Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.


gsuk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Staat super  :pompom:
Je ontwerp is 1 op 1 uitgekomen.

Maarruh, had ik al wat gezegd over de frontjes  :hehe:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Willem

Wauw wat een mooi meubel en woonkamer! Nu snap ik ook je keuze voor het materiaal (zie tafeltje).

Ik heb nog een vraag omdat het in dit topic toch al een aantal keren over de frontjes gaat.

De vraag: als je muziek gaat luisteren haal je dan ook de frontjes eraf?

Ik vraag dit omdat als ik er echt voor ga zitten ik de frontjes er altijd afhaal. Bij mij luidsprekers ervaar ik een veel ruimtelijker en gedetailleerder geluid zonder de frontjes. Ik hoor details die ik met frontjes niet hoor.

Groet Willem,

Panasonic TX-P65VTW60 | Denon AVR-2310 | Mission: M35i (fronts), M3c2i (center) , M35i (rears) | B.K. XXLS 400 FF (subwoofer)(with modified Low Level ''Pass'' Filter: 30-90 Hz) | Oppo BDT-101CI (multizone) | PS3 | PS4 | Logitech Harmony® One+

Eddye

Prachtig geworden! Nu snel een mooie 5 kanaals eindbak!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Citaat van: W.Otter op december  2, 2013, 15:52:23
het meubel vandaag opgehangen! hier zijn wat brakke foto's.
binnenkort maar even een goede camera lenen  :D

waarom zo moeilijk doen met ophangen en niet gewoon 4 smalle pootjes onder het meubel?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joske007

Citaat van: LPlover op december  2, 2013, 18:56:10
waarom zo moeilijk doen met ophangen en niet gewoon 4 smalle pootjes onder het meubel?
In alle eerlijkheid zou ik ook voor 4 mooie inox of zilveren pootjes gaan, bespaart je veel gevloek en meer comfort  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Robiwan

#1408
Citaat van: Joske007 op december  2, 2013, 19:03:28
In alle eerlijkheid zou ik ook voor 4 mooie inox of zilveren pootjes gaan, bespaart je veel gevloek en meer comfort  ;)

het zal maar van de muur flikkeren :( :D Maar het ziet er wel goed uit! :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Joske007

Citaat van: LPlover op december  2, 2013, 19:11:48
het zal maar van de muur flikkeren :( :D
Kastje, kastje aan de wand is toch zo ambetant  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Kanariepiet


lynch1979

Citaat van: W.Otter op december  2, 2013, 15:52:23
het meubel vandaag opgehangen! hier zijn wat brakke foto's.
binnenkort maar even een goede camera lenen  :D

:clapping:

Ziet er erg netjes uit.
Er zijn een aantal suggesties gedaan om de kast te bevestigen, welke is het uiteindelijk geworden?

W.Otter

Citaat van: Rha007 op december  2, 2013, 16:43:12
Staat super  :pompom:
Je ontwerp is 1 op 1 uitgekomen.

Maarruh, had ik al wat gezegd over de frontjes  :hehe:

het is inderdaad exact zo geworden als ik in gedachten had!
de luidsprekers zijn mooier zonder ;) Maar het heet niet voor niets een stofkap. En die hoogglans krengen trekken nogal wat stof aan ;)

Citaat van: Willem op december  2, 2013, 17:49:53
Wauw wat een mooi meubel en woonkamer! Nu snap ik ook je keuze voor het materiaal (zie tafeltje).

Ik heb nog een vraag omdat het in dit topic toch al een aantal keren over de frontjes gaat.

De vraag: als je muziek gaat luisteren haal je dan ook de frontjes eraf?

Ik vraag dit omdat als ik er echt voor ga zitten ik de frontjes er altijd afhaal. Bij mij luidsprekers ervaar ik een veel ruimtelijker en gedetailleerder geluid zonder de frontjes. Ik hoor details die ik met frontjes niet hoor.

Groet Willem,



bedankt voor je compliment! Wij hebben veel meubels van vingerlas eiken, vandaar de materiaalkeuze!
we willen wel écht hout, niet van dat kunststof imitatie hout..
je vraag: nee, ik haal ze er niet af. Ik hoor ook eigenlijk geen verschil. Als ik echt verschil wil horen zijn er nog tig andere oplossingen die meer nut hebben, akoestiek bijvoorbeeld.. of een antimode.
ik zal er eens op letten!

Citaat van: Eddye op december  2, 2013, 17:52:03
Prachtig geworden! Nu snel een mooie 5 kanaals eindbak!

bedankt! ja het is zonde om die prachtige cmc2 als paperweight te gebruiken.. hopelijk binnen een aantal weken heb ik budget  :pompom:

Citaat van: LPlover op december  2, 2013, 18:56:10
waarom zo moeilijk doen met ophangen en niet gewoon 4 smalle pootjes onder het meubel?

Citaat van: Joske007 op december  2, 2013, 19:03:28
In alle eerlijkheid zou ik ook voor 4 mooie inox of zilveren pootjes gaan, bespaart je veel gevloek en meer comfort  ;)

Citaat van: LPlover op december  2, 2013, 19:11:48
het zal maar van de muur flikkeren :( :D Maar het ziet er wel goed uit! :)

Citaat van: Joske007 op december  2, 2013, 19:35:37
Kastje, kastje aan de wand is toch zo ambetant  ;D

tja, ik heb er wel over nagedacht.

het eerste uitgangspunt is de center, die heeft zo genoeg ruimte om te ademen, ook qua warmte is er zo meer circulatie.
daarnaast is het zo makkelijker schoon te houden onder het meubel. Ik ben een iemand van details en vind dit gewoon mooier.
Het is wel even een kraker geweest; hoe te monteren. uiteindelijk Zijn het zware keukenkasthaken geworden, in hoogte en lengte verstelbaar, daarnaast rust het bovenste en onderste gedeelte op een lat. Ik heb dus het meeste verticale gewicht op de balken rusten. De haken kunnen 200kg dragen en nemen de trekkracht voor zich.
Dit alles met grote pluggen en schroeven bevestigd.

met alle apparatuur erin heb ik er al op gezeten met een vriend van me. Dus ruim 260 kilo.
voor de zekerheid plaats ik er een maandje een blok onder om, mocht het gebeuren, de klap op te vangen en de apparatuur te sparen. Ik ga er niet van uit maar het zekere voor het onzekere.

Citaat van: kanariepiet op december  2, 2013, 19:42:17
Ziet er super uit!!!

bedankt! ik ben er erg blij mee :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: W.Otter op december  2, 2013, 23:53:51
het is inderdaad exact zo geworden als ik in gedachten had!
de luidsprekers zijn mooier zonder ;) Maar het heet niet voor niets een stofkap. En die hoogglans krengen trekken nogal wat stof aan ;)

bedankt voor je compliment! Wij hebben veel meubels van vingerlas eiken, vandaar de materiaalkeuze!
we willen wel écht hout, niet van dat kunststof imitatie hout..
je vraag: nee, ik haal ze er niet af. Ik hoor ook eigenlijk geen verschil. Als ik echt verschil wil horen zijn er nog tig andere oplossingen die meer nut hebben, akoestiek bijvoorbeeld.. of een antimode.
ik zal er eens op letten!

bedankt! ja het is zonde om die prachtige cmc2 als paperweight te gebruiken.. hopelijk binnen een aantal weken heb ik budget  :pompom:

Mijn Focal's 826W vind ik ook mooier zonder stofkap. Helaas vind Miss. 007 dit niet, dus zitten ze er bij mij ook op  ;)
Het lijkt me ook sterk dat er verschil is te horen of je zonder stofkap of met stofkap speelt.
Wbt het stof: ik neem de speakers met een detailerspray eens in de twee weken af, spray & wipe van poorboys. Hierdoor blijven ze langer stof vrij.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

rayman007

#1414
Citaat

met alle apparatuur erin heb ik er al op gezeten met een vriend van me. Dus ruim 260 kilo.



Zozo das zwaar iets minder eten dus  :P

Jumping Jack

Citaat van: Rha007 op december  3, 2013, 08:48:44
Mijn Focal's 826W vind ik ook mooier zonder stofkap. Helaas vind Miss. 007 dit niet, dus zitten ze er bij mij ook op  ;)
Het lijkt me ook sterk dat er verschil is te horen of je zonder stofkap of met stofkap speelt.
Wbt het stof: ik neem de speakers met een detailerspray eens in de twee weken af, spray & wipe van poorboys. Hierdoor blijven ze langer stof vrij.

Serieus? Is dat niet riskant?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

Citaat van: rayman007 op december  3, 2013, 10:32:00
Citaat van: W.Otter

met alle apparatuur erin heb ik er al op gezeten met een vriend van me. Dus ruim 260 kilo.



Zozo das zwaar iets minder eten dus  :P
/quote]

ja ik heb de dikste vriend uitgezocht die ik had ;)
nee beide 80 kilo plus het meubel, center en apparatuur ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

#1417
Citaat van: Jumping Jack op december  3, 2013, 10:49:06
Serieus? Is dat niet riskant?

Welnee joh. Ik gebruik het ook voor mijn tv, tablets, telefoons versterker, receiver en laptop. Het enige waar je op moet letten is dat je een goede zachte microfiber doek gebruikt.
Het is echt super spul, vandaar dat ik dit ook altijd per gallon koop  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

rayman007

Citaat van: Rha007 op december  3, 2013, 11:24:48
Welnee joh. Ik gebruik het ook voor mijn tv, tablets, telefoons versterker, receiver en laptop. Het enige waar je op moet letten is dat je een goede zachte microfiber doek gebruikt.
Het is echt super spul, vandaar dat ik dit ook altijd per gallon koop  ;D

Ik neem aan dat je met speakers alleen de behuizing bedoelt en niet de drivers zelf? Want rubber schijnt er niet zo goed tegen te kunnen, veroorzaakt och vlekken

W.Otter

ik vraag me altijd af waar ik hoogglans mee schoon moet maken. Vaak even met gekookt water en een microvezeldoek. stof gewoon met swiffer doekjes.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: rayman007 op december  3, 2013, 13:38:18
Ik neem aan dat je met speakers alleen de behuizing bedoelt en niet de drivers zelf? Want rubber schijnt er niet zo goed tegen te kunnen, veroorzaakt och vlekken
Inderdaad alleen de behuizing.

Citaat van: W.Otter op december  3, 2013, 15:04:58
ik vraag me altijd af waar ik hoogglans mee schoon moet maken. Vaak even met gekookt water en een microvezeldoek. stof gewoon met swiffer doekjes.



Er is niks veiliger en beter  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Cardetailing zaak, b.v. carclean.nl of wellicht ook forumsponsor driven to shine.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op december  3, 2013, 20:59:37
jij kent het goedje Eddy?
Soortgelijk spul gebruikte ik voor het detailen van de auto. De lak op een speaker is natuurlijk veel zachter dan van een auto, dus echt aanraden zou ik het niet, ik heb geen idee wat het over een periode van een aantal jaar zou kunnen doen met de laklaag op de speaker. Ik gebruikte ook gekookt water en een zachte MF doek om de CM9's schoon te maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005