het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

reza

Met zo een klein scherm en op die afstand moet je op full laser wel 150nits kunnen halen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jaco

Als ik deze benq tabel bekijk:

Zou het rond 250 moeten zijn, maar met negatieve gain zeg maar 200.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

reza

Zou best kunnen indd..
Je kan "on the spot" kijken wat het doet als je de nits veranderd in het menu van madVR. Als het te donker wordt vul je minder nits in.
Het beste blijft uiteraard exact te weten hoeveel.
Een lux meter koop je bij amezon voor 25 euro.

jaco

Citaat van: reza op oktober 21, 2024, 06:58:35Zou best kunnen indd..
Je kan "on the spot" kijken wat het doet als je de nits veranderd in het menu van madVR. Als het te donker wordt vul je minder nits in.
Het beste blijft uiteraard exact te weten hoeveel.
Een lux meter koop je bij amezon voor 25 euro.
Ik ga wel een meter kopen, altijd handig. Heeft die amazon meter een gaatje met een schroefdraad voor op een statief ?
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

reza

riwi

Ik heb een voltcraft LX-1108 daarvoor :
https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=lux%20meter

Deze meet richting de projector, dus je houd de sensor even met de achterkant tegen het doek tijdens het meten.

Ik kom dan op 340 Lux ongeveer, met 2.8m2 doek (224cm x 126 cm) oppervlak zou dat dan 121 nits zijn. Bij de 3D LUT gaf de Spyder5 iets meer dan 100 Nits aan. De Spyder5 stond gericht op het doek.

reza

Ries,

Hoe kom jij aan 2,8mt? 224+126= 350.

Ik heb zelf 2.80+1.30 gedaan waardoor ik op 4mt kom.
Of heb ik niet goed opgelet bij wiskunde :D

riwi

dat laatste denk ik ;)

oppervlak is breedte x hoogte : 224 x (9/16x224) = 224 x 126 = 28224 in cm2 / 10000 = 2.82 m2

Voor jou 2.80 breed bij 21x9 dus 280 *9/21 = 120 hoog , dus oppervlak is dan 2.80x1.20 = 3.36m2

reza

bessiboy

Hi Guys,

even geleden hier in topic :-) hopelijk iedereen fijne jaarwisseling gehad. owv verbouwingen op onze benedenverdieping heeft het HT beetje stilgelegen maar had deze week terug tijd om even te ontspannen en was opnieuw gestart met GoT op HBO. Heb een 21:9 scherm en voor 16/9 en 21/9 content een apart screen config profiel wat MadVR mooi oppikt en onmiddellijk het scherm vult als ik 4K films kijk echter voor de streaming diensten lijkt hij dit niet te doen. Ik dacht dat ik me herinnerde dat een aantal van jullie hiervoor een apart profiel gebruikten omdat de AR ergens in between 16/9 en 21/9 zat en dan de optie "anamorphic lens" gebruikten met daarin een bepaalde ratio. @williams herinner me dat nog van bij jou thuis voor je je panamorph lens had :-) maar kan het niet meer terugvinden in de 116pagina's van de thread. Google helpt me ook niet echt veel verder. kan iemand me misschien in de goede richting sturen? alvast bedankt kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

williams

Hoi Keven jij ook bij deze de beste wensen en mooie upgrades in 2025 😊
Voor de streamingdiensten had ik zelf geen apart profiel aan gemaakt in madVR en ik denk dan ook dat je in de war bent met de orginele madVR Envy waar je dit wel in kunt configureren. Maar dit wil niet zeggen dat je op de pc versie ook niet kunt doen .
Het veschil zit hem dan alleen dat de Envy dit automatisch oppakt en de pc versie niet .
Dit komt doordat de Envy vanzelf ziet dat er ondertitels in het beeld zitten bij de streamingdiensten en dan gelijk het zichtbare beeld met dus de ondertiteling iets omhoog schuift . Zie ook de handleiding van de Envy.
Wat je dus wel kunt doen in de pc versie is om een profiel aan te maken voor de streamingdiensten waarbij je het zichtbarere beeld met dus ondertitels ook iets omhoog zet .Waar je dus normaal 2 zwarte balken onder en boven hebt zul je nu alleen 1 balk aan de onderkant hebben waar dan ook de ondertitels inzitten .
Deze settings zul je bij sceenconfig en zoom moeten configureren en het heet dan move image to top of screeen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.