Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

morca

Als je bij Ed binnen bent versta je hem toch niet meer Bas.
ALs je mazzel hebt hoor je het op de terugweg napiepen ........ :clapping: :headbanging:
Veel plezier heren ,zal vast goed komen  :music:

Staaled

Als met alle andere genotsmiddelen: een beetje  ;) doseren en je kunt er oud mee worden. :alien:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

eddy135

Overigens ben je hier ook welkom, zeker als je LP's wilt kopen; ik heb wel e.e.a. op te ruimen... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op september  2, 2015, 20:18:38
"
...iets met broekspijpen wellicht... :headbanging:
Haha, ok.

Citaat van: eddy135 op september  2, 2015, 20:21:08
Overigens ben je hier ook welkom, zeker als je LP's wilt kopen; ik heb wel e.e.a. op te ruimen... ;)
Tof! Ik stuur je straks ook een PM.

Mijn budget voor muziekaankopen is flink naar beneden geschroefd nu ik werkzoekend ben, maar kijken kan nooit kwaad. :closedeyes: :sigh: :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De iOS-app voor Roon is eindelijk uit. Na alle veelbelovende verhalen wil ik het ook graag gaan testen. Idealiter ga ik daar in de toekomst een gemodde Mac Mini voor gebruiken, maar die heb ik nu nog niet.

De huidige situatie is als volgt:
NAS --> ethernetkabel --> Squeezebox Touch --> SPDIF --> Resolution Audio (SPDIF + USB)

In de HT-ruimte heb ik een PC die ook in het netwerk hangt (volgens mij). Verder heb ik een laptop die ik op de bank gebruik en die op zich snel genoeg is om Roon te draaien.
Er ligt nog een oude laptop achter de bank, maar die is al meer dan 7 jaar oud, dus ik denk niet dat die krachtig genoeg is.

- De PC zou ik aan kunnen laten staan, maar dat vraagt relatief veel energie. En hoe zet ik die zo in de set dat hij verbonden is met de NAS en met de Resolution Audio? Want de Squeezebox Touch is volgens mij (nog) geen eindpunt.

- De "nieuwe" laptop zou ik kunnen verbinden met een USB-kabel aan de Resolution Audio.

- De "oude" laptop zou ik toch zoveel mogelijk leeg kunnen maken en proberen te gebruiken voor Roon om de laptop vervolgens via USB aan te sluiten op de Resolution Audio.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Zijn er nog alternatieven? Wellicht iets met een Apple TV?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

De bank is zo'n ding waar je op zit (dus niet waar je werkt?) Lange USB kabel of die laptop tijdens luisteren bij de set zetten. Om te testen voldoende en dan kan een permanente oplossing later.

Wat zit er in die oude laptop voor hardware? Hoeveel albums heb je?


Een Apple TV is niet ideaal voor audio (48Khz fixed) maar kan ook als eindpunt werken via Airplay om in ieder geval kennis te maken met de werking. Server in de HT ruimte draaien en dan is dat de makkelijkste weg..
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Zo, daar ligt ie dan eindelijk! Geluidsmatig heb ik het idee dat alles net iets meer omlijnd is, wat scherper gestoken.
Wel heb ik even de Resolution Audio-set van de stroom gehaald. Ik merkte de laatste tijd soms wat heesheid in het midhoog en hoog. Volgens mij hielp het om de set van de stroom te halen. Baat het niet...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Fraai hoor Bas; het kleed voegt zich mooi in het interieur :thumbs-up:.
Wat zijn de afmetingen er van?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op september 11, 2015, 14:08:25
Fraai hoor Bas; het kleed voegt zich mooi in het interieur :thumbs-up:.
Wat zijn de afmetingen er van?
Oeh, uit mijn hoofd 2,7x3,5m.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Dat ligt er goed bij. :thumbs-up:

Ik zie eea aan kussens.
Niet dat die direct gelijkwaardig zijn aan een akoestisch paneel, maar je zou er eens een paar op de vensterbank kunnen plaatsen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: Staaled op september 11, 2015, 14:49:25
Dat ligt er goed bij. :thumbs-up:

Ik zie eea aan kussens.
Niet dat die direct gelijkwaardig zijn aan een akoestisch paneel, maar je zou er eens een paar op de vensterbank kunnen plaatsen. :)
Dat vind ik een verdomd goed idee Edwin, dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb! Ga ik vanavond meteen proberen! Er komen nog gordijnen, maar ik ben benieuwd of, en zo ja, wat het effect van de kussens zal zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Heeft het van de spanning afhalen v.d. set nog iets gebracht?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op september 11, 2015, 15:43:08
Heeft het van de spanning afhalen v.d. set nog iets gebracht?
Weet ik nog niet.
Een week geleden reed ik hard tegen een stoeprand aan met de auto. Band lek en een tijdelijke band erop. Gisteren heb ik hem weggebracht vanwege trillingen in het stuur en hij werd vandaag uitgelijnd en gebalanceerd. Kortom, de auto ben ik nu ophalen en als ik thuis kom, zal ik nog eens luisteren. Duur dagje vandaag. :(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32


;D


Spanning= (ook) stroom



Citaat van: Bas Akkerman op september 11, 2015, 15:46:44
Weet ik nog niet.
Een week geleden reed ik hard tegen een stoeprand aan met de auto. Band lek en een tijdelijke bans erop. Gisteren gen ik hem weggebracht vanwege trillingen in het stuur en hij werd vandaag uitgelijnd en gebalanceerd. Kortom, de auto ben ik nu ophalen en als ik thuis kom, zal ik nog eens luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

 ;)


Citaat van: Bas Akkerman op september 11, 2015, 14:05:45
Zo, daar ligt ie dan eindelijk! Geluidsmatig heb ik het idee dat alles net iets meer omlijnd is, wat scherper gestoken.


Wel heb ik even de Resolution Audio-set van de stroom gehaald.


Ik merkte de laatste tijd soms wat heesheid in het midhoog en hoog. Volgens mij hielp het om de set van de stroom te halen. Baat het niet...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat een spanning dus. Hopelijk kan je eenmaal thuis weer relaxen bij de muziek.


Citaat van: Xander32 op september 11, 2015, 15:48:17
;D


Spanning= (ook) stroom
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op september 11, 2015, 15:12:46
Dat vind ik een verdomd goed idee Edwin, dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb! Ga ik vanavond meteen proberen! Er komen nog gordijnen, maar ik ben benieuwd of, en zo ja, wat het effect van de kussens zal zijn.
Meer rust......op de vensterbank. :D  ;)

Ik ben benieuwd. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Haha, ben er nog niet aan toegekomen. Linda wilde ook wat aandacht.
Te lang zonder muziek geeft mij trouwens wel spanning, dus wat dat betreft...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Nou, inderdaad! :tounge2:

Dadelijk ontbijten, dan beesten in de sportschool en dan vanmiddag eens luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op september 11, 2015, 14:05:45
Wel heb ik even de Resolution Audio-set van de stroom gehaald. Ik merkte de laatste tijd soms wat heesheid in het midhoog en hoog. Volgens mij hielp het om de set van de stroom te halen. Baat het niet...

Heeft Resolution audio, net als Naim, dus ook "last" van. Soort van "vollopen". Hier moet de set ongeveer om de 7 weken even van de stroom.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Mooi gezegd, vollopen is wel het juiste woord. Daarbij is er nog een hoop te winnen op het gebied van stroom, maar dat is pas iets voor op het laatst. Wat dat betreft is de vergelijking tussen gisteren en vandaag luisteren ook niet helemaal eerlijk. In het weekend lijkt het allemaal wat opener, vermoedelijk vanwege de minder grote belasting op het stroomnet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten