Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

het lijkt er op dat zelfbouw wel erg prijzig wordt! ik zit er zelfs over na te denken om een goedkoper meubel aan te schaffen en voor de tv te gaan  :D Voordat ik de center+versterking heb om in het meubel te plaatsen ben ik al wel een jaartje ouder. Tevens weet ik dan niet of ik de center uberhaupt nog wil.

Het punt is dat ik mijn center helemaal niet mis, het geluid lijkt rechtstreeks van de tv te komen. De virtuele center is dus zeer aanwezig.
dat is dus ook het enige waarom ik een maatwerk meubel wil omdat die center nergens in past ( ja ik wil de center in het meubel ).
dus ik heb eens de afweging gemaakt, heb ik meer aan een tv en rears of meer aan een meubel met ruimte voor een center die er nog lang niet is? je weet hoe het in audioland gaat  :D

hoe denken jullie er over? wat is het meest verstandig om te doen? wat zouden jullie doen?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

#1051
Ik zeg 4.1 draaien en een nieuwe tv. Je moet natuurlijk wel prioriteiten stellen. :D
Als je de center toch niet mist is het zonde om daar dan zoveel geld uit te geven (i.c.m. het dure meubel).

W.Otter

exact, dat is ook een beetje mijn insteek!
heb zelf ook liever een nieuwe tv.  :D
de center is gewoon heel erg mooi en voegt zeker wat toe maar voordat ik dat heb ben ik 3500/4000 euro verder  :confused:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Sinds de komst van mijn nieuwe set speel ik ook zonder center. Ik dacht dat ik dat wel een tijdje vol kon houden, maar hoe meer films ik kijk des te meer ik de center toch mis. Ik denk dat jij de enige bent die hier een antwoord op kan geven, want dit is toch een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

 :D betekend niet dat jullie me kunnen overtuigen van het tegenovergestelde  :popcorn:
Het mooie van B&W is dat het geluid helemaal los komt van de luidspreker, het lijkt altijd alsof het geluid exact uit het midden, dus waar de tv staat, komt. Hierdoor denk ik geen center nodig te hebben. Boven op het kostenplaatje van meubel/versterking/center kost het gewoon erg veel geld. Dus dan heb ik wel een heel mooi meubel waar het eventueel in kan passen maar dat gaat zeker een jaar leegstaan :dry: beetje zonde vooral omdat ik tegen die tijd misschien weer andere impulsen heb :D

ik denk dat het t beste is om eerst eens 4g te draaien met een leuke tv. als ik dan echt een center mis dan kan ik dan altijd nog besluiten om  de stap alsnog te wagen. dan heb ik in ieder geval de surround ervaring weer waar mijn rsp1570 ook op zit te wachten.

veel geluid bij films komt wel grotendeels van de center vooral het stemgeluid, als ik dan mijn surround VV op surround zet ipv stereo pcm ga ik daar dan op achteruit betreft plaatsing van de virtuele center of lost de VV dit zelf op?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

Ik draai al jaren zonder center, heb 'm nooit gemist. Moet wel zeggen dat een goede center ook erg mooi is. (heb een Usher center gehoord bij Arjan die toen dezelfde speakers en versterker heeft als ik.) Ja het geeft een meerwaarde maar voor mij weegt dat niet op tegen ik geloof rond de 1500 euro voor de center.

Je surround versterker kun je instellen dat je zonder center speelt. Dan verdeelt hij de center geluiden over de 2 fronts.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


JCL

Ik denk ook dat een center wel wat toevoegd. De tracks worden niet voor niets mét center gemixt en aan die mix wil je zelf zo min mogelijk veranderen. Kun je geen center op proef thuis proberen tzt? Ik zou het iig niet zomaar links laten liggen.

Als je moet kiezen tussen 4.1 uitbouwen naar 5.1 of 3.1 uitbouwen naar 5.1 zou ik wel bij 4.1 beginnen. Uiteraard zit hier ook een ander kostenplaatje aan vast (rears zijn duurder dan center als je achter met CM9 wil draaien). Het geluid van achter kan nooit zo goed worden nagemaakt als wanneer daar degelijke speakers staan/hangen.

W.Otter

Bedankt voor jullie reacties!
heb het erg druk op het moment dus probeer overal even op te reageren.

het lijkt erop dat het meubel alsnog voor een redelijk bedrag gemaakt kan worden, de deurtjes die in het meubel verdwijnen gaan niet door, de scharnieren kosten al 200 euro en daarnaast nog extra hout en manuren.

ik wil toch erg graag voor 5.1 gaan ook al is 4.1 ook prima, ik heb gewoon in mijn hoofd dat ik een 5.1 set wil en geen concessies wil doen. mocht het meubel toch duurder uitvallen ga ik alsnog voor 4.1 maar hoe het er nu naar uit ziet moet het toch gaan lukken  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

joey01


W.Otter

iemand enig idee hoe ik een tweede router achter mijn eerste kan hangen?
boven is het wifi signaal erg zwak en heb nog een wifi router liggen, deze kan ook gelijk als switch dienen.
Lees wel veel over bridgen maar heb geen flauw idee hoe of wat O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Heb je boven ook een netwerk kabel liggen? Dan kan je hem daar gewoon aan hangen, zelfde ssid er op, met ander kanaal.
Als je hem als repeater wilt gebruiken hangt het van het type af of hij dit aan kan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Oh, als ik me goed herinner moet de ethernet kabel dan gewoon in de lan poort, niet in de wan poort (als hij dat heeft). Je gebruikt dan ook niet de netwerk services (want je wilt zelfde netwerk houden).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

MegaJ

Citaat van: rovinggecko op juni 24, 2013, 19:36:54
Heb je boven ook een netwerk kabel liggen? Dan kan je hem daar gewoon aan hangen, zelfde ssid er op, met ander kanaal.
Als je hem als repeater wilt gebruiken hangt het van het type af of hij dit aan kan.

Dit kan inderdaad alleen als je een draad boven hebt om hem aan te hangen, zodat de router als acces point kan werken. Dan wel even DHCP uitzetten op de 2e router en zoals rovinggecko ook al zei een LAN poort gebruiken, niet de WAN.

Anders moet je bridgen en dit werkt alleen op een vast kanaal (configureren in de router boven en beneden een vast kanaal instellen) en dan verlies je de helft van je snelheid via de wifi op beide routers.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Top bedankt jongens!
daar kan ik wel wat mee  :headbanging:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Het meubel is besteld  :clapping:
over 10 weken de foto's en hopelijk ook de nieuwe tv  :D

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

weet iemand hoe dit systeem heet?

http://www.dijkman.com/bestanden/bijlagen/deelbare_kabeldoorvoer.pdf

deelbare kabeldoorvoer kan ik dus niets op vinden  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Citaat van: W.Otter op juni 25, 2013, 19:58:17
weet iemand hoe dit systeem heet?

http://www.dijkman.com/bestanden/bijlagen/deelbare_kabeldoorvoer.pdf

deelbare kabeldoorvoer kan ik dus niets op vinden  :D

Volgens mij is dit van Murr / Murrplastik
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Citaat van: W.Otter op juni 25, 2013, 19:55:21
Het meubel is besteld  :clapping:
over 10 weken de foto's en hopelijk ook de nieuwe tv  :D

Mooi meubel! Weet je al welke tv het wordt? :P

W.Otter

nee niet echt, ik neig naar sony 46hx850 maar kijk nog steeds veel naar de 50vt50.
daarnaast is er gewoon nog veel meer op de markt waar ik de komende 10 weken mooi de tijd voor heb  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

pol verwijderd, ik heb een financiële meevaller in de vorm van een ontslagvergoeding en meer dan 200 uur gewerkt deze maand dus het meubel én de tv komen er binnenkort aan  :D

ik heb nog een mooi systeem nodig om mijn kabeldoorvoer te regelen, aangezien het meubel zwevend is moet ik boven op het meubel een mooie oplossing hebben om de stroom/hdmi/utp kabel doorheen te voeren. ik heb zelf al het een en ander gevonden maar misschien zijn er hier andere ideeën?

dit is wat ik gevonden heb wat voor mij acceptabel is. de tv komt er voor te staan dus het zal niet opvallen maar wie weet hang ik de tv ooit eens op en dan komt de kabeldoorvoer wel in zicht.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF