Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2013, 16:36:01
Ach gun Bas z'n pleziertjes nou, schijnbaar geeft zijn set toch onvoldoende afleiding ...

:D
Zolang hij z'n resultaten blijft delen...
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 16:31:34
Dus jij zit op ons te experimenteren???
Citaat van: Xander32 op maart 30, 2013, 16:36:01
Ach gun Bas z'n pleziertjes nou, schijnbaar geeft zijn set toch onvoldoende afleiding ...

:D
Onder het luisteren van heel veel muziek (per dag minstens 7 cd's) zijn jullie mijn proefdieren. Mmm, eigenlijk is de vergelijking met proefratten nog niet eens zo gek als je dit forum onder de loep neemt. No offence naar de ratten toe hoor! :P

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 16:41:01
Zolang hij z'n resultaten blijft delen...
Maar natuurlijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 16:51:25
Onder het luisteren van heel veel muziek (per dag minstens 7 cd's) zijn jullie mijn proefdieren. Mmm, eigenlijk is de vergelijking met proefratten nog niet eens zo gek als je dit forum onder de loep neemt. No offence naar de ratten toe hoor! :P
Maar natuurlijk!
Het wordt erger en erger :omg:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Als wij zo kunnen bijdragen aan jouw welbevinden heb ik er voorts geen enkele moeite mee hoor ;).
Ratten zijn gelukkig sociale knagers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Haha, zit jullie lekker te stangen. Soms heb ik van die melige buien...

Het is gewoon leuk om te merken dat je met een bepaalde tekst je lezers een bepaalde kant op kan sturen. En nogmaals, daar bedoel ik niets vervelends mee en alles dat ik meld is oprecht en gemeend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 17:09:35
Haha, zit jullie lekker te stangen. Soms heb ik van die melige buien...

Het is gewoon leuk om te merken dat je met een bepaalde tekst je lezers een bepaalde kant op kan sturen. En nogmaals, daar bedoel ik niets vervelends mee en alles dat ik meld is oprecht en gemeend.
Ik had het over die minimaal 7 CD's per dag. Ben een beetje jalours. :tongue2:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Heb je overigens al helder of je op 5/4 a.s. ook ten tonele verschijnt bij J.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 17:14:58
Ik had het over die minimaal 7 CD's per dag. Ben een beetje jalours. :tongue2:
Kan me voorstellen, dat ga ik ook wel missen als ik weer werk zou hebben.

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2013, 17:15:41
Heb je overigens al helder of je op 5/4 a.s. ook ten tonele verschijnt bij J.?
Eh, die kan ik even minder voor de geest halen. Ohw ja, denk dat ik weet wat je bedoelt. Dat wordt lastig denk ik. Die avond heb ik al een afspraak en de volgende dag heb ik competitie. Het wordt dan wel erg veel ben ik bang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 17:33:49
Kan me voorstellen, dat ga ik ook wel missen als ik weer werk zou hebben.
Ook wat betreft het aantal waar je uit kan kiezen.
Tenzij je bankrekening groot genoeg is heeft natuurlijk iedereen liever werk dan tijd om 7 CD's te draaien, maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niet meer kan luisteren. Als het moet haal ik doordeweeks 2 a 3 CD's per avond.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 17:39:08
Ook wat betreft het aantal waar je uit kan kiezen.
Tenzij je bankrekening groot genoeg is heeft natuurlijk iedereen liever werk dan tijd om 7 CD's te draaien, maar dat wil niet zeggen dat je helemaal niet meer kan luisteren.
Natuurlijk, dat heb ik ook. Het zullen er ook wel drie peer avond worden als ik weer werk heb. Nu is Linda "gezellig" naast me aan het tv kijken op de iPad. Een verschrikkelijk geluid uit dat ding en ik kan niet naar een luisteren. Maar aangezien ik veel weg ben geweest de afgelopen avonden, begrijp ik het wel.

CitaatAls het moet haal ik doordeweeks 2 a 3 CD's per avond.
Je raakt hier overigens wel de kern, er is geen enkele sprake van moeten. Het is de weergave en de muziek die zo niet-vermoeiend meeslepend zijn dat ik cd na cd draai. Dat gaat eigenlijk vanzelf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2013, 17:53:12
Je raakt hier overigens wel de kern, er is geen enkele sprake van moeten. Het is de weergave en de muziek die zo niet-vermoeiend meeslepend zijn dat ik cd na cd draai. Dat gaat eigenlijk vanzelf.
Soms gaat het vanzelf en sluit de ene CD naadloos aan op de ander. Soms is het te druk in het hoofd en kan ik geen aansluiting vinden in mijn muziek bibliotheekje, dan ga ik zoeken in de wat luister je vandaag thread en spotify. Als ik dan wat vind schrijf ik het op. Zo komt er nieuwe muziek.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op maart 30, 2013, 18:01:34
Soms gaat het vanzelf en sluit de ene CD naadloos aan op de ander. Soms is het te druk in het hoofd en kan ik geen aansluiting vinden in mijn muziek bibliotheekje, dan ga ik zoeken in de wat luister je vandaag thread en spotify. Als ik dan wat vind schrijf ik het op. Zo komt er nieuwe muziek.
Eens, 100% eens.

Zal het aan wat er allemaal gebeurt in mijn hoofd liggen dat ik altijd wel aansluiting vind? Natuurlijk heb ik ook periodes dat ik niets luister en er complete stilte in huize Akkerman heerst. Het hoofd is echter nooit, maar dan ook nooit stil. Ach, we vervelens ons niet snel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Afgelopen vrijdag bij Bas geweest om zijn set te beluisteren en bewonderen.

Allereerst dankjewel Bas voor de uitnodiging en de erg gezellige middag.

Het eerste wat mij opviel was de Velodyne DD18....Damn wat een kast zeg, maar ik denk niet dat ik de enige ben die dat zal hebben gedacht.
Ook de plaatsing van de speakers viel mij gelijk op, midden in de woonkamer, en daarmee bedoel ik te zeggen dat ik dat er thuis zeker niet doorheen zou krijgen.
Maar zoals Bas al vertelde heeft zijn vriendin er totaal geen moeite mee, volgens mij zouden er meer vrouwen zo moeten zijn, met de nadruk op moeten  :D

Muziek.....de set die Bas heeft staan heeft met geen enkele muziek moeite om het af te spelen.
Het was ook totaal niet vermoeiend om uren naar muziek te luisteren op zijn set, ik ben niet zo van de kreten maar voor mijn gevoel klopte alles.
Het enige wat ik miste was het hoog zoals ik het thuis gewend ben, maar dat is een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.

Een aantal cd's zijn eerder in dit topic voorbij gekomen die ik had meegenomen, helaas zoals altijd hadden we geen tijd om alles te draaien.

Bas ik heb genoten van de muziek, het sleepte mij mee en het ontroerde mij op sommige momenten zo wil ik graag de muziek beleven.
Mijn complimenten voor de set die je zorgvuldig hebt uitgezocht.

Bas Akkerman

Citaat van: lynch1979 op maart 31, 2013, 11:58:56
Afgelopen vrijdag bij Bas geweest om zijn set te beluisteren en bewonderen.

Allereerst dankjewel Bas voor de uitnodiging en de erg gezellige middag.

Het eerste wat mij opviel was de Velodyne DD18....Damn wat een kast zeg, maar ik denk niet dat ik de enige ben die dat zal hebben gedacht.
Ook de plaatsing van de speakers viel mij gelijk op, midden in de woonkamer, en daarmee bedoel ik te zeggen dat ik dat er thuis zeker niet doorheen zou krijgen.
Maar zoals Bas al vertelde heeft zijn vriendin er totaal geen moeite mee, volgens mij zouden er meer vrouwen zo moeten zijn, met de nadruk op moeten  :D

Muziek.....de set die Bas heeft staan heeft met geen enkele muziek moeite om het af te spelen.
Het was ook totaal niet vermoeiend om uren naar muziek te luisteren op zijn set, ik ben niet zo van de kreten maar voor mijn gevoel klopte alles.
Het enige wat ik miste was het hoog zoals ik het thuis gewend ben, maar dat is een kwestie van smaak, en over smaak valt niet te twisten.

Een aantal cd's zijn eerder in dit topic voorbij gekomen die ik had meegenomen, helaas zoals altijd hadden we geen tijd om alles te draaien.

Bas ik heb genoten van de muziek, het sleepte mij mee en het ontroerde mij op sommige momenten zo wil ik graag de muziek beleven.
Mijn complimenten voor de set die je zorgvuldig hebt uitgezocht.
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad! Bedankt voor de prachtige muziek die je mee hebt gebracht, je bent een echte muziekliefhebber wat mij betreft, en ik vond het mooi je te mogen ontmoeten. In juli ben ik erg nieuwsgierig naar jouw set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op maart 31, 2013, 12:52:25
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt gehad! Bedankt voor de prachtige muziek die je mee hebt gebracht, je bent een echte muziekliefhebber wat mij betreft, en ik vond het mooi je te mogen ontmoeten. In juli ben ik erg nieuwsgierig naar jouw set.

Graag gedaan Bas, dankjewel voor het compliment en ik vond het ook mooi jou te mogen ontmoeten en erg bijzonder gezien het gesprek.
Kijk er naar uit om je hier te ontvangen.

Bas Akkerman

Voor de geïnteresseerden, ik heb een apart topic geopend voor de zoektocht naar een mooie draaitafel. Een draaitafel zal er pas over 1/1,5 jaar komen, maar het voorwerk geeft ook al voldoening. Die ervaring heb ik wel... ;)

De vorderingen voor wat betreft akoestiek blijf ik gewoon hier posten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Dit is toch wel eng soms... Ik luister nu een verzamelcd van een neef die bij 3FM werkt. Veelal popnummers en nu ik zo goed in de opname kan kijken wordt pijnlijk duidelijk hoe het met sommige opnames gesteld is. Niet al te best, maar het charmante is dat ik veel preciezer kan horen wat er nu precies "gebeurt". Zo hoor ik dat de stem van Triggerfinger vrij rauw is waar die eerder vrij gepolijst was. Niet gek gezien het rest van hun werk. Een nummer van Rihanna komt haast om in de ruis.

Kortom, de Harbeth Monitor's doen wederom hun naam eer aan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2013, 12:55:11
Dit is toch wel eng soms... Ik luister nu een verzamelcd van een neef die bij 3FM werkt. Veelal popnummers en nu ik zo goed in de opname kan kijken wordt pijnlijk duidelijk hoe het met sommige opnames gesteld is. Niet al te best, maar het charmante is dat ik veel preciezer kan horen wat er nu precies "gebeurt". Zo hoor ik dat de stem van Triggerfinger vrij rauw is waar die eerder vrij gepolijst was. Niet gek gezien het rest van hun werk. Een nummer van Rihanna komt haast om in de ruis.

Kortom, de Harbeth Monitor's doen wederom hun naam eer aan!
Volgens mij had ik het dus op pagina 33 bij het rechte end :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Mooi is dat he... Ik vind het ook erg mooi om al die foutjes en onvolkomenheden te horen... Zegt ook iets over hoe gedetailleerd je naar de muziek luistert en hoe intens je erin meeleeft, denk ik.
Stereo-fan for life!

HTip

Dat vind ik eigenlijk het grote nadeel van een goede audioset. Je hoort gewoon dat een opname/mix/mastering niet goed is gedaan. Gevolg is bij mij dat bepaalde CD's nooit meer in de Oppo zijn geweest. Voordeel daarvan is wel dat ik bij mijn zoektocht naar kwalitatief goede opnamen ook veel nieuwe muziek heb leren kennen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Sommige opnames voegen juist daardoor iets toe. Er is muziek die ik opzet simpelweg omdat het zo heerlijk klinkt terwijl de muziek zelf me niet bijzonder aanspreekt hoor.
Stereo-fan for life!

HTip

Citaat van: technative op april  4, 2013, 13:02:37
Sommige opnames voegen juist daardoor iets toe. Er is muziek die ik opzet simpelweg omdat het zo heerlijk klinkt terwijl de muziek zelf me niet bijzonder aanspreekt hoor.
Dat bedoel ik ook ;) Echter andersom is helaas ook het geval. Muziek die ik graag luister maar simpelweg niet klinkt en ik er dan ook niet genieten kan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op april  4, 2013, 12:59:08
Volgens mij had ik het dus op pagina 33 bij het rechte end :D
Welke quote bedoel je? ;)

Citaat van: Eddye op december  9, 2012, 19:33:32
Bas & Linda,

Als eerste hartelijk dank voor het openstellen van jullie gezellige apartement.
Na koffie en kennismaking met Martin, Xander32, en ietsje later Weust, meteen muziek!

Tja, wat kan ik als stereo-leek nog toevoegen over de set? Wat mij nog het meest opviel is hoe levensecht de instrumenten en stemmen klinken. Daarnaast speelt de set moeiteloos verschillende soorten muziek, van Klassiek tot Ambient en van Akoestisch tot Pop. Wat ook opviel was een duidelijk verschil tussen een nummer van Muse op CD en als hi-res Flac via de SBT. Met als duidelijke 'winnaar' de CD. Het viel zo erg op dat we ons afvroegen of het om dezelfde opname ging. Goede opnamen worden een niveautje hoger getild, en de mindere opnamen vallen direct door de mand, wat dat betreft is deze set bijna genadeloos.

Voor mij een gezellige, leerzame en muzikale middag.
Allen bedankt!
Citaat van: Eddye op december  9, 2012, 19:55:58
Zeker geniet ik van muziek, een goede opname is natuurlijk de kers op de taart, maar het gaat in principe om de emotie van de muziek.
Om de dag nog even terug te halen heb ik M&G-CD opgezet. Ff nagenieten.

Ik denk de laatste. Ik ben het volledig met je eens Eddye! Liever een wat minder opname, misschien zelfs wel slecht maar waar de muzikale boodschap van afdruipt, dan een nummer waarin ik duidelijk hoor dat de artiest op de automatische piloot zingt of het nummer echt heeft gemaakt om te "scoren". In dat laatste geval stoor ik me vele malen meer dan een slechte opname van een artiest die zijn of haar ziel in de strijd gooit om alles in het lied te leggen.

Citaat van: technative op april  4, 2013, 13:01:08
Mooi is dat he... Ik vind het ook erg mooi om al die foutjes en onvolkomenheden te horen... Zegt ook iets over hoe gedetailleerd je naar de muziek luistert en hoe intens je erin meeleeft, denk ik.
Dat heb ik altijd heel snel. Zeker nu ik gisteravond weer acteerles heb gehad, dan kom ik altijd heel snel in "de beleving". Om nog even te preken voor eigen parochie, voor mijn gevoel is mijn set in staat om die onvolkomendheden te laten horen en tegelijkertijd de muzikaliteit te behouden.

Citaat van: HTip op april  4, 2013, 13:01:22
Dat vind ik eigenlijk het grote nadeel van een goede audioset. Je hoort gewoon dat een opname/mix/mastering niet goed is gedaan. Gevolg is bij mij dat bepaalde CD's nooit meer in de Oppo zijn geweest. Voordeel daarvan is wel dat ik bij mijn zoektocht naar kwalitatief goede opnamen ook veel nieuwe muziek heb leren kennen :music:
En dat heb ik dus precies andersom! Zie mijn eerdere reactie op Eddy. Ik durf het zo sterk te stellen dat er bij mij geen album inkomt dat zielloos en met geen enkele passie is gemaakt. Daarom zal ik ook niet snel een cd van Patricia Barber of Patricia Kaas aanschaffen. Geluidstechnisch best goed, maar zo klinisch als de operatieruimtes waar ik in gelegen heb. Wederom valt er over smaak niet te twisten en mijn intentie is zeker niet iemands smaak af te branden.

Citaat van: technative op april  4, 2013, 13:02:37
Sommige opnames voegen juist daardoor iets toe. Er is muziek die ik opzet simpelweg omdat het zo heerlijk klinkt terwijl de muziek zelf me niet bijzonder aanspreekt hoor.
Dat kan, maar dan moet het wel met emotie gespeeld zijn. Ik kan 'Fratres' van Arvo Pärt puur afspelen om de klanken van de piano (door Keith Jarret bespeeld) te horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2013, 13:17:36
Welke quote bedoel je? ;)

Ik denk de laatste. Ik ben het volledig met je eens Eddye! Liever een wat minder opname, misschien zelfs wel slecht maar waar de muzikale boodschap van afdruipt, dan een nummer waarin ik duidelijk hoor dat de artiest op de automatische piloot zingt of het nummer echt heeft gemaakt om te "scoren". In dat laatste geval stoor ik me vele malen meer dan een slechte opname van een artiest die zijn of haar ziel in de strijd gooit om alles in het lied te leggen.

Inderdaad, bijna genadeloos. Gelukkig niet zo erg dat het in de weg gaat zitten van de muziek-emotie (als dat een woord is)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Staaled

En toch kan imperfectie , lees ongepolijst/niet-geproduceerd, mij vaak extra bekoren.

Voorbeeld: Anouks "Lost tracks" album , "In the sand". Simpel DAT-recordertje in keuken of badkamer naar ik meen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)