Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: keyser op oktober  8, 2012, 17:31:22
Een hoogpolig vloerkleed is over het algemeen wel aan te raden, zeker in een verder betrekkelijk levendige ruimte. Als je een een hoek een paar kubieke meter over hebt, zou je die wel kunnen gebruiken als bass-trap. Daar zul je wel iemand met verstand van zaken voor moeten inhuren, want zo'n bass-trap stel je idealiter af op een dominante staande golf in je ruimte; iets wat bepaald geen sinecure is als je niet beschikt over de nodige kennis en meetapparatuur. Een flinke bass-trap kan de amplitude van zo'n staande golf doorgaans wel een paar dB dempen en het zal ook goed zichtbaar zijn in een waterval. Het kost je wel een hoop ruimte en geld. Of dat het je dat waard is, moet je zelf bepalen. Een extra subwoofer kost je mogelijk minder geld en sowieso minder ruimte. Bovendien zou een extra sub overall nog wel eens effectiever kunnen zijn: een goed geplaatste en afgeregelde combi van subs kan meerdere staande golven verminderen. De subwoofers hoeven niet identiek te zijn, maar ik zou toch minimaal een 10" inzetten om de DD18 aan te partneren. Het is bovendien wel handig als de subs flink wat instelmogelijkheden hebben. Feitelijk kun je een goed afgestelde extra sub beschouwen als een soort actieve bass-trap :) .
Ok, duidelijk! Een Velodyne DD10 zou dus bijvoorbeeld wel een idee zijn? Ik houd het in mijn achterhoofd, want ik sta open voor (bijna) alle adviezen. Als het maar het doel dat ik in gedachten heb behaalt. Waar zou je die subwoofer dan plaatsen?

Citaat van: Martin!!! op oktober  8, 2012, 18:33:54
Twani, ik ben ook wel nieuwsgierig, dus als mij deze test ook zou willen doorsturen dan ben ik je daar zeer erkentelijk voor...............
Martin, ik zal het nog even hier overleggen. Maar als vrijdag nog steeds uitkomt, zou ik het wel leuk vinden om langs te komen...

Citaat van: weust op oktober  8, 2012, 18:59:55
Dit topic helemaal gemist blijkbaar. Ziet er goed uit.
Ben erg benieuwd hoe het klinkt.

Ben de komende twee weken nog thuis (herstellen na een operatie van morgen) dus zou wel even willen langs komen als dat kan.
Allereerst sterkte Tom, hopelijk vallen de operatie en het herstel mee!

Als je langs zou willen komen, zou dat wat mij betreft volgende week worden. Ik hink alleen op twee gedachten. Aan de ene kant wil ik iedereen een eerlijke kans geven om langs te komen door middel van een M&G. Die zou dan echter plaats vinden vanaf begin december. Tegelijkertijd vind ik het leuk als mensen uit de omgeving Den Haag doordeweeks langskomen wanneer dat kan. Hopelijk heeft niemand moeite met deze ietwat arbitraire keuze.

Ok, laat ik gewoon gaan plannen.

Op één van de volgende data zou ik graag een M&G willen houden. Natuurlijk zal ik ook in de toekomst meerdere M&G's gaan houden als de eerste ons is bevallen. Maar ik verwacht niet anders. ;)
Mijn voorstel is om ofwel op zondag 2, 9 of 16 december een M&G te plannen, waarbij ik denk dat voor velen de eerste mogelijkheid lastiger wordt vanwege Sinterklaas. Ik had in gedachten om het van 12.00u tot 21.00u te houden, dus inclusief het avondeten.
In de startpost zal ik een overzicht plaatsen wie er wanneer zou willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Volgende week moet lukken. Kan ik meteen een eind lopen, wat ook wel goed is voor het zaakie.
En dan zitten en luisteren :-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op oktober  8, 2012, 20:08:14
Volgende week moet lukken. Kan ik meteen een eind lopen, wat ook wel goed is voor het zaakie.
En dan zitten en luisteren :-)
Ok, misschien even verder per PM afspreken?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  8, 2012, 20:05:18
Martin, ik zal het nog even hier overleggen. Maar als vrijdag nog steeds uitkomt, zou ik het wel leuk vinden om langs te komen...

Je bent van harte welkom, laten we per PM verder afspreken......
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op oktober  8, 2012, 18:33:54
Twani, ik ben ook wel nieuwsgierig, dus als mij deze test ook zou willen doorsturen dan ben ik je daar zeer erkentelijk voor...............
Regel ik, heb ik jouw emailmadres?

Martin!!!

Citaat van: twani op oktober  8, 2012, 20:30:53
Regel ik, heb ik jouw emailmadres?

Die volgt nu via PM! Bedankt vast!
mainly British stuff

Martijn M

De DD10 moet prima zijn. Waar deze geplaatst zou moeten worden, ligt er maar net aan welke staande golven opgelost moeten worden.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Nu ik weet dat ik een nieuwe adapter nodig heb voor de SBT zit ik er sterk aan te denken meteen de BOTW-voeding aan te schaffen. Gezien de financiën, zal dat wel pas aan het eind van de maand zijn.

KayaRahnee

Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Bas Akkerman

Citaat van: KayaRahnee op oktober  9, 2012, 09:59:55
Misschien kan je deze risceren/proberen te scoren voor een appel en een ei.
http://www.benl.ebay.be/itm/BOTW-SBooster-15V-Netzteil-Netzfilter-DAC-Upgrade-/271073912973?pt=DE_TV_Video_Audio_Sonstige&hash=item3f1d43a88d
Bedankt voor de tip. Mijn ervaringen met eBay zijn echter dusdanig slecht dat ik daar niets meer koop. De prijs voor de BOTW vind ik nog op het randje en heb ik er nog wel voor over.

KayaRahnee

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  9, 2012, 10:12:42
Bedankt voor de tip. Mijn ervaringen met eBay zijn echter dusdanig slecht dat ik daar niets meer koop. De prijs voor de BOTW vind ik nog op het randje en heb ik er nog wel voor over.

Vandaar dat ik het woord "risceren" gebruik, deze zou je misschien wel voor heeeeel weinig kunnen scoren hé.......toch niet zo'n grote gok.
Maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat een slechte ervaring je wat afschrikt.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Bas Akkerman

De uiteindelijke prijs na alle biedingen zal misschien wel meevallen, maar het gaat me ook om de levering. Nee, geen eBay meer voor mij. De SBT is daarnaast ook een leentoestel, dus ik wil ook het risico op een onveilige tweedehands BOTW niet lopen.

Bas Akkerman

Vandaag is Garmt langs geweest om de zwarte stands af te leveren én de subwoofer nog beter te krijgen. Over het laatste kan ik kort zijn, die was eigenlijk al perfect ingeregeld. De presets hebben we dus lekker laten staan en wat mij betreft was er ook niets mis mee. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

De stands zijn een stuk lager dan de vorige en ik was even bang dat het te laag was. In gedachten was het verschil minder groot. De hoogte is echter prima en stemmen zijn nu nog iets coherenter (ze lopen meer door in één geheel). Waar ik helemaal een beetje bang voor was, was de kleur. Ik vond de witte stands wel mooi wegvallen tegen de muur. Gelukkig passen de zwarte stands nog beter bij de luidsprekers en de inrichting van ons huis. Doordat de stands zwart en wat lager zijn, vormen ze echt één geheel met de luidsprekers en valt het geheel veel minder op. Ja, ze staan nog steeds pontificaal in de huiskamer, maar dat valt eigenlijk helemaal niet zo op. Het geluidsbeeld is echter fantastisch, zeker wanneer daar zorg aan is besteed bij de opname en de uiteindelijke mix.

Morgen zal ik nog wat foto's maken van de stands/luidsprekers en de mooie verwerking van de bekabeling. Nu, zoals eigenlijk continu sinds ik de set heb, lekker luisteren naar mooie muziek. Helaas wel op een avondvolume... :( ;D

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  9, 2012, 21:14:08
Helaas wel op een avondvolume... :( ;D
Gelukkig klinken Harbeths dan nog steeds lekker....

Nu ben je helemaal klaar toch? Geniet ervan. Ben benieuwd naar de foto's.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op oktober  9, 2012, 21:27:13
Gelukkig klinken Harbeths dan nog steeds lekker....

Nu ben je helemaal klaar toch? Geniet ervan. Ben benieuwd naar de foto's.
Ja, zeker! Alles hoor je, alleen in het klein zeg maar. Met de set ben ik inderdaad klaar. Een NAS, vloerkleed, andere akoestische aanpassingen, wellicht een andere streamer, stroombekabeling zijn nog de dingen die ik uitgebreid wil testen. Nou ja, de eerste twee niet, maar voor de rest ben ik nog niet uitgetest. ;)

En mocht het je ontgaan zijn, natuurlijk ben jij ook uitgenodigd voor een M&G als je dat leuk vindt!

tompj

Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Xander32

Ben benieuwd naar de plaatjes, op voorhand had ik ook direct zwarte stands aangeraden.
Betreft M&G: nu met de huidige gegadigde(n) nog steeds geen gedrang rondom de sweetspot ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op oktober  9, 2012, 21:41:44
Dat stel ik zeer op prijs. Kom ik op terug!
Maar natuurlijk! Iedereen is welkom wat mij betreft. Ook degenen die mij het vuur na aan de schenen hebben gelegd, of misschien alleen mijn zoektocht hebben gevolgd zonder te posten. Om even lekker moralistisch te worden/blijven quote ik even uit 'Into The Wild':
"Happiness only real when shared". Dus wees welkom!

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2012, 21:50:22
Ben benieuwd naar de plaatjes, op voorhand had ik ook direct zwarte stands aangeraden.
Betreft M&G: nu met de huidige gegadigde(n) nog steeds geen gedrang rondom de sweetspot ;D.
Het gedrang blijft (nog even?) uit. Misschien toch wat koudwatervrees of een lastige tijd vanwege Sinterklaas. We zullen zien.
En ja, het wordt inderdaad wel een beetje opstaan en doorschuiven denk ik, maar ook buiten de sweetspot vind ik de geluidsweergave zeker geen straf. Helemaal aan de andere kant, in de keuken, kunnen we ook echt genieten van de set.

Jumping Jack

Als het wat dichter in de buurt was, was ik met alle plezier eens komen luisteren naar deze nu al mythische set  ;). En december is voor mij sowieso onmogelijk gelet op de gezinsuitbreiding die er dan zit aan te komen  :pompom:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op oktober  9, 2012, 22:11:08
Als het wat dichter in de buurt was, was ik met alle plezier eens komen luisteren naar deze nu al mythische set  ;). En december is voor mij sowieso onmogelijk gelet op de gezinsuitbreiding die er dan zit aan te komen  :pompom:.
Haha, dat soort dingen gaan inderdaad voor... Hopelijk gaat alles goed nu en blijft het ook gaan, succes gewenst voor jullie beiden!
Maar mocht je toch een keer willen komen, laat het me weten! Misschien eens samen met Dynky bijvoorbeeld?

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op oktober  9, 2012, 22:18:55
Haha, dat soort dingen gaan inderdaad voor... Hopelijk gaat alles goed nu en blijft het ook gaan, succes gewenst voor jullie beiden!
Maar mocht je toch een keer willen komen, laat het me weten! Misschien eens samen met Dynky bijvoorbeeld?
hé, moet ik nu al laten weten wanneer ik in december wil komen ?  dan doe ik het wel (weer) onaangekondigd  ;) :D   just kiddin'
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op oktober  9, 2012, 22:25:32
hé, moet ik nu al laten weten wanneer ik in december wil komen ?  dan doe ik het wel (weer) onaangekondigd  ;) :D   just kiddin'
Haha, houdt het wel spannend hier in huize Akkerman kan ik je verzekeren! Maar vind het zeker leuk als je in december zou kunnen. En dan, zoals al eerder beloofd, met een iets meer gastvrije ontvangst. :blush:

Bas Akkerman

Zo, even wat nieuwe foto's van de beter weggewerkte kabels en de zwarte stands. De foto's zijn lang niet zo mooi als die van skyfox... ;D Om de kabels komt nog een mooie kabelgoot, zodat je er steeds minder van zal zien. Ik ben nog in twijfel of ik kabelkousen zal gebruiken en zo ja welke kleur.

Dan nog even een vraag. Ik sta op het punt DbPoweramp aan te schaffen om alles in zowel WAV als flac te rippen naar mijn nieuwe harddisks. Volgens mij is dat een prima programma, toch? Of zijn er nog betere programma's? Ik gebruik nu EAC, maar daarvan is de tagging niet altijd even goed.
Ik zat er trouwens aan te denken om gewoon een muziekfolder te maken, die onder te verdelen in een WAV- en flac-gedeelte en deze elk weer onder te verdelen naar artiest - album.

Martin!!!

Mooie foto's Bas, de zwarte stands 'staan' inderdaad beter!  :worship:

Ik ben ook aan het overwegen om mijn CD's vast te gaan rippen via dBpoweramb, schijnt dat er nog wel wat instellingen optimaal gezet moeten worden. Waarom ga je zowel in WAV als flac (dus dubbel) rippen?
mainly British stuff

Jumping Jack

DBPoweramp is inderdaad een heel goed programma en relatief eenvoudig te gebruiken. En je hoeft zelf geen artiest - album structuur te maken, dat doet het programma zelf. Waarom je inderdaad zowel in WAV en Flac zou rippen is mij ook niet geheel duidelijk...

Je kan het programma trouwens gedurende een bepaalde trial-periode gratis gebruiken, of zelfs gratis blijven gebruiken in een enigszins beperkte vorm.

MP3tag is ook een handig hulpmiddel mocht de cd niet gekend zijn in de database van DBpoweramp of om bv. online 'gekochte' muziek correct te taggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs