Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Citaat van: felix01 op januari 24, 2017, 15:44:48
proficiat!! :clapping:

is deze 2 x 30 W klasse A ?
Nee... :)   

Maikel_audionerd

#3628
100W bij 8 ohm volgens Luxman  :colgate:
Wat een beauty Bas  :wub:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

garmtz


felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Jumping Jack

Zo hé, waar komt die zo ineens vandaan? Het ziet er wel mooi uit en zal vast niet lichtzinnig gekozen zijn. Ik hoop dat je je bevindingen ook nog deelt?  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Dit is toch het topic van Bas?  Gaat dit niet een beetje snel allemaal? :D

Tsss.....zóóó maar in éên keer een andere versterker zónder aanlooptraject van 3 jaar.

Waar moet dit héén :D


Een Lux :inlove:   Gefeliciteerd Bas!

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Cyreg

....welke LUXMAN is dit? L..505...?

Lijkt inderdaad op de laatste L-505uX met LECUA volumeregeling en die ronde draaiknopjes  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Maximus_Aurelius

Kan ook zijn dat deze op proef staat of even als alternatief omdat Bas zijn resolution audio set in reparatie is. Is al enige tijd maar misschien duurt het (nog) langer.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: skyfox op januari 24, 2017, 16:38:37
Mooi, Bas! De RA was einde-leven?

Wanneer dit is is het inderdaad kl*te maar ook eigenlijk schandalig  :o dat het zo snel einde leven is.
Laten we hopen van niet ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DofN

Mooi apparaat, gefeliciteerd met de aanschaf of de leen (ook leuk). Ik denk te weten hoe leuk dat apparaat is, ik heb de voorloper gehad, de L507s. :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Xander32

Mooie amp Bas  :thumbs-up:. Hoe doet die het t.o.v. de voorgaande versterking?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cyreg

Citaat van: Cyreg op januari 24, 2017, 16:50:40
....welke LUXMAN is dit? L..505...?

Lijkt inderdaad op de laatste L-505uX met LECUA volumeregeling en die ronde draaiknopjes  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Bas Akkerman

Een beetje plagen mag, toch? :angel:

De versterker heb ik gekocht noch te leen. Vandaag heeft Garmt mijn DD12 ingeregeld, daarover meer in mijn HT showcase. Hij vertelde dat hij thuis de Luxman 5050 had staan, omdat BB&G dat merk nu levert en hij vaak nieuwe producten thuis beter kan leren kennen. Op de vraag of ik die ook wilde horen, was mijn antwoord uiteraard ja. Zeker met de herinnering aan de Garrard in combinatie met Luxman die ik bij Groovy had gehoord.

Dus Garmt snel naar huis en tien minuten later weer bij mij. Dat is natuurlijk wel Service dat mijn DD12 wordt ingeregeld en ik thuis zo'n snoepje mag beluisteren. Op mijn eigen set. Nou ja, eigen set. De Resolution Audio-serie staat nog elders ter reparatie, dus alleen de Garrard en de Squeezbox Touch staat er nog. De Luxman is een versterker, voor de digitale bron dan maar de iFi Micro gebruikt.

Begonnen met lp en... dat viel wat tegen. Minder open dan gedacht, wat kleiner beeld, zweverig en minder solide dan gewend. Wel aan de Luxman veel meer rust, kracht en betere grip op de luidsprekers. Neem in alles wel de gedachten dat de set al maanden niet heeft aangestaan en de temperatuur op dat moment ahum niet ideaal was. Van lp tot lp verschilde het ook behoorlijk, we hebben er maar drie gedraaid en veel A-B gedaan met de iFi.

Die was veel meer open, ook wat platter (hoewel ook meer hoogteinformatie), maar met een betere spreiding waardoor instrumenten en stemmen hun eigen plekje kregen. Ook strakker en op punten gedetailleerder en volwassener. Zaken die ik toch vaak aan mijn akoestiek wijd. En die ik er op vooruit vond gaan toen ik de voeding op de Squeezebox had gewisseld en die pas vandaag weer in de set kon worden opgenomen. Soms ook wat hard en minder vloeiend, wat digitaler. En ook nu goed te horen hoe de kwaliteit van de opname is, dat wijt ik dus zeker ook ten dele aan de Luxman. Maar zoals gezegd, zijn er dusdanig veel onderdelen van mijn set anders dat ik het lastig vind een en ander precies te duiden.

Het heeft me wel aan het denken gezet. Stel dat de Opus S80 niet meer te maken is, dan mis ik een versterker. Dan is de keus om eenzelfde Opus op de tweedehands markt proberen te krijgen. Of ga ik de rest van de set met andere versterking laten spelen? Altijd een beetje flauw achteraf, maar ik heb vaker het idee gehad dat de versterking de zwakste schakel was. Daarom zou ik graag nog eens de Resolution Audio DAC op, bijvoorbeeld, de Luxman willen horen. In de hoop dat niet ook de DAC tegen gaat vallen als ik eenmaal Luxman zijn licht daarop laat schijnen. De iFi is, los van zijn prima prijs-prestatie, mij toch te "digitaal" en hard zoals ik hem vandaag hoorde.

Gaan de akoestiekaanpassingen overboord? Nee, dat blijft het canvas waarop alles geschilderd wordt. Maar het wordt ook een tijd om goed na te denken over de te nemen stappen daarna. Upgraden blijft voor mij iets dat evenwichtig moet gebeuren, over de hele linie moet de set in evenwicht zijn. Liever elke keer op alle punten een stapje erbij dan op bepaalde punten meer stapjes dan andere punten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 24, 2017, 18:01:26
Wanneer dit is is het inderdaad kl*te maar ook eigenlijk schandalig  :o dat het zo snel einde leven is.
Laten we hopen van niet ;).
De RA-set was al tweedehands toen ik hem kocht, dus ik kende de risico's (inclusief een tekort aan onderdelen, en dergelijke). Garmt is drukdoende de mensen die hem moeten repareren te bewegen dat ook te doen. Ik vertrouw erop dat zij eerlijk zullen zijn als de S80 echt niet meer te maken is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Absoluut! Ik mocht de versterker eventueel een paar dagen lenen, maar mijn impressies waren voor nu even voldoende. De kennismaking was al confronterend genoeg. Misschien had ik nog wat meer lp's gedraaid om uitsluitsel te geven of de gehoorde kwaliteit nu vooral door de Garrard kwam of door de gekozen lp's.

Sowieso wil ik in de toekomst nog eens de Resolution Audio-DAC op de Luxman horen. Want Luxman brengt met zijn manier van klankkleur, verfijning en kracht wel iets moois in combinatie met de Harbeth.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo

Altijd leuk om wat anders te proberen! Ook ik heb hier thuis twee Luxmannen getest. De geintegreerde buizen en een transistor in dezelfde prijs cattegorie, weet type niet meer. Vooral de buis had mijn belangstelling , omdat ik vroeger een L30 heb gehad, qua looks hetzelfde.
Hoewel het absoluut fraaie versterkers zijn, legden ze het bij mij toch duidelijk af tegen mijn Unison s6. Beide Luxmans vond ik te vlak klinken. De beleving was er niet, dus geld in de zak gehouden ;D

Bas Akkerman

Zelf ben ik dan weer minder naar "buizengeluid" op zoek dan jij als ik het zo lees. Het is ook zeker niet gezegd dat het een Luxman gaat worden, mocht ik geen gebruik meer kunnen maken van de Resolution Audio S80. Er is natuurlijk wel meer dan Luxman. Omdat die versterker echt in ieder geval met de Harbeths moet matchen, is de keuze weer wat beperkter. Daarbij moet er de mogelijkheid zijn om hek thuis te beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 25, 2017, 10:27:05
Zelf ben ik dan weer minder naar "buizengeluid" op zoek dan jij als ik het zo lees. Het is ook zeker niet gezegd dat het een Luxman gaat worden, mocht ik geen gebruik meer kunnen maken van de Resolution Audio S80. Er is natuurlijk wel meer dan Luxman. Omdat die versterker echt in ieder geval met de Harbeths moet matchen, is de keuze weer wat beperkter. Daarbij moet er de mogelijkheid zijn om hek thuis te beluisteren.

Ik zou gewoon eens een écht voor de Harbeths geschikte versterker proberen Bas. Er zijn toch best veel versterkers die de magie van Harbeth volledig weten te maskeren.

Marantz en  Devialet zijn daar goede voorbeelden van.

Weliswaar uitstekende versterkers, echter weten zij de authenticiteit van de zo gewaardeerde generieke Harbeth sound goeddeels naar de achtergrond te duwen. Dit zónder slecht te klinken overigens, dat niet....

(Bijv) zo'n Croft weet de laatste stukjes muziek juist wél uit de haarvaten van de Harbeths te destilleren.

Zeg niet dat je dát moet doen maar je moet het op z'n minst een keer hebben beluisterd naar mijn bescheiden mening.

Een lekkere dikke Croft eraan en je bek valt ópen.


Lekker terug naar de basis dus :D