Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

chansig

IK word altijd wat cynisch en sarcastisch van dit soort zaken. Iemand maakt een keuze om minder te posten en ondertussen komt er langzaam een beweging op gang alsof dat door een bepaald soort figuren komt.

Als ik dit op deze manier zeg is de eerste reactie ook van: Ja maar jij doet ook hier iets in. Klopt....maar dan mis je compleet het punt. Mensen maken een keuze (zelf) echt niet mijn pakkie an. Als die persoon er mijn pakkie van wilt maken prima...dan haak ik af en komen we echt niet verder. Als we het hier over eens kunnen worden...dan kunnen we eens kijken met elkaar wat we toch doen met elkaar en naar elkaar. Vaak kom je dat eerste punt niet voorbij..en blijft men hangen in de aanname dat de ander verantwoordelijk is voor de keuze die jij maakt.

Bovenstaand is algemeen bedoeld en niet op de persoon.

Over de kennis van BB&G kan ik niets zeggen, ik ben er keer hartelijk ontvangen, speakers meegekregen om te proberen...top zoals het hoort. Maar dat heeft hier helemaal niet mee te maken. Maar wilde het toch even kwijt.  En dat het eea gekleurd is...ook prima. Noem mij een verkoper die daar geen last van heeft ?

Maar ik denk dat het forum BB&G ook veel gebracht heeft...mag ook niet vergeten worden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Bas Akkerman op maart 25, 2016, 07:44:36
Klopt het dat je vindt dat je uit beleving geen claims kunt geven en dat de enige, waardevolle discussies over techniek zouden moeten gaan? Dat lijkt me soms best lastig op een forum met zoveel meningen, het is geen puur technisch forum zoals sommige andere wel zijn. En ja, ook ik vind dat de zender best rekening kan houden met hoe zijn post overkomt. Niet alleen dus bij een post over beleving, maar ook over techniek.

Ik vind het heel leuk als mensen vanuit hun beleving verhalen. Maar zoals ik reeds schreef, ik geloof niet dat je een mening kan hebben over techniek. Als iemand verhaalt over door hem opgemerkte verschillen tussen snoertjes (mooier zwart, grotere noten) kan niemand daar over vallen, want beleving. Schrijft diezelfde persoon dat dit komt door het puurdere dialectrum van de retourleiding dan ontkom je er niet aan dat er mensen zijn die uitleg zullen vragen.

Ik vind wel dat één en ander met wederzijds respect mag MAAR je zal altijd zien dat beide kampen vinden dat het juist het andere kamp is dat niet van respect getuigt.

scrutinizer

" het puurdere dialectrum van de retourleiding"

Laat ik dat bij deze dan maar eens doen....dialectrum??






...begrijp wel wat je zegt......maar kan ook op ieder korreltje zout leggen. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.


bmateijsen

Citaat van: chansig op maart 25, 2016, 08:32:30
Maar ik denk dat het forum BB&G ook veel gebracht heeft...mag ook niet vergeten worden.

Gr Hans

Ik denk dat het een klein onderdeel is van onze on-line presence, ons bedrijf is misschien wel veranderd, maar wij hebben nog steeds dezelfde filosofie en waardes. Service eerst, met waanzinnig mooie producten, veel kennis en ook geen terughoudendheid om dat te vertellen. We doen dat laatste echter minder op een forum....

DofN

Citaat van: Bas Akkerman op maart 21, 2016, 19:02:23
Ik weet wat je denkt, ik denk het ook. :blush:
(..)

Nee joh maak je niet druk :) Ik dacht daar niets bij.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: garmtz op maart 23, 2016, 21:43:32
Neh, dat is het me niet waard, sorry... Het leven is te kort om je te ergeren... ;)

Ach, mijn sympathie heb je ook niet met je opmerkingen over Dali en ik moet eerlijk zeggen dat ik je professionaliteit daardoor ook erg in twijfel trek, maar je gaf wel vaak goede muziektips :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: doorofnight op april  2, 2016, 23:50:08
Ach, mijn sympathie heb je ook niet met je opmerkingen over Dali en ik moet eerlijk zeggen dat ik je professionaliteit daardoor ook erg in twijfel trek, maar je gaf wel vaak goede muziektips :)

::)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Het wordt nog wat sparen, maar ik wil dit jaar toch echt wat gaan investeren in de akoestiek. Het eerste dat me het grootste effect lijkt te hebben is gordijnen. Nou denk ik dat gewone gordijnen nog best veel voor verlaging van de nagalm doen, maar vooral in het hoog. Liever zie ik dat breedbandiger. In die zin lijken me akoestische gordijnen dan weer mooier. Zelf zag ik bijvoorbeeld gordijnen van Boldz: AcoustiCurtainz. Wie heeft hier ervaring mee?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2016, 21:44:09
Het wordt nog wat sparen, maar ik wil dit jaar toch echt wat gaan investeren in de akoestiek. Het eerste dat me het grootste effect lijkt te hebben is gordijnen. Nou denk ik dat gewone gordijnen nog best veel voor verlaging van de nagalm doen, maar vooral in het hoog. Liever zie ik dat breedbandiger. In die zin lijken me akoestische gordijnen dan weer mooier. Zelf zag ik bijvoorbeeld gordijnen van Boldz: AcoustiCurtainz. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik hoop dat het merk nóg bestaat als je ze daadwerkelijk gaat aanschaffen Bas :tounge2:

*doet thermostaat nog een graadje hóger zetten* :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op april  3, 2016, 21:52:45
Ik hoop dat het merk nóg bestaat als je ze daadwerkelijk gaat aanschaffen Bas :tounge2:

*doet thermostaat nog een graadje hóger zetten* :D

....die was te verwachten  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Van alle dingen die ik nog wil aanschaffen, zijn akoestiekaanpassingen de eerste. Dat moet je eerder lezen als dat die andere dingen nog langer duren! ;D
Ik verdien gewoon niet zo veel, maar ik kan goed sparen. Je weet nooit wat er gebeurt, maar dit jaar wil ik dat toch wel graag gaan aanschaffen.
Wel twijfel ik nog over de volgorde, eerst (die?) gordijnen aanschaffen of eerst laten meten?

Trouwens, geluid absorberen door akoestiekaanpassingen genereert warmte! :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op april  3, 2016, 22:04:55
Van alle dingen die ik nog wil aanschaffen, zijn akoestiekaanpassingen de eerste. Dat moet je eerder lezen als dat die andere dingen nog langer duren! ;D
Ik verdien gewoon niet zo veel, maar ik kan goed sparen. Je weet nooit wat er gebeurt, maar dit jaar wil ik dat toch wel graag gaan aanschaffen.
Wel twijfel ik nog over de volgorde, eerst (die?) gordijnen aanschaffen of eerst laten meten?

Trouwens, geluid absorberen door akoestiekaanpassingen genereert warmte! :headbanging:

Ik ben benieuwd hoé het Vivid modellengamma 2031 eruit ziet :tounge:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Christiaan S op april  4, 2016, 02:18:11
Echt.

Mijn vingers JEUKEN om je ava aan te passen Bas :D

Goed idee, is eindelijk die onsympathieke clown wég. Past niet bij Bas....

frank2

Normale gordijnen doen zeker wat, een vloerkleed doet meer. (Als je een stenen vloer hebt of laminaat)
Meten kun je ook zelf doen, of iemand vragen die dat ook kan dan kost het niets.

Maar het meest simpele is gewoon hard in je handen klappen, hoor je een galm dan moet je dempen.


Je set staat in een huiskamer dus je kunt meestal beperkt akoestische maatregelen treffen, tenzij je vrouw alles goed vind. (Bastrapps, panelen tegen muur en plafond)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


twani

Citaat van: Baardmannetje op april  4, 2016, 08:23:56
Echt?

Zucht...

Zucht ja inderdaad...... ;)

Je doet gewoon even een paar Klarde Happen met je handen en je weet meteen hoe het ervoor staat met je akoestiek. :D

Wist je dat nog niet? :tounge2:

Word er zó moe van.

Ik weet ook helemaal niets van akoestiek maar laat me er niet toe verleiden keer op keer beroerde adviezen de ether in te slingeren.

Zó gênant is dat .....

Jumping Jack

Wat ik eigenlijk minstens even gênant vind, is de veronderstelling dat het steeds de vrouw is die als beperkende factor voor ingrepen wordt gezien. Alsof mannen nooit enig esthetisch bewustzijn kunnen hebben (zonder daarom een andere geaardheid te worden toegedicht).

Nou, ikzelf vind de meeste akoestische ingrepen in de woonkamer echt geen zicht en wil ze niet, zelfs al zou mijn vrouw er geen probleem van maken.  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2016, 10:08:15
Nou, ikzelf vind de meeste akoestische ingrepen in de woonkamer echt geen zicht en wil ze niet, zelfs al zou mijn vrouw er geen probleem van maken.  ;)
maar samengevat...lig je dus net zo onder de sloef als de rest  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Nee, want ze maakt er ook geen probleem van, goed wetende dat ik zelf ook veel belang hecht aan de esthetiek van onze woning.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

morca

Citaat van: garmtz op maart 24, 2016, 08:37:33
Zo zwaar is het allemaal niet en hoeft het ook niet te zijn. Ik heb ook zeker geen zin om me nog schuldig te voelen ook over dat ik het forum dankbaar voor iets zou moeten zijn. Hou alsjeblieft op!

Volgens mij waren jullie beide mod voor de zaak bestond.
Dus om nou te stellen dat het forum jullie niks gebracht heeft vind ik veer kort door de bocht.
Ik denk dat de zaak bestaat door jullie beide verleden hier.
Maar goed misschien spelen er meer zaken.

Ik stel je posts vaak wel op prijs !!

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2016, 10:08:15


Nou, ikzelf vind de meeste akoestische ingrepen in de woonkamer echt geen zicht en wil ze niet, zelfs al zou mijn vrouw er geen probleem van maken.  ;)

Ik zelf heb wel de nodige panelen hangen, misschien ziet het er niet uit ;).....maar het klinkt verdomde goed.