Nieuwe HT subwoofer

Gestart door nielvm, september 28, 2012, 09:38:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Joske007

Mooi resultaat  ;D

Vergeet niet om tussen de lagen verf met een zeeeer fijn schuurpapier nog eens het stof, haartjes, enz... zachtjes weg te slissen (niet schuren) om tot een mooie en glad geheel te komen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

nielvm

Doe ik. Ik denk dat ik morgen nog 1 keer lichtjes ga opschuren en verven.

Daarna zal ik eens beginnen denken aan het maken van een frontje. Ik dacht aan een houten kader met luidsprekerdoek gespannen, die ik dan bevestig met (stevige) magneetstrips. Any objections?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Joske007

Misschien is dit een mooie oplossing ipv magneetstrips.
Op de vier hoek deze pennen lijmen op het houten kader met luidsprekerdoek en dan in de kast monteren?

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


nielvm

Met die pennen moet ik weer beginnen boren, doe ik in dit stadium eigenlijk liever niet meer.

Het idee met magneetstrips kwam er met Timvg's JTR captivator. Ik dacht dat deze ook bevestigd werd met een magneetband.

Volgens mij gaat die magneetstrip minder rammelen als pennetjes...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Former member 78

Magneetjes worden vaker gebruikt in de hifi wereld.
Geeft geen problemen, mocht je er toch last mee krijgen, kun je als zelfbouwer
altijd nog voor een andere oplossing gaan :)

Martijnst1990

Ik denk dat als je inderdaad sterke lange magneet strips gebruikt dat dit beter blijft zitten als die kleine pinnetjes. Ik heb ook aan magneten gedacht voor mijn sub, als er überhaupt ooit een frontje op komt :D

Enne.. ziet er goed uit hoor 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

nielvm

Thx ;)

Heb er net de (hopelijk) laatste laag op gezet. Als je heel goed kijkt, zie je nog altijd kleine imperfecties hoor, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat  :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Former member 78

Je kan 'm altijd nog een keer schuren, om daarna de aller-laatste-laag aan te brengen ;)

nielvm

Ik krijg deze imperfecties niet weg met schuren, of ik zou al een heel grove korrel moeten gebruiken, misschien zelfs opnieuw wat plamuren.

Ik heb zowiezo al heel wat geleerd met het afwerken van deze subwoofer. Binnenkort begin ik aan de 2de. Mocht ik deze echt perfect krijgen, kan ik de eerste nog altijd opnieuw doen  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

als je een soort stripjwa hebt is het wel gaaf,mijn speakers beneden zitten ook heel mooi op die manier vast.
Ik doeld meer op die klik dingen vd diy zaak die je in kastje,s ziet.

Tip voor magneetstrip,ik ben wel benieuwd...

nielvm

Moet volgens mij niet eens met een magneetstrip. In elke hoek een stevig magneetschijfje moet voldoende zijn. Als ze sterk genoeg zijn, gaan ze niet snel rammelen denk ik.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Laatste verflaag is erop. Nu nog even laten drogen, naar de HT brengen, drivers bevestigen en hij kan er weer tegenaan  ;)

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Joske007

Laat de boel maar lekker drogen en uitharden, zodat de verf wat minder kwetsbaar is.
Ik vermoed dat het wachten nu wel even moeilijk wordt  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

nielvm

Lukt nog wel ;)

Ik wacht nog enkele uurtjes, dan ben ik zeker dat de verf 100% droog is.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


yorkie13

#592
mooi hoor, ben alleen bang dat ik dergelijke giganten hier niet de woonkamer in krijg  8)

nielvm

Bedankt bedankt  ;D

Zo groot is hij niet hoor Ralf, qua grondoppervlak zal hij niet veel meer plaats innemen als een xxls400  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Hij werkt terug  :)




Fototoestel is aan vervanging toe, heel veel stof in de lens...

Bij de volgende subwoofer ga ik de ronde binnenin ook een beetje verven, langs de kanten zie je het mdf nog een klein beetje.

Ziet er tijdens een film wel heel stoer uit :p

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Martijnst1990

Echt heel gaaf!  :worship:

Ik krijg spontaan weer zin om een sub te bouwen als ik dit topic lees :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

flakkees

ziet er netjes uit man . ik wil ook aan de slag maar eerst andere units
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

RonG


nielvm

Bedankt allemaal. Zonder jullie was het resultaat zeker nooit zo mooi geworden. Het is een beest van een subwoofer en ik kan mij niet inbeelden dat ik ooit iets beters zou kunnen bouwen.

Ik twijfel nog om er een frontje op te plaatsen. Dat is natuurlijk altijd wel iets veiliger, maar hij ziet er tijdens een film zo leuk uit met de drivers "bloot".  :P

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X