Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Bas Akkerman

Citaat van: RubenV. op augustus  1, 2014, 21:44:22
Dat is een goede vraag bij Queen ;D
Haha, beetje wel. Nu draait ABBA overigens...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2014, 21:52:03
Haha, beetje wel. Nu draait ABBA overigens...

Doe ik ook nog wel eens, vooral het echt vroege werk......   Vind ik leuk :)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op augustus  1, 2014, 22:00:54
Doe ik ook nog wel eens, vooral het echt vroege werk......   Vind ik leuk :)
Het was eigenlijk een grapje, maar ik heb en draai het wel. De originele het liefst, de remasters vind ik echt veel te "hard".
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#2779
Citaat van: Bas Akkerman op augustus  1, 2014, 22:06:42
Het was eigenlijk een grapje, maar ik heb en draai het wel. De originele het liefst, de remasters vind ik echt veel te "hard".
Ik schaam me nergens voor, dus ook niet voor ABBA :)

Remasters heb ik nooit zo veel mee. Een origineel (cd) exemplaar van zo vroeg mogelijke datum geeft vaak de meeste kans op een zo eerlijk mogelijke opname.

Latere (her)uitgaven zijn vaak volledig, conform de huidige "Loudness War", kapot gemixed .

Een zeer geringe Dynamic Range is het hopeloze gevolg.

Bas Akkerman

De door forumlid Doorofnight toegepaste akoestiekmaatregelen doen bij mij weer het verlangen oplaaien nu echt eens een begin te maken met aanpassingen aan mijn al te levendige akoestiek.

Martijn weet het nog niet ;D, maar ik ga hem dus binnenkort weer eens vragen langs te komen. Om samen te bespreken welke aanpassingen ik het beste waar zou kunnen toepassen.
In november zijn Linda en ik allebei vrij, dan zou ik graag met haar de gordijnen en het vloerkleed uitzoeken en bestellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik vraag me af of hoogpolig een harde eis is. Volgens mij alleen als je vooral het hoog wil dempen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Met hoogpolig demp je juist wat dieper.
Al moet je geen wonderen verwachten. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: Staaled op oktober 16, 2014, 22:11:12
Met hoogpolig demp je juist wat dieper.
Al moet je geen wonderen verwachten. :)
Haha, precies andersom dus. Dat beperkt de keus behoorlijk, al is dat in mijn geval misschien maar beter. Patchwork karpetten vind ik ook erg mooi, maar zijn eigenlijk nooit hoogpolig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Sowieso vragen of je het tapijt eerst in je eigen set mag proberen want thuis klinkt het toch anders dan in de winkel.  O ja, en de reactie van de verkoper zeker filmen  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober 16, 2014, 23:03:59
Sowieso vragen of je het tapijt eerst in je eigen set mag proberen want thuis klinkt het toch anders dan in de winkel.  O ja, en de reactie van de verkoper zeker filmen  :D.
Haha, in die winkel aankomen met de vraag of ie een tapijt heeft dat lekker een zwart, afgetekend beeld geeft met afgetekende instrumenten. Vooral geen wit hoog en een rommelig middengebied ook!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Kies vooral ook dat kleed wat naar jou/jullie smaak is. De akoestische eigenschappen zijn mooi mee genomen, al is het daar in beginsel jou om te doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2014, 06:35:07
Kies vooral ook dat kleed wat naar jou/jullie smaak is. De akoestische eigenschappen zijn mooi mee genomen, al is het daar in beginsel jou om te doen.
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik zal de akoestiek er niet mee verpesten en ik vind het een dusdanige sfeermaker dat de juiste keuze heel belangrijk is.

Het is meer dat ik de algehele nagalm wil verminderen. Zeker niet het hoog dempen, want dat is naar mijn zin. Wel het laag, maar ik zit steeds meer te denken aan een multi-subopstelling om daar echt verbetering in te krijgen.
Voor de rest vind ik, zoals ik al zei, de toepassingen van Doorofnight erg mooi gedaan. Dat wordt wat mij betreft het uitgangspunt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

The boss: 2x 18" Velo    :headbanging:


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2014, 08:01:04
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik zal de akoestiek er niet mee verpesten en ik vind het een dusdanige sfeermaker dat de juiste keuze heel belangrijk is.

Het is meer dat ik de algehele nagalm wil verminderen. Zeker niet het hoog dempen, want dat is naar mijn zin. Wel het laag, maar ik zit steeds meer te denken aan een multi-subopstelling om daar echt verbetering in te krijgen.
Voor de rest vind ik, zoals ik al zei, de toepassingen van Doorofnight erg mooi gedaan. Dat wordt wat mij betreft het uitgangspunt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

#2789
Ik hoorde laatst van iemand met AvantGarde luidsprekers die het laag onvoldoende vond. Die kwam uit op een opstelling met 6 stuks Velodyne DD18+... :crazy:

Zal wel een knoepert van een luisterruimte geweest zijn...
Stereo-fan for life!

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Staaled

Citaat van: technative op oktober 17, 2014, 08:15:15
Ik hoorde laatst van iemand met AvantGarde luidsprekers die het laag onvoldoende vond. Die kwam uit op een opstelling met 6 stuks Veldyne DD18+... :crazy:

Zal wel een knoepert van een luisterruimte geweest zijn...
Rendement. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2014, 08:01:04
Daar heb je ook wel gelijk in. Ik zal de akoestiek er niet mee verpesten en ik vind het een dusdanige sfeermaker dat de juiste keuze heel belangrijk is.

Het is meer dat ik de algehele nagalm wil verminderen. Zeker niet het hoog dempen, want dat is naar mijn zin. Wel het laag, maar ik zit steeds meer te denken aan een multi-subopstelling om daar echt verbetering in te krijgen.
Voor de rest vind ik, zoals ik al zei, de toepassingen van Doorofnight erg mooi gedaan. Dat wordt wat mij betreft het uitgangspunt.

Als je het laag beter wilt krijgen lukt dat idd alleen met een extra subwoofer of een andere, externe, DSP.
Hetgeen in de Velodyne zit is niet meer up to date.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

#2793
Haha, twee DD18's is wel een beetje teveel van het goede. Ik denk dat twee maal DD12 of DD15 (of dergelijke subwoofers) wel voldoende is. Mits ik niet aankan met één extra sub bij de DD18, dat zou financieel waarschijnlijk aantrekkelijker zijn. Optisch en wat plaatsbaarheid betreft, zijn twee dezelfde subwoofers wellicht beter.

Maar dat komt allemaal pas ergens na de andere aanpassingen als: vloerkleed, gordijnen, panelen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... een natuurlijk moment om ook eens te gaan luisteren hetgeen JL kan bieden voor de euris 8).


Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2014, 08:42:37
Haha, twee DD18's is wel een beetje teveel van het goede. Ik denk dat twee maal DD12 of DD15 (of dergelijke subwoofers) wel voldoende is. Mits ik niet aankan met één extra sub bij de DD18, dat zou financieel waarschijnlijk aantrekkelijker zijn. Optisch en wat plaatsbaarheid betreft, zijn twee dezelfde subwoofers wellicht beter.

Maar dat komt allemaal pas ergens na de andere aanpassingen als: vloerkleed, gordijnen, panelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2014, 09:38:53
... een natuurlijk moment om ook eens te gaan luisteren hetgeen JL kan bieden voor de euris 8).
Dat merk zal ik dan zeker meenemen ja.

Citaat van: Eddye op oktober 17, 2014, 09:40:30
of een mooie http://hificorner.nl/speakers/subwoofers/boston-acoustics-asw250# ;)
Het zal mijn vooroordeel zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat je dat kan vergelijken met de kwaliteit van Velodyne, JL, et cetera.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2014, 10:35:47
Dat merk zal ik dan zeker meenemen ja.
Het zal mijn vooroordeel zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat je dat kan vergelijken met de kwaliteit van Velodyne, JL, et cetera.
Voor de prijs van een Velodyne kan je er gemakkelijk 10 neerzetten en dan houd je nog veel geld over, dat moet het verschil in kwaliteit toch meer dan goedmaken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2014, 08:42:37
Haha, twee DD18's is wel een beetje teveel van het goede. Ik denk dat twee maal DD12 of DD15 (of dergelijke subwoofers) wel voldoende is. Mits ik niet aankan met één extra sub bij de DD18, dat zou financieel waarschijnlijk aantrekkelijker zijn. Optisch en wat plaatsbaarheid betreft, zijn twee dezelfde subwoofers wellicht beter.

Maar dat komt allemaal pas ergens na de andere aanpassingen als: vloerkleed, gordijnen, panelen.
Twee dezelfde subs zal altijd voordeel hebben. Denk aan verschil in woofer-materiaal waar klankverschil uit voort kan komen. In het geval van Velodyne komt daar nog bij dat je ze onderling kunt doorverbinden en dus een perfect afgestemde meting krijgt doordat beide subs rekening houden met elkaar.
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op oktober 17, 2014, 10:40:57
Voor de prijs van een Velodyne kan je er gemakkelijk 10 neerzetten en dan houd je nog veel geld over, dat moet het verschil in kwaliteit toch meer dan goedmaken.
Nee, helaas niet. Snelheid in het laag vind ik heel belangrijk, een trage subwoofer die achterblijft bij de rest van de keten stoort mij heel erg. Dan liever geen sub.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten