Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2


weust

Citaat van: Onder013 op mei 28, 2013, 17:14:47
Je naam zou Paul de Leeuw kunnen zijn. Nee nu ga ik te ver... ;D

Neuh. iPad/Laptop met stemherkenning werkt ook prima met het afspelen van muziek.
Duurt alleen even met de gewenning :D
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op mei 28, 2013, 16:17:30
Val jij ons lastig dan? ;D. Je bent altijd van harte welkom hoor! En als je ook nog koffie gaat drinken, dan wordt het helemaal wat ;D
Ik ben bang dat ik je daarbij moet teleurstellen. Afgelopen zaterdag en zondag zat ik ook met chocomel waar anderen met bier zaten. :pompom: Lost case dus. ;D

Citaat van: frank2 op mei 28, 2013, 16:24:22
Dus binnenkort kun je geheel zelfstandig naar Almelo rijden, gefeliciteerd Bas, een mooie vooruitgang.
Binnenkort is een rekbaar begrip, maar in de toekomst kom ik zeker per auto naar Almelo. Neem ik Henk mee, neemt hij de truffel en eieren mee.

Citaat van: Onder013 op mei 28, 2013, 16:35:17
Hahaha. Pas maar op. als bas ontdekt dat daar een audiowinkel is die draaitafels verkoopt, ben je ook daarniet veilig. :o ;D

Van harte Bas. Je gaat de diverse topics toch niet vervuilen met geklets over auto's he!? ;)

Gr
Henk


Neuh, techniek boeit me niet zo (sorry jongens!), of het nu om audio of auto's gaat. Hoogstens post ik nog eens een foto van mijn heilige koe. En nee, daar bedoel ik niet Linda mee.

Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 16:37:32
Krijgen we nu ook de zoektocht naar hifi in de uit te kiezen auto? :D
Dat zou zo maar eens kunnen...

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 16:57:37
Dat klopt, maar ergens ga ik er vanuit dat er geen sneeuwwagens zijn die hij kan besturen.
Of is dat mijn valse hoop?

Die laat ik dan wel aanpassen. :devil:

Citaat van: Onder013 op mei 28, 2013, 17:02:01
Heb jij dan iets ontdekt waardoor Bas zich laat stoppen? :eh:
Citaat van: weust op mei 28, 2013, 17:06:51
Vingers breken  :devil:
Ik dacht zelf aan punaises, maar dat en jouw optie is echt niet genoeg. Onthoofding misschien... ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Fijn, rijd je rond als een kip zonder kop ;-)
Nog gevaarlijker. Je lijkt wel een kakkerlak zo zeg!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 17:28:58
Fijn, rijd je rond als een kip zonder kop ;-)
Nog gevaarlijker. Je lijkt wel een kakkerlak zo zeg!
"De Kakkerlak". Coole bijnaam! Zo, nu eerst even door de zaal racen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

skyfox

Gefeliciteerd Bas!!! Veel veilige kilometers toegewenst :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

BJF

Van harte! Een rijbewijs geeft, in combinatie met een auto uiteraard, zoveel vrijheid, hartstikke mooi man.
NAD M10 V2
Elac FS247

MarkD

Gefeliciteerd! Je gaat een elektrische auto rijden, neem ik aan op basis van de titel van dit topic? Of neem een iets grotere, dan kun je er Elektruckery van maken. ;)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op mei 28, 2013, 17:35:03
Gefeliciteerd Bas  :thumbs-up:

In één keer geslaagd?
Yep, met alle grote examens ben ik één keer geslaagd. Kwestie van meer geluk dan wijsheid. ;D

Citaat van: skyfox op mei 28, 2013, 17:52:10
Gefeliciteerd Bas!!! Veel veilige kilometers toegewenst :pompom:
Dank je. Maar net als met mijn audio heb ik ook hier een duidelijk upgradeplan. Eerst een baan, dan sparen en dan een auto. Tussentijds zal ik nog wel wat lessen nemen om het bij te houden.

Citaat van: BJF op mei 28, 2013, 18:18:08
Van harte! Een rijbewijs geeft, in combinatie met een auto uiteraard, zoveel vrijheid, hartstikke mooi man.
Zeker. Met het openbaar vervoer kom ik ook bijna overal, maar met de auto is het zoveel makkelijker en sneller.

Citaat van: MarkD op mei 28, 2013, 19:35:10
Gefeliciteerd! Je gaat een elektrische auto rijden, neem ik aan op basis van de titel van dit topic? Of neem een iets grotere, dan kun je er Elektruckery van maken. ;)
Haha,.mooi gevonden. Dat zal er niet van komen, maar mijn streven is wel een zuinige en "schone" auto. Een truck, tja... Heeft zo'n hoge instap joh! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MarkD

Och, hoeft niet. Zoiets kan ook.



Wel weer lastig bij verkeersdrempels...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2013, 14:22:37
YES! Mijn rijbewijs gehaald!!

Dus dit:


En dit hoeft gelukkig niet meer:
http://www.vkmag.com/magazine/rolstoel_achter_de_vrachtwagen/

Nu eens een heel klein beginnetje maken met de oriëntatie op een zuinige, niet al te grote, maar over een ruime kofferbak beschikkende auto...
Gefeli Bas; geniet van jouw toegenomen (binnenkort) mobiliteit!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


Bas Akkerman

Citaat van: MarkD op mei 28, 2013, 19:59:43
Och, hoeft niet. Zoiets kan ook.



Wel weer lastig bij verkeersdrempels...
Ja, die moet je heeeel rustig nemen. Net als de limo van Obama. ;)

Citaat van: Xander32 op mei 28, 2013, 20:47:25
Gefeli Bas; geniet van jouw toegenomen (binnenkort) mobiliteit!
Dat ga ik dan ook zeker doen!

Citaat van: twani op mei 28, 2013, 21:05:17
Gaaf, gefeliciteerd Bas :pompom:
Jij ook bedankt Theo. Binnenkort zal ik je eens een PM sturen met de vraag of jij naar mijn "wensenlijst" kan kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Gefeliciteerd Bas! :pompom:

Ben je niet meer afhankelijk van anderen als je ergens naartoe wilt. Een extra stukje vrijheid...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op mei 28, 2013, 23:15:58
Gefeliciteerd Bas! :pompom:

Ben je niet meer afhankelijk van anderen als je ergens naartoe wilt. Een extra stukje vrijheid...
Inderdaad. En ik kan mensen zelf ook eens meenemen, dat lijkt me ook erg gaaf!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Valkyrie

Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2013, 14:22:37
YES! Mijn rijbewijs gehaald!!

Dus dit:


En dit hoeft gelukkig niet meer:
http://www.vkmag.com/magazine/rolstoel_achter_de_vrachtwagen/

Nu eens een heel klein beginnetje maken met de oriëntatie op een zuinige, niet al te grote, maar over een ruime kofferbak beschikkende auto...

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!!!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Weer even on-topic, wat dat dan ook is ;).

Zondag toen ik terug kwam van training met het Nederlands Team, was de cd-lade "op slot". Linda had alleen even geluisterd en verder niks gedaan zei ze en na de ingangen op de Resolution Audio ingedrukt te hebben, lukte het weer. Sindsdien heb ik het idee dat/klinkt het wat minder sprankelend voor mijn gevoel. Normaliter zit er een behoorlijk verschil tussen de weergave via de SBT en de cd-speler, maar dat is nu (wederom naar mijn gevoel) minder.

Is het een idee de Resolution Audio cd-speler even los te koppelen van de voeding en dan weer erop te zetten. Of alleen de stroom eraf te halen? Of verbeeld ik het me alleen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Moeilijk te zeggen of je zoiets inbeeldt... Lijkt mij dat het niet slechter zou moeten klinken, maar even de spanning er helemaal af is te proberen...

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op mei 29, 2013, 15:02:28
Weer even on-topic, wat dat dan ook is ;).

Zondag toen ik terug kwam van training met het Nederlands Team, was de cd-lade "op slot". Linda had alleen even geluisterd en verder niks gedaan zei ze en na de ingangen op de Resolution Audio ingedrukt te hebben, lukte het weer. Sindsdien heb ik het idee dat/klinkt het wat minder sprankelend voor mijn gevoel. Normaliter zit er een behoorlijk verschil tussen de weergave via de SBT en de cd-speler, maar dat is nu (wederom naar mijn gevoel) minder.

Is het een idee de Resolution Audio cd-speler even los te koppelen van de voeding en dan weer erop te zetten. Of alleen de stroom eraf te halen? Of verbeeld ik het me alleen?
Ik zou even alle kabels nalopen of deze nog goed vastzitten. Inderdaad alles totaal uit en aan zetten. Misschien even kijken of er niets in de CD lade ligt. Verbeelding is moeilijk te checken...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op mei 29, 2013, 15:04:30
Moeilijk te zeggen of je zoiets inbeeldt... Lijkt mij dat het niet slechter zou moeten klinken, maar even de spanning er helemaal af is te proberen...
:blink: Snelle reply Garmt. ;) Ga ik dan straks even doen. Ben nu nog "even" van muziek aan het genieten. Buxtehude: 6 Cantatas o.l.v. Jos van Immerseel, Anima Eterna klinkt in ieder geval prima.

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 15:06:33
Ik zou even alle kabels nalopen of deze nog goed vastzitten. Inderdaad alles totaal uit en aan zetten. Misschien even kijken of er niets in de CD lade ligt. Verbeelding is moeilijk te checken...
Jij ook al snel Eddy! Dat had ik inderdaad ook gecontroleerd. Zowel aan de bron- en versterkerzijde als aan de luidsprekerzijde is alles goed aangesloten.

Het kan ook "gewoon" de doordeweekse stroom zijn die roet in het eten gooit. Ooit (2015? ::)) een stroomgenerator of iets dergelijks is zeker een optie om te overwegen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Hey Bas, beetje laat maar daarom niet minder gemeend; gefeliciteerd met je rijbewijs! :pompom: De ultieme vrijheid is nu nabij!  ;)