags over dus daar hoef je niets extra's voor te doen.

Als je CD's gaat rippen doe je exact hetzelfde of je nu Flac, ALAC of AIFF neemt.

Sterker nog je kan de album art bij AIF en ALAC embeded doen dus geen ge-emmer met geen zichtbare album art.
Buiten het feit dat je niet hoeft te transcode, verder vindt ik persoonlijk Synology niet onder doen voor minim server

Als je de ruimte hebt zie ik meer voordelen dan nadelen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mitch--

de albums waarmee het fout gaat is m4a, kan het hier iets mee te maken hebben? heb ik geript in XLD, miss dus met de foute instellingen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'