Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 10, 2012, 13:41:55
Dan nog even een vraag. Ik sta op het punt DbPoweramp aan te schaffen om alles in zowel WAV als flac te rippen naar mijn nieuwe harddisks. Volgens mij is dat een prima programma, toch? Of zijn er nog betere programma's? Ik gebruik nu EAC, maar daarvan is de tagging niet altijd even goed.
Ik zat er trouwens aan te denken om gewoon een muziekfolder te maken, die onder te verdelen in een WAV- en flac-gedeelte en deze elk weer onder te verdelen naar artiest - album.

Hoi Bas, DBPoweramp is een heel mooi programma om mee te rippen. Het is wel belangrijk om alles goed in te stellen, deze link legt nog het een en ander uit.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Dank jullie voor de antwoorden. Het zowel rippen in WAV als flac is een beetje mijn eigen verzinsel moet ik toegeven. Ik weet het, het zou identiek moeten zijn, maar als opslag elders wil ik het toch graag in WAV hebben. Als jullie het goed vinden, heb ik op het moment daar liever even geen discussie's over. Wie weet op een later tijdstip eens.

Weust, staat jouw aanbod nog om de harde schijven in te bouwen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 10, 2012, 15:07:03
Het zowel rippen in WAV als flac is een beetje mijn eigen verzinsel moet ik toegeven. Ik weet het, het zou identiek moeten zijn, maar als opslag elders wil ik het toch graag in WAV hebben. Als jullie het goed vinden, heb ik op het moment daar liever even geen discussie's over. Wie weet op een later tijdstip eens.

Ik vind het prima Bas...................... maar je maakt me (ons) wel nieuwsgierig  :sleep:
mainly British stuff

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 10, 2012, 15:07:03
Dank jullie voor de antwoorden. Het zowel rippen in WAV als flac is een beetje mijn eigen verzinsel moet ik toegeven. Ik weet het, het zou identiek moeten zijn, maar als opslag elders wil ik het toch graag in WAV hebben. Als jullie het goed vinden, heb ik op het moment daar liever even geen discussie's over. Wie weet op een later tijdstip eens.

Weust, staat jouw aanbod nog om de harde schijven in te bouwen?

Tip: Je kunt FLAC encoding ook instellen op 'uncompressed', voordeel hiervan is, is dat het minder processor-kracht kost, wat de geluidskwaliteit weer ten goede komt. 
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op oktober 10, 2012, 15:40:49
Ik vind het prima Bas...................... maar je maakt me (ons) wel nieuwsgierig  :sleep:
Ik zie WAV als de originele kopie, ook al weet ik dat flac ook bitperfect is. Het is meer het idee, maar ik wil er nu even geen discussie over ontlokken.

Citaat van: evilniek op oktober 10, 2012, 16:04:23
Tip: Je kunt FLAC encoding ook instellen op 'uncompressed', voordeel hiervan is, is dat het minder processor-kracht kost, wat de geluidskwaliteit weer ten goede komt. 
Ok, ga ik dat zeker doen. Ik ga niet eerder rippen dan dat de nieuwe harde schijf/schijven erin zitten. Dan houd ik het beste het overzicht voor mezelf.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober 10, 2012, 20:02:45
Eigenwijs is ook wijs, Bas  ;).
Lol, dat vind ik zelf vaak ook, maar of anderen het daar ook mee eens zijn... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vanochtend mailde Garmt me het volgende:

"Je speakerstand is beroemd... ;)
> Ze hadden namelijk 2 gemaakt: eentje die mislukt was en NOG eentje die mislukt was en ze hadden overgespoten. Die is nu fotomodel geworden:
> http://customdesign.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=25_99&products_id=244&osCsid=rq5vnd173hu6msc7f5mjs60686"

Dus ik ben niet alleen hier een welbekende beroemdheid *ahum :baaa:*, maar ook internationaal! *dubbel ahum  :nowink: :nowink:* ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 10, 2012, 13:41:55
De foto's zijn lang niet zo mooi als die van skyfox... ;D

Thx  :hehe:

Je zwarte staands staan er mooi bij!! Beide kleuren hebben zo hun eigen charme. Mijn persoonlijke voorkeur neigt naar wit, omdat het me een wat luchtiger gevoel geeft. Maar zwart vormt weer meer een geheel met de speakers. Heb je zelf al een voorkeur ontwikkeld?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op oktober 11, 2012, 17:20:29
Thx  :hehe:

Je zwarte staands staan er mooi bij!! Beide kleuren hebben zo hun eigen charme. Mijn persoonlijke voorkeur neigt naar wit, omdat het me een wat luchtiger gevoel geeft. Maar zwart vormt weer meer een geheel met de speakers. Heb je zelf al een voorkeur ontwikkeld?
Ik neig weer meer naar zwart. De stands vielen me in het wit weer minder op, maar de luidsprekers juist weer meer. Nu vind ik beide meer bij het interieur passen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 11, 2012, 22:30:08
Ik neig weer meer naar zwart. De stands vielen me in het wit weer minder op, maar de luidsprekers juist weer meer. Nu vind ik beide meer bij het interieur passen.
Op basis van de foto's ben ik het met je eens. Ziet er echt prachtig uit zo vind ik.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op oktober 11, 2012, 22:39:39
Op basis van de foto's ben ik het met je eens. Ziet er echt prachtig uit zo vind ik.
Vind ik ook. De foto's zijn misschien wat donker, maar het geheel past nu beter in de Oosterse (?) stijl. Jullie gaan het binnenkort zien op de M&G. ;) Met de nieuwe eettafelstoelen als het goed is! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 12, 2012, 08:56:53
Vind ik ook. De foto's zijn misschien wat donker, maar het geheel past nu beter in de Oosterse (?) stijl. Jullie gaan het binnenkort zien op de M&G. ;) Met de nieuwe eettafelstoelen als het goed is! ;D
... dien ik een camera mee te brengen dan :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 12, 2012, 08:59:09
... dien ik een camera mee te brengen dan :).
Haha, als je het leuk vindt om te fotograferen is dat prima, maar voel je niet verplicht. Een goed humeur en je lievelingscd's volstaan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 12, 2012, 09:08:41
Haha, als je het leuk vindt om te fotograferen is dat prima, maar voel je niet verplicht. Een goed humeur en je lievelingscd's volstaan!
Een goed humeur; no problem, echter, m`n lievelings cd ... mogen het er meer dan 1 zijn?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op oktober 12, 2012, 14:15:27
Een goed humeur; no problem, echter, m`n lievelings cd ... mogen het er meer dan 1 zijn?
Zeker! Vandaar ook lievelingscd's. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer


Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op oktober 13, 2012, 08:28:05
Dat is fijn, dan breng ik er ook meer mee.
Ok, tof! Dan zal ik jou er ook bij zetten. Heb je nog een voorkeur voor een datum?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 08:38:50
Ok, tof! Dan zal ik jou er ook bij zetten. Heb je nog een voorkeur voor een datum?
Zet mij er nog even niet bij Bas, want december is DE muziekmaand bij uitstek: St. Nicolaas, examens, Kerstconcerten, etc.
Dan willen de dames nog naar een aantal (help) Kerstmarkten.
Ik stuur je een p.m. als er meer duidelijkheid is. Ik ben vooral benieuwd naar wat de electronica met de ls doet. Dat kan een set maken of breken in mijn beleving.
Het is en blijft een mooie hobby. gr. Wil

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op oktober 13, 2012, 08:54:46
Zet mij er nog even niet bij Bas, want december is DE muziekmaand bij uitstek: St. Nicolaas, examens, Kerstconcerten, etc.
Dan willen de dames nog naar een aantal (help) Kerstmarkten.
Ik stuur je een p.m. als er meer duidelijkheid is. Ik ben vooral benieuwd naar wat de electronica met de ls doet. Dat kan een set maken of breken in mijn beleving.
Het is en blijft een mooie hobby. gr. Wil
Arme jij... :dry: Tegen de tijd dat ik een rijbewijs en auto heb, zal ik echt een keer bij jou langskomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gisteren ben ik bij Martin!!! thuis geweest om naar zijn Naim-set met Harbeth Monitor 30.1 Anniversary Edition te luisteren. Eén dezer dagen zal ik daar nog even wat over schrijven. Hij gaf ook aan dat hij het leuk zou vinden om op de M&G te komen.
Dat zijn er dus al twee en wie weet zijn er nog wel meer mensen die het leuk vinden om langs te komen. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 13:08:57
Hij gaf ook aan dat hij het leuk zou vinden om op de M&G te komen.

Correctie:

Ik vind het HEEL heel leuk om langs te komen  :headbanging:
mainly British stuff

Bas Akkerman

Haha, ok. Ik vond het gisteren ook HEEL leuk! :thumbs-up:
Even nu geen zin om het verslagje van gisteren af te maken, maar het zijn dan misschien dezelfde luidsprekers, daar is dan haast alles mee gezegd. :omg:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2012, 13:47:46
Haha, ok. Ik vond het gisteren ook HEEL leuk! :thumbs-up:
Even nu geen zin om het verslagje van gisteren af te maken, maar het zijn dan misschien dezelfde luidsprekers, daar is dan haast alles mee gezegd. :omg:

Oei, dat kan dan nog wat worden met dat verslag over Martin z,n set..... ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8