Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Audiofiel on May 23, 2013, 20:48:24
Eens, je moet gebalanceerd werken met de CAM-350, want dit is een volledig gebalanceerd ontwerp met gebrugde kanalen. Van input tot aan de luidsprekerklemmen is hij gebalanceerd, dus gebalanceerd is noodzaak! 8)
Dit klopt helemaal niet hoor.
Gebalanceerde verbinding en gebalanceerde versterking zijn twee verschillende dingen.

cardas49

Quote from: chansig on August  9, 2013, 16:15:53
Dat kan hij wel...je hebt een pm.

Gr Hans

Thanks, net even leuk gesprek met Jerry gehad. Enige nadeel is dat hij in Tilburg woont, is voor mij niet naast de deur. Maar er is inderdaad een goede kans dat hij het probleem kan fixen. Onderzoekskosten bij Hanex zijn relatief laag, dus ik ga hem waarschijnlijk ophalen en naar Tilburg brengen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

riwi

Quote from: mark235 on August  9, 2013, 15:58:55
Hoe zit het nou met de lengte en overdraagbaarheid van garantie op Classé? Ik heb een Belgische SSP-300 welke eind augustus dit jaar de 5 jaar na aankoopdatum gaat passeren. Deze ligt nu voor reparatie bij Hanex, en men stelt dat ik geen garantie heb omdat het een buitenlands, 2e hands model betreft. De reparateur gaat proberen coulance te regelen, maar dat is waarschijnlijk voor maximaal een deel van de reparatiekosten, niet alles. Hoe zit dit garantieverhaal nou precies, uit eerdere postings kan ik dat niet duidelijk opmaken.

Mijn 1ste SSP800 was tweedehands gekocht via het forum en kwam oorspronkelijk uit Duitsland. Die heb ik in Nederland laten repareren via een normale B&W dealer. Die hebben dat toen gedaan tegen de kosten van de verzending naar de importeur. Dat was niet officieel, want dan had ik een nederlandse bon moeten kunnen overhandigen. In ieder geval toen die een jaar later weer stuk ging ben ik naar de duitse dealer gereden en heb hem daar gratis laten repareren. Toen die reparatie niet succesvol bleek ben ik weer naar Duitsland gegaan en heb hem ingeruild voor een nieuwe (tegen bijbetaling natuurlijk).

Als je al naar Tilburg rijdt (en dat is ver voor je lees ik) dan kan je ook doorrijden naar Belgie. Maar mijn ervaring met de Classe reparatie via de importeur en dealer is dat die niet zo snel is.. reken op 3 maanden. De duitse dealer had een lokale reparateur "Werkstatt".

cardas49

Bedankt voor de info. En zo, jij hebt aardig wat sores gehad met je SSP-800 zeg.

Ik denk dat ik nog even afwacht of Hanex coulance kan toepassen op de reparatiekosten. Als het voor de helft van de genoemde prijs gefixed kan worden laat ik misschien alsnog deze reparateur de boel fixen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

peed

Hier mijn classe cap151

Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

dre73

lijkt me een prima combi met de speakers! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

riwi

#182
Is dat JMlab Utopia ? Mezzo Mini ?

Heb die wel eens in een demo gehoord in surround setup. Was erg goed vond ik.

peed

Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peed

Voorlopig nog een goedkoop dvd spelertje  :wacko: de uitvoering is ebony finish van de mini's
Ben aan het kijken of ik iets ga streamen of dergelijke of dat ik een cd speler koop daarom die dvd speler omdat ik hem nog had staan
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

peed

Ikke weet 8) geraak er nog niet uit
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

Jinsu

Voor de liefhebber een set Classe CA-M 600 monoblokken op hifi.nl voor een prikje als je het mij vraagt.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Kjelt

Quote from: Jinsu on August 17, 2013, 19:35:38
Voor de liefhebber een set Classe CA-M 600 monoblokken op hifi.nl voor een prikje als je het mij vraagt.
Beetje Ht liefhebber heeft er dan 7 nodig  ;D

WickedGame

Even een vraagje...

CA-M400 vs CA-M600 Oftewel iets ouder vs nieuw! Wat is dan wijsheid waar zitten de verschillen? Is er uberhaupt wel een verschil te vinden afgezien van anders koelen, opbouw en power afgifte.

Kjelt

Quote from: WickedGame on August 23, 2013, 14:20:36
Even een vraagje...

CA-M400 vs CA-M600 Oftewel iets ouder vs nieuw! Wat is dan wijsheid waar zitten de verschillen? Is er uberhaupt wel een verschil te vinden afgezien van anders koelen, opbouw en power afgifte.
Zie onder en dan schijnt de M400 de betere papieren te hebben. Of je dat in de praktijk kunt horen is dan nog de vraag. De andere vraag is of je dat vermogen echt nodig hebt oftewel heb je lastige laag impedante luidsprekers die flink wat power nodig hebben?

vik

Er staat een CAV-180 op Marktplaats. De 2e in 1 week.


De prijs is denk iets aan de hoge kant maar misschien kan er iemand gelukkig mee worden. De beste man heeft wel foto's van mijn ouwe advertentie gebruikt en ook wat tekst.  Maar als dat alles is.  ;)

http://link.marktplaats.nl/744944748
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on November 15, 2013, 21:33:51
De prijs is denk iets aan de hoge kant
Iets? Pffffff 4 jaar geleden waren ze rond de 2200.- de prijs zou vandaag de dag rond de 1500.- / 1750.- afhankelijk van de staat mogen wezen.
Vergeet niet dat het inmiddels al oude beestjes aan het worden zijn die wat onderhoud mogen gaan krijgen.

Valkyrie

Quote from: vik on November 15, 2013, 21:33:51
Er staat een CAV-180 op Marktplaats. De 2e in 1 week.


De prijs is denk iets aan de hoge kant maar misschien kan er iemand gelukkig mee worden. De beste man heeft wel foto's van mijn ouwe advertentie gebruikt en ook wat tekst.  Maar als dat alles is.  ;)

http://link.marktplaats.nl/744944748


Het lijkt op doorverkoop o.i.d. want volgens mij zitten er dezelfde foto's bij als de vorige advertentie.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

vik

Quote from: Kjelt on November 16, 2013, 10:28:47
Iets? Pffffff 4 jaar geleden waren ze rond de 2200.- de prijs zou vandaag de dag rond de 1500.- / 1750.- afhankelijk van de staat mogen wezen.
Vergeet niet dat het inmiddels al oude beestjes aan het worden zijn die wat onderhoud mogen gaan krijgen.

Die andere op Marktplaats was pas gereviseerd en verkocht voor 2250 euro.   Dat was op zich wel correct lijkt me.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Quote from: vik on November 16, 2013, 12:36:18
Die andere op Marktplaats was pas gereviseerd en verkocht voor 2250 euro.   Dat was op zich wel correct lijkt me.
Ja als het een officiele of goede revisie was dan wel, je zit al gauw op 500 euro met zo'n grote bak dus dan kan dat wel kloppen.

cardas49

Quote from: vik on November 15, 2013, 21:33:51
Er staat een CAV-180 op Marktplaats. De 2e in 1 week.

De prijs is denk iets aan de hoge kant maar misschien kan er iemand gelukkig mee worden.
http://link.marktplaats.nl/744944748

:music:

Woensdag een vergelijk met de CAV-75 bij mij thuis, dan weet ik of hij blijft  :headbanging: :headbanging:

Het komt alleen op een erg suf moment  :-\, aangezien ik net het stereo pad ga onderzoeken. Maar deze jongen verkoopt dusdanig makkelijk dat ik de gok wel wil wagen. En als het surround blijft, ben ik voor het leven klaar... (qua eindversterking dan  :D)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Gefeliciteerd Mark. Heb je nog een beetje kunnen onderhandelen?

De andere CAV stond gereviseerd te koop voor 2250 euro.




Quote from: mark235 on November 18, 2013, 19:22:30
:music:

Woensdag een vergelijk met de CAV-75 bij mij thuis, dan weet ik of hij blijft  :headbanging: :headbanging:

Het komt alleen op een erg suf moment  :-\, aangezien ik net het stereo pad ga onderzoeken. Maar deze jongen verkoopt dusdanig makkelijk dat ik de gok wel wil wagen. En als het surround blijft, ben ik voor het leven klaar... (qua eindversterking dan  :D)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Quote from: Kjelt on November 16, 2013, 10:28:47
Iets? Pffffff 4 jaar geleden waren ze rond de 2200.- de prijs zou vandaag de dag rond de 1500.- / 1750.- afhankelijk van de staat mogen wezen.
Vergeet niet dat het inmiddels al oude beestjes aan het worden zijn die wat onderhoud mogen gaan krijgen.

Als je de nieuwprijs en leeftijd in gedachten houd en het feit dat de CAV serie mooier speelt dan de nieuwere reeksen, vind ik de prijs wel te behappen. Heb wel wat eraf gekregen maar niet veel.

En deze mot ik gewoon hebbuh, zijn er nou al 3 door mijn vingers geglipt de afgelopen tijd  :-X
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup