♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cardas49

Het merendeel van de tijd dat ik surround heb gehad, was dat 3.1, dus bruggen plus 1 kanaal voor de center zou logisch zijn bij center uitbreiding. Tenzij er ook gelijk rears bij komen.

Ik heb het bruggen nog niet getest op de fronts, zou leuk zijn als het een hoorbare verbetering geeft.

Das wel een leuk idee voor een topic: als ik een miljoen had, dan kocht ik deze set: .......
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 13:17:25
Let op de foto ook eens op het verschil in grootte tussen de Omega Mono's en de CAM-350 mono's rechts in het rack!
Hebben die CAM-350 nu ook hun koelribben aan de zijkanten zitten, zo ja dan staan die twee blokken elkaar warm te stoken in het midden?

Audiofiel

#252
Nee, die kogelringen (fijne autocorrectie van iOS) koelribben zitten aan de achterkant. En dat is mijn oude rack. Ook daar werd het niet te warm, want met een goede ruststroom gebeurt dat niet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Citaat van: Audiofiel op december  5, 2013, 16:16:45
En als je mono's neemt, neem dan CAM-350's. Of ga je voor stereo, dan kun je bij de CAV-500 blijven, want die CAM-350's zijn gewoon gebrugde (dubbele) CAV-500 kanalen. Dus je kunt dan kiezen uit bruggen (heb je 1 kanaal over) over bi-ampen.

Als ik ooit een miljoen win kocht ik...






















...waarschijnlijk geen Omega Mono's terug. Dan ging ik lekker wat anders doen met het geld. :hehe:

Geen Omega's meer?  ;D

Toch wel hele mooie EV's. Maar zou zelf ook niet zo snel naar Omega's gaan. Ben dan meer gecharmeerd van de CA-M400's die in het ouderlijk huis staan te spelen. Vind zelf de CA-M400 lekkerder/beter klinken dan de huidige CA-M600.

Citaat van: mark235 op december  5, 2013, 16:37:45
Het merendeel van de tijd dat ik surround heb gehad, was dat 3.1, dus bruggen plus 1 kanaal voor de center zou logisch zijn bij center uitbreiding. Tenzij er ook gelijk rears bij komen.

Ik heb het bruggen nog niet getest op de fronts, zou leuk zijn als het een hoorbare verbetering geeft.

Das wel een leuk idee voor een topic: als ik een miljoen had, dan kocht ik deze set: .......

Poeh als ik een miljoen had set  ;D Zou ik zelf nog niet eens weten wat ik zou nemen. En is het dan stereo of surround? Of beiden? :D Ach fantaseren mag altijd  :pompom:

cardas49

In welke zin klinkt de M400 beter dan de M600? Bijzondere bevinding. Prijsverschil is significant.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: mark235 op december  5, 2013, 10:48:00
Ik hoop het. Heb gekeken hoe warm hij wordt na 2 - 3 uur idle time en dat is veel te heet. Ik ben niet van plan om hem vaak te laten idlen, maar toch...

Misschien kan er een iets lagere ruststroom ingesteld worden dan gebruikelijk. Ik hoor helemaal geen verschil tussen de unit koud en opgewarmd, maar weet niet of dat kan of om andere redenen onwenselijk is.

Hoi Mark

Voor de CAV-500 schrijft Classe in het service manual het volgende (kun je gewoon downloaden bij www.bwgroupsupport.com/manuals/classe-service)

Calibrations and Adjustments
Bias adjustment:
Note: Bias adjustment should be made without any load connected to the amplifier's output, and no signal
connected to the amplifier's input.
1. Connect a multimeter to R112 leads and set the multimeter to mV scale.
2. Turn trimpot R104 counterclockwise until it reaches 0􀆻. A click should be heard.
3. Turn on amplifier, and let it warm up for 15 minutes on idle.
4. Adjust trimpot R104 to get a 5mV reading.
5. Let the amplifier warm up for a 24 hours period with signal and load.
6. Remove signal and load, and reconnect the multimeter, setted to mV scale, to R112 leads. Note the
reading, and readjust if necessary.

Voor de CAM-350 die dezelfde eindversterker modules gebruikt geven ze een waarde van 12mV over de zelfde weerstand.

Bij mij thuis worden beide units niet meer als handwarm.
Zou als ik jouw was en je een fatsoenlijke multimeter in de buurt hebt die Bias zoals hierboven beschreven zelf controleren/corrigeren.
Kun je je nieuwe aanwinst met een gerust gevoel de hele avond lekker laten spelen.   

   

WickedGame

Citaat van: mark235 op december  6, 2013, 11:13:36
In welke zin klinkt de M400 beter dan de M600? Bijzondere bevinding. Prijsverschil is significant.

CA-M400 klinken iets warmer, ik vond de CA-M600 meer in your face geluid hebben. Of dit ook nog komt omdat de CA-M600 nog redelijk niet waren weet ik niet. Maar het klonk qua beleving iets anders. Het zijn geen echt grote verschillen overigens, en er is met deze mono's voldoende headroom voor menig luidspreker. Je zit uberhaupt in een prijs/kwaliteits hoek waarbij je eigenlijk niet eens de woorden "beter" of "slechter" mag gebruiken.


cardas49

Citaat van: Playback op december  7, 2013, 16:15:52
Hoi Mark

Voor de CAV-500 schrijft Classe in het service manual het volgende (kun je gewoon downloaden bij www.bwgroupsupport.com/manuals/classe-service)

Calibrations and Adjustments
Bias adjustment:
Note: Bias adjustment should be made without any load connected to the amplifier's output, and no signal
connected to the amplifier's input.
1. Connect a multimeter to R112 leads and set the multimeter to mV scale.
2. Turn trimpot R104 counterclockwise until it reaches 0􀆻. A click should be heard.
3. Turn on amplifier, and let it warm up for 15 minutes on idle.
4. Adjust trimpot R104 to get a 5mV reading.
5. Let the amplifier warm up for a 24 hours period with signal and load.
6. Remove signal and load, and reconnect the multimeter, setted to mV scale, to R112 leads. Note the
reading, and readjust if necessary.

Voor de CAM-350 die dezelfde eindversterker modules gebruikt geven ze een waarde van 12mV over de zelfde weerstand.

Bij mij thuis worden beide units niet meer als handwarm.
Zou als ik jouw was en je een fatsoenlijke multimeter in de buurt hebt die Bias zoals hierboven beschreven zelf controleren/corrigeren.
Kun je je nieuwe aanwinst met een gerust gevoel de hele avond lekker laten spelen.   

Hoi Playback,

Dank voor de info!

Ik moet je zeggen dat ik er niet veel voor voel om de bias van deze unit afstellen. Pc's en laptops in elkaar sleutelen en tweaken is allemaal geen probleem, maar deze apparaten laat ik liever behandelen door een persoon die qua stroom goed weet wat hij doet. Overmorgen ga ik bij forumlid Audiofiel langs, welke dit voor me gaat regelen, en ook gelijk de bolle blauwe elco's op de eindtrappen gaat vervangen door betere. Daarna zou het warmteprobleem opgelost moeten zijn.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Citaat van: WickedGame op december  7, 2013, 17:19:40
CA-M400 klinken iets warmer, ik vond de CA-M600 meer in your face geluid hebben. Of dit ook nog komt omdat de CA-M600 nog redelijk niet waren weet ik niet. Maar het klonk qua beleving iets anders. Het zijn geen echt grote verschillen overigens, en er is met deze mono's voldoende headroom voor menig luidspreker. Je zit uberhaupt in een prijs/kwaliteits hoek waarbij je eigenlijk niet eens de woorden "beter" of "slechter" mag gebruiken.

Ok, interessant
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Kjelt

24 uur draaien met ingangssignaal en load, dan kun je maar beter weerstanden nemen anders wordt iedereen gek  :tounge2:

cardas49

#260
Vanavond een leuke, zeer informatieve avond gehad bij Audiofiel. Na het bekijken van de CAV-500 hebben we nog lekker even wat muziek geluisterd, en toen was het wel weer tijd om te vertrekken.

Bij het verwijderen van het bovenste board in de 500, bleek dat 1 van de grote elco's ook gesneuveld was. Gelukkig zonder electroliet te lekken, maar hij moet er uiteraard ook asap uit. Arjen heeft er een foto van gemaakt. Wellicht krijgen we die hier binnenkort te zien (hint hint)  :D

Nu klink ik redelijk vrolijk, maar m'n portemonnee gaat dat waarschijnlijk niet met me eens zijn. Het lijkt er namelijk op dat deze 500 voor langere tijd te heet heeft gespeeld, en dat het vervangen van alle elco's aan te bevelen is. De elco's op het onderste niveau zijn nog niet bekeken, dus het zou kunnen dat daar ook casualties liggen. Maar ongeacht de uitkomst daarvan, en het feit dat de middelste laag er aan de buitenkant verder goed uit ziet, zal eea van binnen waarschijnlijk niet meer in geweldige staat zijn. Het vervangen van die 36 jongens kost natuurlijk flink extra, al blijven de totale kosten voor al het onderhoud wel dik onder de €1000. Maar ja, als ik langer met de 500 wil gaan spelen, moet ik door deze zure appel heen, dus dan moeten we het wellicht maar meteen doen en bloeden op de spaarrekening. Ga het nog wel even laten bezinken voor een keus maak. Ik zou nu ook het hoognodige kunnen doen voor veel, veel minder (bias, 10 blauwe en 1 zwarte elco). De resterende grote elco's komen dan later, maar dan loop ik weer risico. Denk niet dat ik dat wil. 

Terugdenkend aan wat uitspraken in het Classé topic (Vik: je hebt een CAV-180 in goede staat, je weet niet wat je straks krijgt in de CAV-500. Kjelt: de delta van CAV-75 naar 180 is groter dan van 180 naar 500), dan is nu wel duidelijk dat de 180 inderdaad de betere keus was geweest. De upgrade naar de 500 kost me uiteindelijk te veel extra, en de delta van CAV-75 naar CAV-180 is inderdaad groter. Maar dat is het risico van 2e hands kopen. Ik heb in ieder geval wel dat laatste stuk extra performance en ben upgrade-virus vrij wat betreft eindversterking mwaha :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Da's wel ff zuur joh, ik vind dat jij er nog behoorlijk nuchter onder blijft.
In hoeverre waren deze issues bij de verkopende partij in beeld ten tijde van de deal?

€1000,- aan herstel is nogal een fors bedrag en dat binnen twee weken tijd na koop.


Maar hopenlijk komt het allemaal weer in orde en mag je nog veel plezier aan deze toch wel brute versterker beleven :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Audiofiel

DISCLAIMER: oppassen voor jeugdige kijkers, hier volgt een vreselijke horror-foto...

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Bij het inspecteren gisteren viel mij met de zaklamp hele kleine stukjes grijze kunstof op en een roetaanslag op de onderkant van de bovenplaat. Dat bleek dus de verbrande plastic kap te zijn van 1 grote bufferelco. Deze is niet alleen opengesprongen langs de (daarvoor bedoelde) groeflijnen, maar heeft ook nog eens een gat in zijn koppie... electronica horror dus!

Wat wel opvallend is, is dat de andere elco's in dezelfde bank van 18 stuks (er zijn 2 van die banken) nog niet echt bol staan. En heel fijn is dat er geen electrolyt op de printbaan ligt, er is alleen wat stof en dat is te verwijderen. Vervolgschade is er dus gelukkig niet. Op dit moment is er 1 zwarte bufferelco kapot en de 10 blauwe elco's van de gainstage.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Citaat van: mark235 op december 10, 2013, 00:30:25
Vanavond een leuke, zeer informatieve avond gehad bij Audiofiel. Na het bekijken van de CAV-500 hebben we nog lekker even wat muziek geluisterd, en toen was het wel weer tijd om te vertrekken.

Bij het verwijderen van het bovenste board in de 500, bleek dat 1 van de grote elco's ook gesneuveld was. Gelukkig zonder electroliet te lekken, maar hij moet er uiteraard ook asap uit. Arjen heeft er een foto van gemaakt. Wellicht krijgen we die hier binnenkort te zien (hint hint)  :D

Nu klink ik redelijk vrolijk, maar m'n portemonnee gaat dat waarschijnlijk niet met me eens zijn. Het lijkt er namelijk op dat deze 500 voor langere tijd te heet heeft gespeeld, en dat het vervangen van alle elco's aan te bevelen is. De elco's op het onderste niveau zijn nog niet bekeken, dus het zou kunnen dat daar ook casualties liggen. Maar ongeacht de uitkomst daarvan, en het feit dat de middelste laag er aan de buitenkant verder goed uit ziet, zal eea van binnen waarschijnlijk niet meer in geweldige staat zijn. Het vervangen van die 36 jongens kost natuurlijk flink extra, al blijven de totale kosten voor al het onderhoud wel dik onder de €1000. Maar ja, als ik langer met de 500 wil gaan spelen, moet ik door deze zure appel heen, dus dan moeten we het wellicht maar meteen doen en bloeden op de spaarrekening. Ga het nog wel even laten bezinken voor een keus maak. Ik zou nu ook het hoognodige kunnen doen voor veel, veel minder (bias, 10 blauwe en 1 zwarte elco). De resterende grote elco's komen dan later, maar dan loop ik weer risico. Denk niet dat ik dat wil. 

Terugdenkend aan wat uitspraken in het Classé topic (Vik: je hebt een CAV-180 in goede staat, je weet niet wat je straks krijgt in de CAV-500. Kjelt: de delta van CAV-75 naar 180 is groter dan van 180 naar 500), dan is nu wel duidelijk dat de 180 inderdaad de betere keus was geweest. De upgrade naar de 500 kost me uiteindelijk te veel extra, en de delta van CAV-75 naar CAV-180 is inderdaad groter. Maar dat is het risico van 2e hands kopen. Ik heb in ieder geval wel dat laatste stuk extra performance en ben upgrade-virus vrij wat betreft eindversterking mwaha :D

Je kan het van 2 kanten bekijken... je kan inderdaad denken van "shit, kat in de zak gekocht wat mij meer kost". Of denken hé als ik het nu laat fixen kan ik een lange tijd genieten van een top bak! Die waarschijnlijk qua waarde niet heel drastisch zal dalen in prijs aangezien het versterkers zijn die je niet al te veel ziet.

Audiofiel

Dit is de elco met het gat in zijn koppie:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

De fijnstof zou ik in geen duizend jaar gespot hebben, maar het roet aan de onderkant van de bovenplaat was wel een vette misser aan mijn kant toen ik in Duitsland was. Dat had me richting de kapotte zwarte elco kunnen leiden, al of het wel de vraag of de verkoper toegestaan had dat ik het bovenste board los geschroefd had. Ik denk het niet, hij vond het verwijderen van de bovenplaat al spannend, en die spanning leek oprecht.

Even de getallen in perspectief: De acute problemen verhelpen zal waarschijnlijk 375 - 450 kosten, dus dat valt nog wel mee. Maar dit is allemaal schatting, ik zal Audiofiel nergens op vastpinnen als het afwijkt. Het zou zomaar kunnen dat de unit daarna 4 jaar probleemloos speelt. Maar voor hetzelfde geld gaat er nog een grote elco of 2 stuk. Dan ben ik wellicht veel verder van huis. Dus if I want to play safe, dan vervang ik de hele secundaire voeding, en dan verdubbelt het bedrag. Nogmaals, het is allemaal nog wel schatting.

Ik weet niet in hoeverre de verkoper dit allemaal voorzien heeft. De te hoge Bias wist hij misschien wel. De onderdelen die nu defect zijn waarschijnlijk niet. Maar het maakt ook weinig meer uit. Ik reed ervoor naar Duitsland, heb de bolle blauwe elcos gezien, en heb hem toch gekocht. Als Audiofiel naast me had gestaan was het misschien anders gelopen :-)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Citaat van: WickedGame op december 10, 2013, 08:11:06
Je kan het van 2 kanten bekijken... je kan inderdaad denken van "shit, kat in de zak gekocht wat mij meer kost". Of denken hé als ik het nu laat fixen kan ik een lange tijd genieten van een top bak! Die waarschijnlijk qua waarde niet heel drastisch zal dalen in prijs aangezien het versterkers zijn die je niet al te veel ziet.

Juist.

Dit ding is here to stay. Audiofiel gaf aan dat de verkoopwaarde van de cav500 op de lange termijn waarschijnlijk niet onder de 2000 gaat zakken. Daar is hij te goed en te zeldzaam voor. Dus er is wel aardig wat afschrijving voor mij, maar over een periode van 10 a 15 jaar valt dat dan wel weer mee, zelfs met de huidige reparatie kosten.

En gelukkig slijt er niet veel meer dan de elcos. Na deze grote beurt kan hij zo 10 jaar + vooruit.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op december 10, 2013, 08:14:59
De fijnstof zou ik in geen duizend jaar gespot hebben, maar het roet aan de onderkant van de bovenplaat was wel een vette misser aan mijn kant toen ik in Duitsland was. Dat had me richting de kapotte zwarte elco kunnen leiden, al of het wel de vraag of de verkoper toegestaan had dat ik het bovenste board los geschroefd had. Ik denk het niet, hij vond het verwijderen van de bovenplaat al spannend, en die spanning leek oprecht.

Even de getallen in perspectief: De acute problemen verhelpen zal waarschijnlijk 375 - 450 kosten, dus dat valt nog wel mee. Maar dit is allemaal schatting, ik zal Audiofiel nergens op vastpinnen als het afwijkt. Het zou zomaar kunnen dat de unit daarna 4 jaar probleemloos speelt. Maar voor hetzelfde geld gaat er nog een grote elco of 2 stuk. Dan ben ik wellicht veel verder van huis. Dus if I want to play safe, dan vervang ik de hele secundaire voeding, en dan verdubbelt het bedrag. Nogmaals, het is allemaal nog wel schatting.

Ik weet niet in hoeverre de verkoper dit allemaal voorzien heeft. De te hoge Bias wist hij misschien wel. De onderdelen die nu defect zijn waarschijnlijk niet. Maar het maakt ook weinig meer uit. Ik reed ervoor naar Duitsland, heb de bolle blauwe elcos gezien, en heb hem toch gekocht. Als Audiofiel naast me had gestaan was het misschien anders gelopen :-)

Dat is ook vaak het probleem, dat verkopers zelf het niet open schroeven. Sommige hebben niet eens weet van dat zoiets kan gebeuren. Gelukkig mocht je de bovenplaat openschroeven. Maar dat je het niet hebt gezien is jammer, maar niet te voorkomen. Anderzijds je hebt een prachtige bak, en als je hem laat reviseren dan kan je zoals je zelf als zegt de komende 10 jaar er volop tegenaan met een EV die ongekend goed is!

Wat ik mij wel even afvraag is wanneer je een bak moet openschroeven, in jouw geval snap ik het. In mijn geval met mijn CA-2200 wanneer schroef je hem open? Als je merkt dat die heel warm gaat worden? Of periodiek? En wat kan er bij een CA-2200 misgaan? Met dit soort verhalen ga ik toch ook wel een beetje meer opletten op mijn EV :)

vik

Citaat van: mark235 op december 10, 2013, 08:23:51
Juist.

Dit ding is here to stay. Audiofiel gaf aan dat de verkoopwaarde van de cav500 op de lange termijn waarschijnlijk niet onder de 2000 gaat zakken. Daar is hij te goed en te zeldzaam voor. Dus er is wel aardig wat afschrijving voor mij, maar over een periode van 10 a 15 jaar valt dat dan wel weer mee, zelfs met de huidige reparatie kosten.

En gelukkig slijt er niet veel meer dan de elcos. Na deze grote beurt kan hij zo 10 jaar + vooruit.

Je moet het inderdaad niet zien als een miskoop en mij of andere forum leden had het waarschijnlijk ook gebeurd en had hem ook meegenomen in deze staat. Je kan hem nou eenmaal niet compleet demonteren op een moment dat je bij zo'n verkoper binnen loopt.

Ik schat dat de CAV-500 al een paar keer een ander baasje heeft gehad. Of de verkoper het wist ? dat zou ik laten rusten want heeft toch geen nut meer.  Vooral op dat punt geen energie meer insteken.


Aan het kosten plaatje voor de onderdelen daar kan je weinig aan veranderen die zullen overal het zelfde zijn schat ik. Ik zou er persoonlijk geen half werk van maken. Meteen alles goed aanpakken en dan maar even doorsparen.

Even flink wat lijntjes uitgooien voor iemand die de klus kan uitvoeren.  Misschien een liefhebber die wat wil sleutelen in het weekend of iets dergelijks.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Nee, de verkoper was de 2e eigenaar. De eerst was een tandarts die hem "1x per maand aan had". Als dat klopt, dan stond dat ding wel compleet ingebouwd, anders krijg je deze schade niet voor elkaar. Of de bias is al jaren verlopen. Maar ik laat het inderdaad rusten, heeft geen zin om me er druk over te maken. Wel zal ik in de toekomst bij zo'n grote uitgave 2x over het risico nadenken, voordat ik opnieuw een dergelijke sprong waag.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

vik

Citaat van: mark235 op december 10, 2013, 09:57:40
Nee, de verkoper was de 2e eigenaar. De eerst was een tandarts die hem "1x per maand aan had". Als dat klopt, dan stond dat ding wel compleet ingebouwd, anders krijg je deze schade niet voor elkaar. Of de bias is al jaren verlopen. Maar ik laat het inderdaad rusten, heeft geen zin om me er druk over te maken. Wel zal ik in de toekomst bij zo'n grote uitgave 2x over het risico nadenken, voordat ik opnieuw een dergelijke sprong waag.

Heeft Audiofiel nog geluisterd naar de CAV? Zo ja heeft hij de min punten kunnen ontdekken in het geluid?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Mijn 500 is niet aan geweest. We hebben wel naar Audiofiel's 500 en zijn gemini's geluisterd. Het klonk bij hem beter dan bij mij, maar ja, op de 500 na is zijn keten anders dan mijn set  :), om over akoestiek maar niet te spreken.

Andere leuke ontdekking gisteren was dat er Cardas in de interne bedrading van de 500 zit! Na mijn kabelzoektocht is het toch wel grappig dat dit merk ook in de "nieuwe" EV te vinden is.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

simsatit

Hoop dat je hem gauw in orde kunt krijgen, is wel het laatste waar je op zit te wachten.
Succes!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

De hele achterste rij naast de kapotte elco zit zo te zien iets krapper in zijn jasje dan de andere elco's. Tenzij dit optisch bedrog is zouden deze ook te warm kunnen hebben gestaan. Ik zou zowiezo de ESR van deze elco's laten nameten maar een goede reparateur doet dit ook wel.