Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op december  2, 2014, 20:44:33
Qobuz aangeschaft waar ik nu ook een proefabonnement op heb. Een echt abonnement ga ik er niet op nemen. Anders koop ik geen albums meer vanwege de hoge kwaliteit van de stream van Qobuz.

Nou en? Wil je hier perse geld aan uitgeven dan?

Xander32

Ja, vrijdag hebben wij steevast al weekend. Echter gebruiken wij die dag juist voor het huishouden, boodschappen etc. ... Daardoor hebben we vervolgens de luxe van twee dagen weekend waarin we m.n. de tijd hebben voor andere zaken, o.a. genieten van muziek.

Enne, de werklui zijn wij voorlopig zat 8). Al willen we dit voorjaar de tuin aanpakken. Maar door onze vakantieplannen voor 2015 is daar mogelijk onvoldoende budget voor; goh, wat jammer ;).

Citaat van: Bas Akkerman op december  2, 2014, 21:26:36
Dat heb jij op de vrijdag, toch? Of zijn ze nog steeds aan het klussen Sander?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op december  2, 2014, 21:29:13
Nou en? Wil je hier perse geld aan uitgeven dan?
Je kent mijn standpunt, ik het jouwe. Laten we het daar bij houden. :sleep:

Citaat van: Xander32 op december  2, 2014, 21:33:05
Ja, vrijdag hebben wij steevast al weekend. Echter gebruiken wij die dag juist voor het huishouden, boodschappen etc. ... Daardoor hebben we vervolgens de luxe van twee dagen weekend waarin we m.n. de tijd hebben voor andere zaken, o.a. genieten van muziek.

Enne, de werklui zijn wij voorlopig zat 8). Al willen we dit voorjaar de tuin aanpakken. Maar door onze vakantieplannen voor 2015 is daar mogelijk onvoldoende budget voor; goh, wat jammer ;).

Ik was tot voor kort samen met Linda op de maandag vrij. Omdat ik toch erg graag tijd voor mezelf heb, waarbij ik dan ook kan draaien wat en hoe hard ik wil, heb ik nu de dinsdag vrij. Heerlijk!

Dat klinkt inderdaad als luxeproblemen, niets mis mee. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december  2, 2014, 22:03:47
Maar begrijp ik nu dat alles nu werkt zoals je wilt?
Citaat van: Bas Akkerman op november 28, 2014, 11:50:34
De Ziggo heb ik met de WAN-poort van de ASUS verbonden. Vanaf de ASUS heb ik een korte kabel naar de NAS op de 2e LAN-poort en een lange kabel naar de PC op de 1e LAN-poort gedaan.
En...

Jaaaaaaaa! De PC vindt de NAS! Alleen heb ik nu geen wifi meer in de HT, maar wel in de rest van het huis. Als jullie nog tijd en zin hebben, hoor ik graag hoe ik de Ziggo-router zo veel mogelijk uitzet en de ASUS-router het beste instel.
Ja. ;)

IPeng ziet er mooier uit, maar LMS vind ik iets fijner werken op de iPad. Met de bedieningssoftware en afspeelsoftware valt nog een hoop eh te spelen, hoewel de SBT zeker bij de laatste wel zijn beperkingen heeft.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tip: in jouw geval, zijnde met niet heel veel achtergrond en geduld betreft app.'s: vingers af van de software ;). Vooral nu alles na de aanloopproblemen goed werkt.

Citaat van: Bas Akkerman op december  3, 2014, 07:02:53
Ja. ;)

IPeng ziet er mooier uit, maar LMS vind ik iets fijner werken op de iPad. Met de bedieningssoftware en afspeelsoftware valt nog een hoop eh te spelen, hoewel de SBT zeker bij de laatste wel zijn beperkingen heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december  3, 2014, 07:13:23
Tip: in jouw geval, zijnde met niet heel veel achtergrond en geduld betreft app.'s: vingers af van de software ;). Vooral nu alles na de aanloopproblemen goed werkt.

quote author=Bas Akkerman link=topic=126569.msg2720943#msg2720943 date=1417586573]
Ja. ;)

Oh, als het eenmaal werkt, heb ik wel veel geduld. Een soepele, handige bediening vind ik heel belangrijk. Zeker omdat ik "straks" 1000+ albums wil beheren. Hoe meer mogelijkheden ik dan voor handen heb, hoe beter.

Bas Akkerman

Het is misschien niet goed, maar het heeft gewoon weer toegeslagen
Een groot verlangen om te rijmen in deze donkere dagen
Wat Piet vooral erg spijt
Is het gebrek aan luistertijd

Dit weekend staat er gelukkig niets op stal
En nog veel belangrijker, ja bovenal
Is de vreselijke drang te luisteren naar muziek
Dat maakt deze clown allerminst uniek

Nog wat te vroeg, het echte komt later pas
Maar Piet moest jullie alvast bedanken van Bas
Voor alle steun, adviezen, tips en trucs,
Wie weet komt er hier volgend jaar wel weer iets luxe

Deleted member

Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op december  5, 2014, 22:48:36
Iets te lang bij Sinterklaas op schoot gezeten vanavond, Bas? ;)
Zo stout ben ik dit jaar nu ook weer niet geweest! :(

garmtz

Bas Akkerman

Nou, lekker dan weer.
Sluit ik de Tomanek aan, doet het, laat me meer details horen, klinkt schoner, meer dynamiek, betere spreiding, lekker verslavend...

Alles goed en wel. Maar nu ben ik te laat bij mijn volgende afspraak. K*tmuziek! >:(

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op december  9, 2014, 15:10:00
Nou, lekker dan weer.
Sluit ik de Tomanek aan, doet het, laat me meer details horen, klinkt schoner, meer dynamiek, betere spreiding, lekker verslavend...

Alles goed en wel. Maar nu ben ik te laat bij mijn volgende afspraak. K*tmuziek! >:(
De Tomanek-voeding doet het nu toch weer niet. To be continued...

Bas Akkerman

Om nou weer een topic te openen, vind ik een beetje onzin. Vandaar mijn vraag hier.

Voorheen nam ik de Shure SRH840 mee onderweg. Kluns als ik ben heb ik al een aantal keer het plukje van de draad verbogen. Ik zal er wat achteruit op gaan wat geluidskwaliteit betreft, maar de beste oplossing lijkt me nu een blu tooth koptelefoon. Ik ben al wat aan het zoeken op Internet, maar als jullie tips hebben. Graag!

Bas Akkerman

ALLEMAAL DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2015!!!
Ik wens jullie heel veel gezondheid, geluk, wijsheid en plezier toe op en buiten dit forum!

Xander32

frank2

Dank je Bas. Wens iedereen een luisterrijk 2015 in goede gezondheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

garmtz

manta

Ons leven zou muziek zijn
Als we op elk moment
De juiste tonen zouden vinden
Dat 2015 een jaar mag zijn waar veel muziek in zit

Bas Akkerman

garmtz

Sennheiser heeft de Momentum draadloos geïntroduceerd op de CES. Lijkt me een mooie optie!

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op januari  9, 2015, 12:12:27
Sennheiser heeft de Momentum draadloos geïntroduceerd op de CES. Lijkt me een mooie optie!
Dank je, ga ik eens opzoeken.

Bas Akkerman

Ik kan er niet uit opmaken dat hij draadloos kan spelen via de telefoon en dat is wel een vereiste. Kijk ik erover heen?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Talk Talk - Spirit of Eden

"I like silence, I get on great with silence. I don't have a problem with it, it's just silent, so it's kinda life. Well if you gonna break in to it, just try to have a reason for doing it."