♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cardas49

#375
Crossover verhoogt van 50 naar 60Hz in stereo, dan zijn de roommodes alleen bij zware bas muziek nog een beetje te horen op hogere volumes. De rest klinkt nu gewoon goed. Subje voor stereo zou in de toekomst niet verkeerd zijn, maar uitbouw van 5.1 en andere processor krijgen waarschijnlijk prio.

Jaja, er is geen budget, maar je moet wat hebben om naar uit te kijken toch?  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Wat klinkt dit nu heerlijk met de nieuwe Classé...

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

Respect,
vakwerk Audiofiel!!

Mark, veel plezier van je 'nieuwe' cav500, mooi ding hoor;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

#378
Dank. Volop plezier hierzo.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Openingspost herzien, overzicht van ontwikkelingen toegevoegd.

Nu nog even wat mooie foto's van de huidige set maken. Maar ja, daarvoor moet je wel een echte camera hebben, ipv een gare 8 jaar oude Canon Ixus...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Omdat ik het idee had dat bas uit de Monolith rond de 50 - 80Hz nogal dipte heb ik de crossover in surround ook verlaagd naar 60Hz. Klinkt stukken beter zo met de huidige speaker en sub opstelling. Die opstelling is blijkbaar slecht, anders zou de sub alles onder de 80Hz voor zijn rekening moeten kunnen nemen, met goed resultaat. Denk dat de sub te ver van de fronts af staat, waardoor de integratie tussen fronts en sub niet optimaal is. Zou kunnen dat dat de reden is dat de lagere crossover beter klinkt (sub = minder lokaliseerbaar). Sub naar de linker huiskamerhoek verhuizen is niet echt een optie, dan moet alles om. Maar kan hem wel de rechterhoek uit schuiven, dichter naar de speakers. Staat alleen niet zo mooi. Morgenavond maar even verplaatsen, anti mode opnieuw sweepen en kijken wat het qua geluid doet.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Nog niet aan de subtest toegekomen. Ondertussen wel een MF V-Link 192 besteld als eventuele vervanger voor de Cantatis Overture geluidskaart. AudioQuest Cinnamon USB kabelje erbij, en voor coax de Canare Digiflex II van zolder gehaald en afgestoft. ff kijken of er nu wel verschil hoorbaar is tussen de digitale bronnen (Cantatis kaart vs Logitech Squeezebox was gelijkspel indertijd, dwz 0,0 verschil)

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#382
V-Link 192 en lineaire voeding vanavond opgehaald bij forumgenoot Yasin na een kort maar gezellig bezoekje. Vol verwachting van verandering en verbetering het kastje aangesloten (met printer usb kabel + Canare coax. AQ Cinnamon USB is nog niet binnen). Driver installeren, Jriver instellingen aanpassen en music...

Ok, dat klinkt totaal anders dan de Cantatis Overture via optical. Of het beter is all-round weet ik nog niet. Het mid-hoog en hoog is meer aanwezig bij de V-Link  :unsure:. Althans, dat lijkt zo op het eerste gezicht. Hoog zou ook schoner / transparanter geworden kunnen zijn. Geluidsbeeld is wat breder en wordt flink verder naar voren geplaatst  8). Het klinkt allemaal wel erg digitaal, en hard  :-. Het doet me erg denken aan het soort geluid van de Arcam Solo die ik 2 jaar terug kort had. Beter, en toch weer niet beter. De Cantatis daarentegen is lekker mellow, en 5 seconden na het terugswitchen voel ik dat die laatste minder mijn allergie oproept (luistermoeheid). Sommige opnames (vooral de betere) klinken absoluut fenomenaal op de V-Link, maar deze bron is niet lief voor slechte platen, waar ik er veel van heb. Kan ook zijn dat ik gewend ben geraakt aan een verhullende bron. Of de printer USB kabel doet afbreuk, of de Canare kabel is niet mijn ding. Of de V-Link benadrukt mijn slechte akoestiek meer. Er moet nog wel wat meer ge-experimenteerd worden, dat is duidelijk. Als de V-Link een beetje getemd kan worden met andere bekabeling, wordt dit een top upgrade.

Is er nog verschil zonder de BOTW voeding? My ears say no. Apart, aangezien de voeding nou juist flink verschil zou moeten maken bij deze produkten.

Paar dingen die me opvielen aan de produkten zelf: de BOTW USB plug is niet je van het. Het voelt allemaal wat goedkoop en gammel aan. De V-Link is een mooi kastje, maar de plaats van de in- en uitgangen aan weerszijden maakt het installeren nou niet echt makkelijk. Hij vraagt er bijna om, om in de lengte op de grond gelegd te worden, maar dan kan je de status ledjes niet zien. Aan de andere kant, als je weet dat alle sample rates goed opgepakt worden, zijn de Led's daarna niet echt boeiend meer.

Wordt vervolgd...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

quattronl

Ik zou zeggen: neem je tijd om te wennen aan het andere geluid vanm de V-link. Speel er 2 weken mee en switch dan weer een keer terug naar de Cantatis.
En wellicht is het gewoon jouw geluid niet. Kan, maar oordeel niet te snel.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frank2

De canare coax kabel die ik ook heb van hifi supplies is een kabel die hard klinkt, veel bijna scherp hoog geeft. Geen fijne kabel, toevallig gisteren getest op de touch, de casseopia die nik nu aan het inspelen ben is stukken beter. De printerkabel is normaal, maar de cinnamon zal stukken beter klinken, dus wanhoop nog niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Citaat van: quattronl op januari 21, 2014, 09:59:25
Ik zou zeggen: neem je tijd om te wennen aan het andere geluid vanm de V-link. Speel er 2 weken mee en switch dan weer een keer terug naar de Cantatis.
En wellicht is het gewoon jouw geluid niet. Kan, maar oordeel niet te snel.

Dat ga ik ook zeker doen. In de huidige opzet klinkt de V-Link hard, maar dat hoeft niet persé door de V-Link zelf te komen. Ik ga wat meer testen met andere kabels, en kijken wat voor verschillen dat brengt. In het geval van de coax kabel is dat wat minder makkelijk, heb daar 4 meter van nodig. Veel dealers hebben die lengte niet te leen liggen.

Citaat van: frank2 op januari 21, 2014, 10:53:23
De canare coax kabel die ik ook heb van hifi supplies is een kabel die hard klinkt, veel bijna scherp hoog geeft. Geen fijne kabel, toevallig gisteren getest op de touch, de casseopia die nik nu aan het inspelen ben is stukken beter. De printerkabel is normaal, maar de cinnamon zal stukken beter klinken, dus wanhoop nog niet.

Welke Casseopia heb jij precies? Ik heb de Canare tot nu toe veel bij film gebruikt, en daar vond ik hem altijd top. Wellicht dat het transparante en wat meer enthousiaste hoog daar goed tot zijn recht komt.

De Audioquest zal vast ook nog wel wat doen als die er is. We gaan het zien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op januari 21, 2014, 11:30:19

Welke Casseopia heb jij precies? Ik heb de Canare tot nu toe veel bij film gebruikt, en daar vond ik hem altijd top. Wellicht dat het transparante en wat meer enthousiaste hoog daar goed tot zijn recht komt.

Ik heb 'm te leen van Ronald, vlgs hem de top uit de gewone serie, mono kristal opgebouwde zilveren kabel, de naam ken ik niet. Daarboven komt zijn seta lijn. Ik heb de kabel vergeleken met v.d. hul 110 ohms, de canare en oelbach, die van ronald is het mooist, open, zeer zuiver, strak, gedetailleerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Op de verpakking van de Cinnamon USB staat "Low jitter & low distortion ensure clarity, warmth". Ik zou inderdaad zeggen dat het scherpe hoog ietsje minder is geworden tov de printer usb kabel. Maar opgelost is het nog niet. Opnieuw 2x keer heen en weer geswitched tussen de geluidskaart en V-Link, en de V-Link klinkt nog steeds te excited, te enthousiast. Next up: andere coax kabel.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Citaat van: mark235 op januari 21, 2014, 22:58:19
Op de verpakking van de Cinnamon USB staat "Low jitter & low distortion ensure clarity, warmth". Ik zou inderdaad zeggen dat het scherpe hoog ietsje minder is geworden tov de printer usb kabel. Maar opgelost is het nog niet. Opnieuw 2x keer heen en weer geswitched tussen de geluidskaart en V-Link, en de V-Link klinkt nog steeds te excited, te enthousiast. Next up: andere coax kabel.

Ook zo'n kabel heeft wat inspeeltijd nodig.... draai er eerst eens een 80 uur mee en trek dan conclusies. De AQ zal voller klinken, krachtiger.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Spoken, allemaal spoken. Verschillen in usb kabels zijn er, maar ZOOOOO klein.

frank2

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 07:52:04
Spoken, allemaal spoken. Verschillen in usb kabels zijn er, maar ZOOOOO klein.

Op echte full range speakers is het effect van verschillende kabels goed hoorbaar. Maar waarschijnlijk niet op jouw speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:10:07
Op echte full range speakers is het effect van verschillende kabels goed hoorbaar. Maar waarschijnlijk niet op jouw speakers.
... leg eens uit Frank waarom dat zo zou zijn?
Denk niet dat het bereik van een speaker(full range) er veel mee van doen heeft. Wel de resolutie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:10:07
Op echte full range speakers is het effect van verschillende kabels goed hoorbaar. Maar waarschijnlijk niet op jouw speakers.

Gevaarlijke uitspraak  ;D

Even terugkomend op je verhaal Mark, is het misschien niet zo dat je wat verwend bent geraakt aan de sound van Classé? Ik betrap mijzelf daar nogal op waardoor sommige producten zo anders worden ervaren, dat je gaat twijfelen of dit wel het juiste product is of moet zijn. Zo had ik dat sterk bij de Micromega MyDac welke de hemel in werd geprezen.

Het geluid wat er met die DAC vanaf kwam was het voor mij totaal niet. De match met Classé raakte door de DAC uit balans voor mijn gevoel. Mogelijkerwijs heb je dit nu ook met de MF.

Het wisselen van kabels etc. zou ik niet zo heel snel doen. Het verschil is nihil naar mijn mening als je praat over verschillen op digitale doorvoer.

vanzomereng

Oeps.... hier beginnen we weer....  :D
(bezigheidstherapie)


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

frank2

Citaat van: WickedGame op januari 22, 2014, 08:34:20


Het wisselen van kabels etc. zou ik niet zo heel snel doen. Het verschil is nihil naar mijn mening als je praat over verschillen op digitale doorvoer.

Dat is niet juist, deze week 3 digitale kabels vergeleken, er zijn zeer duidelijke verschillen hoorbaar.
Dus net als met analoge interlinks.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2014, 08:22:57
... leg eens uit Frank waarom dat zo zou zijn?
Denk niet dat het bereik van een speaker(full range) er veel mee van doen heeft. Wel de resolutie.

Klopt resolutie is zeker belangrijk, maar een AQ cinnamon is sterk in de onderste regionen o.a. en dat kan een harbeth niet weergeven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 07:52:04
Spoken, allemaal spoken. Verschillen in usb kabels zijn er, maar ZOOOOO klein.

Ik twijfel idd of ik wel verschil hoor. Meende een subtiel verschil te horen, maar kan ook verbeelding zijn geweest.

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:10:07
Op echte full range speakers is het effect van verschillende kabels goed hoorbaar. Maar waarschijnlijk niet op jouw speakers.

Lees het LS kabel en interlink verhaal een paar pagina's terug in dit topic er even op na. Bij deze 2 type kabels zijn verschillen in mijn set zeer goed hoorbaar. Het feit dat mijn speakers niet dieper gaan dan 40Hz was geen belemmering om de verschillen er uit te pikken. En indertijd bleek ook dat een kabel veel verschil KAN maken, maar dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Misschien dat met een andere USB kabel er meer verschillen te horen zijn, maar met de Cinnamon is het verschil marginaal at best. Als er een andere USB kabel op m'n pad komt kan ik het opnieuw testen.

Citaat van: WickedGame op januari 22, 2014, 08:34:20
Gevaarlijke uitspraak  ;D

Even terugkomend op je verhaal Mark, is het misschien niet zo dat je wat verwend bent geraakt aan de sound van Classé? Ik betrap mijzelf daar nogal op waardoor sommige producten zo anders worden ervaren, dat je gaat twijfelen of dit wel het juiste product is of moet zijn. Zo had ik dat sterk bij de Micromega MyDac welke de hemel in werd geprezen.

Het geluid wat er met die DAC vanaf kwam was het voor mij totaal niet. De match met Classé raakte door de DAC uit balans voor mijn gevoel. Mogelijkerwijs heb je dit nu ook met de MF.

Het wisselen van kabels etc. zou ik niet zo heel snel doen. Het verschil is nihil naar mijn mening als je praat over verschillen op digitale doorvoer.

Ik denk het niet, de V-Link is uiteindelijk een bron in de vorm van een interface, niets meer of minder. Er zitten geen dacs in, en het apparaat levert een digitale output, net zoals de Cantatis Overture geluidskaart. Bij die laatste gebruik ik overigens alleen de optische uitgang, de analoge aansluitingen doen momenteel niets. Dus de Classé doet in beide gevallen hetzelfde, namelijk zijn interne dac gebruiken. Het verschil zou echt in de bronnen of gebruikte kabels moeten zitten.

Citaat van: VANZOMERENG op januari 22, 2014, 08:49:14
Oeps.... hier beginnen we weer....  :D
(bezigheidstherapie)

Ik verwelkom iedere mening en input, zeker als het gaat om het ontdekken van de oorzaken van het extra hoog sinds de bronwissel. Maar vertrouw uiteindelijk op mijn eigen oren. Vooralsnog geen bezigheidstherapie, ik moet ook nog overtuigd worden van de verschillen tussen digitale kabels. Heb er weinig ervaring mee tot nu toe.

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:49:54
Dat is niet juist, deze week 3 digitale kabels vergeleken, er zijn zeer duidelijke verschillen hoorbaar.
Dus net als met analoge interlinks.

We'll see :)

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:51:40
Klopt resolutie is zeker belangrijk, maar een AQ cinnamon is sterk in de onderste regionen o.a. en dat kan een harbeth niet weergeven.

Dat zou kunnen verklaren waarom ik weinig verschil hoor met de Cinnamon, hierzo geen bas onder de 60Hz (&^%$# roommodes...)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Ik was vergeten dat er op de Cantatis Overture ook een coaxiale uitgang zit. Daar kan ik mooi mee uitvogelen of de Canare wel of niet iets doet wat betreft het hoog. ff kijken of ik tussen het thuis werken door hier 10 min aan kan besteden.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 22, 2014, 09:12:31

Ik denk het niet, de V-Link is uiteindelijk een bron in de vorm van een interface, niets meer of minder. Er zitten geen dacs in, en het apparaat levert een digitale output, net zoals de Cantatis Overture geluidskaart. Bij die laatste gebruik ik overigens alleen de optische uitgang, de analoge aansluitingen doen momenteel niets. Dus de Classé doet in beide gevallen hetzelfde, namelijk zijn interne dac gebruiken. Het verschil zou echt in de bronnen of gebruikte kabels moeten zitten.

Okay, als je bij de laatste (de Cantatis) optisch heb gebruikt. Heb je dit dan ook al met de V-link gedaan (geen idee of dat kan trouwens :D). Want dan zet je een dezelfde situatie neer als met de V-Link. Enige puntje is dan nog de USB toevoer richting de V-Link.

cardas49

#399
Citaat van: WickedGame op januari 22, 2014, 09:19:29
Okay, als je bij de laatste (de Cantatis) optisch heb gebruikt. Heb je dit dan ook al met de V-link gedaan (geen idee of dat kan trouwens :D). Want dan zet je een dezelfde situatie neer als met de V-Link. Enige puntje is dan nog de USB toevoer richting de V-Link.

De V-Link 192 heeft alleen coax, en geen optische output. De V-Link II heeft dat wel.

Ja, het eerste vergelijk was misschien niet helemaal eerlijk, maar daarom zal ik het opnieuw doen met de coax output van de Cantatis.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup