Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack


twani


garmtz


Sonority audio

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

AbZ

Heb voor de gein eens een subwooferkabel van 6 meter voor s/pdif gebruikt, ging perfect,
geweldig strak laag  :headbanging:  Niet blind getest maar dat hoeft ook niet volgens sommigen  ;)

garmtz


Citaat van: AbZ op september 25, 2013, 17:24:09
Heb voor de gein eens een subwooferkabel van 6 meter voor s/pdif gebruikt, ging perfect,
geweldig strak laag  :headbanging:  Niet blind getest maar dat hoeft ook niet volgens sommigen  ;)

Die'dropveters' zijn vaak coaxiaal van opbouw (kunnen ze voor video en audio links/rechts dezelfde kabel gebruiken) en die zijn dus prima 75 Ohm-ish...

AbZ

Citaat van: garmtz op september 25, 2013, 17:36:05
Die'dropveters' zijn vaak coaxiaal van opbouw (kunnen ze voor video en audio links/rechts dezelfde kabel gebruiken) en die zijn dus prima 75 Ohm-ish...
Klopt, ook in dit geval.  Vaak wordt alleen de kleur vd mantel veranderd en dan verkopen ze het weer als iets anders.  Andersom is die Apogee trouwens ook prima voor analoog.

p.s. Was trouwens geen dropveter maar TaraLabs.

twani

Citaat van: AbZ op september 25, 2013, 17:38:16
Klopt, ook in dit geval.  Vaak wordt alleen de kleur vd mantel veranderd en dan verkopen ze het weer als iets anders.  Andersom is die Apogee trouwens ook prima voor analoog.

p.s. Was trouwens geen dropveter maar TaraLabs.
Een dure dropveter dus :P

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Nu nog even de focus op het officieuze WK in Breda aankomende week, maar daarna ga ik eens luisteren hoe de Apogee Wyde Eye presteert tussen de Squeezebox Touch en de Resolution Audio.

Ondertussen de komende maanden sparen voor de akoestiek. Ten eerste een vloerkleed, dan gordijnen en dan...? Bij Frank (lynch) en Philip heb ik wel gemerkt dat lagere frequenties lastiger aan te pakken zijn. En dat mogelijke "problemen" in die frequenties meer opvallen als de middelste en hogere frequenties wel/ook aangepakt zijn en in verhouding een lagere nagalm hebben en strakker klinken. Als de "basiszaken" als vloerkleed en gordijnen in orde zijn, moet ik daar nog eens goed over nadenken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  6, 2013, 18:56:18
Nu nog even de focus op het officieuze WK in Breda aankomende week, maar daarna ga ik eens luisteren hoe de Apogee Wyde Eye presteert tussen de Squeezebox Touch en de Resolution Audio.

Ondertussen de komende maanden sparen voor de akoestiek. Ten eerste een vloerkleed, dan gordijnen en dan...? Bij Frank (lynch) en Philip heb ik wel gemerkt dat lagere frequenties lastiger aan te pakken zijn. En dat mogelijke "problemen" in die frequenties meer opvallen als de middelste en hogere frequenties wel/ook aangepakt zijn en in verhouding een lagere nagalm hebben en strakker klinken. Als de "basiszaken" als vloerkleed en gordijnen in orde zijn, moet ik daar nog eens goed over nadenken.

Leuk om te lezen dat je de akoestiek ook boeit. Het is geen eenvoudig proces maar wanneer je bezig bent en stapje voor stapje het aanpakt dan hoor je ook stap voor stap de resultaten.
Heb dit zelf ervaren toen ik stapje voor stapje absorbers introduceerde. Gordijnen had ik al.
Helaas moet ik nu ook op nieuw beginnen maar ik weet wel waar ik moet zoeken en waar ik begin. Maar ook hierbij geld voor mij dat ik het stap voor stap ga doen. Ik begin achter mijn luister positie.
Persoonlijk zou ik wachten met de Apogee Wyde Eye en mij eerst volledig richten op de akoestiek.
Een tip van mijn kant uit, maak het stereo geluid niet te dood en ga het daarom ook niet vergelijken met akoestische aanpassingen die gedaan zijn in een HT ruimte. ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  6, 2013, 19:08:33
...
Een tip van mijn kant uit, maak het stereo geluid niet te dood en ga het daarom ook niet vergelijken met akoestische aanpassingen die gedaan zijn in een HT ruimte. ;)
Bovenstaande heb ik gisteren mogen ervaren; een dedicated ht-room waarin het geweldig meerkanaals werk luisteren is. Echter heeft betreffende eigenaar nu het stereo-virus te pakken en er recent ook een fraaie stereo set neergezet. Echter is de ruimte veel te droog, waardoor je in stereo (bijna) niets geen ruimte informatie krijgt en het geluidsbeeld heel vlak blijft ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Helemaal met de vorige twee postings eens.

Voordeel is dat stereo wel doenlijk is in je woonkamer.
Goede surround vergt imho een dedicated ruimte.

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  6, 2013, 19:08:33
Leuk om te lezen dat je de akoestiek ook boeit. Het is geen eenvoudig proces maar wanneer je bezig bent en stapje voor stapje het aanpakt dan hoor je ook stap voor stap de resultaten.
Heb dit zelf ervaren toen ik stapje voor stapje absorbers introduceerde. Gordijnen had ik al.
Helaas moet ik nu ook op nieuw beginnen maar ik weet wel waar ik moet zoeken en waar ik begin. Maar ook hierbij geld voor mij dat ik het stap voor stap ga doen. Ik begin achter mijn luister positie.
Persoonlijk zou ik wachten met de Apogee Wyde Eye en mij eerst volledig richten op de akoestiek.
Een tip van mijn kant uit, maak het stereo geluid niet te dood en ga het daarom ook niet vergelijken met akoestische aanpassingen die gedaan zijn in een HT ruimte. ;)
De Apogee is ook meer "omdat het kan" nu ik weer werk heb dan een hele serieuze investering in de streamingkant.

Grote investeringen als wellicht een andere streamingmethode en draaitafel komen pas nadat ik de akoestiek heb aangepakt. Helaas zal het sparen wat langer duren dan gehoopt.
Vooruitlopend op (het verslag van) mijn ervaringen bij Philip maar ook bij anderen kan ik zeggen dat ik juist geen akoestiek als in een HT wil hebben. Voor film perfect, voor muziek toch net wat te strict en te weinig levendig. Wat dat betreft ben ik enorm benieuwd naar de ruimte van Jerry!

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2013, 19:26:39
Bovenstaande heb ik gisteren mogen ervaren; een dedicated ht-room waarin het geweldig meerkanaals werk luisteren is. Echter heeft betreffende eigenaar nu het stereo-virus te pakken en er recent ook een fraaie stereo set neergezet. Echter is de ruimte veel te droog, waardoor je in stereo (bijna) niets geen ruimte informatie krijgt en het geluidsbeeld heel vlak blijft ...
Exact!

Citaat van: AbZ op oktober  6, 2013, 19:51:36
Helemaal met de vorige twee postings eens.

Voordeel is dat stereo wel doenlijk is in je woonkamer.
Goede surround vergt imho een dedicated ruimte.
Laat ik beide ruimtes nu in mijn huis hebben. ;D Alhoewel de HT meer een rommelhok is dan een mooi aangepaste dedicated ruimte. Maar de basis is er wel en de scheiding bevalt me meer dan prima.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Gezien de aanpassingen die ik kan niet kan doen (gordijnen, wandpanelen) was het voor mij een logische stap om het plafond aan te pakken.
Het kleed had bij mij ook al een goed effect op het geheel, maar nog net niet genoeg naar mijn smaak.

Ik ben ook niet van plan om nog meer akoestische maatregelen te nemen, omdat het dan te droog gaat klinken.

Ik ben benieuwd als je en kleed hebt liggen en de gordijnen hebt hangen of je dan nog iets aan je plafond gaat laten doen, ik twijfelde eerst ook maar ik ben erg tevreden met het resultaat.
Maar het gaat er natuurlijk om wat jij het prettigst vind  ;)

evilniek

Citaat van: AbZ op oktober  6, 2013, 19:51:36
Helemaal met de vorige twee postings eens.

Voordeel is dat stereo wel doenlijk is in je woonkamer.
Goede surround vergt imho een dedicated ruimte.

Een dedicated ruimte is natuurlijk wel het mooist, maar surround is in een niet dedicated ruimte ook best te doen, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Martijn M

Mooi dat hier weer e.e.a. staat te gebeuren. Bas, succes in Breda!

Citaat van: evilniek op oktober  6, 2013, 20:34:47
Een dedicated ruimte is natuurlijk wel het mooist, maar surround is in een niet dedicated ruimte ook best te doen, imho.

Dat vind ik ook. Bij stereo wil je graag dat de ruimte (in ieder geval in het midden en hoog) enigszins bijdraagt aan de klank, maar niet te veel. De scheidslijn tussen te veel en te weinig kamerklank is vaag en verschilt per muzieksoort. Bij surround maakt het allemaal net iets minder uit, omdat reflecties in grotere mate worden gemaskeerd door direct geluid uit de extra luidsprekers. Als een HT-ruimte erg dood is, heb je daar ook niet veel last van, omdat de ruimtelijkheid niet uit reflecties hoeft te komen.
Dutch & Dutch

AbZ

Ben te dom voor surround denk ik.  Veel gedoe.  Al die geluiden ook  :wacko:

lynch1979


Martijn M

Citaat van: AbZ op oktober  6, 2013, 21:13:04
Ben te dom voor surround denk ik.  Veel gedoe.  Al die geluiden ook  :wacko:

You sly bastard, you!

;D
Dutch & Dutch

John Wx

Citaat van: Xander32 op oktober  6, 2013, 19:26:39
Bovenstaande heb ik gisteren mogen ervaren; een dedicated ht-room waarin het geweldig meerkanaals werk luisteren is. Echter heeft betreffende eigenaar nu het stereo-virus te pakken en er recent ook een fraaie stereo set neergezet. Echter is de ruimte veel te droog, waardoor je in stereo (bijna) niets geen ruimte informatie krijgt en het geluidsbeeld heel vlak blijft ...

Heb je dat ook gezegd tegen hem dat jij die ervaring heb, ervaar hij dat ook zo ?

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bas Akkerman

De duivel schijt op één hoop, God op een andere. Er zijn de afgelopen tijd wat financiele meevallertjes, dus het sparen voor vloerkleed, gordijnen, et cetera gaat gestaag. En één dezer dagen de Wyde Eye ophalen.

Gelukkig heb ik nu ook wat meer tijd om achterstallige posts af te maken. *ahum* ::)
Maar eerst maar eens eten na mijn HIT-training. :popcorn: Nou ja, iets gezonders dan. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT