Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op november  2, 2012, 22:12:06
Nou, inderdaad! Ik mag nergens meer op een M&G komen. Lol.
De meeste mensen kunnen op 9 december, dus dat lijkt me de beste optie!
Check, staat genoteerd de 9e december :pompom:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Cool! O0
Nou VANZOMERENG en Martin!! nog. En misschien een 5e persoon nog?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Lijkt mij leuk om voor de gezelligheid te komen, alleen zal 9 december te vroeg zijn na mijn operatie vrees ik.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op november  3, 2012, 09:26:19
Cool! O0
Nou VANZOMERENG en Martin!! nog. En misschien een 5e persoon nog?




Quote from: Bas Akkerman on Yesterday at 22:12:06

De meeste mensen kunnen op 9 december, dus dat lijkt me de beste optie!




Genoteerd..........


Ik had m al genoteerd hoor Bas  :pompom:
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: weust op november  3, 2012, 10:22:59
Lijkt mij leuk om voor de gezelligheid te komen, alleen zal 9 december te vroeg zijn na mijn operatie vrees ik.
Ik kan je ophalen, ben van orgine een verpleegkundige, heb een Ehbo en reanimatie diploma  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Xander32, dank :) maar laten we eerst maar eens zien of ik dan überhaupt alweer thuis ben.
Flinke wond, dus duurt wel even voor dat dicht is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op november  3, 2012, 10:30:07
Xander32, dank :) maar laten we eerst maar eens zien of ik dan überhaupt alweer thuis ben.
Flinke wond, dus duurt wel even voor dat dicht is.
I know, het is best een flinke ingreep welke wel het e.e.a. van jouw fysiek vraagt. Wees maar zuinig op jezelf 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Fysiek vooral, inderdaad. Mentaal minder, meer de saaiheid van het niets mogen doen tegen gaan.
Je voelt er namelijk niets van dat er een stuk uit de blaas verwijderd word. Die katheder voel je wel nadien.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op november  3, 2012, 10:46:46
Fysiek vooral, inderdaad. Mentaal minder, meer de saaiheid van het niets mogen doen tegen gaan.
Je voelt er namelijk niets van dat er een stuk uit de blaas verwijderd word. Die katheder voel je wel nadien.
Zorgen voor veel nieuwe software en dat je IPad steevast is opgeladen zodat je jouw afleiding hier kan zoeken ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Heb nog genoeg console games om te spelen, en het oplaad snoer ligt standaard op de tafel achter mij :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: weust op november  3, 2012, 10:22:59
Lijkt mij leuk om voor de gezelligheid te komen, alleen zal 9 december te vroeg zijn na mijn operatie vrees ik.

Wanneer wordt je eigenlijk geopereerd?
mainly British stuff

weust

Donderdag 29 november. En aangezien de wond groter word ben ik zeker meerdere dagen in het ziekenhuis ivm de bloedingen.
Op zich is dat niet ernstig, zo lang het maar binnen een paar dagen goed er uit gaat zien.
Anders word er opnieuw geopereerd om de zaak dicht te branden.

Blaas is altijd vochtig, dus een wond sluit gewoon minder snel. En kunt er ook niet even een pleister opplakken...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

mainly British stuff

weust

Doet ik, maar dan wel in mijn eigen showcase topic.
Wil niet te veel trollen in een andermans topic.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Citaat van: weust op november  3, 2012, 11:02:08
Doet ik, maar dan wel in mijn eigen showcase topic.
Wil niet te veel trollen in een andermans topic.

Dan ga ik is buurten bij "De bende van Weust"
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november  3, 2012, 11:02:08
Doet ik, maar dan wel in mijn eigen showcase topic.
Wil niet te veel trollen in een andermans topic.
Weust, je weet het. Als het om iemands welbevinden gaat, is het wat mij betreft nooit trollen en is er hier alle ruimte voor.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dan nog hoeft het niet in andermans topic vind ik.
Daarom probeer ik het ook altijd kort te houden.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november  3, 2012, 20:56:23
Dan nog hoeft het niet in andermans topic vind ik.
Daarom probeer ik het ook altijd kort te houden.
Nee, ok maar ik vind het niet erg. Ik zie het niet als trollen in ieder geval!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Weust,

sterkte met je lijf/gezondheid  ;)

Bas count me in (Countie Bassie   :hehe:)

Ik rij op de 9e december, met Xalender32 mee

Bas, mag ik mijn  "Marianne Weber CD-box"  mee nemen  :D

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Citaat van: VANZOMERENG op november  3, 2012, 21:27:43
Weust,

sterkte met je lijf/gezondheid  ;)

Bas count me in (Countie Bassie   :hehe:)

Ik rij op de 9e december, met Xalender32 mee

Bas, mag ik mijn  "Marianne Weber CD-box"  mee nemen  :D

:sarcasm:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

De sfeer word in eens heel anders zo...

Dank je vanzomereng.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Gisteren ben ik samen met keyser naar Beter Beeld en Geluid geweest om daar de Avantgarde Duo Omega te beluisteren. BB&G wil dit merk wellicht gaan voeren, vandaar dat de Avantgarde er tijdelijk stond. Ik was erg benieuwd en had een afspraak gemaakt en keyser wilde graag eens kennismaken met Garmt en Bjorn en dat was wederzijds.

We hebben op flink volume geluisterd, iets dat erg makkelijk gaat met de Avantgarde's die eigenlijk nauwelijks vervormen en je hebt nauwelijks door hoe hard je speelt. Op een gegeven moment speelden we met een stuk lager volume dan we eerst deden en toch stond de Db-meter op 95. :blink:
Een erg open, groots (zonder zwaar te worden) geluid met veel natuurlijk detail en vooral de losheid viel me op. Dat zorgde voor een heel spannend geluidsbeeld met veel diepte, hoogte en breedte, heel mooi! Een topluidspreker, dat was wel te merken.
De basweergave was een mixed bag en ik vond de ene stand (je kunt de basoutput regelen) soms te licht, de andere stand was weer te vol. Helemaal goed geïntegreerd was die daardoor niet en klonk als een niet helemaal lekkere klinkende crossover. Een beetje zoals sommige modellen van Martin Logan dat met hun baskast heben. Ook vond ik de Avantgarde's wat aan de frisse kant, waardoor s- en t-klanken werden benadrukt en er luistermoeheid op kan treden. Nu zal de Resolution Audio Cantata daar misschien ook zijn aandeel in hebben, die vond ik de vorige keer dat ik hem in Buren beluisterde ook een wat te geprononceerd hoog hebben. Maar wie weet is een Avantgarde Solo wel mooi te integreren met een subwoofer en het felle wat te temperen met bekabeling, bron en/of versterking. Hey, je moet blijven dromen... ;)

Het afscheid werd ruw onderbroken, omdat keyser uit interesse even wilde meten. Blijkbaar was de oplader van zijn laptop niet helemaal goed, want bij het stekker in het stopcontact steken, ontstond er kortsluiting. Alle lichten en apparatuur uit in de grote demo-ruimte. :( Iedereen was even bang dat het een hoofdzekering was, maar gelukkig bleek het "slechts" om een gesprongen stop te gaan. Eens te meer bewijs dat je ook daar de nodige aandacht aan moet besteden en dat dat loont. En eens te meer bewijs dat waar ik ben er een zeer aanzienlijke kans bestaat dat er kortsluiting ontstaat. Dag M&G's...! ;D

Vervolgens zijn keyser en ik weer terug naar Den Haag gegaan om mijn set te beluisteren. Christiaan S. voegde zich later bij ons om de Parasound op te halen en was zo vriendelijk keyser te assisteren met het vasthouden van de meetmicrofoon. Omdat keyser het duizend maal beter kan verwoorden dan ik, heb ik hieronder zijn reactie geplaatst:

Citaat van: keyser op november  3, 2012, 17:37:08
Bas en Garmt,

Bedankt voor de gezellige dag gisteren! Vooral Garmt bedankt voor de luistersessie en de goeie cappuccino. Nogmaals mijn complimenten voor jullie zaak. Ik vind het er heel netjes uitzien en jullie voeren mooie merken. Ik vond het leuk om deze Avantgardes eens te kunnen beluisteren. Hoewel het niet volledig mijn soort luidspreker is, zijn ze natuurlijk heel indrukwekkend op een aantal vlakken. Ze doen een hoop dingen heel goed.

Later op de middag hebben we bij Bas nog even kunnen luisteren en ik heb wat metingen kunnen verrichten. Bas heeft er de tijd voor genomen, maar eerlijk is eerlijk: er staat nu een heel mooie set te spelen! Klankmatig deed het me erg denken aan wat ik bij Huub_F gehoord heb. De luidsprekers zijn natuurlijk zeer vergelijkbaar, maar ook heeft zowel Huub als Bas een tamelijk levendige akoestiek. In een levendige akoestiek hoor je relatief veel van wat de luidspreker off-axis doet en naar mijn idee zorgt de dip in het afstraalgedrag tussen ongeveer 1 en 3 khz voor een wat teruggetrokken geluid. Het hoog is vervolgens wel weer duidelijk aanwezig. Zoals ik ook al opmerkte na mijn luistersessie bij HuubF klinkt dat met veel muziek eigenlijk wel heel lekker; je kunt lang naar de speakers luisteren zonder vermoeid te raken. Met sommige opnames miste ik echter wel wat 'presence'. Als je de M30.1 in een meer gedempte ruimte plaatst zal hij wat pittiger klinken omdat het directe geluid meer dominant is. Het directe geluid van de M30.1 is heel neutraal (vlakke response).

Uiteraard heb ik nog een aantal metingen verricht en zoals ik Bas ook al heb verteld kan ik eigenlijk niets aanmerken op de integratie tussen sub en Harbeths. Met de huidige hardware-configuratie zou ik de sub waarschijnlijk heel vergelijkbaar hebben afgesteld. Goed dat BB&G de installatie bij klanten thuis doet; ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde consument een dergelijke afstemming nooit voor elkaar zal weten te krijgen. Daar bieden jullie toch een stukje meerwaarde die het gros van de concurrentie niet kan bieden. Wel viel me op dat de bas nog wat boemerig klinkt. Dit wordt veroorzaakt door staande golven die worden aangesproken door de Harbeths. De sub veroorzaakt in z'n weergavegebied amper problemen. Wellicht kan de klank verder verbeterd worden door de poort van de Harbeths af te sluiten en de sub wat hoger door te laten lopen. Het midlaag is naar mijn mening nu te nadrukkelijk aanwezig. In het gemiddelde van metingen zonder gating op en rondom de luisterplek zie je overigens de dip in het presence-gebied duidelijk terug. Verder is de de curve heel smooth.

De Harbeths zelf heb ik ook gemeten en voor zover ik kan beoordelen op basis van mijn metingen aan de M30 van Huub en aan Bas' M30.1 zijn de beide luidsprekers zeer vergelijkbaar. De metingen zijn niet onder identieke omstandigheden gedaan, dus het kan niet in absolute termen vergeleken worden. Op basis van mijn metingen lijkt de M30 een tikkie meer te doen rond 100 hz en de vreemde dip die de M30 rond 600 hz heeft is afwezig bij de M30.1. Afgezien van die dip, vallen de gated metingen aan beide speakers praktisch over elkaar heen, al lijkt de M30.1 marginaal smoother te meten.

Trouwens fijn dat het toch gewoon een stop bleek te zijn die er door gesprongen was! Ik heb vandaag de voeding van mijn laptop getest en die doet het gewoon. In zo'n voeding zitten een paar condensatoren die heel snel opladen als je de stekker in het stopcontact steekt. Het gebeurt geregeld dat ik een flits uit het stopcontact zie komen als ik de stekker er in steek. Mogelijk was die stroom gisteren de druppel doordat er al flink wat stroomslurpende apparaten aan stonden?

Bas, ben jij nog van plan een topic over gisteren te starten? Dan haak ik graag aan en doe ik bovenstaande verhaal nog even dunnetjes over.

Bovenstaande bevindingen lijkt me een mooi startpunt om de mogelijke verbeterpunten en -mogelijkheden van de akoestiek onder de loep te nemen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op november  3, 2012, 21:27:43
Weust,

sterkte met je lijf/gezondheid  ;)

Bas count me in (Countie Bassie   :hehe:)

Ik rij op de 9e december, met Xalender32 mee

Bas, mag ik mijn  "Marianne Weber CD-box"  mee nemen  :D
Citaat van: Xander32 op november  3, 2012, 21:38:53
:sarcasm:
Top! Op welke xalender zal ik het zetten? Op de Mayaxalender of de Christelijke xalender? In het eerst geval hebben jullie namelijk slechts twee dagen om jullie bevindingen hier te plaatsen... ;)
En ik beweer dat op mijn set veel muziek lekker speelt, dus Marianne Weber is dan wel een übertest! ;D ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Je kunt je luidsprekers ook meteen bij het grof vuil zetten natuurlijk...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4