Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

Vandaag bezoek gehad van twee starters die deze huurwoning gaan bewonen en hebben getekend om alles! over te nemen  :D hun blij, wij blij en vooral ik blij want ik hoef niet twee dagen te demonteren en gaten vullen  :clapping: het enige vervelende is dat ik een zware griep te pakken heb :plain:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

 :pompom: ja straks dan eindelijk de sleutel ophalen  :D
bedankt! ik zal af en toe even wat voor/na foto's plaatsen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

ik ook  :hehe: heb er zin in! gelukkig weer helemaal beeter.. zaterdag zware griep, ik ben nooit ziek en dan uitgerekend op zo'n moment :thumbs-up:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

Citaat van: Eddye op april 29, 2013, 08:38:49
Gelukkig :)
Was het niet meer stress ipv griep?

nee echt zware niesbuien/traanogen/hoesten/snotteren
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op april 29, 2013, 08:40:27
nee echt zware niesbuien/traanogen/hoesten/snotteren
Da's gewoon verkouden. Maar gelukkig dat dat over is, dan kan je de komende tijd flink aan gang, en over een paar weekjes woon je in je nieuwe huis.  :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op april 29, 2013, 08:40:27
nee echt zware niesbuien/traanogen/hoesten/snotteren

Een zware griep had je zeker, met pijn in je hele lijf, een weekje op bed gehouden. Gelukkig viel het dus mee.
Succes met de klussen!

Ps. Heb je op je werk die grote groep nu al gehad?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Xander32

Citaat van: W.Otter op april 29, 2013, 08:37:56
ik ook  :hehe: heb er zin in! gelukkig weer helemaal beeter.. zaterdag zware griep, ik ben nooit ziek en dan uitgerekend op zo'n moment :thumbs-up:
Een nieuw huis is altijd weer een hele stap in het leven. Veel plezier en geluk daar!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Citaat van: Eddye op april 29, 2013, 08:43:58
Da's gewoon verkouden. Maar gelukkig dat dat over is, dan kan je de komende tijd flink aan gang, en over een paar weekjes woon je in je nieuwe huis.  :pompom:

bleek dat het met een hooikoortspilletje opgelost was :D ben te koppig voor dat soort dingen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LeonArdusS op april 29, 2013, 09:26:13
Een zware griep had je zeker, met pijn in je hele lijf, een weekje op bed gehouden. Gelukkig viel het dus mee.
Succes met de klussen!

Ps. Heb je op je werk die grote groep nu al gehad?

ja druk bezig alweer!

die groep heeft afgezegd... wel een diner voor gemaakt maar dat stelde weinig voor. helaas!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Xander32 op april 29, 2013, 09:38:40
Een nieuw huis is altijd weer een hele stap in het leven. Veel plezier en geluk daar!

ja het is echt een huis! we zijn er druk mee maar het wordt echt mooi. bedankt voor je bericht  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Hey! Succes met je nieuwe huis en de verbouwing! Ben benieuwd dus laat maar eens wat foto's zien :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

ding_nr1

Grote upgrade gedaan!
Gefeliciteerd hopelijk is dit ook een soort van upgrade voor je HT kun je daar iets over kwijt?
Groter kamer misschien etc?


W.Otter

erg druk bezig, inmiddels al weer 4 dagen bezig de klok rond. dus erg weinig tijd om foto's te maken en op het HTforum te zitten  :D
als het af is zal ik uiteraard wat foto's voor en na plaatsen maar voor nu zie je er nog niet veel aan af.
ik ben vooral veel bezig met voorbereidend werd. Afplakken, voorstrijken en structuurverven. verder heb ik een douchecabine geplaatst.

de muren zijn erg lastig te behandelen dus het duurt wat langer dan verwacht. We gaan misschien de woonkamer laten spacken om tijd/geld te besparen. heeft iemand hier ervaring/prijzen mee/van? Wij zouden het sowieso structuur verven met een fijne korrel dus ik verwacht dat spacken ongeveer hetzelfde resultaat geeft.

Citaat van: ding_nr1 op mei  2, 2013, 21:20:07
Grote upgrade gedaan!
Gefeliciteerd hopelijk is dit ook een soort van upgrade voor je HT kun je daar iets over kwijt?
Groter kamer misschien etc?

de kamer is 3 keer zo groot dus het hele spul komt eindelijk in de woonkamer te staan. Ik ben erg benieuwd wat het doet met 't geluid, dus zeker wel een upgrade  :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

ding_nr1

Citaat van: W.Otter op mei  2, 2013, 22:25:27
erg druk bezig, inmiddels al weer 4 dagen bezig de klok rond. dus erg weinig tijd om foto's te maken en op het HTforum te zitten  :D
als het af is zal ik uiteraard wat foto's voor en na plaatsen maar voor nu zie je er nog niet veel aan af.
ik ben vooral veel bezig met voorbereidend werd. Afplakken, voorstrijken en structuurverven. verder heb ik een douchecabine geplaatst.

de muren zijn erg lastig te behandelen dus het duurt wat langer dan verwacht. We gaan misschien de woonkamer laten spacken om tijd/geld te besparen. heeft iemand hier ervaring/prijzen mee/van? Wij zouden het sowieso structuur verven met een fijne korrel dus ik verwacht dat spacken ongeveer hetzelfde resultaat geeft.

de kamer is 3 keer zo groot dus het hele spul komt eindelijk in de woonkamer te staan. Ik ben erg benieuwd wat het doet met 't geluid, dus zeker wel een upgrade  :popcorn:

Mooi!

Jumping Jack

Leuk! En ook benieuwd naar de foto's... Klus ze nog.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MegaJ

Hallo W. Otter, ik ben alweer een aantal pagina's aan het meelezen. Gefeliciteerd met het ontvangen van de sleutels! En nu even paar weekjes flink doorklussen en erin?

Bij ons is trouwens het hele huis "gespackt" behalve de zolder, maar dat was al zo origineel vanaf de bouw. Ik vind het zelf wel mooi en je kan er ook gewoon gemakkelijk overheen verven als de witte kleur je verveelt op een gegeven moment. Kosten weet ik niet, maar ik verwacht dat het goedkoper is dan stucen. Ik zie n.l. dat je schrijft dat de muren lastig te behandelen zijn, dan vraag ik me even af of je ze niet überhaupt eerst zou moeten stucen of spacken, meestal is deze afwerking niet gedaan namelijk en zijn de muren inderdaad nog niet geschikt om meteen te verven.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Bedankt :pompom:

het is een lange weg zo'n nieuwbouwwoning, oorspronkelijk zou ik 150m2 moeten voorstrijken&structuren maar inmiddels de bovenverdieping met (wat er op de emmer staat) 150m2 voorstrijk/structuurverf gedaan. de muur lust wel wat zeg maar. Wij hebben dus besloten om de rest van het huis te laten spacken. met €400 ben ik eigenlijk even duur uit als dat ik het zelf zou verven.
Ik ben nu al 4 dagen bezig met de bovenverdieping en het spacken duurt 3 uur dus eigenlijk een no-brainer.

structuurverf aanbrengen is echt nog wel een kunst, en ik heb niet bepaald twee linker handen. Het zit er nu aardig goed op maar het begint me wel de keel uit te komen zeg. Morgen weer om 7 uur aan de slag met het trapgat, 5 meter hoog op een trap met u vorm; een uitdaging dus.
ik heb gelukkig een mooie trap dus kan er goed bij, desalniettemin wordt het spannend  :D

dit weekend hoop ik dus de hele bovenverdieping klaar te hebben en de woonkamer klaar om te spacken. de plinten moeten nog geverfd worden en de trap opnieuw gelakt. Alle ramen en de schuifpui krijgt ook nog een kleurtje maar dit heeft geen prioriteit.
daarnaast wordt er morgen een begin gemaakt met de tuin maar mijn vingers zijn wit, niet groen dus daar bemoei ik mij niet mee

Maandag komt er iemand naar de keuken kijken om vervolgens een nieuw blad, spoelbak en gaskookplaat te plaatsen.
Dinsdag werken
woensdag ochtend wordt het huis gespackt.
donderdag trap verven, muur een kleurtje geven en de afplaktape verwijderen.
vrijdag laminaatvloer leggen.
zaterdag verhuizen.
Zondag werken.

dus nog genoeg te doen in een korte tijd  :coffee:

ik heb in 5 dagen zo'n 65 uur doorgepakt dus ik ga slapen  :hehe:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Inmiddels aardig wat werk verzet.
8 dagen de klok rond begint ook aardig te vervelen dus ik mag vandaag weer even mijn beroep als kok beoefenen  :coffee:
dus heb ik even tijd om jullie wat op de hoogte te brengen.

inmiddels is de bovenverdieping zo goed als klaar, voor de vloerbedekking in ieder geval. Ik ben nog druk bezig met de puntjes op de i.
Het verwijderen van afplaktape neemt aardig wat tijd in beslag want je scheurt het er niet zo even af, je trekt namelijk zo de structuur verf mee van de muur. Alles dus netjes met een stanleymes en dan de kieren afdichten met schilderskit.
douchecabine zit er in, ook nog een vrij lastige klus aangezien de cabines gemaakt worden voor rechte muren. dit heb ik opgelost met een hoekprofiel waaraan de cabine is bevestigd.
verder al wat dingen aan het ophangen, inpakken en langzamerhand het huis leeghalen.
de luidsprekers staan al klaar voor vertrek  :pompom:

het scheelt een hoop dat de nieuwe bewoners van mijn oude huis alles overnemen, hoef er alleen een vinylvloertje uit te halen en thats it :)
helaas nemen ze het tv meubel ook over dus dat wordt even tijdelijk op mijn aldenkamp audio meubeltje   :turn:

zoals het er nu uitziet ga ik donderdag of vrijdag de laminaatvloer leggen. Vrijdag komt de vloerbedekking er in, dan maak ik weer even nieuwe fotos.

voor nu:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Lekker bezig, hoor!  :thumbs-up:

Zie ik nou goed dat de badkamer op de begane grond ligt, en een enorm groot raam heeft?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

nee boven  :clapping: komt gewoon raamfolie voor
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Toch aan een bril gaan denken, dus  :(
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

achja, beetje overbelicht daar dus ik neem het je niet kwalijk;) je ziet twee containers staan bij de overburen en die staan duidelijk op een lager gelegen gebied  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF