Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2012, 12:29:46
Lol, skyfox moest anders goed luisteren om het verschil tussen aan en mute te horen. ::)

Zoals het hoort... ;)

Pinohelmond

Ben je enigszins binnen je oorspronkelijke budget gebleven Bas? Lijkt me namelijk een klein wonder als dat zo is met jou set en het destijds genoemde budget. 
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 27, 2012, 13:14:34
Zoals het hoort... ;)
Inderdaad, maar hij verwachtte ook wat meer geweld denk ik. Logisch als je dat ding ziet. We noemen de foto met de Harbeth en de Velodyne ook "little brother and big brother" mmm "big brother is watching you" kan ook. In ieder geval ben ik er erg van gecharmeerd.

Citaat van: Pinohelmond op september 27, 2012, 13:18:58
Ben je enigszins binnen je oorspronkelijke budget gebleven Bas? Lijkt me namelijk een klein wonder als dat zo is met jou set en het destijds genoemde budget. 
Nee. Mede door de niet geplande Velodyne en de duurder dan gerekende bekabeling is het behoorlijk overschreden. Ik wist dat ik mijn budget zou overschrijden met de keuze van (het luisteren naar) Resolution Audio set.
Is het het waard? Voor mij zonder meer! Ik had het budget ook zonder iets gehoord te hebben gesteld. Ach, nu moet ik weer eerst sparen voordat ik overga tot akoestische aanpassingen en een streamer. Niets mis mee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Je kan een squeezebox digitaal aansluiten op de cd-speler? Heel betaalbaar en zeker aanvaardbaar...

Het is mij eigenlijk wat ontgaan waarom je toch nog voor een cd-speler hebt geopteerd en niet meteen de streaming-way bent ingeslaan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

#79
Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2012, 14:11:10
Je kan een squeezebox digitaal aansluiten op de cd-speler? Heel betaalbaar en zeker aanvaardbaar...

Het is mij eigenlijk wat ontgaan waarom je toch nog voor een cd-speler hebt geopteerd en niet meteen de streaming-way bent ingeslaan.

De CD-speler is gelijk DAC. Je krijgt dus de CD-speler er gewoon bij. Verder functioneert de Opus 21 S80 versterker niet (of heel erg omslachtig) zonder de Opus 21 CD.


Bas Akkerman

#80
Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2012, 14:11:10
Je kan een squeezebox digitaal aansluiten op de cd-speler? Heel betaalbaar en zeker aanvaardbaar...

Het is mij eigenlijk wat ontgaan waarom je toch nog voor een cd-speler hebt geopteerd en niet meteen de streaming-way bent ingeslaan.
Dat ga ik dus ook zeer binnenkort (vandaag?) doen. Later zal ik kijken voor een andere streamer, omdat ik naar aanleiding van vergelijk heb gemerkt dat ook daar veel te winnen is. Maar ook die streamer zal ik digitaal aansluiten op de Resolution Audio cd-speler.

De cd-speler was niet eens een bewuste keuze als dat ik per se nog naar cd's wilde luisteren. Het gaat me om de prachtige DAC in de Resolution Audio. Ik denk dat heel veel mensen het resultaat in mijn woonkamer zullen toeschrijven aan de luidsprekers, opstelling en versterking en zich vergissen in het aandeel van de (implementatie van) de DAC.
Het is wat gevaarlijk omdat het een tweedehands set is en de prijsverhoudingen een beetje scheef zijn. Maar in vergelijking met de DAC in streamers van PS Audio, Naim en Linn komt de Resolution Audio voor mij als duidelijke winnaar naar voren. Ook na het beluisteren van duurdere streamers van Naim en Linn. Op punten doen de concurrenten het beter, maar in het combineren van die punten is de RA-set voor mij overduidelijk de beste. Grof gezegd hoor ik bij andere concurrenten teveel een eigen karakter en staat de Resolution Audio meer in dienst van de muziek. Dat is zeker ook een smaakkwestie en ik zal dan ook niet beweren dat de Resolution Audio niet gekleurd is en "perfect" neutraal is.

Edit: vergeet ik dus nog het belangrijkste! Nu schrijf ik heel veel kwaliteiten toe aan de Resolution Audio, maar het gaat natuurlijk om het geheel. De synergie bepaalt alles! Ben druk met van alles, maar zal tijd proberen te maken om z.s.m. de startpost te vullen. Dan kan ik nog duidelijker aangeven waarom nou juist deze set.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Mooie foto's van een dito set! :) Wat ik me wel afvraag, staat je set niet onhandg ver weg als je op de bank zit? Wisselen van media, volume zien etc lijkt me wat lastig zo?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Bas Akkerman

Citaat van: Martijn90 op september 27, 2012, 14:57:10
Mooie foto's van een dito set! :) Wat ik me wel afvraag, staat je set niet onhandg ver weg als je op de bank zit? Wisselen van media, volume zien etc lijkt me wat lastig zo?
Ja en nee. Beweging is natuurlijk altijd goed en ik draai hele cd's, dus laat ik 1 keer per uur naar de cd-speler toe moeten gaan. Maar een streamer is om die reden ook een toekomstige upgrade, een stuk makkelijker.
Ik kan het display nog net zien, anderen makkelijk. Weer tijd voor een oogcontrole dus. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martijnst1990

Duidelijk :) Op de foto leek het in ieder geval zo ver dat het onmogelijk te zien zou zijn :P

In ieder geval veel plezier en geniet ervan! Maar dat moet geen probleem zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MVG

Mooie foto's! van een hele mooie set inderdaad!

De laatste foto laat een erg gelukkig man zien!  :thumbs-up:

Bas Akkerman

#85
Citaat van: Martijn90 op september 27, 2012, 15:12:59
Duidelijk :) Op de foto leek het in ieder geval zo ver dat het onmogelijk te zien zou zijn :P

In ieder geval veel plezier en geniet ervan! Maar dat moet geen probleem zijn.
Haha, ja daar is het inderdaad wel érg ver weg. Wordt een cd wisselen al een work out en is een glas water halen een hele beproeving! ;)

Dank je, gaat zeker lukken.

Citaat van: MVG op september 27, 2012, 15:21:00
Mooie foto's! van een hele mooie set inderdaad!

De laatste foto laat een erg gelukkig man zien!  :thumbs-up:
Absoluut, absoluut en absoluut! ;) Overigens dat laatste ook zonder deze set gelukkig, maar het werkt wel mee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Heel erg mooi Bas :worship:
Lijkt wel of je precies een 1:1 verhouding met volledige toe-in hebt aangehouden of niet?

1 minpuntje ... een stapel cd's op je nieuwe gear :o ik zou als de dood zijn voor krasjes.

Nu nog een leuk filmpje in de bekende rubriek he :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op september 27, 2012, 15:31:35
Heel erg mooi Bas :worship:
Lijkt wel of je precies een 1:1 verhouding met volledige toe-in hebt aangehouden of niet?

1 minpuntje ... een stapel cd's op je nieuwe gear :o ik zou als de dood zijn voor krasjes.

Nu nog een leuk filmpje in de bekende rubriek he :D
Om eerlijk te zijn weet ik het niet meer, we hebben nog zoveel geschoven. Maar het komt aardig in de buurt, alleen de toe-in is zo dat je nog "een streepje fineer" ziet, om met de woorden van Garmt te spreken.

Ik heb skyfox inderdaad vriendelijk gevraagd om ze op het stoeltje te leggen, maar ik betrap me zelf er ook op dat het snel gebeurt. ::)

Een filmpje... Tsja, eerst apparatuur vinden die enigszins een goede weergave geeft. Dat is een zoektocht op zich en niet één waar ik heel druk mee ben om eerlijk te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Bedankt voor de heldere uitleg Bas!

En wat die cd's betreft: dat toont aan dat de set druk gebruikt wordt en daar dient het ook voor! Volgens mij gaan die doosjes ook niet snel krassen maken hoor... En anders zijn er nog altijd 'fleecepacks', heel handig zeker als je gaat streamen  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#89
Citaat van: Jumping Jack op september 27, 2012, 15:43:40
Bedankt voor de heldere uitleg Bas!

En wat die cd's betreft: dat toont aan dat de set druk gebruikt wordt en daar dient het ook voor! Volgens mij gaan die doosjes ook niet snel krassen maken hoor... En anders zijn er nog altijd 'fleecepacks', heel handig zeker als je gaat streamen  ;).
Ik vind doosjes toch ook wel wat hebben. Al moet ik meer ruimte gaan maken inmiddels. En dan heb ik nog maar 500 cd's en ben ik voor mijn gevoel nog maar net begonnen met ontdekken. Zo wil ik bijvoorbeeld echt meer pianomuziek (in de stijl van Keith Jarret op Arvo Pärts 'Tabula Rasa'), want wat ik gisteren aan piano hoorde... :inlove:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op september 27, 2012, 15:55:07
Zo wil ik bijvoorbeeld echt meer pianomuziek (in de stijl van Keith Jarret op Arvo Pärts 'Tabula Rasa'), want wat ik gisteren aan piano hoorde... :inlove:
Dan is Einaudi en Marcin Wasilewski wellicht wat voor je (mocht je daar nog niet bekend mee zijn)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op september 27, 2012, 16:13:13
Dan is Einaudi en Marcin Wasilewski wellicht wat voor je (mocht je daar nog niet bekend mee zijn)
Op muziekgebied ben ik een groentje, op klassiek gebied ben ik helemaal een eh ja wat. Ontgroentje? Dus ik ken het nog niet.

Bedankt voor de tip! Zal me spoedig eens losrukken van de muziek over de set en dit op de laptop luisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Ziet er erg fraai uit Bas!

Op welke frequentie laat je de sub afvallen en met hoeveel dB per octaaf?
Worden de Harbeths nog laag-af gefilterd of lopen die in het laag gewoon helemaal door tot hun natuurlijke afval?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

yorkie13

#93
Is een erg mooie set geworden zo.
De gebruikte tweeters zijn van Seas als ik het goed heb en laten een piano zeker goed tot zijn recht komen.

En met het nodige laag erbij natuurlijk.


garmtz

Tweeters zijn SEAS Excel.

Subwoofer staat op 50 Hz, 24 dB/octaaf. Harbeths draaien full-range mee.

Deleted Member 2

cd-doosjes bovenop je cd-speler :(! Dat geeft altijd krassen :devil:

Maar ja, het is jouw cd-speler hoor. ;D

Bas Akkerman

#96
Citaat van: Zee op september 27, 2012, 18:23:23
Ziet er erg fraai uit Bas!

Op welke frequentie laat je de sub afvallen en met hoeveel dB per octaaf?
Worden de Harbeths nog laag-af gefilterd of lopen die in het laag gewoon helemaal door tot hun natuurlijke afval?
Citaat van: garmtz op september 27, 2012, 19:08:59
Tweeters zijn SEAS Excel.

Subwoofer staat op 50 Hz, 24 dB/octaaf. Harbeths draaien full-range mee.
U vraagt, Garmt draait! ;D

Citaat van: RA SUBS op september 27, 2012, 18:44:30
Is een erg mooie set geworden zo.
De gebruikte tweeters zijn van Seas als ik het goed heb en laten een piano zeker goed tot zijn recht komen.

En met het nodige laag erbij natuurlijk.
Ja, dat is echt heel goed. Mag ik zeggen dat ik het momenteel beter vind klinken dan in de winkel? :blush: Zal ook zeker te maken hebben met het feit dat ik nu echt gewend begin te raken aan de set, maar toch. 'Kisses On The Bottom' klinkt in ieder geval erg natuurgetrouw!

Citaat van: Onder013 op september 27, 2012, 19:43:41
cd-doosjes bovenop je cd-speler :(! Dat geeft altijd krassen :devil:

Maar ja, het is jouw cd-speler hoor. ;D
Die liggen er niet meer op hoor. Ze liggen op de voeding. Grapje. ;) Ze liggen nu op de groene schommelstoel, moet er een handiger plekje voor verzinnen. Tegen de tijd dat ik een streamer aan wil schaffen, wil ik ook kijken voor een ander meubel of misschien planken aan de muur. Heb dus nog tijd om daar iets moois voor te verzinnen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Je hebt een prachtruimte, dus zou goed kunnen dat het beter klinkt dan in de winkel (had ik dat niet ook al voorzichtig voorspeld? :))...

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op september 27, 2012, 19:55:19
Je hebt een prachtruimte, dus zou goed kunnen dat het beter klinkt dan in de winkel (had ik dat niet ook al voorzichtig voorspeld? :))...
Yep! Ik verwonder me er alleen over dat nu de subwoofer een meter meer richting de bank staat, de nagalm in het laag een stuk minder opvalt. Nu hoor ik meer nagalm over het hele bereik. Dat wat akoestiek betreft, ik had dit niet durven hopen eigenlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Wow Bas mooie set zo..................   :clapping: :clapping:

Tsja en die witte stands doen het ook goed in jullie interieur alhoewel zwart ook wel mooi kan zijn, "zweven" de Harbeths nu niet in beetje in al het wit?
mainly British stuff