Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op januari 24, 2017, 20:31:25
De RA-set was al tweedehands toen ik hem kocht, dus ik kende de risico's (inclusief een tekort aan onderdelen, en dergelijke). Garmt is drukdoende de mensen die hem moeten repareren te bewegen dat ook te doen. Ik vertrouw erop dat zij eerlijk zullen zijn als de S80 echt niet meer te maken is.

Zwart gedrukte:
Mag ik dit schandalig noemen. Dit kan toch niet echt waar zijn. Men koopt een apparaat en of dit nu nieuw of tweedehands is(Zo oud is de RA opus serie ook niet maar even goed), of dat het type uit gefaseerd wordt of verdwijnt dan kan dit toch echt niet dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn. Het apparaat moet gewoon gemaakt kunnen worden. Er bestaat wel een optie dat het kostenplaatje te hoog wordt maar dat is aan de consument om te beoordelen wel of niet laten te repareren. Maar dan is hij wel te repareren.


Gelukkig zijn er merken waarbij je daar geen zorgen over hoeft te maken. Na jaren kan er altijd nog een reparatie plaats vinden of vervangende onderdelen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

scrutinizer

Citaat van: chansig op januari 26, 2017, 15:01:31
Klopt maar je kan wel je best doen als speakerbouwer/ontwerper om er erg dichtbij in de buurt te komen. Als gebruiker kan je weer van alles doen om die nare akoestiek aan te passen.

Gr. Hans

Zo is dat, Hans. :)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 26, 2017, 12:24:32
Je hebt de Penta's ook op meer dan specs laten brengen Theo.
Dat er veel aan recording engineers te wijten valt....geen discussie.
Maar de sound zoals door jou geadoreerd is dominant en niet aan het geheel volgend aan de bron.

Een ieder zijn meug ol' chap.....

Prachtig zoals jij dat kunt neerpennen Scrut :)

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 15:03:59
Zwart gedrukte:
Mag ik dit schandalig noemen. Dit kan toch niet echt waar zijn. Men koopt een apparaat en of dit nu nieuw of tweedehands is(Zo oud is de RA opus serie ook niet maar even goed), of dat het type uit gefaseerd wordt of verdwijnt dan kan dit toch echt niet dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn. Het apparaat moet gewoon gemaakt kunnen worden. Er bestaat wel een optie dat het kostenplaatje te hoog wordt maar dat is aan de consument om te beoordelen wel of niet laten te repareren. Maar dan is hij wel te repareren.


Gelukkig zijn er merken waarbij je daar geen zorgen over hoeft te maken. Na jaren kan er altijd nog een reparatie plaats vinden of vervangende onderdelen.

Bas zélf doet er nogal luchtig over maar ik tendeer meer richting jouw opinie hierin MA.

De RA was erg dúúr en is relatief jóng.  Dat hoort niet "beyond repair" te zijn nog.

Belachelijk...(als dat zo blijkt te zijn)

Enfin heel even wachten nog zoals Bas ook aangeeft...

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 26, 2017, 17:09:07
Bas zélf doet er nogal luchtig over maar ik tendeer meer richting jouw opinie hierin MA.

De RA was erg dúúr en is relatief jóng.  Dat hoort niet "beyond repair" te zijn nog.

Belachelijk...(als dat zo blijkt te zijn)

Enfin heel even wachten nog zoals Bas ook aangeeft...

Ik reageer puur op het zwart gedrukte en daarin staat ook tekort aan onderdelen en dergelijke. Dit vind ik op zijn minst ook merkwaardig. Dit hoort ook niet bij zo'n jong apparaat. Bas schreef dat hij de risico's kende. Toen Bas de RA Opus kocht was het apparaat stukken jonger dan nu ;) en dat betekent dat toen al nauwelijks meer onderdelen te krijgen waren en de kans bestond wanneer er iets aankomt niet meer te maken is.  :o. Dit vind ik echt heel opmerkelijk.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 26, 2017, 12:11:49

Oei, dat vind ik een ingewikkelde stellingname die wat mij betreft heel duidelijk twéé kanten op kan.

Ik vind namelijk dat vooral juist de muziek intact blijft doordat een Harbeth speaker niet alles genadeloos fileert...

Het zal zeker persoonlijk zijn maar tot nog toe waren de sets die veel, of zelfs alles lieten horen voor mij de minste qua luisterplezier, al zeker bij langere luistersessies.

Natuurlijk is er een ondergrens aan de hoeveelheid  detail en inzage in een opname die een set moet kunnen weergeven om audiofiel verantwoord te zijn, maar verder is het mij al gauw tó much.

Ik ga dan vooral zitten luisteren wat er allemaal gebeurt, me erover verbazen en uiteindelijk irriteren omdat ik weggeleid word van de muziek, het eigenlijke luisteren naar het nummer.

Het binnen laten komen van muziek lukt bij mij het best als er in de weergave technisch gezien niets opvalt.

Ik realiseer me, dit is puur persoonlijk. 

Klankkleur daarentegen, onafhankelijk van de geboden hoeveelheid detail dus!, is voor mij wél heel belangrijk.  Die moet mij aanstaan anders vind ik het sowieso niks.

Vandaar Harbeth, Beolab Penta enz...
Dat heb je goed gezegd Theo.

Op alle budgetniveau's is er een set samen te stellen die daaraan voldoet. Hoe groter de kwaliteiten van de apparatuur, hoe preciezer het samenstellen moet gebeuren. Want een apparaat dat alles laat horen, laat ook beter horen waar het verkeerd gaat. Ik vergelijk het maar met sporten. Hoe beter de sporter hoe kleiner het goal kan en hoe knapper de prestatie wordt ervaren.

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 26, 2017, 17:53:32
Ik reageer puur op het zwart gedrukte en daarin staat ook tekort aan onderdelen en dergelijke. Dit vind ik op zijn minst ook merkwaardig. Dit hoort ook niet bij zo'n jong apparaat. Bas schreef dat hij de risico's kende. Toen Bas de RA Opus kocht was het apparaat stukken jonger dan nu ;) en dat betekent dat toen al nauwelijks meer onderdelen te krijgen waren en de kans bestond wanneer er iets aankomt niet meer te maken is.  :o. Dit vind ik echt heel opmerkelijk.
Het is mijn interpretatie van de zaken zoals ik die hoor van Garmt. BB&G heeft tot dusver op meerdere vlakken uitstekende service gegeven en ik twijfel er dan ook niet aan dat ze er echt achteraan zitten. Hoe het verder gaat, is en blijft dus afwachten. Maar vervelend vind ik het wel natuurlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Ik heb nergens gezegd dat het ook maar iets aan BB&G ligt. Ik geloof gelijk dat ze erachteraan zitten en er alles aan doen en tevens je op de hoogte te houden van het verloop.
Mijn punt is puur op het merk gebaseerd ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Zelfs het merk valt misschien niet eens wat te verwijten. Wel Audioservice die maar niet toe lijken te komen aan de reparatie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

welke model Luxman versterker had je pas geleden thuis beluisterd?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sultankat

Citaat van: addesmo op januari 26, 2017, 09:35:17
Wil toch nog even een voorbeeld geven: als je achter een gordijntje een Accuphase transistor en mijn Unison buis zet, dus je ziet ze niet, dan denk ik dat 8 van de 10 luisteraars denken dat de Accuphase de buizenversterker is. Waarom denk ik dat. Omdat de Accu erg warm klint, voor mij zelfs saai en de Unison uitblinkt in detail en openheid. Mensen verwarren buizen vaak met warm geluid. Mijn ervaring is dat dat zeker niet altijd opgaat bij moderne versterkers.

Mijn ervaring is dat de huidige series van Accuphase die warme buizenklank niet meer hebben: veel neutraler geworden
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Bas Akkerman

En over buizenklank gesproken. Dadelijk ga ik naar Chattelin voor het beluisteren van de nieuwe versies van de Harbeth 40.2 en SHL5 Plus. Op Mirror Image Audio die ik al eens eerder op Magnepan hoorde. Niet helemaal mijn geluid, de versterking uiteraard ;). Maar omdat ik eigenlijk toch wel verrast was wat een andere bron en versterking op de 30.1 deden, ga ik even snel langs. Mijn ervaringen thuis en tijdens de eerdere shows staven het idee dat de volgorde van opwaarderen van akoestiek, bron, versterking en dan pas de luidsprekers de juiste is.

Wanneer we allebei kunnen, komt Garmt van de week ook langs om de set weer te installeren. De Resolution Audio is inmiddels gemaakt! :pompom:

Oh, en een ticket voor Slowdive op Rewire-festival gekocht. :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Hè Bas top dat je set klaar is.  :pompom:. Kun je hopelijk weer heel snel van je eigen set genieten.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Veel plezier bij Chattelin en uiteraard met jouw eigen set.

Citaat van: Bas Akkerman op februari 18, 2017, 08:30:59
En over buizenklank gesproken. Dadelijk ga ik naar Chattelin voor het beluisteren van de nieuwe versies van de Harbeth 40.2 en SHL5 Plus. Op Mirror Image Audio die ik al eens eerder op Magnepan hoorde. Niet helemaal mijn geluid, de versterking uiteraard ;). Maar omdat ik eigenlijk toch wel verrast was wat een andere bron en versterking op de 30.1 deden, ga ik even snel langs. Mijn ervaringen thuis en tijdens de eerdere shows staven het idee dat de volgorde van opwaarderen van akoestiek, bron, versterking en dan pas de luidsprekers de juiste is.

Wanneer we allebei kunnen, komt Garmt van de week ook langs om de set weer te installeren. De Resolution Audio is inmiddels gemaakt! :pompom:

Oh, en een ticket voor Slowdive op Rewire-festival gekocht. :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 18, 2017, 09:16:47
Hè Bas top dat je set klaar is.  :pompom:. Kun je hopelijk weer heel snel van je eigen set genieten.

Dat ga ik dan ook zeker doen. Misschien ook een abonnement op Qobuz in plaats van Spotify nemen, dat staat al even op de planning. Net als Roon uitproberen (al is het jammer dat Qobuz en Roon niet integreren).

Citaat van: Xander32 op februari 18, 2017, 09:39:16
Veel plezier bij Chattelin en uiteraard met jouw eigen set.

Gaat allebei helemaal goedkomen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Hi Bas, mooi dat je set eindelijk weer gemaakt is! :)

Wat ga je nu concreet aanpakken aan je akoestiek, volgens mij heb je al jaren 'plannen' ? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op februari 18, 2017, 10:07:25
Hi Bas, mooi dat je set eindelijk weer gemaakt is! :)

Wat ga je nu concreet aanpakken aan je akoestiek, volgens mij heb je al jaren 'plannen' ? ;)
Nou, het budget ontbreekt steeds, dat is de reden dat het zo lang duurt. Concreet: meten, verbeteringen bepalen (voorjaar) en aanpassingen doorvoeren (herfst).
Dit jaar gaan we ook de woonkamer opnieuw inrichten, dus die twee dingen moeten hand-in-hand gaan. Bij toeval kwam ik bij een buur die haar appartement heel anders had ingericht en die inrichting biedt nog meer mogelijkheden. De komende maanden wil ik me vooral ook oriënteren op de verschillende aanbieders door - waar mogelijk - bij hen langs te gaan. Effectieve maatregelen zijn belangrijk, maar het moet ook goed en mooi in de inrichting te verwerken zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Hoe vond je het bij Chattelin Bas?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Heel kort: nog niet ingespeelde Harbeths (geknepen in het hoog, klein beeld, traag en nauw in het laag), (te) energieke voorversterking waardoor je wel een live gevoel krijgt, maar het ook altijd hard en druk is en wederom naar mijn idee een beperkende akoestiek. Wel eerst muziek en daarna technische aspecten, dat blijft een heel sterk punt van Harbeth. De SHL5 Plus heb ik niet gehoord.

Concluderend, de volgorde van opwaarderen blijft: akoestiek, bron, versterking, luidspreker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Ik herken exact hetgeen je beschrijft Bas. Dit was ook mijn beleving gisterenavond . Ik geloof dan weer niet in niet  ingespeelde Harbeths want dat zijn ze volgens mij namelijk af fabriek al wel. Een gemiste kans van Chattelin om de Anniversary Harbeths voor het eerst zo aan het Nederlandse (een  handje vol mensen in deze) publiek te tonen. De SHL5plus is dus helemaal niet aan bod gekomen, vreemd....

Mijn opwaardeer pad beperkt zich tot de weergevers (de rest is voor mijn gevoel en oren op orde) waarbij ik de SHL5plus Anniversary  een goede kans geef, de potentie die ik zoek heb ik ondanks de gebruikte apparatuur gisteren wel gehoord.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

mainly British stuff

Bas Akkerman

Nee, de SHL hoorde ik niet. Ik ben er echt maar drie kwartier geweest, dus best kans dat de SHL later nog werd gedemonstreerd. En inspelen, het geknepen, nog wat vaste geluid vind ik contrasterend met de kracht van de keten ervoor. Dus vandaar dat ik denk dat ze nog niet ingespeeld waren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Volgende vrijdag en zaterdag worden ze in Gent voorgesteld bij widescreenaudio. Met versterking van Spec, Leben, Accuphase en naim...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op februari 18, 2017, 21:39:00
Volgende vrijdag en zaterdag worden ze in Gent voorgesteld bij widescreenaudio. Met versterking van Spec, Leben, Accuphase en naim...
Voor het doel - horen hoe ver de huidige Harbeths nog kunnen groeien en ter bevestiging dat volgorde akoestiek, bron, et cetera klopt - is me dat wat te ver. Ik had vandaag graag naar de audioshow in Alkmaar gegaan, maar Linda vindt het terecht fijner als ik nu eens een weekend niet weg ga.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Rivasono, Mutrox, RTFS. Slechts een paar voorbeelden van bedrijven die akoestiekoplossingen aanbieden. Maar hoe zijn jullie ervaringen met kwaliteit, effectiviteit, inpasbaarheid in het interieur (Rivasono vind ik bijvoorbeeld op basis van uiterlijk mooier dan Mutrox), klantenservice en dergelijke?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten