Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.


Bas Akkerman

Ik denk dat ík nu in een darkroom gegooid word, maar ik heb eigenlijk niks met Tom Waits... :blush:

Zo'n UPS is me dus wel een bakbeest... En dat gaat dus nooit passen hier. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 11:34:00

Zo'n UPS is me dus wel een bakbeest... En dat gaat dus nooit passen hier. :smile:
Je hebt ook kleintjes. Maar dan kan je geen uren luisteren als de stroom een keer uitvalt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Ik heb ook echt niets met Tom Waits. Nooit bewust naar geluisterd of gekeken.

En UPS'en zijn er vanaf twee melkpakken op elkaar (qua omvang) tot Multi-rack uitvoeringen die met een kraan naar binnen worden getild.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 11:34:00
Ik denk dat ík nu in een darkroom gegooid word, maar ik heb eigenlijk niks met Tom Waits... :blush:


De tekst van de song is geïnspireerd door de Amerikaanse overheid die van alles doet en bouwt zonder dat daar over informatie wordt verstrekt of verantwoording wordt afgelegd aan de burgers.

We zitten dus gezellig met z'n allen in de darkroom. O0

Groet,
Henk

PS
Wellicht toch de moeite waard om deze song nogeens te beluisteren?

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 30, 2013, 11:37:15
Je hebt ook kleintjes. Maar dan kan je geen uren luisteren als de stroom een keer uitvalt.
Ja, dat overleef ik dus niet! :crazy:

Nee, wat mij betreft gaat het er echt alleen om de weergave eens te horen zonder schommelingen en vervuilingen van het stroomnet. Tegen de tijd dat ik daar serieus mee aan de slag ga, zal ik ook meer advies inwinnen met betrekking tot de keuze tussen nieuwe groepen, leidingen en dergelijke en/of een generator. Voor nu komt het even op mijn pad en ben ik nieuwsgierig. Mits de praktische overwegingen opwegen tegen het nut.

Citaat van: weust op mei 30, 2013, 11:45:32
Ik heb ook echt niets met Tom Waits. Nooit bewust naar geluisterd of gekeken.

En UPS'en zijn er vanaf twee melkpakken op elkaar (qua omvang) tot Multi-rack uitvoeringen die met een kraan naar binnen worden getild.

Ok, gezien hetgeen Dynky verteld heeft, zal het wel om vier melkpakken gaan. Hoop ik. ;D

Citaat van: Onder013 op mei 30, 2013, 11:46:00
De tekst van de song is geïnspireerd door de Amerikaanse overheid die van alles doet en bouwt zonder dat daar over informatie wordt verstrekt of verantwoording wordt afgelegd aan de burgers.

We zitten dus gezellig met z'n allen in de darkroom. O0

Groet,
Henk

PS
Wellicht toch de moeite waard om deze song nogeens te beluisteren?
Met zijn teksten vind ik ook niks mis, in tegendeel! Het is zijn stemgebruik en de manier van voordragen die mij enorm afleiden van de rest. Best jammer...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Volgens mij heb ik het gemist, maar waarom wil je een stroom backup systeem thuis voor je audio?
En een UPS gebruik je, in combinatie met een generator, alleen om de tijd te overbruggen dat je slaapkamer grote diesel generator op gang moet komen.

Zal zo even een foto nemen van hoe het er bij ons uit ziet met het dieselvat er naast :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op mei 30, 2013, 11:57:35
Volgens mij heb ik het gemist, maar waarom wil je een stroom backup systeem thuis voor je audio?
En een UPS gebruik je, in combinatie met een generator, alleen om de tijd te overbruggen dat je slaapkamer grote diesel generator op gang moet komen.

Zal zo even een foto nemen van hoe het er bij ons uit ziet met het dieselvat er naast :-)
Bas wil schone stroom. Dynky opperde een UPSje...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

S@m

Citaat van: weust op mei 30, 2013, 11:45:32
Ik heb ook echt niets met Tom Waits.


Nooit bewust naar geluisterd of gekeken.



??? hoe kan je dan stellen dat je ergens 'niets mee hebt'...?


weust

Citaat van: Eddye op mei 30, 2013, 12:20:31
Bas wil schone stroom. Dynky opperde een UPSje...

Dat kan met UPS'en wel ja. Zo lang maar niet gedacht word dat je met een UPS continue vanaf de accu werkt.
Deze staat altijd in bypass tot dat de stroom uit valt. Tot die tijd loopt het gewoon op het lichtnet, eventueel met filter.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op mei 30, 2013, 12:20:31
Bas wil schone stroom. Dynky opperde een UPSje...
Exact!

Citaat van: S@m op mei 30, 2013, 12:22:43
??? hoe kan je dan stellen dat je ergens 'niets mee hebt'...?


Ik denk, Tom een klein beetje kennende, dat hem iets meteen bevalt of niet. Misschien dat Tom Waits hem, na het eens gehoord te hebben, niet bij is gebleven en dat hij er toen geen aandacht meer aan heeft geschonken. Weust heeft dus over het algemeen alleen iets met dat wat hem meteen opvalt.
Zo, en nu stop ik met zeggen met wat Tom zou kunnen vinden. ;)

Citaat van: weust op mei 30, 2013, 12:45:34
Dat kan met UPS'en wel ja. Zo lang maar niet gedacht word dat je met een UPS continue vanaf de accu werkt.
Deze staat altijd in bypass tot dat de stroom uit valt. Tot die tijd loopt het gewoon op het lichtnet, eventueel met filter.

Helder. Ik was in de veronderstelling dat het wel via de accu zou werken. Dus vuile stroom opgeslagen in de accu en als schone stroom weer uit de accu werd geleverd. De accu als buffer dus, waar een filter alleen dat niet heeft.

Jullie horen het al, ik heb er echt geen kaas van gegeten. :plain:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Wiki uitleg over de UPS, en met een mooi schema er bij over de werking.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterruptible_power_supply

Wat betreft Tom Waits en dat ik er niets mee heb komt wel over een met wat Bas uitlegt.
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit iets van Tom Waits beluisterd heb of gezien heb.
Of ik er dus iets "aan" vind kan ik niet eens zeggen, ik heb geen idee.
Overigens ook geen behoefte om het uit te zoeken. Als ik het een keer hoor en het bevalt, dan ga ik er dan wel mee verder.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 12:55:49
Ik denk, Tom een klein beetje kennende, dat hem iets meteen bevalt of niet. Misschien dat Tom Waits hem, na het eens gehoord te hebben, niet bij is gebleven en dat hij er toen geen aandacht meer aan heeft geschonken. Weust heeft dus over het algemeen alleen iets met dat wat hem meteen opvalt.
Zo, en nu stop ik met zeggen met wat Tom zou kunnen vinden. ;)

Ik hoef ook niet per se een verklaring hoor Bas, maar het valt me steeds vaker op dat er conclusies worden getrokken (ook over apparatuur, luidsprekers, tweaks en kabels) zonder dat er daadwerkelijk aandacht aan is geschonken.

Eddye

Citaat van: S@m op mei 30, 2013, 13:10:58
Ik hoef ook niet per se een verklaring hoor Bas, maar het valt me steeds vaker op dat er conclusies worden getrokken (ook over apparatuur, luidsprekers, tweaks en kabels) zonder dat er daadwerkelijk aandacht aan is geschonken.
:laugh: LOL
Ik kan me vergissen, maar dit is echt vragen om een verklaring:
hoe kan je dan stellen dat je ergens 'niets mee hebt'...?
Hoe verklaar je dan dat je niet perse een verklaring hoeft?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Bas: dim vanavond de lichten, schenk jezelf een whisky in (of een chocomelk) en geniet:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Eddye op mei 30, 2013, 13:14:31
:laugh: LOL
Ik kan me vergissen, maar dit is echt vragen om een verklaring:
hoe kan je dan stellen dat je ergens 'niets mee hebt'...?!
Hoe verklaar je dan dat je niet perse een verklaring hoeft?

Maak van het ? een ! et voìla...  ;)

Eddye

Citaat van: S@m op mei 30, 2013, 14:08:27
Maak van het ? een ! et voìla...  ;)
Verkeerde interpunctie is nooit een excuus...
Voorbeeld: "Papa, eten!" of "Papa eten!"
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 12:55:49

Helder. Ik was in de veronderstelling dat het wel via de accu zou werken. Dus vuile stroom opgeslagen in de accu en als schone stroom weer uit de accu werd geleverd. De accu als buffer dus, waar een filter alleen dat niet heeft.

Jullie horen het al, ik heb er echt geen kaas van gegeten. :plain:
Dan praat je over zoiets als dit :http://www.purepoweraps.com/aps.htm
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 08:01:41
Haha, ik maakte natuurlijk maar een grapje. ;) Heb je er nog wat meer gegevens over? Ik kan het namelijk niet zo goed vinden op Internet.
de onze is niet zo groot/lomp als de gelinkte APS-racks, anders was het ook niet mee te nemen "on the road" natuurlijk  ;)
enkele pics uit m'n archief om een idee te geven om wat het gaat :

 

 

de franse tektslabels zijn omdat hij het laatst door ons werd ingezet op een Franse tournee...en ook die techs snappen echt geen Engels  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: weust op mei 30, 2013, 13:00:39
Wiki uitleg over de UPS, en met een mooi schema er bij over de werking.
http://en.wikipedia.org/wiki/Uninterruptible_power_supply

Wat betreft Tom Waits en dat ik er niets mee heb komt wel over een met wat Bas uitlegt.
Ik kan mij niet heugen dat ik ooit iets van Tom Waits beluisterd heb of gezien heb.
Of ik er dus iets "aan" vind kan ik niet eens zeggen, ik heb geen idee.
Overigens ook geen behoefte om het uit te zoeken. Als ik het een keer hoor en het bevalt, dan ga ik er dan wel mee verder.
Dank je! Had het ook zelf kunnen (lees: moeten) vinden... :blush: Voor mij is veel nog algebra, maar gaandeweg begint het me wel wat duidelijker te worden.

Citaat van: S@m op mei 30, 2013, 13:10:58
Ik hoef ook niet per se een verklaring hoor Bas, maar het valt me steeds vaker op dat er conclusies worden getrokken (ook over apparatuur, luidsprekers, tweaks en kabels) zonder dat er daadwerkelijk aandacht aan is geschonken.
Eens! En ik doe er (soms) net zo hard aan mee. Het is snel en makkelijk ergens een conclusie aan te verbinden. Al moet ik zeggen dat soms eerste indrukken toch wel waar blijken te zijn, ook na meerdere keren geluisterd te hebben waar je tot op dat moment nog niet het verband had gelegd met wat je eerder had gehoord.

Citaat van: Jumping Jack op mei 30, 2013, 13:42:13
Bas: dim vanavond de lichten, schenk jezelf een whisky in (of een chocomelk) en geniet:


Vooruit, ik ga het binnenkort nog eens een kans geven. De playlist staat er vol mee... ;D

Citaat van: Hipster op mei 30, 2013, 14:13:30
Dan praat je over zoiets als dit :http://www.purepoweraps.com/aps.htm
Ja, dat bedoel ik!! Ik weet helemaal niet of het wat doet en of het wel het effect heeft dat ik zoek. Eerst komt dan ook de akoestiek aan de beurt die een vele malen grotere invloed heeft op de uiteindelijke weergave. Maar mocht een dergelijk apparaat van Pure Power Aps eenzelfde effect hebben als het verschil tussen doordeweeks en in het weekend... :thumbs-up: De UPS die Dynky voorstelt lijkt me toch niet hetzelfde effect te hebben, of wel?

Citaat van: Dynky op mei 30, 2013, 14:50:02
de onze is niet zo groot/lomp als de gelinkte APS-racks, anders was het ook niet mee te nemen "on the road" natuurlijk  ;)
enkele pics uit m'n archief om een idee te geven om wat het gaat :

 

 

de franse tektslabels zijn omdat hij het laatst door ons werd ingezet op een Franse tournee...en ook die techs snappen echt geen Engels  :D
Haha, weinig WAF, maar het ziet er wel cool uit. Op Linda's vraag wat ik daar in godsnaam mee moet, zal ik antwoorden: "Feestje". :laugh:

Citaat van: Onder013 op mei 30, 2013, 15:05:28
Is dat nou alles? ;D
Stelt niks voor inderdaad, kan ik makkelijk kwijt in de keuken. Ben ik Linda ook kwijt denk ik... Maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar het effect er van...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 17:46:42
Haha, weinig WAF, maar het ziet er wel cool uit. Op Linda's vraag wat ik daar in godsnaam mee moet, zal ik antwoorden: "Feestje". :laugh:
Stelt niks voor inderdaad, kan ik makkelijk kwijt in de keuken. Ben ik Linda ook kwijt denk ik... Maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar het effect er van...
fwiw ; ik heb hem hier al eens een weekendje voor de set gehangen en hoorde eerlijk gezegd geen verschil (niet beter of slechter), dus dan kan ik in mijn situatie een aantal conclusies trekken;
1) mijn set is niet goed genoeg om het verschil te laten horen
2) ik hoor het toch niet, dus ik kan net zo goed met een veel simpeler setje af
3) mijn set is schijnbaar ongevoelig voor vuile stroom (voor zover ik daar natuurlijk last van heb?), dus zo'n UPS maakt ook geen verschil.
voor alle duidelijkheid ; ik luisterde 100% gevoed via de UPS, dus volledig "los" vd netspanning  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op mei 30, 2013, 19:10:29
fwiw ; ik heb hem hier al eens een weekendje voor de set gehangen en hoorde eerlijk gezegd geen verschil (niet beter of slechter), dus dan kan ik in mijn situatie een aantal conclusies trekken;
1) mijn set is niet goed genoeg om het verschil te laten horen
2) ik hoor het toch niet, dus ik kan net zo goed met een veel simpeler setje af
3) mijn set is schijnbaar ongevoelig voor vuile stroom (voor zover ik daar natuurlijk last van heb?), dus zo'n UPS maakt ook geen verschil.
voor alle duidelijkheid ; ik luisterde 100% gevoed via de UPS, dus volledig "los" vd netspanning  ;)
Het is ook maar de vraag of de UPS/PurePower hier iets uit gaat halen. Maar als ik het verschil (vooral meer rust en spreiding) hoor tussen 's avonds en vooral het weekend ben ik bang dat mijn appartement niet echt voorzien wordt van "schone" stroom. Ik zal zo even je PM beantwoorden trouwens, eerst even een afwasje. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 30, 2013, 19:28:15
Het is ook maar de vraag of de UPS/PurePower hier iets uit gaat halen. Maar als ik het verschil (vooral meer rust en spreiding) hoor tussen 's avonds en vooral het weekend ben ik bang dat mijn appartement niet echt voorzien wordt van "schone" stroom. Ik zal zo even je PM beantwoorden trouwens, eerst even een afwasje. ;)
... Afwasje, daar heb je toch een machine en vuile stroom voor :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op mei 30, 2013, 19:52:48
... Afwasje, daar heb je toch een machine en vuile stroom voor :D.
Hahaha, het is niet erg om af en toe vuile handen te krijgen. Heb alleen de pannen gedaan, want ik vind het altijd zonde om hele grote dingen in de vaatwasser te doen. Hoe off-topic kunnen we worden? 8)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten