Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

quattronl

Wireless kan je shaken.
Ik heb een tijdje zo'n powerline adapterset gebruikt (draadloos via het stopcontact). Dat gaat goed tot zo'n 40Mbps (afhankelijk van welke type/snelheid je neemt) dus BR iso's kunnen dan nét (of nét niet).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW


W.Otter

dat met t stopcontact zat ik ook aan te denken, is er dan niet te veel vervuiling?

draadje trekken wil ik tot nu toe nog vermijden aangezien het nieuwbouw is en ik niet onnodig gaten wil maken  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


fokke-gerrit

Je hebt ook niet toevallig bij de tv nog telefoon aansluiting ? zag bij sidetable wel 1!  Daar zou je dan opzich nog een netwerkkabel kunnen door trekken of een andere wireless N router met Dune HD Air Wireless G/N USB Adapter
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

gsuk

Citaat van: W.Otter op mei 15, 2013, 12:20:26
zijn er wireless dongles voor de Dune die grote bitsnelheden aan kunnen? zodat je ook een bluray iso kan streamen? heb er nu een dongle aan maar die trekt dat niet.. of moet ik het probleem zoeken in mijn wireless ubee router/modem van ziggo? is een 54g geloof ik

Ik heb een originele dune wireless dongel van mijn vader geleend
Ik ga hem van het weekend testen denk ik,ik laat je de uitkomst weten.

Mooi huis
En prachtige bank bij the way(welk merk)

Groetjes Emile
( collega kok)
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Kanariepiet

Maar ik denk dat je het hoe dan ook kan vergeten om blu-ray (Rip van 40 GB ofzo) draadloos te streamen!
Over een bedraad netwerkt (100 mbps) gaat het maar net :popcorn:

W.Otter

Citaat van: kanariepiet op mei 16, 2013, 07:38:06
Maar ik denk dat je het hoe dan ook kan vergeten om blu-ray (Rip van 40 GB ofzo) draadloos te streamen!
Over een bedraad netwerkt (100 mbps) gaat het maar net :popcorn:

was ik al bang voor. ik heb nergens in de woonkamer een loze leiding. ik kan eventueel een stopcontact op offeren om er een netwerksocket in te plaatsen? switch er achter..

even kijken hoe of wat. bedankt voor de ideeën!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: gsuk op mei 15, 2013, 23:15:53
Ik heb een originele dune wireless dongel van mijn vader geleend
Ik ga hem van het weekend testen denk ik,ik laat je de uitkomst weten.

Mooi huis
En prachtige bank bij the way(welk merk)

Groetjes Emile
( collega kok)

graag!

bank is van Otak (maar wordt bij andere winkels onder andere namen gebruikt) het model heet de; Jesse en is verder helemaal aan te passen van poten, armleuningen en opstelling.

leuk nog een kok! wat doe je precies?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

:O

W.Otter heeft ook een HT set.

En ik maar denken na al die gezellige post op het forum dat het je alleen om de gezelligheid gaat hier :D

Mooie set W :thumbs-up:

Citaat van: kanariepiet op mei 16, 2013, 07:38:06
Maar ik denk dat je het hoe dan ook kan vergeten om blu-ray (Rip van 40 GB ofzo) draadloos te streamen!
Over een bedraad netwerkt (100 mbps) gaat het maar net :popcorn:
Heb ook nog een oude router Netgear 3300 die heeft ook een 100MB switch, maar 40/50 GB BR streamen vanaf de NAS no issues :headbanging:

Rha007

Wow, mooi sfeertje zo! Ik vind de kleur van de vloer erg mooi.
Van netwerken aanleggen heb ik niet zo veel verstand, maar is het misschien een optie om in de woonkamer een accespoint neer te zetten, of heeft dat geen nut?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Citaat van: Antoine op mei 11, 2013, 14:17:41
Ziet er goed uit allemaal W.Otter!  :thumbs-up: Volgens mij hebben we dezelfde vloer (Quickstep Perspective Eik Passionata)!  :)

quickstep largo :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Raymond187 op mei 16, 2013, 08:03:58
:O

W.Otter heeft ook een HT set.

En ik maar denken na al die gezellige post op het forum dat het je alleen om de gezelligheid gaat hier :D

Mooie set W :thumbs-up:
Heb ook nog een oude router Netgear 3300 die heeft ook een 100MB switch, maar 40/50 GB BR streamen vanaf de NAS no issues :headbanging:

haha jaaa het gaat in sneltreinvaart hier ;) uiteraard ben ik hier voornamelijk voor de gezelligheid  :D

je streamt gewoon via het draadloze netwerk? mijn NAS heeft nu een plekje gevonden in de meterkast aangezien de router daar ook staat. ik zou dus eventueel een nieuwe kabel kunnen trekken in een bestaande leiding, heb het alleen nog nooit gedaan  :D ik kan denk ik gewoon een inwall socket vervangen voor een netwerk aansluiting?

niemand een simpeler idee? :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Rha007 op mei 16, 2013, 09:30:57
Wow, mooi sfeertje zo! Ik vind de kleur van de vloer erg mooi.
Van netwerken aanleggen heb ik niet zo veel verstand, maar is het misschien een optie om in de woonkamer een accespoint neer te zetten, of heeft dat geen nut?

bedankt! de schuifpui ga ik binnenkort wit verven als het mooie weer aanhoudt, de gekleurde raamkozijnen worden dezelfde kleur als de muur. dat blauw vloekt aardig met de rest, aan de buitenkant is het hartstikke mooi hoor met die donkere steen!

accespoint? worden daar grote snelheden mee bereikt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Citaat van: W.Otter op mei 16, 2013, 10:11:59
haha jaaa het gaat in sneltreinvaart hier ;) uiteraard ben ik hier voornamelijk voor de gezelligheid  :D

je streamt gewoon via het draadloze netwerk? mijn NAS heeft nu een plekje gevonden in de meterkast aangezien de router daar ook staat. ik zou dus eventueel een nieuwe kabel kunnen trekken in een bestaande leiding, heb het alleen nog nooit gedaan  :D ik kan denk ik gewoon een inwall socket vervangen voor een netwerk aansluiting?

niemand een simpeler idee? :popcorn:
wifi streamen van 40gb kan je wel vergeten. Series van 2GB is geen probleem hier. Ik heb de Oppo bedraag aangesloten op de NAS.

Me NAS en router staan ook in de meterkast.

Via de kruipruimte een optie? Ik heb een gat geboord in de vloer coax en CAT5e erdoor heen en voila.

Rha007

Dat weet ik dus niet, maar als je toch kans ziet om voor bedraad te gaan dan zou ik dat doen.
Wij hebben ook vloerverwarming en hebben gewoon een gaatje in de vloer geboord. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de opstelling niet meer veranderd  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

MegaJ

Een stopcontact opofferen lijkt me ook een lastig verhaal worden, omdat dit vaak via allerlei verdeeldozen loopt waar zaken doorgelust zijn in lasdoppen en kan je niet gemakkelijk het principe hanteren van draad eruit andere erin. Dat lijkt me succesvoller als je een telefoonaansluiting of CAI aansluiting hebt, waar er in dezelfde leiding een draad bij getrokken kan worden of bijv. de telefoondraad opofferen. Die zijn namelijk vaak wel uit één stuk van de meterkast naar de aansluiting in woonkamer of slaapkamer.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Citaat van: Rha007 op mei 16, 2013, 10:31:58
Dat weet ik dus niet, maar als je toch kans ziet om voor bedraad te gaan dan zou ik dat doen.
Wij hebben ook vloerverwarming en hebben gewoon een gaatje in de vloer geboord. Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat de opstelling niet meer veranderd  ;)

ja, dat zijn van die rigoureuze veranderingen. ik ga er eens stevig over na denken. Ik wil zo min mogelijk proberen te boren in dit huis, ik kan het wel vrij uit het zicht weg werken maar dan nog, het is niet de meest nette oplossing.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Is idd een rigoureuze oplossing, maar wel de beste  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Citaat van: MegaJ op mei 16, 2013, 10:40:16
Een stopcontact opofferen lijkt me ook een lastig verhaal worden, omdat dit vaak via allerlei verdeeldozen loopt waar zaken doorgelust zijn in lasdoppen en kan je niet gemakkelijk het principe hanteren van draad eruit andere erin. Dat lijkt me succesvoller als je een telefoonaansluiting of CAI aansluiting hebt, waar er in dezelfde leiding een draad bij getrokken kan worden of bijv. de telefoondraad opofferen. Die zijn namelijk vaak wel uit één stuk van de meterkast naar de aansluiting in woonkamer of slaapkamer.

dat is ook een goede! helaas zit die aan de andere kant van de kamer  :D moeilijk moeilijk!

NAS via de wifi en bedraad bij de Dune zetten?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Rha007 op mei 16, 2013, 10:43:49
Is idd een rigoureuze oplossing, maar wel de beste  :D

ik ga eens alle opties afwegen.. genoeg denkvoer :threadclosed:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

quattronl

NAS via wifi? Wordt lastig hoor. Maar kan dmv die powerline adapters.
Staat je NAS (met z'n gezoem) wel in je woonkamer :(

Je kan idd niet zomaar een wcd opofferen voor een netwerkaansluiting. De draad door de buizen (met bestaande elecktraleidingen) heen trekken wordt erg lastig. Moet je ook minimaal CAT6 nemen ivm afscherming. Ik zou dat niet doen.

Via de kruipruimte en dan een gaatje ergens boren lijkt me het handigst. Wel even wat werk maar met een goede (lange) boor goed te doen. Aan de muur dan qua aansluiting een opbouwdoos. Daaraan een switch en je kan meerdere apparaten op je bedrade netwerk aansluiten.

Of gewoon geen BR's downloaden :D
Gewone 8Gb mkv's gaat draadloos (via powerline) prima hoor.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

fokke-gerrit

Je zou ook als je bij je laminaat plakplinten heb gebruikt of nog gaat gebruiken daar de kabel lang kunnen doen en ander zou ik ook voor onder de vloer doen alleen om denken dat je niet in de vloer verwarming komt
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |