Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

MegaJ

Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Joske007

Eindelijk om je lang verwacht meubel hier te mogen zien, proficiat met de aankoop  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

W.Otter

het is nog maar de vraag hoe de center gaat klinken in dit meubel, het blijft speculeren  :D
binnenkort verwacht ik een 5 kanaals EV aan te schaffen. voor nu is het nog een duur stuk gewicht  :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: FeaR1986 op november 30, 2013, 17:16:39
^^

Sowieso een beest van een center zo'n CMC2!

idd! ik heb m (hoop ik) weten te temmen  ???
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Citaat van: W.Otter op december  1, 2013, 02:01:46
het is nog maar de vraag hoe de center gaat klinken in dit meubel, het blijft speculeren  :D
binnenkort verwacht ik een 5 kanaals EV aan te schaffen. voor nu is het nog een duur stuk gewicht  :)

Ik heb zelf slechte ervaringen met het opsluiten van een center in een kast, maar ik kan me goed voorstellen dat jij met dit bakbeest van een center geen andere keus hebt.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

ja het is echt niet mooi om dit op het meubel te plaatsen, bij een dedicated ruimte is het makkelijker plaatsen. In een woonkamer wil ik het toch zo subtiel mogelijk hebben. Die afweging heb ik moeten maken en dat het geluid hier niet echt van profiteert moet ik maar voor lief nemen.

ik heb er alles aan proberen te doen om het zo goed mogelijk te sturen.
proppen in de achterkant, ventilatie en directe aansluiting buiten het meubel, dempende voetjes onder de center.
ik ben heel benieuwd hoe het zich houdt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Alco op november 30, 2013, 09:49:08
Zo zeg, ziet er fraai uit!!  :smile:

Komt die meubelmaker toevallig uit 'onze' buurt ?  (heb je misschien een linkje ?)  :blush:

al contact gezocht met de meubelmaker? ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Valkyrie

Citaat van: W.Otter op december  1, 2013, 11:09:19
ja het is echt niet mooi om dit op het meubel te plaatsen, bij een dedicated ruimte is het makkelijker plaatsen. In een woonkamer wil ik het toch zo subtiel mogelijk hebben. Die afweging heb ik moeten maken en dat het geluid hier niet echt van profiteert moet ik maar voor lief nemen.

ik heb er alles aan proberen te doen om het zo goed mogelijk te sturen.
proppen in de achterkant, ventilatie en directe aansluiting buiten het meubel, dempende voetjes onder de center.
ik ben heel benieuwd hoe het zich houdt!

Mooi meubel! :thumbs-up:

Het probleem met een grote center ken ik ook goed. Gelukkig had Spectral een mooi meubel waar de center bijna inpaste. Hij past nu wel omdat ik de hoogte van de plank heb laten aanpassen. :)
Het zou qua geluid beter zijn om de center op het meubel te zetten, maar het is voor mij ook een woonkamer...
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

W.Otter

precies  :D

ondervind je veel last van het center in het meubel?
bij jou kan de center ook nog wel vrij goed 'ademen' zo te zien.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Valkyrie

Citaat van: W.Otter op december  1, 2013, 12:34:37
precies  :D

ondervind je veel last van het center in het meubel?
bij jou kan de center ook nog wel vrij goed 'ademen' zo te zien.

Ik heb er geen last van. De center staat goed vrij inderdaad. Ik heb de center wel wat gekanteld. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

W.Otter

die van jou staat inderdaad wat lager.
ach, wat niet weet wat niet deert. ik moet eerst nog een versterker hebben  :D nu komt er helemaal geen geluid uit.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JCL

De CMC2 heeft ook een basspoort aan de achterkant als ik me niet vergis (heeft de CMC1 iig wel). Dat maakt denk ik ook wel verschil in of het goed hoorbaar is of niet. Wat ik ook heb gemerkt is dat het fijn is als de center wat hoger staat. Ik kon hem schuin zetten waardoor hij naar boven gericht stond, maar helemaal vrij en hoger klonk wel een fractie beter.

FeaR1986

Citaat van: W.Otter op december  1, 2013, 11:09:19
ja het is echt niet mooi om dit op het meubel te plaatsen...

Mijn center - Focal Chorus CC800W - staat ook in het meubel. Moet wel gezegd worden dat die een slag kleiner is, maar dus ook een speaker in een meubel met reflexpoorten aan de achterzijde. Moet zeggen dat het mij hier meer dan goed bevalt. Niet alleen staat het wat beter qua afwerking ik had zelf ook last van reflecties van de TV in de speaker. Laatste had jij ook wel eens kunnen hebben met een kleur als High Gloss Black. Maar nogmaals, mijn center is dus kleiner en mijn meubel is groter en vooral dieper wat een verschil kan maken. Zoals gezegd is het in een woonkamer eenmaal concessies doen. Maar met zo'n center zal het goed klinken geen issue zijn.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

R

Ik zou je meubel lekker op de grond laten staan, scheelt een hoop gedoe en staat er mooi zo!

Alco

Citaatal contact gezocht met de meubelmaker? ;)
Nog niet... ik bedacht me vandaag een mogelijk 2e alternatief... Over 1,5 week opent hier in Assen een nieuwe meubelzaak.

Daar verkopen ze dit tv meubel van deels massief eiken, en zou voor mij evt ook een optie zijn als audiomeubel.

met 2 laden of met 3 laden verkrijgbaar, voor circa € 100,- tot € 150,- voor 2 lades. (prijs schommelt regelmatig)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

W.Otter

Citaat van: Alco op december  1, 2013, 22:52:13
Nog niet... ik bedacht me vandaag een mogelijk 2e alternatief... Over 1,5 week opent hier in Assen een nieuwe meubelzaak.

Daar verkopen ze dit tv meubel van deels massief eiken, en zou voor mij evt ook een optie zijn als audiomeubel.

met 2 laden of met 3 laden verkrijgbaar, voor circa € 100,- tot € 150,- voor 2 lades. (prijs schommelt regelmatig)

ik woon ook in Assen  :D :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Alco op december  1, 2013, 22:52:13
Nog niet... ik bedacht me vandaag een mogelijk 2e alternatief... Over 1,5 week opent hier in Assen een nieuwe meubelzaak.

Daar verkopen ze dit tv meubel van deels massief eiken, en zou voor mij evt ook een optie zijn als audiomeubel.

met 2 laden of met 3 laden verkrijgbaar, voor circa € 100,- tot € 150,- voor 2 lades. (prijs schommelt regelmatig)

mijn vorige meubel mag je ook hebben, aldenkamp q7077
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Alco

Citaatmijn vorige meubel mag je ook hebben, aldenkamp q7077
Bedankt voor het aanbod, maar ik ben niet zo'n liefhebber van Aldenkamp meubels.
(afgezien van het uiterlijk is het meubel voor mij te hoog. 45cm is max.)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Rene30

Mooi meubel man! Werd tijd  8) ennuh haal die stofkappen eraf. Dat is veel mooier zonder!
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

Citaat van: Rene30 op december  1, 2013, 23:20:03
Mooi meubel man! Werd tijd  8) ennuh haal die stofkappen eraf. Dat is veel mooier zonder!

idd! nee die laat ik er op, veel rustiger zo
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

het meubel vandaag opgehangen! hier zijn wat brakke foto's.
binnenkort maar even een goede camera lenen  :D

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Het is een mooi meubel geworden, het lange wachten moet je nu maar vergeten  :).

Maar ik blijf er bij: een chromen onderstel had er heel mooi bij gepast  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

hier het ontwerp en het eindresultaat:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Jumping Jack op december  2, 2013, 15:55:46
Het is een mooi meubel geworden, het lange wachten moet je nu maar vergeten  :).

Maar ik blijf er bij: een chromen onderstel had er heel mooi bij gepast  :D.

allang vergeten ;)
een chromen onderstel was inderdaad wel mooi geweest, maar bij maatwerk vast ook erg duur!

morgen komen mijn nieuwe luidsprekerkabels binnen en zal ik de W&M sleepkabels gaan vervangen.
Wij vinden strak erg mooi en zo'zwevend meubel is toch wel wat minimalistischer dan een gewoon meubel.
ik ben er iig heel blij mee!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF